handdator

Visa fullständig version : Beställa billiga nötter i storpack?


dodie
2018-07-06, 08:32
Hej.

Jag äter rätt mycket nötter(cashew, valnöt, hassel). Är det någon som vet någon sida eller liknande som man kan beställa nötter billigt? Typ från Tyskland lr nåt :P. Det gör inget om man måste köpa 10kg påsar. Mer än så kanske är lite väl mycket.

Det billigaste jag har hittat är på Lidl och Ica maxi. Priserna varierar lite, men typ runt 120kr/kg kan man komma ner i. Dom sidorna jag har sett som säljer på internet har inte ens varit i närheten av dom priserna.

Rent spontant tycker man att internet borde kunna slå Ica Maxi, men det kanske bara är önsketänkande...

Termy
2018-07-06, 10:50
Senast jag beställde storpack (10kg) av olika nötter beställde jag från realfoods i UK om jag minns rätt. Jag tycker det blir billigare att beställa det mesta i bulk från typ England eller tyskland. Även 10kg kakaopulver från dylika affärer. Hundratals kronor billigare, trots att frakten kostar hundratals kronor.

leee
2018-07-06, 11:49
"Nötter innehåller mycket fett som kan härskna, men i kyla, mörker och tättslutande förpackning håller nötterna längre. Förvara därför hellre skalade nötter i kylen än i rumstemperatur, om de inte ska ätas närmaste tiden. Man kan också frysa in nötter. Mögliga nötter ska inte ätas, eftersom de kan innehålla mögelgifter."
https://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/miljo/ta-hand-om-maten-minska-svinnet/forvara-maten-ratt

dodie
2018-07-06, 11:53
Senast jag beställde storpack (10kg) av olika nötter beställde jag från realfoods i UK om jag minns rätt. Jag tycker det blir billigare att beställa det mesta i bulk från typ England eller tyskland. Även 10kg kakaopulver från dylika affärer. Hundratals kronor billigare, trots att frakten kostar hundratals kronor.

Tack för tipset, men dom hade inga bra priser just nu iallafall. Det billigaste dom hade var amerikanska valnötter 6kg för 72£, det blir typ 139kr/kg. Så fortfarande inte värt det...

10kg kakao...whyyy? :D

Termy
2018-07-06, 11:59
Tack för tipset, men dom hade inga bra priser just nu iallafall. Det billigaste dom hade var amerikanska valnötter 6kg för 72£, det blir typ 139kr/kg. Så fortfarande inte värt det...

10kg kakao...whyyy? :D

Kakaopulver till att göra chokladbollar (en del av min dagliga kost). Kolla olika typer av nötter också, det kan finnas samma typer av nötter i olika förpackningar och format som skiljer sig avsevärt i pris. Det finns liknande butiker också, minns dem dock ej i huvudet just nu. Googla på typ Wholesale + nuts + UK eller dylikt.

Aryt
2018-07-06, 17:29
Kakaopulver till att göra chokladbollar (en del av min dagliga kost). Kolla olika typer av nötter också, det kan finnas samma typer av nötter i olika förpackningar och format som skiljer sig avsevärt i pris. Det finns liknande butiker också, minns dem dock ej i huvudet just nu. Googla på typ Wholesale + nuts + UK eller dylikt.

Kadmiumbollar?