handdator

Visa fullständig version : Kan man bli tjock?


Fredric_83
2002-04-11, 18:51
Kan man bli tjock på Twinlabs (triple whey fuel) innehållande 20g protein och 1g fett och 1g kolhydrat per 25g(25g e lika med en portion)?????? om man äter det några gånger om dagen?

Det var en kille som sa till mig att man ska inte låta det gå mer än 3h utan att man stoppar i sig proteiner. e det sant???? isåfall går det bra att man tar några portioner om dagen då utan att bli tjock?

:confused:

stybb
2002-04-11, 18:59
Ne..Du blir inte tjock av det.. ät på.. ät 1,5-3gram protein per kilo kroppsvikt så får du max behovet.. blir det för mycket skiter du ut det lika fort det kom in

King Grub
2002-04-11, 19:06
Visst går det att lägga på sig fett genom att överäta protein också. Människan vore väl ett konstigt djur om hon inte skulle kunna omvandla all mat till fett för framtida behov, utan bara bajsa ut det hon inte har behov av för tillfället. Det är svårt att gå upp i fett på protein, men visst går det.

Fredric_83
2002-04-11, 19:11
men hur e det med dom dära proteinerna man skulle äta inom var tredje timme stämmer det? hur mycket i såfall 20g kanske?

Bateman
2002-04-11, 20:03
Din vän hade rätt, du ska äta protein vart tredje timme. Din kropp söker efter byggnadsmaterial vart tredje timme,så käka din triple whey fuel du.


Du är väldigt ny inom träning va?--- men fråga på... det finns folk som gärna är hjälpsamma.Jag är en utav dem

:)

jag ska också¨ köpa triple whey fuel snart.

och du Fredric_83 välkommen till kolozzeum

[ 11 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]
:)

[ 11 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

Jarod
2002-04-11, 23:18
Ursprungligen skickat av Bateman:
<STRONG>Din vän hade rätt, du ska äta protein vart tredje timme. Din kropp söker efter byggnadsmaterial vart tredje timme,så käka din triple whey fuel du.


Du är väldigt ny inom träning va?--- men fråga på... det finns folk som gärna är hjälpsamma.Jag är en utav dem

:)

jag ska också¨ köpa triple whey fuel snart.

och du Fredric_83 välkommen till kolozzeum
</STRONG>


Oj...söker kroppen efter protein var tredje timme?? Jag har alltid trott att den gör det mest hela tiden... Men-men... Nu har du lärt mig något nytt igen Bateman.. Tack för att du finns.

Mvh Danne

Frazze
2002-04-11, 23:41
Jarod: Nu ska vi inte vara sådana :)

Tror jag ska prova dropp en period :) Vore rätt tufft.

HCI
2002-04-12, 11:22
Om du lägger på dig fett eller ej har att göra med ditt totala kaloriintag. Det vill säga om du äter precis den mängden näring per dag så att du inte lägger på dig fett så kommer du att göra det om du äter något utöver det.
/HCI

Bateman
2002-04-12, 14:13
jarod... ja du är väl en okunnig *** :D