handdator

Visa fullständig version : Tråden för skryt!


Captainwide
2018-07-02, 19:46
Som rubriken påvisar, detta är en tråd som är till för skryt i alla dess former, det vill säga skrönor du har, egenskaper, objekt eller någon du är släkt/vän/ "kontakt" med. Tror det kan vara kul att se vad folk känner är viktigt/ värdefullt nog för att skriva om.

För min del kan jag nog med rätta skryta om min arbetsmoral. Verkar inte vara många i dagens ungdom som varken vågar eller orkar kavla upp ärmarna och smutsa ner händerna lite. Allt ska vara serverat. Jag däremot har inget emot att jobba och ta för mig av saker.

:naughty:

FknGainzBro
2018-07-02, 19:49
Jag har samlat mod och pengar för att köpa en kamera starta en youtube kanal! Slå den ni! :D
https://youtu.be/zn5lEbS_VgI

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Starke75an
2018-07-02, 20:35
Jag har murat en källare när jag var 14år. Fick en moped som betalning.

Jag har sett Kalle Sjölin knäböja 300kg. Då var han nog över 60år.

Melker2
2018-07-02, 20:47
43 dips som 50-årig kontorsarbetare vägandes 90 kg.
Lite bättre än Svensson :-)

Illustrerade mannen
2018-07-02, 22:03
Jag blev Stormästare i Jeopardy! 5 gånger. Sen fick man inte tävla mer.
Jag tackade nyss nej till ett jobb som skulle ge +50' i månaden.
Förra veckan frågade en kvinna om jag var en av "killarna" i Dressmanreklamen! (Jag är 50+.)
Jag har nästan dragit 3X kroppsvikten i marklyft. (Det saknades 10 kg.)
Jag har (eller har haft) svart bälte i fem olika kampsporter!

Nog med skryt!

FknGainzBro
2018-07-02, 22:08
Jag är definitivt häftigast och bäst här. Eftersom jag är så överlägsen så behöver jag inte ens förklara varför. En kung behöver inte förklara för sin slav varför han är så överlägsen, det är så uppenbart att det skulle vara en förolämpning.
Ni är typ mina slavar kan man säga :)
Det är mitt skryt!

Skickat från min G8141 via Tapatalk

ceejay
2018-07-02, 22:17
jag är halvstark. Lite skrytigt.

Bob90
2018-07-02, 22:21
Jag är medioker på allt, men jag är jävligt bra på att vara medioker på många helt olika discipliner :D

trädgårdsmöbel
2018-07-03, 12:10
Jag kan bli irriterad på vem och vad som helst. Jag kan hitta en irritationsvinkel på allt. Det är kanske inte så positivt eller användbart men jag är väldigt bra på det.

Melker2
2018-07-03, 12:23
Trodde den här tråden bara skulle spruta iväg med inlägg, inte ofta det är fritt fram att skryta.

Fyller på lite mer själv då:

Har sprungit milen på 35:43 (men det var ett tag sedan...)
Har blivit 16:e på Svenska Skidspelen (på den tiden Gunde körde)

Sparven från Minsk
2018-07-03, 16:32
Jag är både snäll och trevlig. När man väl lärt känna mig.

MaxTheMarketer
2018-07-03, 17:29
När jag var 18 år så gick jag 3 mil på 5 timmar och 45 minuter klockan 3 på natten efter krogen för att jag hade missat bussen och vägrade ta en taxi eller vänta på morgonbusen.

Jag gick i finskor och farsans gamla bröllopskläder. Jag hade rejält tur med vädret. Skrytet är i min envishet och snålhet att gå så långt bara för att slippa ta en taxi.

Då klev jag in typ 9 på en söndagsmorgon på Statoil i förorten i bröllopskläder och köpte en Pepsi! :D

r3mpuh
2018-07-03, 17:52
TL;DR: Jag var bäst på gångertabellen(0-12) i min klass under mellanstadiet.

Matteläraren ringde folk mitt i natten & ställde gångertabellsfrågor. Han anordnade "test/tävling" regelbundet under mellanstadietiden med 112 alternativt 120 frågor(minns ej) & jag var den enda som alltid fick alla rätt. David var dock nästintill lika bra, han blev alltid klar före mig men hade minst 1 fel = Mitt resultat var således bättre. Mer kuriosa: Tävlade alltid mot David på mattelektionerna om vem som kommit längst i matteboken. David var dock mer benägen att fråga läraren efter hjälp när han körde fast, jag betraktade det däremot som osportsligt & föredrog metoden av att kolla i facit & sedan resonera fram med huvudräkning/uppställning hur det svaret kunde vara det rätta(möjligtvis även muntligt bekräfta uträkningen med David om även han hade kört fast på den uppgiften & inte fuskat genom att räcka upp handen).

I högstadiet hamnade jag däremot med Davids kusin Sörman som var 5%< långsammare på matematik än David & mig så jag fick tråkigt & spenderade 3 år med att göra solkatter på resten av alla nötter i klassen & allmänt indirekt (för)störa skolgången hos de mindre begåvade i klassen. Jag älskade högstadiet, bästa tiden i mitt liv. :D

Jansson_84
2018-07-03, 18:38
@r3mpuh
Jag tycker nog allt att du kan skryta lite över ikea-kasserodden.
Du var väldigt innovativ och har klargjort för befolkningen, att oavsett hur geniala Ikea-kassarna är, så har du med berott mod besegrat kassens maxtålighet. Den trotsar med andra ord inte de fysiska lagarna.:MrT:

Sheikah
2018-07-03, 18:50
Jag har rott ett maraton (42 197m) på roddmaskin.

MaxTheMarketer
2018-07-03, 19:09
Nu kom jag på något som mer kan klassas som skryt som inträffade när "gå ut klubben fortfarande var det som gällde och inte sociala medier":

För typ 9 år sedan när jag skulle dra ut på krogen och ragga så gick jag förbi en snubbe som precis hade stängt sin datorbutik för helgen och han frågade mig då om jag skulle hänga med och se på "The Kristet Utseende" som skulle spela på den största klubben i stan där jag bor.

Jag sa att jag kommer inte att komma in för jag har ingen biljett, men han sa att det var lugna puckar för han kände hela bandet så han skulle fixa in oss båda två. Och så blev det också. Vi fick gå före den långa kön och jag fick träffa bandet "The Kristet Utseende" innan de skulle gå ut och spela.

Jag lyssnar inte ens på deras musik och vet knappt något om dem, men att jag av rena slumpen stöter på en random snubbe som erbjuder sig att ta med mig på en klubb och få komma in gratis och få träffa bandet som spelar för kvällen är verkligen utöver det vanliga för min del. Det var tider det.

baktung
2018-07-03, 21:34
Jag har rott ett maraton (42 197m) på roddmaskin.
*spy*

Stackars ländrygg!

Illustrerade mannen
2018-07-03, 22:04
Jag har rott ett maraton (42 197m) på roddmaskin.

Imponerande! Väl värt att skryta om! Hur kändes det efteråt? (Jag vet hur det känns efter att ha "sprungit" marathon, men på roddmaskin!!!

AlexGBG
2018-07-04, 07:56
Jag har åkt samma flyg som Färjan-Håkan AKA Håkans Bar-Håkan från Thailand till Sverige.

The_RobRoy
2018-07-04, 08:12
Jag har åkt samma flyg som Färjan-Håkan AKA Håkans Bar-Håkan från Thailand till Sverige.

Svårslaget, stod dock på Gotlandsfärjan här om dagen och trängdes med ingen mindre än Ingvar, dojjan, Carlsson.

Sheikah
2018-07-04, 08:34
*spy*

Stackars ländrygg!

Imponerande! Väl värt att skryta om! Hur kändes det efteråt? (Jag vet hur det känns efter att ha "sprungit" marathon, men på roddmaskin!!!

Jag är ju roddare så det var inte så fruktansvärt. Har aldrig haft ont i ländryggen och har rott kring 100k i veckan väldigt länge. Ett vanligt standardpass är kring 20k men då tar jag små pauser om 1-2 min under distansen.

Det värsta var skavsåren i röven. Sitter på en handduk men det räckte inte eftersom mina kompressionskallingar satt lite snett tror jag. Handduken var blodig.

Illustrerade mannen
2018-07-04, 08:44
Det värsta var skavsåren i röven. Sitter på en handduk men det räckte inte eftersom mina kompressionskallingar satt lite snett tror jag. Handduken var blodig.

:hbang::hbang::hbang:

Beemel
2018-07-04, 08:52
Jag har heller aldrig i mitt liv upplevt "stress".
Med undantag för när nära och kära är allvarligt sjuka/skadade.

Jag har aldrig känt mig förolämpad eller kränkt av något som någon skrivit eller sagt till mig. Även om det är direkta personangrepp eller dylikt. Det finns så extremt få saker i mitt liv jag skäms för så det finns verkligen ingenting som någon kan slänga på mig som "fastnar"

Har hyfsat lätt att förstå mekaniska, elektroniska och generellt tekniska saker. både i teori och praktik. Detta i kombination med fascination för matematik och ett bra sifferminne är den den ledande anledningen till att jag pluggade till ingenjör.

Har tyvärr inget intresse av, men verkar ha ganska lätt att lära mig språk.

Är också precis som någon skrev ovan bra på att vara medioker. Allt jag provar på blir jag ok på (strax över medel skulle jag säga),
Men blir aldrig riktigt bra på något.

Akerhage
2018-07-04, 09:28
Jag är både bäst och överlägsen och otroligt ödmjuk :)

baktung
2018-07-04, 09:56
Jag är ju roddare så det var inte så fruktansvärt. Har aldrig haft ont i ländryggen och har rott kring 100k i veckan väldigt länge. Ett vanligt standardpass är kring 20k men då tar jag små pauser om 1-2 min under distansen.

Det värsta var skavsåren i röven. Sitter på en handduk men det räckte inte eftersom mina kompressionskallingar satt lite snett tror jag. Handduken var blodig.
Stackars röv då! :d
Jag får problem med komfort efter 10 min på roddmaskinen. Ungefär som att behöva cykla med en dålig sadel. Hur lång tid tog det att ro 42 km? Grymt jobbat i alla fall!

The_RobRoy
2018-07-04, 10:00
Dehär är en typisk tråd, där man skriver något och sen ångrar sig och skiter i att trycka på "Posta snabbsvar".

Är alldeles för blyg (och folk vet vem jag är) för att skryta.

KalleBalik
2018-07-04, 10:44
Jag fick sitta på Jerry Williams motorcykel när jag var liten.

Jag har skakat hand med Svullo på krogen.

Jag har stått och pissat i en pissoar bredvid en av skådisarna i Tre Kronor, han var aspackad och frågade varför jag inte hade med mig några brudar in på toan.

Edit: Har även suttit bredvid några av medlemmarna i The Black Eyed Peas på ett flyg från LA till Australien, eller om det var tvärtom, minns inte riktigt.

Rikard Jansson
2018-07-04, 11:01
Se signatur :D ska även lägga till SMguld i armbrytning till listan.

I övrigt är jag i min åsikt Sveriges bästa PT.
Är helt osannolikt bra i sängen.
Kan det väldigt mycket om väldigt mycket, speciellt när det kommer till att vara händig.
Samt är en sjukt bra farsa!

micke81
2018-07-04, 11:22
Jag är det sämsta ligg du aldrig kommer få uppleva.


Efter inlägget om ett maraton på roddmaskinen så kan vi nog lika gärna stänga tråden.

Anton Fräs
2018-07-04, 11:30
Jag är väldigt bra på att läsa. Dels läser jag fort, tror det rör sig om 600 ord i minuten men var många år sedan jag testade och dels plockar jag upp i princip allt jag läser, så minnet för text är utmärkt. Ganska bra egenskap när man är akademiker. :)

Jag har även en förmåga att äta enorma mängder mat, har iofs mest fört med sig nackdelar men det är ändå en sällsynt förmåga. :p

baktung
2018-07-04, 11:34
Dehär är en typisk tråd, där man skriver något och sen ångrar sig och skiter i att trycka på "Posta snabbsvar".

Är alldeles för blyg (och folk vet vem jag är) för att skryta.
Finns alltid nån därute som kan tänkas komma på vem man är. Men så länge du inte är en folklig kändis lär den skaran vara försvinnande liten.

Jag skulle prestationsmässigt kunna skryta om att jag blev uttagen till stadslaget i fotboll som 13-åring. Spelade tillsammans med åtminstone två som jag sedan sett i Allsvenskan. Jag var en av fyra i min årskull som inte kom från någon av de tre stora klubbarna i Stockholm eller från plantskolan BP. Några år senare spelade jag i Juniorallsvenskan. Eftersom fotboll är det enda jag varit riktigt bra på så har jag inte mycket annat att komma med. Tyvärr fick jag psykiska besvär som 18-åring och fick alltmer problem att vara närvarande på planen så jag slutade med fotboll när jag var 19.

Då skrev jag högskoleprovet och kom in på läkarprogrammet på KI men hoppade av utbildningen. Också det för att jag mådde dåligt. Att vara topp 0,5 % på högskoleprovet kan väl också ses som skrytvärd fakta.

En cool grej från tidiga fotbollsår var att jag gjorde 4 mål inom loppet av 28 sek i en match på sjumanna som mitt lag vann med 8-0. Jag har fått för mig att jag borde vara ganska ensam om den prestationen.

martikainen
2018-07-04, 12:32
Jag har åkt samma flyg som Färjan-Håkan AKA Håkans Bar-Håkan från Thailand till Sverige.

Jag har supit med Håkan nere i Thailand! Han var pruttfull och jag frågade varför han anställt människorna i hans bar, hans svar: "Det är bra TV, väldigt bra TV!"(Dom var klappruttna i baren och allmänt konstiga)

Läskeblask
2018-07-04, 13:29
Morfars kusin var statsminister i Finland

David_wigren
2018-07-04, 13:42
Har blivit citerad i en publicerad vetenskaplig artikel (insert smart smiley med monokel).

shut teh face
2018-07-04, 13:45
Jag är enormt manipulativ och ond utan att någon egentligen vet om det.

the deceive.

MackeJuve
2018-07-04, 14:03
Jag är extremt självkritisk så den här typen av trådar passar mig väldigt dåligt :D Den prestation som jag allra främst är stolt över är nog att jag på ett drygt år gick från fryntlig icke-löpandes hobby-styrkelyftare som pustade i uppförsbackar till en dryga tio kg lättare individ som med ungefär samma styrkenivå sprang milen på 41 minuter. Där kan jag ändå känna "bra jobbat!".

Jag har de facto väldigt bra träningsdisciplin men det är något som jag har svårt att känna stolthet över. Är singel, saknar andra vardagsintressen och tycker mest att det är kul att träna. Då är inte många pass/vecka särskilt imponerande. Offrar ju ingenting.

Just det, jag är Korpens främsta lagledare, det höll jag på att glömma.

Sheikah
2018-07-04, 14:17
Stackars röv då! :d
Jag får problem med komfort efter 10 min på roddmaskinen. Ungefär som att behöva cykla med en dålig sadel. Hur lång tid tog det att ro 42 km? Grymt jobbat i alla fall!

2:55.3 (2:05/500m, 23 s/m). Inte dödstrött. Ville mest göra det. Ska göra om det all out och förhoppningsvis landa på <2:50

Blaine
2018-07-04, 15:00
Vunnit mot Markus Näslund i NHL '99, vilket var bonuspris i ett mini-event (som jag vann) under detta huvud-event:

http://www.oboy.se/~/media/oboy/se/images/articles/detail-pages/ovrigt/ovrigt-historia-7.jpg?la=sv-SE

» http://www.oboy.se/blogg/Ovrigt/oboys-historia

xan
2018-07-04, 15:29
Kan sprinta snabbare än 95% av befolkningen, enligt min högst empiriska undersökning.

xan
2018-07-04, 15:30
Har blivit citerad i en publicerad vetenskaplig artikel (insert smart smiley med monokel).

:thumbup:

Varför citerades du, och om vad?

Rickard
2018-07-04, 17:52
Gått ner 40 kg på ett år. Ifrån 120 kg.
Och hållit mig ofet i 10 år.
Det känns rätt bra.

baktung
2018-07-04, 18:02
Gått ner 40 kg på ett år. Ifrån 120 kg.
Och hållit mig ofet i 10 år.
Det känns rätt bra.
Där har du faktiskt nåt vettigt att skryta om, avdelning: perspektiv på livet.

Själv borde jag egentligen slå mig för bröstet över att jag faktiskt tagit mig från total isolering och en förlamande ångest till att idag kunna arbeta 75 % med ett mycket socialt arbete. Det är en ständig utmaning som jag vinner nästan varje dag numera.

Starke75an
2018-07-04, 18:32
Morfars kusin var statsminister i Finland

Jag är släkt med en fd finsk president.

Ett Orm
2018-07-04, 18:36
:thumbup:

Varför citerades du, och om vad?

För att fråga varför han citerades, ett tidigare inlägg.

Märka ord är jag riktigt bra på...:cool:

Melker2
2018-07-04, 18:41
Kanske inte skryt men ändå:
Jag har åkt i samma taxi som Jessica Andersson men fattade inte att det var hon förrän chaffisen kommenterade det när hon klivit ur...

Testat högskoleprovet på skoj en gång och fick 2.0.
Nutidsorientering gällande sångerskor var inte min starkaste del ;-)

Carcer
2018-07-04, 21:04
Äger Växjös tyngsta gym ^^

galtasar
2018-07-05, 07:14
var bäst i sverige på att skjuta luftpistol i tioårsåldern:)

xan
2018-07-06, 16:08
Testat högskoleprovet på skoj en gång och fick 2.0.

pic or gtfo

R0B
2018-07-06, 19:12
Kan sprinta snabbare än 95% av befolkningen, enligt min högst empiriska undersökning.

Vilken längd och vilken tid om man får fråga? :)

Jag gjorde 30m på 4.00 från stillastående, vilket var rekord på det idrottsgymnasium jag gick på, var ganska stolt över det.

Även rekord i greppstyrka och knäböj på skolan vid den tiden. :)

xan
2018-07-06, 20:33
Vilken längd och vilken tid om man får fråga? :)

Jag gjorde 30m på 4.00 från stillastående, vilket var rekord på det idrottsgymnasium jag gick på, var ganska stolt över det.

Även rekord i greppstyrka och knäböj på skolan vid den tiden. :)

Finns en del som kan springa ungefär lika snabbt som mig, men under mitt liv har jag bara stött på ett fåtal personer som kan springa snabbare och bland dem har det varit mest idrottare på elitnivå. Aldrig gjort någon ordentlig tidtagning, men skulle nog kunna bli en bra sprinter om jag satsade på det. Verkar dock vara rätt tråkigt i längden.

Är strax under 1.75 så det är ingen optimal längd för att springa raka sträckor, men relativt långa ben, bra relativ styrka och en kropp helt utan fett hjälper.

R0B
2018-07-06, 20:39
I see, 175 är min längd också. Jag har väldigt sällan mött någon som varit snabbare än mig på kortare sträckor, hamnar långt efter när det blir 50m + dock. Inte en chans där.

Captainwide
2018-07-07, 07:50
Ändrar mitt inlägg i första posten.
Inte bara ungdomar som är lata som fan, trodde generation äldre mer eller mindre var gjorda av stål..? Så kan väl säga att jag är ännu mer skrytig över min vilja och moral gällande hårt arbete.

Skulle även säga att jag är något av en trendsättare, eller i alla fall förste man på boll, i många fall, när det kommer till ny teknik, serier, hits, mode osv. Brukar vara jag och sambon som är först med saker, i vår krets men även utanför, och när andra hakat på så har vi redan hunnit tröttna.

ceejay
2018-07-07, 08:02
jag markade 337 igår

ceejay
2018-07-07, 08:02
Äger Växjös tyngsta gym ^^

Högst medelvikt på medlemmarna?

StarkaUlf
2018-07-07, 09:44
Högst medelvikt på medlemmarna?

Flest Tyngre-affischer på väggarna.

hugok
2018-07-07, 11:11
Äger Växjös tyngsta gym ^^

Kan intygas.

Captainwide
2018-07-07, 11:27
Kan intygas.

Vill prova på Råstyrka men är för svag. :D

Illustrerade mannen
2018-07-07, 12:21
jag markade 337 igår

Nu tror jag admin kan stänga tråden!👏👏👏