handdator

Visa fullständig version : Skapa hemsida för mitt PT-gym


nasse45
2018-06-29, 10:46
Hej, jag har precis startat ett PT-gym och nu behöver jag en hemsida för att andra ska hitta till mitt gym. Jag är ute efter något liknade som denna portfolio sida (https://weoptimizeltd.com/portfolio/creative-print-design/). Har någon annan tips på en bra webbyrå som är hyfsat billiga hemsidor? Dom hade faktiskt väldigt bra erbjudanden men kul att höra andra tips också.

WHITEFOLKS
2018-06-29, 10:53
Jag skulle nog försöka hitta en wordpress template som jag gillar och kört på det.

speedy83
2018-06-29, 10:55
Av ren nyfikenhet, vad är ett PT gym mer exakt?

vad gäller hemsida finns det många ok grunder att starta ifrån sen beror det ju på om man vill köra gratis eller betala 100 kr eller 100k :) Wordpress är inget dumt tips som ovan nämner.

MaxTheMarketer
2018-06-29, 11:03
Hej, jag har precis startat ett PT-gym och nu behöver jag en hemsida för att andra ska hitta till mitt gym. Jag är ute efter något liknade som denna portfolio sida (https://weoptimizeltd.com/portfolio/creative-print-design/). Har någon annan tips på en bra webbyrå som är hyfsat billiga hemsidor? Dom hade faktiskt väldigt bra erbjudanden men kul att höra andra tips också.

Du kan ju alltid prova din lycka på www.fiverr.com på toppsäljarna i webbdesign (kanske från någon toppsäljare från Filippinerna, Kina, Indien eller något annat billigt land). Om de är toppsäljare så är de grymma och betalar du dem exempelvis 100$ så är det som en månadslön för dem och de vill då göra ett mycket bra jobb åt dig.

Eller så kikar du efter liknande freelancers på www.upwork.com eller www.guru.com Anlita toppbetygsatta freelancers från billiga länder så kan du nog få minst lika bra arbete utfört. Enda nackdelen är väl sämre kommunikationsförmåga med vissa som har dålig engelska och som kanske har sämre internet än dig så att de inte kan skärmdela i Skype för att du ska kunna visa exakt hur du vill att din sida skall se ut.

Vad du än gör så ska du INTE anlita några nordiska webbyråer på grund av kostnaden. Tyvärr är allt dyrare i de nordiska länderna. Du får själv välja hur du vill göra med det etiska kring att föra över en del av dina pengar ut från Sverige rikes gränser genom att anlita minst lika duktig arbetskraft fast nästan 5x billigare! ;)

AlexGBG
2018-06-29, 18:07
Hej, jag har precis startat ett PT-gym och nu behöver jag en hemsida för att andra ska hitta till mitt gym. Jag är ute efter något liknade som denna portfolio sida (https://weoptimizeltd.com/portfolio/creative-print-design/). Har någon annan tips på en bra webbyrå som är hyfsat billiga hemsidor? Dom hade faktiskt väldigt bra erbjudanden men kul att höra andra tips också.

Jag kan hjälpa dig att bygga en sida i WordPress till en rimlig peng. Jobbat med det i 6 år men har det nu som lite sidobusiness i mån av tid, vilket jag har nu.

Tar bara betalt för den tid jag behöver lägga, så kör vi med ett färdigt WordPresstema så blir det inte alls dyrt.

PMa mig för mer info.

Yummy
2018-06-29, 18:17
Om sidan bara ska vara det lilla som är i portfolio sidan så handlar det bara om någon timmes pill i html, css och javascript

AlexGBG
2018-06-29, 18:26
Om sidan bara ska vara det lilla som är i portfolio sidan så handlar det bara om någon timmes pill i html, css och javascript

Jag antar att han menar att han vill ha en sida likt denna http://bodymedics.net/

Som använder detta temat https://themeforest.net/item/gameplan-event-and-gym-fitness-wordpress-theme/5936266

Fixar du att få tillgång till webbhotell, sätta upp databas, installera WP, få temat köpt, installera det, förmodligen skapa minst en mailadress, upp med allt TS innehåll, och översättar alla strängar i tema/plugin till svenska, samt instruerar hur TS uppdaterar sin sida på egen hand, och testar formulär etc. på någon timme så gör du det bra.

Vad ska pilla med HTML, CSS och JS vet jag inte då temat verkar se ut exakt som i portfolion..

Yummy
2018-06-29, 18:39
Ah, tittade lite slarvigt och misstolkade det hela.

Antog att han ville att sidan skulle se ut som portfolio sidan fast använda andra bilder, vilket mycket riktigt hade gått väldigt fort att skriva ihop och köpa ett tema vore onödigt. Fattade inte att han ville att sidan skulle vara som temat på bilderna.

AlexGBG
2018-06-29, 18:42
Ah, tittade lite slarvigt och misstolkade det hela.

Antog att han ville att sidan skulle se ut som portfolio sidan fast använda andra bilder, vilket mycket riktigt hade gått väldigt fort att skriva ihop och köpa ett tema vore onödigt. Fattade inte att han ville att sidan skulle vara som temat på bilderna.

Det kan mycket väl vara det som önskas också :=)

Celsi
2018-06-30, 09:42
Om du har tid över, så finns det mycket tutorials hur man installerar och sätter upp hemsidor. På så sätt sparar du pengar och du lär dig lite hur Wordpress fungerar om någonting skulle hända.

Finns teman på www.Themeforest.net som Alex länkade sedan finns det många företag som designer teman som även har support om du inte skulle få ihop det.

Lycka till

shadowfire
2018-06-30, 10:17
+1 på wordpress. Ska du bara ha en sida som beskriver vilka tjänster du har och lite bilder osv, så är det en halvtimmes pul i wordpress (om man är ny och inte har använt det innan), sedan har du hemsidan färdig. Försök hitta ett bra domännamn bara.