handdator

Visa fullständig version : Handledslinda


Salamin
2018-06-24, 11:14
Har ni tips på en "första" handledslinda? Är t.ex. den "Hardcore wrist wraps" från ************* okej?
Spelar längden på lindorna ngn större roll?

leee
2018-06-24, 11:49
Finns väl olika bredder och längder men de billigaste brukar vara lite mjukare.

Bandid0
2018-06-24, 13:45
Mitt tips är att inte använda sådana. Hade det i flera år och fick grova problem med handleder och händer. Kört utan nu i ett par år och fått mycket bättre handleder och händer.

crizzan
2018-06-24, 13:50
Jag använder handledslindor så lite som möjligt, tränar conjugate så blir bara när jag kör max effort bänkpress (max tung singel), över 90% brukar jag använda lindor på handlederna, annars använder jag aldrig så skulle hålla med ovanstående om att undvik det så länge som möjligt :)

Dalerhult
2018-06-24, 17:59
Det beror helt på varför du ska köpa handledslinda. Är du i behov av något lättare stöd för att du får ont i handleden vid bänkpress duger nästan vad som helst. Är du dock i behov av rejält stöd och har planer på att tävla inom IPF så är kravbilden en annan (inom IPF måste utrustningen vara godkänd via dom.

Jag själv använder SBDs "Stiff" 60 cm långa (https://www.mmsports.se/Traningstillbehor/Stod-and-Lindor/Handledsstod/SBD-Apparel-SBD-Wrist-Wraps.html). Kan verkligen rekommendera dom och dom är IPF-godkända. Jag har tidigare haft Titan THP wristwraps som tappade sin styvhet ganska snabbt, vilket är synd för en såpass dyr linda. Även haft billigare varianter från bodyscience, vilket duger om man inte behöver så mycket stöd samt om man inte ska tävla

Salamin
2018-06-24, 18:41
Jag vill stabilisera handleden. Fick ont i ett bänkpresslyft över en månad sedan och har fortfarande känningar i handleden, eller rättare sagt mer sidan av handleden.
Grejen är den att det inte smärtar när jag bänkar längre utan det tar när jag gör övningar med supinerat grepp. Så övingar som bicepscurl och liknande har inte gått att utföra pga det.

Finns det ngt bättre än lindor för övningar med supinerat grepp?

spoon
2018-06-24, 20:53
Köp ett par Inzer eller Titan. Jag tror du klarar dig med 30 cm men om du vill ha stabilare så köper du 60 cm. Avlastar bra och kan nog hjälpa dina problem.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk