handdator

Visa fullständig version : Den stora tråden för oss som har båt eller tänker köpa en


agazza
2018-06-21, 18:55
Jag vill ha en riva båt att försöka se viktig ut i längs den norrländska höga kusten.

Men jag är en fattiglapp. Så jag har kollat på en solö ruff.

Några andra tips?


Jag vet att plastbåt är bättre och säkrare. Men mahogny är så stiligt.

Fritt för övrig båtdiskussion!


Tror ni att det går att montera drivlina från en vattenskoter I en solö ruff? Eller kommer den ge upp efter en sommar?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

delta_mats
2018-06-21, 19:32
Kan inte hjälpa dig.
Men sitter just nu och funderar på om man skulle bygga en pontonbåt. Självaste konstruktionen är riktigt enkel och relativt billig beroende på vilka material man använder, trä eller aluminium till själva stommen. Sen är det bara ambitionsnivån som avgör hur man vill att båtdäcket ska se ut.

Problemet är att jag inte har någonstans att hålla till.

agazza
2018-06-21, 19:50
Kan inte hjälpa dig.
Men sitter just nu och funderar på om man skulle bygga en pontonbåt. Självaste konstruktionen är riktigt enkel och relativt billig beroende på vilka material man använder, trä eller aluminium till själva stommen. Sen är det bara ambitionsnivån som avgör hur man vill att båtdäcket ska se ut.

Problemet är att jag inte har någonstans att hålla till.

Var det inte samma problem gällande något annat också, du skulle bygga ett garage? Fast inte än?

Varför en pontonbåt?

Vad ska syftet med båten bli?

Det är ju jävligt mycket meckigare att frakta en pontonbåt då dom brukar vara relativt breda

shadowfire
2018-06-21, 19:51
Åh bra tråd. Sjukt sugen på en båt, men är lite rädd för att köra på grund.

agazza
2018-06-21, 21:51
Åh bra tråd. Sjukt sugen på en båt, men är lite rädd för att köra på grund.Men vadå, sjökort, en padda, och ett schysst ekolod har du lätt råd med.

Men de tär därför jag vill ha vatten jet. I för att kunna köra bland alla sandbankar här

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

delta_mats
2018-06-21, 22:19
Var det inte samma problem gällande något annat också, du skulle bygga ett garage? Fast inte än?

Varför en pontonbåt?

Vad ska syftet med båten bli?

Det är ju jävligt mycket meckigare att frakta en pontonbåt då dom brukar vara relativt breda

Nej jag behöver ett garage, ett förråd eller ladugård med övrig yta typ. En pontonbåt är riktigt soft i sjöar, går grunt och är superstabila. Man kan gå och röra sig på ett behagligt sätt.
Syftet skulle vara att fiska från. Kanske sova i om man har ett kapell att dra över.