handdator

Visa fullständig version : Optimal mängd löpning för att skydda mot hjärt- och kärlsjukdom


King Grub
2018-06-12, 12:24
The cardiovascular benefits of regular exercise are well established. A mortality benefit has clearly been demonstrated for those that participate in light and moderate exercise. Less is known regarding the long-term effects of vigorous regular running over an extended period. In recent years, myocardial fibrosis, arrhythmias, and coronary artery calcium have been demonstrated in high-intensity exercisers. However, the prognostic implication of these findings remains unknown, and thus, there is insufficient evidence, and potentially not a need, to recommend a maximal running dose or limit for healthy individuals who already train intensively. For those otherwise healthy individuals who wish to run for cardiovascular health benefits, following the standard guidelines of 150 min of moderate-intensity exercise or 75 min of vigorous exercise weekly is recommended. Prevention and screening remain as key to lowering morbidity and mortality in all individuals.

Curr Sports Med Rep. 2018 Jun;17(6):192-198. Optimal Running Dose and Cardiovascular Risk.

Ribcage
2018-06-12, 13:09
Var gick gränsen mellan vigorous och moderate exercise?

svenbanan
2018-06-12, 13:09
Låter som att man rekommenderar 3 dagar med 50min i pratfart, vilket ju också lär ska vara det optimala sättet för nybörjare att förbättra syreupptagningen. Säkerligen kan de flesta som inte tränat kondition fortsätta förbättra sin kondis under rätt många månader genom att träna på detta sätt. Så det verkar ju vara en rätt vettig rekomendation.

Men det är väl fortafarande så att man bara sett problem vid rätt extrema mängder löpning? Dvs typ seriösa maratonsatsningar på 100km eller mer per vecka?

Matsa
2018-06-12, 14:46
Kör allt på ett pass så att man kan fokusera på pump och trück resten av veckan!