handdator

Visa fullständig version : Bröst/triceps och rygg/biceps samma dag?!


der_rickard
2004-05-07, 16:59
Jag undrar vad det tränande folket tycker om att köra triceps och bröst på samma dag, samt rygg och biceps. Just nu ser mitt schema ut så här:

mån: triceps + bröst +axlar
tis: rygg + biceps
ons: vila
tors: ben
fre: mage
lör: annan aktivitet/vila
sön: som lör

Jag skulle gärna se förslag på ett fyrdelat program, samt vad ni har för åsikter om bröst/tricepps o rygg/biceps samma dag. Är det en fördel att köra så (=extra mycket vila) eller nackdel (=kan inte köra tex rygg lika bra med trötta armar).

Tacksam för svar!

/Rickard

kharon
2004-05-07, 17:11
jag tycker inte om att köra så, men många gör det. Testa själv och bilda din egen uppfattning.

iNCREDiBLE
2004-05-07, 17:33
Det låter bra. Själv föredrar jag:
mån: rygg & biceps
ons: ben
fre: triceps, bröst, axlar

När man kör rygg så belastar man även axlarna, tycker därför att du inte bör köra som du gör. Du kan ju byta plats med tisdag och torsdag eller fredag.

JAM
2004-05-07, 17:56
Jag har provat både och, men jag har inte riktigt kommit fram till vad som fungerar bäst. Men om man inte har triceps och bröst på samma dag, bör man kanske köra axlarna tillsammans med antingen triceps eller bröst.

Sparrisen
2004-05-07, 18:08
Jag tycker att det fungerar bra att köra triceps och bröst samma dag. Rygg och biceps är jag dock lite mer skeptisk till. Men det är vad jag tycker, och alla är vi olika. Testa dig fram.

der_rickard
2004-05-09, 11:20
Skulle man kunna få se lite förslag på ett fyrsplittat program?! Är sugen på att ändra mitt lite, vissa pass tar mycket längre tid än andra och jag kommer inte på någon bra kombination. :smash:

/Rickard

JAM
2004-05-09, 12:06
Originally posted by der_rickard
Skulle man kunna få se lite förslag på ett fyrsplittat program?! Är sugen på att ändra mitt lite, vissa pass tar mycket längre tid än andra och jag kommer inte på någon bra kombination. :smash:

/Rickard Ett alternativ som jag har kört:
1. Bröst, triceps
2. Fram- och baksida lår
3. Axlar, vader, underarmar
4. Rygg, biceps
Magen läggs in någonstans där man tycker att det passar, eller så inte alls...