handdator

Visa fullständig version : Föredrar du skor med klack eller vill du ha platta skor till bänkpress?


exevision
2018-05-31, 14:29
Jag vet vad jag föredrar. Vad anser du vara bra för din bänkpress?

Ribcage
2018-05-31, 14:35
Jag är van med klacken, men vet inte vad jag föredrar. Röstar klack för att det är mina lyftarskor och inbillar mig att jag får bättre stöd med dem.

1x0
2018-05-31, 14:49
Kan brygga bättre med klack, förutsatt en bänkar med hälarna i golvet?
Finns det någon fotplaceringsposition där det inte hjälper?

tumme
2018-05-31, 15:39
Föredrar bänk med lyftarskorna, men skillnaden är så liten så brukar köra med mina vanliga. Lyftarskor är så osköna att gå runt i hela passet.

baktung
2018-05-31, 18:33
Har aldrig tänkt på det då jag nästan inte tar något stöd alls med fötterna i golvet. De bara vilar.

trädgårdsmöbel
2018-05-31, 18:52
Jag kör helst FU, så det spelar ingen roll. Men om jag inte gör det så föredrar jag barfota. Om fötterna inte är svettiga så tycker jag det ger bra stöd och känns trevligare än skor. Av nyfikenhet, vad säger SL-reglementet om det, skulle man kunna få bänka barfota?

Köttis
2018-05-31, 20:04
Du måste ha skor eller tofflor. Sockiplast är godkänt.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

agazza
2018-05-31, 20:37
Är det här nåt jävla SL eller OL bögeri? Skor med Klack? Hur ser era bänkpressar ut?

Kryssa benen i luften är vad som gäller.

mini
2018-05-31, 20:51
Jag har gått över till platta skor. Kan få bra driv från benen men inte lyfta röven.
Sockiplast verkar inte vara godkända från nästa år (?) i IPF.

Agitator
2018-05-31, 20:57
Tränar inte med hjälpmedel. Så strumplästen.

Köttis
2018-05-31, 21:01
Jag har ingen aning. Gäller det bara bänk isåfall eller mark också?

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Agitator
2018-05-31, 21:02
Jag har ingen aning. Gäller det bara bänk isåfall eller mark också?

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Det står bänkpress i topic och första inlägget.

Om du inte tränat med styrkelyftsskor och tränat i vanliga gympadojor eller platta skor så skriv det isf, för du vet isf inte bättre och väljer det du tränat med hittills. Eller avvakta med att svara tills du provat alla alternativ.

Självklart markar man och böjer utan hjälpmedel för övrigt :em:

Köttis
2018-05-31, 21:14
Det står bänkpress i topic och första inlägget.

Om du inte tränat med styrkelyftsskor och tränat i vanliga gympadojor eller platta skor så skriv det isf, för du vet isf inte bättre och väljer det du tränat med hittills. Eller avvakta med att svara tills du provat alla alternativ.

Självklart markar man och böjer utan hjälpmedel för övrigt :em:

Det var som svar på minis inlägg. Blev otydligt när du slank in mellan. Jag bänkar med klack för att svara på topic.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Agitator
2018-05-31, 21:35
Det var som svar på minis inlägg. Blev otydligt när du slank in mellan. Jag bänkar med klack för att svara på topic.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

hahaha oopps, my bad :laugh::em::em:

trädgårdsmöbel
2018-05-31, 22:11
Du måste ha skor eller tofflor. Sockiplast är godkänt.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Jag har gått över till platta skor. Kan få bra driv från benen men inte lyfta röven.
Sockiplast verkar inte vara godkända från nästa år (?) i IPF.

"Finns det något vettigt skäl till varför man inte får det?" tänkte jag fråga, men jag tror jag kan svara på det själv:)

Optimal (och regelvidrig) bänkpress utförs helst i enbart boxerkalsonger, barfota, med armbågsskydd, svettig rygg (det skall "ploppa" från ryggen när man reser sig upp) inte med jäkla trikå och t-shirt :) Jag svär (nästan) att man får minst 5kg av att lyfta som jag föreslår istället för "klassiskt".

spoon
2018-06-01, 07:24
Jag har gått över till platta skor. Kan få bra driv från benen men inte lyfta röven.
Sockiplast verkar inte vara godkända från nästa år (?) i IPF.Plus ett på den.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Arne Persson
2018-06-01, 08:45
För den seriösa bänkaren?:)

Xtreme-G
2018-06-01, 09:06
Är det här nåt jävla SL eller OL bögeri? Skor med Klack? Hur ser era bänkpressar ut?

Kryssa benen i luften är vad som gäller.

Du menar det som kallades FU-bänk innan vissa kom och fördärvade begreppet?

DarcyGrahn
2018-06-01, 11:31
Du menar det som kallades FU-bänk innan vissa kom och fördärvade begreppet?

Någon speciell du tänker på?