handdator

Visa fullständig version : Populära dieter - vilken är rätt för dig?


King Grub
2018-05-28, 10:36
Stor genomgång.

http://www.body.se/artiklar/nyheter/20180528/populara-dieter-vilken-ar-ratt-for-dig/

Agitator
2018-05-28, 11:01
Nummer 1 och 5 *love*

Tack för den, ska länkas till folk i tid och otid!

Prost
2018-05-28, 14:06
Nummer 1 är en självklarhet.

Sedan skulle jag säga nummer 3 eller en modifierad 3.5? Dvs low carb kanske under 100gram eller något.

Jag förlorade Alltid relativt mycket styrka under deff när jag åt ca 50-60 gram sett per dag. När jag äter högre andel fett och mindre av dem carbz så förlorar jag ibland ingen styrka alls.

Styrkeökningarna verkar också komma snabbare med low carb och jag samlar inte lika mycket vätska under huden. Det känns som att axlarna specifikt blir extra svaga när jag äter mer kolhydrater.. Vet ej om det har att göra med en antiinflammatorisk effekt av low carb kost kanske som märks extra mycket då jag tränar igenom hela kroppen varje dag.

Sedan har jag läst att överträning också kan göra att man blir sämre på att hantera kolhydrater. :-/ Det är alltid svårare för mig att minska träningen än att öka.

DerImperator
2018-05-28, 14:14
Vilka belägg finns det för att low-carb/ketogena dieter minskar hunger? Nyfiken då studier visar att fettrika livsmedel mättar absolut sämst.

Hanse
2018-05-28, 15:17
Nummer 1.

Melker2
2018-05-28, 15:31
Vilka belägg finns det för att low-carb/ketogena dieter minskar hunger? Nyfiken då studier visar att fettrika livsmedel mättar absolut sämst.
Testa på dig själv så får du ditt svar istället för något medelsvar från en undersökningsgrupp.

Prost
2018-05-28, 15:38
Vilka belägg finns det för att low-carb/ketogena dieter minskar hunger? Nyfiken då studier visar att fettrika livsmedel mättar absolut sämst.

Jag har aldrig upplevt det som vissa säger att man totalt glömmer av att äta etc, har dock varit överviktig förut så det spelar säker också in. Däremot är hungern mildare och mycket mer hanterbar, tror det är för att man inte får en akut näringsbrist i hjärnan på samma sätt t.ex när man har bränt av det mesta från maten.

För en del kanske det är tvärtom, generna spelar en stor roll. Många har ofta förutfattade meningar utan att de ens provat.

Ett Orm
2018-05-31, 08:10
5 är den som är lättast att hålla sig till för mig.