handdator

Visa fullständig version : intermediate fastande och muskeltillväxt


Kay123
2018-05-24, 01:04
det vekar finnas rätt mkt bevis på att inte äta under första 12-16 där 16 timmar verkar optimalast ger väldigt bra långvariga hälsoeffekter, ( dr rhonda patrick, joe rogan etc rätt många smarta som pratat/skrivit om det)

jag undrar har det gjorts studier på ifall det negativ påverkar muskeltillväxt?

DU äter alltså lika mkt kalorier som du skulle gjort vanligt men under komprimerad tid

Beemel
2018-05-24, 07:33
Jag har käkat enligt "periodisk fasta" rätt lång tid (utan att veta att det fanns ett namn för det)
Närmare 20-25 år. För min del handlar det mest om att jag inte gillar att äta frukost (förutom när jag bor på hotell :-D) och att jag helst tränar på fastande mage. Lunchrasten på jobbet tar jag hellre en promenad än sätter mig i fikarummet.
så därför har det blivit naturligt för mig att äta på detta sätt.
Huruvida det har påverkat mina träningsresultat positivt eller negativt vågar jag inte svara på. Jag är väldigt långt från opti-onanist så jag bryr mig inte heller om vilket.

Det finns en mycket lång tråd om Periodisk fasta. Där detta har stötts och blötts under långt tid.
Innan någon kunnig hunnit svara i denna tråd. Så kan du kika lite på denna så kanske du hittar svar på din fråga, och säkert en hel del annan intressant information.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449

Kay123
2018-05-24, 07:41
Jag har käkat enligt "periodisk fasta" rätt lång tid (utan att veta att det fanns ett namn för det)
Närmare 20-25 år. För min del handlar det mest om att jag inte gillar att äta frukost (förutom när jag bor på hotell :-D) och att jag helst tränar på fastande mage. Lunchrasten på jobbet tar jag hellre en promenad än sätter mig i fikarummet.
så därför har det blivit naturligt för mig att äta på detta sätt.
Huruvida det har påverkat mina träningsresultat positivt eller negativt vågar jag inte svara på. Jag är väldigt långt från opti-onanist så jag bryr mig inte heller om vilket.

Det finns en mycket lång tråd om Periodisk fasta. Där detta har stötts och blötts under långt tid.
Innan någon kunnig hunnit svara i denna tråd. Så kan du kika lite på denna så kanske du hittar svar på din fråga, och säkert en hel del annan intressant information.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449

tack

Kay123
2018-05-27, 21:21
okej den va ju 500 sidor lång vore sjukt tacksam om nån som kan det och följt tråden bara kan svara kort, typ kingrub du kan ju d här =)?

Ett Orm
2018-05-27, 23:39
okej den va ju 500 sidor lång vore sjukt tacksam om nån som kan det och följt tråden bara kan svara kort, typ kingrub du kan ju d här =)?

655 t.o.m
Du behöver inte läsa allt, börja från slutet så får du svar på din fråga av självaste King Rub inom några sidor.

Sagacity
2018-05-28, 21:46
Ja, det har det. Går utmärkt att lägga på sig muskler med periodisk fasta. Läste en studie igår som poängterade att det var gruppen med högst kortisolnivåer som byggde mest muskler. Tips är att istället läsa på om muskelproteinsyntesen istället för fastan då man får en betydligt bättre bilda av vad som är viktigt för muskeltillväxt.

Bossebäver
2018-05-29, 14:17
det vekar finnas rätt mkt bevis på att inte äta under första 12-16 där 16 timmar verkar optimalast ger väldigt bra långvariga hälsoeffekter, ( dr rhonda patrick, joe rogan etc rätt många smarta som pratat/skrivit om det)

jag undrar har det gjorts studier på ifall det negativ påverkar muskeltillväxt?

DU äter alltså lika mkt kalorier som du skulle gjort vanligt men under komprimerad tid

konsensus bland en del forskare och en del "internetexperter" av varierande trovärdighet verkar ungefär vara;

Periodisk fasta är inte dåligt för hälsan, möjligen bra. Det är fullt möjligt att bygga muskler på(empiriskt bevisat) men det är sannolikt inte optimalt.