handdator

Visa fullständig version : Kan kvinnor bli "smalfeta" som män vid deff?


MaxTheMarketer
2018-05-14, 14:13
Tjena! Vad jag läst så rekommenderas tung styrketräning och högt proteinintag i samband med lågt kalorintag för att inte bli "smalfet" när man deffar som kille. Gäller samma sak för tjejer också? De har ju redan svårare att få muskler än män så de lär väl inte behöva oroa sig att "råka få muskler" om de styrketränar under sin deff? Eller äré skitsamma för kvinnor som vill deffa?

King Grub
2018-05-14, 14:25
Styrketräning är alltid A och O för en viktnedgång om man vill att den skall bestå företrädesvis av fett.

Nuggets
2018-05-21, 12:34
...De har ju redan svårare att få muskler än män så de lär väl inte behöva oroa sig att "råka få muskler" om de styrketränar under sin deff?


Tror inte det finns en enda människa i världshistorien, varken man eller kvinna, som "råkat få muskler". Muskler kräver vilja och hårt arbete över lång tid, det är inget som sker av misstag, varken under deff eller bulk.

King Grub
2018-05-21, 12:38
Tror inte det finns en enda människa i världshistorien, varken man eller kvinna, som "råkat få muskler". Muskler kräver vilja och hårt arbete över lång tid, det är inget som sker av misstag, varken under deff eller bulk.

Här är en 12-åring med fel på myostatinregleringen som just råkat få muskler. :p

https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File%3A12yo_with_rare_myostatin_di sorder_flexing_biceps.webm

Nuggets
2018-05-21, 13:39
Här är en 12-åring med fel på myostatinregleringen som just råkat få muskler. :p

https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File%3A12yo_with_rare_myostatin_di sorder_flexing_biceps.webm

Damn, hela mitt liv har varit en lögn :(

Dåren
2018-05-21, 21:33
Jävlar vad grov! :D *flex*

trädgårdsmöbel
2018-05-22, 18:03
Ovetenskaplig personlig åsikt, men kvinnor bär generellt smalfetma betydligt bättre än män, så visst man bör inte vara smalfet oavsett kön, men det är mindre allvarligt för kvinnor.

Rickard
2018-05-23, 09:48
Kvinnor brukar ha väldigt lätt för att lägga på sig muskler av styrketräning.
Tills dom börjar styrketräna. *rolleyes*

yia
2018-06-10, 10:03
Kolozzeum-män verkar dock inte fatta poängen i den här typen av frågor. Tipset som alla tjejer får när de kommer hit är att de ska köra precis samma upplägg som herrarna (som i sin drömmer om att bli nya Ronnie Coleman). Man ska köra allting så tungt som möjligt, squats, squats, squats o.s.v; men problemet är att håller man på med det regelbundet ett par år och sköter allting korrekt kommer man inte se ut som fotmodell av valfri sort utan som Anja Pärson. Och nej man får inte "muskler" omedelbart, men man får det efterhand och då kanske man ska ha ett upplägg som ger de resultat som man eftersträvar själv snarare än vad andra eftersträvar.

Det är nämligen så att det estetiska idealet för 99% av världens kvinnor är inte en "jämn" fysik. Det är ingen som vill ha stora välutvecklade lår o.s.v. hur symmetriskt det än må vara på pappret, och då kan jag tycka att det inte är helt schyst att ge råd som i förlängningen leder dit och sedan säga att "det är inga problem eftersom det tar tid att bygga muskler". Om man det man vill ha är en fin strandkropp och bra röv kanske man inte ska köra tunga squats utan mer hip thrusts eller liknande som inte lägger lika stor belastning på andra muskelgrupper.

Bossebäver
2018-06-10, 10:49
Kolozzeum-män verkar dock inte fatta poängen i den här typen av frågor. Tipset som alla tjejer får när de kommer hit är att de ska köra precis samma upplägg som herrarna (som i sin drömmer om att bli nya Ronnie Coleman). Man ska köra allting så tungt som möjligt, squats, squats, squats o.s.v; men problemet är att håller man på med det regelbundet ett par år och sköter allting korrekt kommer man inte se ut som fotmodell av valfri sort utan som Anja Pärson. Och nej man får inte "muskler" omedelbart, men man får det efterhand och då kanske man ska ha ett upplägg som ger de resultat som man eftersträvar själv snarare än vad andra eftersträvar.

Det är nämligen så att det estetiska idealet för 99% av världens kvinnor är inte en "jämn" fysik. Det är ingen som vill ha stora välutvecklade lår o.s.v. hur symmetriskt det än må vara på pappret, och då kan jag tycka att det inte är helt schyst att ge råd som i förlängningen leder dit och sedan säga att "det är inga problem eftersom det tar tid att bygga muskler". Om man det man vill ha är en fin strandkropp och bra röv kanske man inte ska köra tunga squats utan mer hip thrusts eller liknande som inte lägger lika stor belastning på andra muskelgrupper.

asså va?

PutteP12
2018-06-18, 17:10
Vore kul om någon kan länka till exempel på personer som är "smalfeta"
Jag har väldigt svårt att se det framför mig, är det typ som en väldigt smal kvinna blir gravid?
alltså spinkig kropp men tjock mage?

Beemel
2018-06-18, 19:36
Kolozzeum-män verkar dock inte fatta poängen i den här typen av frågor. Tipset som alla tjejer får när de kommer hit är att de ska köra precis samma upplägg som herrarna (som i sin drömmer om att bli nya Ronnie Coleman). Man ska köra allting så tungt som möjligt, squats, squats, squats o.s.v; men problemet är att håller man på med det regelbundet ett par år och sköter allting korrekt kommer man inte se ut som fotmodell av valfri sort utan som Anja Pärson. Och nej man får inte "muskler" omedelbart, men man får det efterhand och då kanske man ska ha ett upplägg som ger de resultat som man eftersträvar själv snarare än vad andra eftersträvar.

Det är nämligen så att det estetiska idealet för 99% av världens kvinnor är inte en "jämn" fysik. Det är ingen som vill ha stora välutvecklade lår o.s.v. hur symmetriskt det än må vara på pappret, och då kan jag tycka att det inte är helt schyst att ge råd som i förlängningen leder dit och sedan säga att "det är inga problem eftersom det tar tid att bygga muskler". Om man det man vill ha är en fin strandkropp och bra röv kanske man inte ska köra tunga squats utan mer hip thrusts eller liknande som inte lägger lika stor belastning på andra muskelgrupper.

Spelar ingen roll hur de flesta tränar och äter. De kommer inte se ut som fotomodeller ändå. För väldigt få har den genetiken.
Jag har sett sjukt många exempel på fina kroppar (och rumpor) formade av bland annt squats.
De flesta jag ser som ligger och gör hiptrusts är inte direkt fina.
Men det är ju en subjektiv smakfråga.

Men var och en gör givetvis som den vill. Vill man inte följa tipsen man får så slipper man. I slut ändan är det ändå genetiken som avgör hur slutresultatet blir. Det man däremot har vunnit oavsety hur det ser ut är en starkare och troligen hälsosammare kropp.

AquaRegia
2018-06-19, 07:46
Vore kul om någon kan länka till exempel på personer som är "smalfeta"
Jag har väldigt svårt att se det framför mig, är det typ som en väldigt smal kvinna blir gravid?
alltså spinkig kropp men tjock mage?

Smalfet är man om man har en fluffig kroppshydda trots att man inte är överviktig.

Bjorneman
2018-06-19, 09:13
Har sett många smalfeta tjejer, så ja.

VoDaresVins
2018-06-27, 17:26
Smalfet som i obefintligt arsle, spinkig utöver en kula på magen... Nej det kan jag inte dra mig till minnes jag sett.