Visa fullständig version : Onyttigt/nyttigt?
Om man när dagen är slut har lite väl många kalorier att knöka i sig för att nå upp till sitt behov, spelar det då stor roll varifrån de kommer?
Tvekar nämligen mellan Toblerone och sojabönor/sötmandel...
Eller skall jag skita i att äta upp till det överskott jag vill ligga på?
edit: eller ren olivolja / matolja
Callister
2004-05-06, 21:42
Känn dig inte tvingad att äta.
Men snälla, tryck inte i dig mat för att du har missat ett mål eller ätit lite för lite i ett, få inte panik för att du åt en extra macka i ett annat. Om du missade mat tidigare äre säkert försent nu ändå, alla dina surt förvärvad muskler under senaste veckan har brytits ner ;D
Du överlever hur som, se till att äta ordentligt imorrn :)
King Grub
2004-05-07, 09:16
Sluta räkna, och börja ät. Du "måste" inte fylla upp någon siffra varje dag, men är du hungrig, och dessutom med tanke på din nuvarande form, ÄT! Det är bara bra om du överskrider din +-0 nivå. Du tjänar dock på att äta någorlunda bra mat istället för att "fylla upp" med skräp.
Originally posted by King Grub
Sluta räkna, och börja ät. Du "måste" inte fylla upp någon siffra varje dag, men är du hungrig, och dessutom med tanke på din nuvarande form, ÄT! Det är bara bra om du överskrider din +-0 nivå. Du tjänar dock på att äta någorlunda bra mat istället för att "fylla upp" med skräp.
Ja, men eftersom jag ätit FÖR LITE är det kanske bra att jag räknar i alla fall... Vill ju inte av misstag hamna på minus..
Kan iof frossa under dagen så att jag garanterat inte ligger på minus :eating:
Kroppen kommer inte att utvärdera dagens matsituation prick 00.00, eller någon annan tidpunkt.
Den kommer inte att jämföra tillförda med förbrukade kalorier när du slutar äta för dagen och därefter göra något drastiskt med det. Kalorinivån är något man håller under längre tidsperioder, under vilka du är både anabol och katabol växlande.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.