handdator

Visa fullständig version : Westworld, skulle ni?


Bärsärk
2018-05-05, 19:50
För er som inte sett serien så handlar den om en typ av nöjespark i vild västern stuk med AI i. Dit kan rika människor betala för att åka som en semester eller för att hitta på hyss. AIn i nöjesparken ser ut precis som vanliga människor men är då alltså robotar.

Serien är eventuellt en titt in i framtiden.

Skulle ni åka dit? Vad skulle ni hitta på?

PKtarzan
2018-05-05, 20:24
aa det skulle jag eftersom att jag är rik

trädgårdsmöbel
2018-05-05, 20:33
Kan man dödas av AI:n? Om inte, så hade jag testat att leva ut mina onda sidor i den virtuella världen. Jag har inte sett serien, är inte så mycket för western, men skall man anpassa sig till Western så hade jag massmördat med hagelgevär och revolver tills jag själv blir skjuten "respawnat" och börjat om.

Tänk er en sån där griefer i world of warcraft som går runt i level-zoner och dödar nybörjare. Det hade vart jag, fast i en realistisk western-miljö. i kalsonger, hatt, boots och nån väska för ammunition och hagelbrakare. Jag hade mördat alla jag sett.

Alexton
2018-05-05, 20:34
Känns som man kan knarka, supa och slåss i goda kvinnors lag utanför westernfilm, särskilt för de summorna som det verkar kosta.

Skjuta och skjutas på har jag fått nog av.

Bärsärk
2018-05-05, 20:49
Kan man dödas av AI:n? Om inte, så hade jag testat att leva ut mina onda sidor i den virtuella världen. Jag har inte sett serien, är inte så mycket för western, men skall man anpassa sig till Western så hade jag massmördat med hagelgevär och revolver tills jag själv blir skjuten "respawnat" och börjat om.

Tänk er en sån där griefer i world of warcraft som går runt i level-zoner och dödar nybörjare. Det hade vart jag, fast i en realistisk western-miljö. i kalsonger, hatt, boots och nån väska för ammunition och hagelbrakare. Jag hade mördat alla jag sett.

Nej du kan inte dödas av AIn och det är ganska många i serien som gör precis det du pratar om att du vill göra.

vicarious
2018-05-05, 21:26
Kan man dödas av AI:n? Om inte, så hade jag testat att leva ut mina onda sidor i den virtuella världen. Jag har inte sett serien, är inte så mycket för western, men skall man anpassa sig till Western så hade jag massmördat med hagelgevär och revolver tills jag själv blir skjuten "respawnat" och börjat om.

Tänk er en sån där griefer i world of warcraft som går runt i level-zoner och dödar nybörjare. Det hade vart jag, fast i en realistisk western-miljö. i kalsonger, hatt, boots och nån väska för ammunition och hagelbrakare. Jag hade mördat alla jag sett.

Inga psykopatvibbar här inte *rolleyes*

ChuckTesta
2018-05-05, 21:32
Inga psykopatvibbar här inte *rolleyes*

Vad är skillnaden på att göra det t ex i GTA? Är man psykopat för att man börjar köra över folk och spränga bilar i spelet?

Sparven från Minsk
2018-05-06, 13:04
Mjo skulle man nog. Testa sådant och göra sådant man inte kan i verkligheten.