handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag snabba på processen?


BokstavenX
2018-04-25, 11:24
Jag har gått på diet under en lång tid nu. Jag har gått från att vara extremt knubbig men muskulös (122,7 kg) till att vara lite smått pluffsig men ändå muskulös (94.8 kg) På ca 7 månader. Från ca 35% till 18-20% för att förenkla.

Målet var att komma in under 5 % under 7 månader, som jag nu har fått förlänga 2 månader med hopp om att iaf komma under 10% under kommande 8 veckor. Jag går oftast ner minst 1 kg i veckan vilket är bra, kanske lite för mycket. Men tiden är knapp och jag vill ner under 10%. Jag ser och känner att formen förbättras men det går för långsamt vilket kan bli svårt att nå den % jag vill nå inom 8 veckor. Det jag funderar på är att kanske ändra något som får detta att gå fortare. Vilket förmodligen är dumt med tanke på att jag går ner vecka för vecka utan att jag knappt rört min kost på 4-5 månader, endast cardion.
Jag kör cardio 1,5 tim innan frukost. Jobbar och sedan styrketräna och efter cardio 15 min intervall eller 20-30 min trappa eller treadmill.

Dags schemat ser ut såhär:

Animal Pak 2 pak EAA.
Cardio 1,5 tim.
Havregryn, proteinpulver och ägg.

Broccoli, olivolja och köpt fryst och färdiglagad kyckling (Everybodys chicken, kitchen joy)

Ris, samma kyckling och bladspenat.

Animalpak EAA 2 paket och sedan tung styrketräning (konstant, varje pass) + cardio intervall eller lågintensiv cardio

Direkt efter proteinpulver, kreatin och osaltade riskakor

Ca 5 min efter de ovanför käkar jag ris, kyckling och bladspenat

Ca 1 tim efter detta äter jag nästan den dubbla mängden kyckling och även ägg innan läggdags.

Som ni ser får jag i mig väldigt mycket av min kost under ca 2 tim från träningen till läggdags. Vilket blir väldigt mycket protein framförallt såpass intensivt. Kan detta förstöra lite av min form? Något som jag har haft otroligt enkelt med under alla dessa månader är min hunger. Jag har knappt känt någon hunger eller sug på någonting. Det är vissa tider på vissa FÅ dagar jag känner mig hungrig och tom men inget allvarligt alls. Jag har tagit 2 refeed dagar i veckan där jag dubblar intaget av riset. Nu denna veckan har jag tagit bort en av dessa. Så jag har inte ätit en enda kalori sedan julafton tills nu från något annat än ris, kyckling, olivolja, havregryn, proteinpulver osv som jag skrev ovanför.
Jag har inte ens kryddat min mat (förutom salt) under dessa 7 månader. Kan detta påverka metabolismen och hungern någonting?

Så jag funderar nu på 3 saker:
1. Att ta bort allt ris innan träning och lägga in fetter istället för kolhydrater. Då får jag alltså i mig kolhydrater främst på morgonen (havregryn), ris och riskakor direkt efter träning.

2. Att dela ut sista måltiden med så mycket kyckling under mina kyckling, ris och olivolja måltider under dagen så jag inte får i mig ca 160g protein under 2 timmar (från att jag är klar med träning till läggdags).

3. Byta ut kyckling mot möjligtvis torsk?

För att se ifall fettet släpper bättre och inte fett OCH muskler under denna långsamma progressionen om man säger så. För vikten går ju ner drastiskt men händer lite för lite för så stor viktnedgång.

Är det korkat att dra ett såpass stort beslut när det mesta ändå funkar men långsamt eller är det något annat som är fel eller borde läggas till (riktigt fuskmål)? Tacksam för all hjälp jag kan få!