handdator

Visa fullständig version : Avicii död


Blaine
2018-04-20, 18:34
https://www.svd.se/tim-avicii-bergling-dod

https://www.dn.se/kultur-noje/avicii-ar-dod/

Gil77
2018-04-20, 18:39
Mycket tråkigt. Alldeles för ung, såklart.

Hövdingen
2018-04-20, 18:42
Jag trodde tråden var ett skämt.....chockerande och tråkigt. R.I.P :(

leo1
2018-04-20, 18:47
Jag såg dokumentären om avicii på svt-play. Fy satan vad han var nedgången. Folk i hans närhet måste ha sett hur illa det var. Många som ville rida på hans framgångsvåg.

Rip

MaxTheMarketer
2018-04-20, 18:48
Nu lyssnade jag bara på hans musik så var aldrig insatt i hans övriga livsstil. Kan det ha varit droger inblandade, någon okänd sjukdom som var en tickande bomb, eller ett tragiskt mord eftersom han befann sig i Oman?

MaxTheMarketer
2018-04-20, 18:50
Jag såg dokumentären om avicii på svt-play. Fy satan vad han var nedgången. Folk i hans närhet måste ha sett hur illa det var. Många som ville rida på hans framgångsvåg.

Rip

Aha, fyfan, låter som någon form av självmord då *SPEKULATIONER*. Han gjorde mycket skön musik.

Luca Brasi
2018-04-20, 18:54
Han söp sönder bukspottskörteln.
Det är dåligt.

Slartibartfast
2018-04-20, 18:54
Nej, vad tråkigt! :( Såg netflixdokumentären om honom häromveckan, och tyckte han verkade som en riktigt bra typ. Framgången tärde på honom rejält, det var det inget tvivel om.

leo1
2018-04-20, 18:57
Aha, fyfan, låter som någon form av självmord då *SPEKULATIONER*. Han gjorde mycket skön musik.

Stora problem med kroppen, operationer, ofrivilligt beroende av mediciner, ångest.

Psykisk ohälsa, fan vad jag hatar det uttrycket.

vicarious
2018-04-20, 18:59
Sorgligt. :(

Bärsärk
2018-04-20, 19:13
Jag såg också dokumentären och tänkte med att det var sorgligt men samtidigt så levde ju han ett liv som många kan klassa som ett drömliv så likt Dallas Mccarver dog han ju lycklig.

blåvitt
2018-04-20, 19:14
Verkligen supertråkigt :(

ceejay
2018-04-20, 19:20
Damn.

Slartibartfast
2018-04-20, 19:27
Jag såg också dokumentären och tänkte med att det var sorgligt men samtidigt så levde ju han ett liv som många kan klassa som ett drömliv så likt Dallas Mccarver dog han ju lycklig.

Såg du samma dokumentär som jag? Framgången gjorde honom ju superolycklig.

Där i slutet verkade han ha funnit ro iaf.

spoon
2018-04-20, 19:29
Tragiskt. Trodde att det skulle gå bättre för honom när han slutade turnera.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Bärsärk
2018-04-20, 20:38
Såg du samma dokumentär som jag? Framgången gjorde honom ju superolycklig.

Där i slutet verkade han ha funnit ro iaf.

I efterhand mådde han dåligt ja, men där och då på alla VIP-fester med sprit och droger så tror jag nog att han hade rätt roligt.

leo1
2018-04-20, 20:57
2 scener kommer jag ihåg speciellt från dokumentären.

När han mår fittdåligt I bilen och hans kollega öser frågor över honom, avicii såg knappt vaken ut.

När han ligger i sjukhussängen och inget funkar mot hans smärta. Doktorerna diskuterar vad dom ska ge honom. Avicii är helt hjälplös och han har inte ens fått rätt information vad som getts innan. Känsligt när det är beroendeframkallande grejer för honom.

xan
2018-04-20, 21:02
Jag såg också dokumentären och tänkte med att det var sorgligt men samtidigt så levde ju han ett liv som många kan klassa som ett drömliv så likt Dallas Mccarver dog han ju lycklig.

Vad vet man ens om lycka när man är 28 år gammal?

Och detta kommer från en 23-åring..

Diomedea exulans
2018-04-20, 21:28
Jag såg också dokumentären och tänkte med att det var sorgligt men samtidigt så levde ju han ett liv som många kan klassa som ett drömliv så likt Dallas Mccarver dog han ju lycklig.

För helvete...

Rikard Jansson
2018-04-20, 21:36
Är ju trist när en duktig musiker dör men inte fan är "för mycket framgång" något som jag tycker synd om någon för, ingen som tvingat i honom all alkohol och droger.

CalleP
2018-04-20, 22:40
Fan vad tragiskt :(

Ladugårdsdörr
2018-04-21, 00:42
Nu lyssnade jag bara på hans musik så var aldrig insatt i hans övriga livsstil. Kan det ha varit droger inblandade, någon okänd sjukdom som var en tickande bomb, eller ett tragiskt mord eftersom han befann sig i Oman?

Huvudorsaken är att han hade en väldigt introvert personlighet med sentimentala inslag vilket är ytterst olämpligt om man ska uppträda med den frekvens han höll, ständigt ge intervjuer där man ska häva ur sig en massa bullshit om hur great allt är osv. Filmen beskriver det här granska bra bra och om jag inte minns helt fel så har han ett "Carl Jung-moment" när han inser hur allt hänger ihop. Tyvärr fins inte kraften eller stödet att vidta de rätta åtgärderna för att överleva utan mangern "Ash" mfl. driver på så att han i praktiken står med inte en utan bägge fötterna i graven.

r1kkie
2018-04-21, 07:27
Varför åker man till Oman?

Shqypnia
2018-04-21, 07:46
Tragiskt. Jag har endast läst spekulationer och de flesta verkar tro det är knarket som tog hans liv.

Vila i frid.

caelus
2018-04-21, 07:53
Har också fått intrycket att han var väldigt introvert och inte trivdes med att stå i rampljuset.

En ren spekulation är att han kan ha haft drag av t.ex. högfungerande autism (Aspergers syndrom) och/eller ADHD. Mycket vanligt bland musiker och andra konstnärer, då personer med sådana drag ofta är kreativa och har en förmåga att bli mycket bra på något. Mozart och Beethoven kan nämnas som några andra kända musiker i historien med starka autistiska drag. Detta skulle också kunna förklara hans problem med psykisk ohälsa i övrigt och eventuella drogproblem (mycket vanligt bland personer inom autismspektrat, ADHD etc).

Hövdingen
2018-04-21, 09:08
Har också fått intrycket att han var väldigt introvert och inte trivdes med att stå i rampljuset.

En ren spekulation är att han kan ha haft drag av t.ex. högfungerande autism (Aspergers syndrom) och/eller ADHD. Mycket vanligt bland musiker och andra konstnärer, då personer med sådana drag ofta är kreativa och har en förmåga att bli mycket bra på något. Mozart och Beethoven kan nämnas som några andra kända musiker i historien med starka autistiska drag. Detta skulle också kunna förklara hans problem med psykisk ohälsa i övrigt och eventuella drogproblem (mycket vanligt bland personer inom autismspektrat, ADHD etc).

Om man känner sig obekväm på scen och ändå gör över 300 per år spelningar så är det väl klart att det blir slitsamt? Löjligt att sätta diagnoser efter en fullt normal reaktion.

utor
2018-04-21, 10:38
2 scener kommer jag ihåg speciellt från dokumentären.

När han mår fittdåligt I bilen och hans kollega öser frågor över honom, avicii såg knappt vaken ut.

När han ligger i sjukhussängen och inget funkar mot hans smärta. Doktorerna diskuterar vad dom ska ge honom. Avicii är helt hjälplös och han har inte ens fått rätt information vad som getts innan. Känsligt när det är beroendeframkallande grejer för honom.
Reagerade också med sorgsenhet över den andra scenen med läkarna. Hade alltså ingen effekt av oxykodone, vilket innebär att han fått tolerans antingen av pågående användning eller missbruk. Antingen jävligt illa skött av behandlande läkare, men tyvärr troligt med bakomliggande missbruk av opoider/heroin.

Så när allt slutade så fint, han verkade fått ordning på saker, verkade vara i fysiskt gott skick. Så kanske det är den klassiska fällan att dosera fel när man faller dit som tog kål på honom. Men bara ren spekulation, kommer väl klarna framöver.

Aryt
2018-04-21, 11:11
Tragiskt. Jag har endast läst spekulationer och de flesta verkar tro det är knarket som tog hans liv.

Vila i frid.

Fråga Luca Brasi, han verkar vara insatt.

Reagerade också med sorgsenhet över den andra scenen med läkarna. Hade alltså ingen effekt av oxykodone, vilket innebär att han fått tolerans antingen av pågående användning eller missbruk. Antingen jävligt illa skött av behandlande läkare, men tyvärr troligt med bakomliggande missbruk av opoider/heroin.

Så när allt slutade så fint, han verkade fått ordning på saker, verkade vara i fysiskt gott skick. Så kanske det är den klassiska fällan att dosera fel när man faller dit som tog kål på honom. Men bara ren spekulation, kommer väl klarna framöver.

Starka opioder har i praktiken inte något dostak. Akut pankreatit gör ont. Ont. Ont.

baktung
2018-04-21, 23:59
För jävla tragiskt öde verkligen. En snäll, godtrogen kille som hade en talang och blev exploaterad av mer eller mindre samtliga runt honom. Dräggen som gled med på varsin räkmacka och spelade vänner framstår i dokumentären som rena parasiter. Ledsamt att se.

Baskagge
2018-04-26, 20:04
Självmord visade det sig.

http://www.gp.se/kultur/kultur/tim-avicii-bergling-tog-sitt-eget-liv-1.5756761

xan
2018-04-26, 20:54
Är ju trist när en duktig musiker dör men inte fan är "för mycket framgång" något som jag tycker synd om någon för, ingen som tvingat i honom all alkohol och droger.

Finns ju dock de som vänder sig till droger just FÖR att de mår dåligt pga kändislivsstilen..

Angel
2018-04-26, 20:57
Såg någon som länkat hans gamla flashbackkonto från innan kändislivet och han verkade kämpa mycket med ångesten redan då.

WHITEFOLKS
2018-04-26, 20:58
Du lämnade oss för tidigt Tim men jag hoppas du fann din frid.

ChuckTesta
2018-04-26, 21:21
Är ju trist när en duktig musiker dör men inte fan är "för mycket framgång" något som jag tycker synd om någon för, ingen som tvingat i honom all alkohol och droger.

Lätt för dig att säga. Har du gått i hans skor?

Bärsärk
2018-04-27, 14:33
Självmord, tragiskt.

Ted Gärdestad någon?

m_4uofwx0rU