handdator

Visa fullständig version : Oerhört spänd scalenus.


leo1
2018-04-18, 12:20
Gör en lång historia kort. Åkte på somatisk tinnitus för 3 månader sen. Allt har blivit bättre men har fortfarande problem med sus och pip mot det vänstra örat.

Allt beror antagligen av en mix av tandpressning(har bettskena nu)spända käkar och mycket lyft med dålig hållning, gamnacke och felaktig andning.

Jag har en väldigt spänd scalenus. Är det nåt som kan bli bättre av strech eller massage?

Bob90
2018-04-18, 16:04
Gör en lång historia kort. Åkte på somatisk tinnitus för 3 månader sen. Allt har blivit bättre men har fortfarande problem med sus och pip mot det vänstra örat.

Allt beror antagligen av en mix av tandpressning(har bettskena nu)spända käkar och mycket lyft med dålig hållning, gamnacke och felaktig andning.

Jag har en väldigt spänd scalenus. Är det nåt som kan bli bättre av strech eller massage?

Är det egendiagnosticerat eller har du fått det av sjukgymnast/läkare/etc?

leo1
2018-04-18, 16:14
Ditt fetade är diagnos från tandläkare och kiropraktor.

Scratch89
2018-04-25, 20:46
Jag hade nog jobbat med antagonister och/eller synergister till scanelius, möjligtvis arbetat med någon form av hold-relax mot scalenius också. Dock gillar jag generellt inte att töja/stretcha i nacken, särskilt inte statisk stretching i ytterlägen.