handdator

Visa fullständig version : Bokbara gym där man är där själv?


corgrath
2018-03-31, 12:48
Hallå.

Har försökt söka på nätet utan resultat, tänkte därför höra om någon här känner till detta.

Jag undrar om någon känner till gym, med träningsmaskiner, där man kan boka tid där man är själv (eller med en vän). Dvs man får utrymmet själv, ex för en timme, 3 gånger i veckan, osv.

Givetvis borde detta vara betydligt dyrare, men är det någon som känner till eller hört talas om något sånt eller något liknande?

delta_mats
2018-03-31, 15:19
Lär knappast finnas. Vem skulle vilja träna på ett gym där man måste ta hänsyn ifall gymmet är uppbokat titt som tätt?

rooz
2018-03-31, 16:19
Inget vettigt gym skulle erbjuda denna tjänst. Om det inte är på obekväma tider kanske, eller om du har båtlast med cash..

Bob90
2018-03-31, 16:50
Inget vettigt gym skulle erbjuda denna tjänst. Om det inte är på obekväma tider kanske, eller om du har båtlast med cash..

Ja man kan väl jämföra typ (minst) 50 medlemmars kostnad mot två för att uppskatta det "rimliga" priset :d

Jag förstår dock inte behovet.

Blomkål
2018-03-31, 17:06
Det mesta går väl att köpas för pengar men det blir nog en dyr historia. Blir nog betydligt billigare att hyra någon lokal, ett större förråd eller en liten studio och inreda med det viktigaste. Ex. stång, rack, vikter, chinsstång och bänk.

MaxTheMarketer
2018-03-31, 17:07
Ej ekonomiskt hållbart, kanske finns där miljonärer bor som driver det ihop.

EDIT: gå till ett gym som öppnas tidigt, typ 06:30 så kanske du bara behöver stå ut med pensionärer ;)

kaspen
2018-03-31, 17:13
Ej ekonomiskt hållbart, kanske finns där miljonärer bor som driver det ihop.

EDIT: gå till ett gym som öppnas tidigt, typ 06:30 så kanske du bara behöver stå ut med pensionärer ;)

Finns det inga gym som öppnar tidigare i Sverige?

Bob90
2018-03-31, 17:15
Finns det inga gym som öppnar tidigare i Sverige?

Alltså, det finns ju gym som inte ens stänger utan har öppet dygnet runt :p

Cykelcykel
2018-03-31, 17:59
Men gå till en valfri fitness247 mitt i natten då.
Kan inte vara många som tränar då

Matsa
2018-03-31, 18:02
Om någon du känner är medlem i en bostadsrättsförening som har ett gym så kanske det går att boka den lokalen. Det brukar dock inte vara några vidare välutrustade gym i sådana fall. Förmodligen inte möjligt att ockupera det flera gånger i veckan heller.

Blomkål
2018-03-31, 18:17
Men gå till en valfri fitness247 mitt i natten då.
Kan inte vara många som tränar då

Beror förstås lite på vart i Sverige vi pratar men många araber gillar att omge sig av sina kompisar hela tiden så det är inte en särskilt ovanlig syn att en tränar och 5-10 pers sitter runt omkring i gymmet och tar en holk, leker krig eller pillar lite med radion eller annan underhållning. Knappast så folktomt som man kan tro.

Bärsärk
2018-03-31, 18:27
Beror förstås lite på vart i Sverige vi pratar men många araber gillar att omge sig av sina kompisar hela tiden så det är inte en särskilt ovanlig syn att en tränar och 5-10 pers sitter runt omkring i gymmet och tar en holk, leker krig eller pillar lite med radion eller annan underhållning. Knappast så folktomt som man kan tro.

Jag tränar på ett nattöppet gym och jag ser lappar hela tiden i stil med "Ni som var här mellan 22-04:00 och levde rövare kommer bli avstängda" typ

Folk har inget hyffs idag så det är väl inte så konstigt.