handdator

Visa fullständig version : När spelas deltagarnas kommentarerna in i TV-program?


PKtarzan
2018-03-23, 10:10
Ni vet program som t ex Sveriges Mästerkock där en tävling pågår under programmet, typ laga en viss rätt på 60 min. Under tävlingens gång så är det ju alltid sekvenser där deltagarna kommenterar vad som händer under tävlingens gång och dom gör det även som om att dom "live-kommenterar" det som händer. Det jag undrar är hur detta spelas in? Spelas alla form av kommentarer in efter tävlingens gång eller? Pausas tiden för att kunna spela in detta? För det verkar ganska svårt att skådespela efteråt när de precis vet hur det egentligen gått för dem
MVH

Angel
2018-03-23, 10:11
Ni vet program som t ex Sveriges Mästerkock där en tävling pågår under programmet, typ laga en viss rätt på 60 min. Under tävlingens gång så är det ju alltid sekvenser där deltagarna kommenterar vad som händer under tävlingens gång och dom gör det även som om att dom "live-kommenterar" det som händer. Det jag undrar är hur detta spelas in? Spelas alla form av kommentarer in efter tävlingens gång eller? Pausas tiden för att kunna spela in detta? För det verkar ganska svårt att skådespela efteråt när de precis vet hur det egentligen gått för dem
MVH

Det görs efteråt

G.W
2018-03-23, 10:18
Ibland har de olika kläder på sig då de kommenterar samma händelse. Blir extra tydligt då att det spelas in i efterhand.

Det värsta exemplet jag har sett är ett program där en deltagare sitter med sitt spädbarn i famnen, för att i nästa sekund ha tonåring i famnen. Hur trodde de att de skulle komma undan med det.

ARMSTARK
2018-03-23, 10:34
Paradise hotel deltagarna klagade på att det var så irriterande att de kom och hämtade folk tex mitt i en fest för att få kommentarer om en situation, i princip avbryta något som pågick för att sedan förväntas fortsätta från där de var.

Diomedea exulans
2018-03-23, 10:43
Torsdagar kl 13:32.

galtasar
2018-03-23, 11:29
Torsdagar kl 13:32.

haha, skrattade fan rakt ut:)

Diomedea exulans
2018-03-23, 11:37
haha, skrattade fan rakt ut:)

Gött, då är den här dagen inte bortslösad!

Starke75an
2018-03-24, 12:13
Kan fråga vid tillfälle. Känner en varit med ett sånt program och gick ända till final.

Bärsärk
2018-03-24, 12:35
En av anledningarna till att jag inte står ut med TV4 är att de ska ha så jävla mycket av det här i sina program. Allra värst är det ju i Farmen eller Sveriges Mästerkock men också alla deras andra produktioner.

timoat
2018-03-24, 14:28
En av anledningarna till att jag inte står ut med TV4 är att de ska ha så jävla mycket av det här i sina program. Allra värst är det ju i Farmen eller Sveriges Mästerkock men också alla deras andra produktioner.

Maaterchef UK och masterchef aus är de enda jag kan titta på, love em!

An Iron Soul
2018-03-24, 15:28
När utslagstävlingen är över i Sveriges mästerkock och den tävlande ska lämna programmet filmar dom på Markus Aujalays restaurang Winterviken.
Man ser hur personen går ut ifrån restaurangens entré. Det är märkligt eftersom tävlingen inte görs där. I och för sig är tv4 ganska bra på att jobba med produktplacering

Gratis reklam för Markus.

Jag gillade dom första säsongerna sedan tappade jag intresset.
Speciellt efter att Sigrid Bárány vann. När hon skulle promota sin kokbok var det väldigt mycket inslag av burlesk.
Typ som Pernilla Wahlgrens omslag.

Många gånger är juryn är inkonsekventa i sin bedömning.
Höjdpunkten på programmet är deras första audition. Sedan spårar det ur med lagtävlingar och sån skit bara för att mjölka ur det sista. Precis som Idol/talang.

http://3.bp.blogspot.com/-xd0bR7SSP8g/UE-VasyxQaI/AAAAAAAAAqU/qDotyTXQM9E/s1600/Pernillas+praliner%5B1%5D.jpg

Baka, jo tjena.

https://s2.adlibris.com/images/46666/sigrids-kok.jpg

Armed Dingo
2018-03-25, 15:22
En synk görs efteråt och man ber den synkade att leva sig in i den situation som rådde och stöller frågor som om det var i nu:et. Det är ofta/alltid en annan plats än den du ser som är ”live”.

En ståa är att man tar en deltagare avsides under själva händelseförloppet och pratar med den.

Vad som är vad är inte alltid tydligt men oftast går det att se. En synk är mer ordnad.