handdator

Visa fullständig version : Vilket är det sämsta jobb du haft?


Roquefort
2018-03-18, 19:40
Detta får bli en spinoff på jobb från förr-tråden.

Nå, vilket är ditt allra värsta? Mitt är naturligtvis äldrevården. Vidrigaste 2 och en halv månad i min liv. Torka bajs, sjukt deppiga miljöer, enformigt, det luktade död i väggarna, långtråkigt, otrevligt tanter och gubbar, jag fick aldrig äta ifred då det inte fanns något personalrum, otrevlig chef... listan fortsätter i all oändlighet..

Fordon
2018-03-18, 19:49
Räknas praktik?

I så fall 2 veckors praktik på ett äldrevårdsboende. Som 14-åring.
Annars lastbilsmekaniker på ett lite oseriöst ställe..

Roquefort
2018-03-18, 19:54
Räknas praktik?

I så fall 2 veckors praktik på ett äldrevårdsboende. Som 14-åring.
Annars lastbilsmekaniker på ett lite oseriöst ställe..

Ja, det tycker jag nog. Vi hade fyra månaders praktik i gymnasiet. Det skippade jag och stannade hemma. Gymnasiet var härliga tider.

shadowfire
2018-03-18, 19:57
En arbetsplats som var som en krigszon. Två läger, där man direkt som nyanställd intet ont ananande blev "kidnappad" av ena gruppen - därefter blev man en fiende för den andra gruppen som gjorde allt i sin makt för att man skulle misslyckas med sitt jobb. Det gick hela vägen upp till högsta ledningen och var som en enda sektvarning av allt. Har aldrig varit med om något liknande sett till jävelskap och vad folk gjorde för att förstöra för andra. Allt från fysiskt sabotage till mental terror.

Roquefort
2018-03-18, 20:02
En arbetsplats som var som en krigszon. Två läger, där man direkt som nyanställd intet ont ananande blev "kidnappad" av ena gruppen - därefter blev man en fiende för den andra gruppen som gjorde allt i sin makt för att man skulle misslyckas med sitt jobb. Det gick hela vägen upp till högsta ledningen och var som en enda sektvarning av allt. Har aldrig varit med om något liknande sett till jävelskap och vad folk gjorde för att förstöra för andra. Allt från fysiskt sabotage till mental terror.

Fy fasen. Är ju helt omöjligt att koppla bort arbetet när man kommer hem när man vantrivs så pass. Skönt att du har ett bättre arbete nu.:hbang:

Angel
2018-03-18, 20:02
Ett jobb i hemtjänsten där min manliga kollega (vi var bara två) tryckte upp mig mot en vägg och hotade att slå mig.

Roquefort
2018-03-18, 20:04
Ett jobb i hemtjänsten där min manliga kollega (vi var bara två) tryckte upp mig mot en vägg och hotade att slå mig.

Usch. Hemsk upplevelse. Jag hade en upplevelse på ett gruppboende där en brukare tryckte ner mig under vattnet. Trodde jag skulle dö. Ditt är ju långt värre när det är en kollega.*screwy*

Angel
2018-03-18, 20:09
Usch. Hemsk upplevelse. Jag hade en upplevelse på ett gruppboende där en brukare tryckte ner mig under vattnet. Trodde jag skulle dö. Ditt är ju långt värre när det är en kollega.*screwy*

Äh hela jobbet var skit. Jag tog det bara för jag precis hade flyttat till GBG och behövde ett jobb fort. Var bara kvällstid och man gick ensam omkring i en stökig förort mörkret. Och störd kollega då.

Tricklew
2018-03-18, 20:15
Städare på porrbiograf.

Slartibartfast
2018-03-18, 20:41
När jag var 18 jobbade jag två månader på ett måleri för värmeelement. Löpande band med tre arbetsstationer som roterade varannan timme. Det var då jag bestämde mig för att bli högutbildad så jag aldrig behöver stå på ett fabriksgolv igen. Folk hade jobbat vid detdär bandet i årtionden.

Captainwide
2018-03-18, 20:43
Styckare på ackord.

timoat
2018-03-18, 20:44
När jag bodde i Paris fick jag jobb som telefonförsäljare. Trodde jag. I själva verket så var vår uppgift att ringa till holländska tandläkare och fråga ifall vi fick köpa deras gamla utdragna guldplomber, om de hade några liggande. Detta var tydligen olagligt i Frankrike men inte i Holland. Man blev utskälld av tandläkarna varenda gång. Jag höll i 2 veckor, sen slutade jag.

timoat
2018-03-18, 20:44
Ett jobb i hemtjänsten där min manliga kollega (vi var bara två) tryckte upp mig mot en vägg och hotade att slå mig.

Helt ur det blå eller?:d

Roquefort
2018-03-18, 20:45
Just det.. slakteriet såklart. När en ko med kalv i magen skulle slaktas. Riktigt mysig dag vill jag minnas.

Roquefort
2018-03-18, 20:48
När jag var 18 jobbade jag två månader på ett måleri för värmeelement. Löpande band med tre arbetsstationer som roterade varannan timme. Det var då jag bestämde mig för att bli högutbildad så jag aldrig behöver stå på ett fabriksgolv igen. Folk hade jobbat vid detdär bandet i årtionden.

Alla jobb jag har haft har verkligen varit skit. Även de jag trodde skulle vara mysiga, som att jobba på café.. också vidrigt. Nä, som du säger. Utbildning är det bästa.

Diomedea exulans
2018-03-18, 20:51
Utan tvekan telefonintervjuare på Sifo, det jobb jag arbetade med i fem år och förmodligen kommer bli tvungen att gå tillbaka till efter min nuvarande utbildning.

Det var två år sedan jag jobbade där nu, och jag har jobbat hårt på att förtränga det. För min mentala hälsas skull borde jag inte börja tänka på det igen. Men jag offrar mig för tråden och försöker räkna upp allt det hemska i punktform.

- Omöjligt att få tillsvidareanställning.

- Omöjligt att få löneförhöjning eller avancera på annat sätt, hur hårt man än arbetade. Det finns fortfarande ett missförstånd där ute att "alla jobb kan man jobba upp sig inom".

- Man var tvungen att sitta ner hela tiden.

- Man satt och läste upp intervjuer uppemot hundratals gånger på raken, ofta samma intervju i perioder under flera år. Man blev nästan galen av all repetition.

- Intervjuerna var allt från "okej skrivna" till "sjukt dåligt skrivna". Styltiga formuleringar som var så långa att intervjupersonen inte förstod vad som menades. Korkade svarsalternativ, t ex ofta inte något "vet ej"-alternativ. Och så vidare. Mardrömmen för en språkpolis. Man fick inte ändra om formuleringarna heller. Det är ett under att jag inte blev dyslektiker på kuppen.

- Det var lång paus mellan intervjuerna medan datorn stod och tuggade. Oftast ett par minuter. Och det här är det värsta med det själadödande skitjobbet: Vi fick inte göra något i pausen. Man var tvungen att sitta och glo rakt fram. Kollade man på mobilen fick man skäll. Läste man i en bok fick man skäll. Hade det inte varit för den punkten hade jag fortfarande jobbat kvar där.

- Alla människor jobbade på olika tider. Olika personer slutade och började hela tiden. Alla tog rast på olika tider, och man fick inte bestämma var på kontoret man skulle sitta (platserna slumpades ut). Följaktligen fick man dålig kontakt med arbetskamraterna.

Fan, nu blev jag ledsen av att tänka på allt det här.

Roquefort
2018-03-18, 21:00
Gå inte tillbaka till skiten för fan. Nu söker du in till högskola, man kan ansöka nu och det stänger 15:e april. Sedan lånar du pengar av dina föräldrar så du slipper skiten!

dream_theater_
2018-03-18, 21:04
Ja och flytta från Skåne! Eller det där under Skåne.

Bärsärk
2018-03-18, 21:33
Jobbade på en oseriös flyttfirma för 100 spänn i timmen, knappt några raster och väldigt stressigt.

Hemi
2018-03-18, 21:38
Om monotoma tråkiga jobb, tänk er då standard i Latinamerika som inte har haft samma utveckling som Europa eller ens USA, arbetstiden är ofta 12 timmar dag och 6 dagar i veckan. Lönen är inte den bästa heller förstås.

Med det sagt, jag har haft en del jobb i flera länder förr i tiden men sämst blir ändå reklamutdelare i Sverige, nu senast med tanke på lönen. Det blev inte många tior i timmen. Distrikten var också ogenomtänkta och i block, inte som i slingor som Posten gjorde dem förr i alla fall.

baktung
2018-03-18, 21:43
Mitt första jobb var på ett företag som spelade in filmer på videokassetter. De som hade jobbat upp sig fick sitta och övervaka i inspelningsrummet där alla typer av filmer kunde ses på små skärmar. Mycket porr, och jag minns särskilt ett omslag till en film som heter "Laila 17, badar". Nu hade jag tyvärr inte jobbat upp mig så jag fick stå vid ett rullband och fylla på tomma kassetter som skulle fyllas med bandremsa, d.v.s. innan kassetterna kunde skickas vidare till inspelningsgökarna.

Diomedea exulans
2018-03-18, 21:48
Gå inte tillbaka till skiten för fan. Nu söker du in till högskola, man kan ansöka nu och det stänger 15:e april. Sedan lånar du pengar av dina föräldrar så du slipper skiten!

Vad fan ska jag söka då? *cry*

Ja och flytta från Skåne! Eller det där under Skåne.

Till höger om Skåne!

baktung
2018-03-18, 21:52
Vad fan ska jag söka då? *cry*
Receptarie ska du bli. Soft och inte så stressigt att jobba på apotek. Packa upp lite mediciner och betjäna kunder. Kvinnodominerat. Helt okej lön. You go girl!

Roquefort
2018-03-18, 21:53
Vad fan ska jag söka då? *cry*



Till höger om Skåne!

Du har lite mindre än en månad på dig att komma på det. För inte vill du väl tillbaka till skitjobbet. Är du sliten från din utbildning kan du ju vila upp dig över sommaren. Nåja nog med off topic.

Ozziking
2018-03-18, 21:59
Utan tvekan telefonintervjuare på Sifo, det jobb jag arbetade med i fem år och förmodligen kommer bli tvungen att gå tillbaka till efter min nuvarande utbildning.

Det var två år sedan jag jobbade där nu, och jag har jobbat hårt på att förtränga det. För min mentala hälsas skull borde jag inte börja tänka på det igen. Men jag offrar mig för tråden och försöker räkna upp allt det hemska i punktform.

- Omöjligt att få tillsvidareanställning.

- Omöjligt att få löneförhöjning eller avancera på annat sätt, hur hårt man än arbetade. Det finns fortfarande ett missförstånd där ute att "alla jobb kan man jobba upp sig inom".

- Man var tvungen att sitta ner hela tiden.

- Man satt och läste upp intervjuer uppemot hundratals gånger på raken, ofta samma intervju i perioder under flera år. Man blev nästan galen av all repetition.

- Intervjuerna var allt från "okej skrivna" till "sjukt dåligt skrivna". Styltiga formuleringar som var så långa att intervjupersonen inte förstod vad som menades. Korkade svarsalternativ, t ex ofta inte något "vet ej"-alternativ. Och så vidare. Mardrömmen för en språkpolis. Man fick inte ändra om formuleringarna heller. Det är ett under att jag inte blev dyslektiker på kuppen.

- Det var lång paus mellan intervjuerna medan datorn stod och tuggade. Oftast ett par minuter. Och det här är det värsta med det själadödande skitjobbet: Vi fick inte göra något i pausen. Man var tvungen att sitta och glo rakt fram. Kollade man på mobilen fick man skäll. Läste man i en bok fick man skäll. Hade det inte varit för den punkten hade jag fortfarande jobbat kvar där.

- Alla människor jobbade på olika tider. Olika personer slutade och började hela tiden. Alla tog rast på olika tider, och man fick inte bestämma var på kontoret man skulle sitta (platserna slumpades ut). Följaktligen fick man dålig kontakt med arbetskamraterna.

Fan, nu blev jag ledsen av att tänka på allt det här.

t.om. städare låter bättre än det här.

Att du ens tänker tanken på att gå tillbaka? Är du helt bäng eller *screwy* Varför skulle du?

Sök till valfri ICA-butik. De större ( maxi etc ) har ofta många andra tjänster (delikatess, kundtjänst, Café etc).

Bärsärk
2018-03-18, 23:55
Utan tvekan telefonintervjuare på Sifo

Det är ju ett mentalt påfrestande jobb men inte fysiskt så rent teoretiskt sett så skulle du ju kunna jobba där, stämpla ut och åka till gymmet och glömma skiten tills det är dags igen?

Skulle hellre ha det scenariot än att ha ett jobb som sliter på kroppen så man bara orkar gå hem och lägga sig ungefär.

leee
2018-03-19, 00:16
Vad fan ska jag söka då? *cry*



Till höger om Skåne!

Bli busschaufför,finns jobb och du är utvilad till träningen tuta och kör.

Fordon
2018-03-19, 00:28
Vad fan ska jag söka då? *cry*



Du ville ju kånka tunga jävla säckar uppför trappor.
Sök till en flyttfirma, eller starta en egen firma inom flyttstädning/bärhjälp osv.

leo1
2018-03-19, 00:35
Vad fan ska jag söka då? *cry*



Till höger om Skåne!

Välbetalt, du får ut mellan 22-27. Tungt, hög risk för sjukskrivning, monotont, annars okej

https://www.icagruppen.se/karriar/#!/lediga-jobb/lb//karriar/lediga-jobb/jobbannonsmall//ajax?id=R0004619&parent=https:%2F%2Fwww.icagruppen.se%2Fkarriar%2Fl ediga-jobb

Kif
2018-03-19, 01:21
Det är ju ett mentalt påfrestande jobb men inte fysiskt så rent teoretiskt sett så skulle du ju kunna jobba där, stämpla ut och åka till gymmet och glömma skiten tills det är dags igen?

Skulle hellre ha det scenariot än att ha ett jobb som sliter på kroppen så man bara orkar gå hem och lägga sig ungefär.
Jag har också provat det jobbet. På samma företag till och med tror jag beskrivningen är slående lik. Datorerna surrar och hela lokalen är fyllt av ett dovt statiskt ljud med urusel luft och skärmar från 1922. Lägg till ett hundratal personer som pratar oavbrutet efter samma manus som du försöker ta dig igenom.
Hörlurarna du använder är tillverkade samtidigt som skärmarna och fungerar fruktansvärt dåligt. Cheferna besvarar klagomålen med att man ska prata tydligare och lyssna bättre. Att köpa egna är inte heller ett alternativ eftersom det är någon specialanslutning på dom. Tror lönen låg runt knappa 75kr i timman.
Nu var det ett tag sedan så det kanske blivit bättre.
Jag skottar gärna snö 12h än att ta ett liknande yrke. Har öht inte sätt min fot på ett kontor sedan dess och känner inte för det heller.

r3mpuh
2018-03-19, 03:14
Mystery shopper åt Systembolaget.
Jag reste land & rike runt för att se till att folk som ej kollade leg fick sparken. Finns trevligare saker att ägna sin tid åt.

The_RobRoy
2018-03-19, 04:27
Har inte haft så många olika jobb, så mitt värsta är inget extremt alls. Jobbade på posten och fick ett väldigt stressigt distrikt, även de som jobbat 20 år+ där sa att när de fick hoppa in på det området så fick de alltid stressa. För mig som är van att vara duktig på det mesta jag tar mig för, var det rätt förödmjukande att alltid komma tillbaka sist, knappt hinna min runda i tid, fast jag jobbade stenhårt hela passet. Gjorde endel misstag också, backade sönder en bakruta på postbilen med mera.

Upplevelsen fick mig att inse att jag inte passar särskilt bra för hjärndöda jobb där man bara ska göra något så snabbt som möjligt. Sporrade mig ytterligare att vidarutbilda mig och sen dess har jag haft tur att göra bra karriär inom finans. Inser när man lyssnar på kompisar och andra yrkes löneutveckling osv hur sjukt bortskämd man är inom finans. Ändå har det inte gått något extremt bra för mig, andra med liknande bakgrund tjänar betydligt större summor pengar än mig.

MackeJuve
2018-03-19, 08:21
Hemmavid är det äggplockare. Hönsen värpte i sina bon, äggen åkte på löpande band ut i "fabriken" där vi sorterade dom i äggkartonger. I jobbet ingick även att plocka lösa ägg inne bland hönsen. Det var rätt okej som ett första sommarjobb men tar man med alla faktorer så måste jag ändå se det som det sämsta: extrem stank, enformigt, dåligt betalt, få timmar.

Utomlands är det ägg- och päronplockare. Tog jobbet i tron att man kan kunde tjäna bra pengar om man låg i och arbetade hårt. Tjänade ~3000 SEK för en månads arbete. Dessutom halvt miserabla levnadsförhållanden(man bodde på farmen), andra backpackers som man störde sig på samt dryga arbetsgivare.

shut teh face
2018-03-19, 08:24
Tidningsutdelare vid pendeltåg och tunnelbana
Helt okej jobb egentligen men policyn var att man skulle vara överglad och stå och ropa och skrika och trycka upp tidningar i folks nyllen. Jag ville mer bara stå tillgänglig och dela ut tidningar till de som ville ha dem. Jag är säker på att resenärer uppskattade detta mer, men jag fick skäl hela tiden av min "teamledare".

Dataregistrerare
Detta var absolut sämsta jobbet, jag jobbade på ett call-center där jag skulle godkänna avtal som folk gjort muntligen, telefonabonnemang. Det var sorgligt att se att det i princip endast var äldre personer som "ingått avtal" som jag skulle godkänna. Jag nekade där det var otydligt och detta var såklart inte populärt. Fick inte sparken men eftersom det var ett bemaningsföretag så fick man inte jobba mer liksom ..

Jag blev lack på jobba med sådant här skit så jag satt hemma och spelade WoW ett år istället och min sambo fick försörja mig, mot att jag städade och lagade gudomlig mat varje dag. :Virro Men sedan utbildade jag mig istället och har sedan dess vettigt jobb istället. :cool:

Kev88
2018-03-19, 09:14
Lagret på Colorama, sjukt slitsamt och fruktansvärt dålig lön.
Jag lovade mig själv att aldrig någonsin ha ett så fysiskt krävande heltidsjobb efter det då det kändes som att jag inte gjorde något annat än att jobba.

Minikubik
2018-03-19, 09:31
CNC operatör, så jävla hjärndött och en riktig skit firma var jag på
Asbestsanerare

mini
2018-03-19, 09:34
På försäkringskassans kundtjänst. Jobbet i sig var helt ok, men organisationen var så sjuk. Hade man längre än 6 sekunders paus mellan samtalen för ofta fick man samtal med chefen. Gick man på toa för länge/ofta på tider som inte var schemalagda raster (12 minuter) samma sak. Eftersom så många blev sjuka pga psykisk ohälsa fick vi beordrad övertid varje vecka. Vi hade personalmöten men de var bara spel för gallerierna och till för att de små mellancheferna (som egentligen var mer övervakare) skulle få leverera order.

Min bägare rann över den dagen jag blev inkallad till chefen som sa att jag inte skulle ifrågasätta så mycket, jag skulle arbeta. Jag gick hem och kom inte tillbaka.

Ladugårdsdörr
2018-03-19, 10:41
1996, lågkonjunktur och jag hade ett glapp mellan det vanliga sommarjobbet och värnplikten som skulle börja i februari. Det enda som jag lyckades hitta var en "praktikplats" och jag fick min på ett sunkigt lager som kämpade för sin överlevnad och sysslade med allt möjligt såsom att köpa in, rensa och sälja bär, renovera lastbilar osv. Ganska snart hyrde en lirare in sig i lokalerna och satte upp sin relativt moderna bärrensningsmaskin varvid jag blev "överförd" likt en slav dit och fick stå och ladda maskinen hela dagarna, dvs. lyfta 20-kgssäckar med bär, skära upp och hälla in i tratten. Påtalade för arbetsförmedlingen att det jag gjorde var något som borde ses som ett riktigt jobb och inte "praktik" men fick naturligtvis inget gehör för detta, eftersom "arbetsgivaren" påstod att mitt jobb lika gärna kunde göras av de andra som jobbade vid maskinen, vilket var rent skitsnack. Månadslön för detta var 1300 kr efter skatt.
Extra märkligt blev det när jag erbjöds att jobba extra svart, då behövdes jag helt plötsligt och det gick fint att betala skälig lön.

Diomedea exulans
2018-03-19, 10:52
Det är ju ett mentalt påfrestande jobb men inte fysiskt så rent teoretiskt sett så skulle du ju kunna jobba där, stämpla ut och åka till gymmet och glömma skiten tills det är dags igen?

Skulle hellre ha det scenariot än att ha ett jobb som sliter på kroppen så man bara orkar gå hem och lägga sig ungefär.
Fattar inte riktigt ditt tänk.

För det första vet jag inte om jag ser ett så klockrent samband mellan att jobba hårt fysiskt och att bli trött. Man kan bli trött av att sitta still och pigg av att röra på sig. När jag kommer hem från skolan numera mellan 14-18 någon gång är jag ofta så trött att jag bara känner för att däcka på sängen.

För det andra så är man väl aldrig så trött så man inte orkar träna och göra andra saker? När jag var bärplockare i Adelaide brukade jag jogga en timme i 40 graders värme när jag kom hem. Jag satte ett bänkpress-PB under tiden jag jobbade som ställningsbyggare. Det är bara att ta sig i kragen. Och även om vikterna på gymmet kanske blir lägre så tror jag den totala träningseffekten blir minst lika stor, eftersom det fysiska jobbet också ger träning.

För det tredje så är väl ingen fritidsaktivitet så viktig så det är värt att befinna sig i helvetet medan man arbetar? Tror inte du hade suttit där på kontoret och tänkt "jag lider just nu ohemula kval... MEN jag orkar ju gå till gymmet efteråt, så det är värt det!"

The Swedish Oak
2018-03-19, 11:01
Jag jobbade för ett företag som producerar och packar djupfrysta grönsaker under en period i 20-årsåldern.

Stället var en gård mitt på landet där jag satt ensam i en ouppvärmd industrilokal på en plastpall hela dagarna och plockade bort bruna/tråkiga bitar av hackad plasternacka som snabbt åkte förbi ett rullband. Väldigt högt skramlande/smällande ljud från maskinerna i lokalen så musik var bara och glömma, öronproppar som gällde.

Råttor som sprang runt och åt bitar av grönsaker som ramlade ner på marken var väl det enda sällskapet där i princip. Rast och lunch var planerad så att man alltid var själv. Övriga anställda var från Polen, så det hade kanske inte varit så givande samtal under lunchen ändå. Tror jag var där i 2 veckor, vilket är rätt bra jobbat enligt mig själv :D

Yes
2018-03-19, 13:59
På försäkringskassans kundtjänst. Jobbet i sig var helt ok, men organisationen var så sjuk. Hade man längre än 6 sekunders paus mellan samtalen för ofta fick man samtal med chefen. Gick man på toa för länge/ofta på tider som inte var schemalagda raster (12 minuter) samma sak. Eftersom så många blev sjuka pga psykisk ohälsa fick vi beordrad övertid varje vecka. Vi hade personalmöten men de var bara spel för gallerierna och till för att de små mellancheferna (som egentligen var mer övervakare) skulle få leverera order.

Min bägare rann över den dagen jag blev inkallad till chefen som sa att jag inte skulle ifrågasätta så mycket, jag skulle arbeta. Jag gick hem och kom inte tillbaka.
Skönt när man nyligen fått in en ny chef som blivit dresserad i kassans tänk. Måndag morgon började med: "En liten påminnelse. I fredags satt ni och fikade alldeles för länge. Tänk på att det är 15 min för- och eftermiddag."

Vi hade avtackning för vår tidigare chef i fredags. Tyckte liksom det var på sin plats med en blombukett och lite gott till kaffet. Och då snackar vi inte ens kundtjänst där tiden är schemalagd.

Sen undrar ledningen varför så många slutar. :D

Leeee
2018-03-19, 14:04
Jobbade som dörrvakt på nattklubb förr i tiden, riktigt vidrigt jobb att behöva lyssna på sluddrande losers som försöker argumentera varför dom borde bli insläppta samtidigt som dom inte kan fokusera blicken

Swedishviking
2018-03-19, 16:11
Relita skadeservice örebro! jobbar där nu chefen Petter Jorman är den största idioten i världen.
från 13 anställda till 4 snart är vi bara 2 kvar! och idioten kallar dem som säger upp sig för svartfötter när han är själva själet till att alla slutar... vad ni än gör sök aldrig jobb på Relita! värre arbetsgivare får man fan leta efter.

Diomedea exulans
2018-03-19, 16:13
Relita skadeservice örebro! jobbar där nu chefen Petter Jorman är den största idioten i världen.
från 13 anställda till 4 snart är vi bara 2 kvar! och idioten kallar dem som säger upp sig för svartfötter när han är själva själet till att alla slutar... vad ni än gör sök aldrig jobb på Relita! värre arbetsgivare får man fan leta efter.

Vad är det dåliga med det?

Kif
2018-03-19, 16:37
Relita skadeservice örebro! jobbar där nu chefen Petter Jorman är den största idioten i världen.
från 13 anställda till 4 snart är vi bara 2 kvar! och idioten kallar dem som säger upp sig för svartfötter när han är själva själet till att alla slutar... vad ni än gör sök aldrig jobb på Relita! värre arbetsgivare får man fan leta efter.

Hoppas du har en dialog med chefen. Det är allt annat än snyggt att outa folk sådär utan några som helst argument, speciellt inte om ni inte har fört en dialog och framfört era klagomål. Om du är en av de 2 som är kvar lär det vara ganska enkelt att räkna ut vem du är, jag tvivlar på att arbetsplatsen blir bättre för dig då.

Swedishviking
2018-03-19, 17:01
Fackmöte idag idioten blånekar till allt... Lögner och undanflykter.. Jag skiter väl I om han eller relita ser detta fan bryr sig?? Och vad gnäller du om? Är det du som blivit pissad på nä?? Du behöver inte uttala dig om nåt du inte vet ett skit om.. Och komma med moral kakor...

Diomedea exulans
2018-03-19, 17:03
Fast det vore intressant att veta VARFÖR jobbet är skit, det är väl lite det tråden handlar om.

delta_mats
2018-03-19, 17:09
Mitt första jobb var på ett tvätteri var även det sämsta. Det var både fysiskt jobbigt och hjärndött på samma gång.
Jobbade förvisso på den rena sidan där kläderna var tvättade, men stod och hängde rockar, tröjor på galgar flera timmar varje dag, hade en sån stor balja med ren tvätt man skulle hänga på galgar som åkte på löpande band. Tvättkorgarna blev rejält statiska så man fick attackera dem stenhårt för att inte få hårda stötar av dem. Allt stående tid fick man riktigt ont i fötter och ben av.

En annan station stod vi och vek byxor, man skulle såklart vika så snabbt som möjligt då vi hade våra mål varje dag. Men var ju chanslös mot tanterna som vikt brallor i 30 år, haha!

Slutligen en annan station så skulle man ta hand om och sortera de olika typer av rockar och tröjor i alla storlekar som kom ut från "torrviken" en stor maskin som först torkade och sedan vek dessa kläder.
I början var det sjukt stressigt att hinna med att sortera upp detta i rätta högarna och kläderna samlades bokstavligen i högar om man var för långsam, vilket man var i början. Då fick dom nöda maskinen tills man hunnit sortera undan vilket såklart inte var populärt.

Det var musik i öronen och koppla bort vad man gjorde, men sakta så bröts man ner psykiskt och det var ohållbart att jobba vidare. Klarade ändå 2 år tror jag.

shadowfire
2018-03-19, 17:13
Utan tvekan telefonintervjuare på Sifo, det jobb jag arbetade med i fem år och förmodligen kommer bli tvungen att gå tillbaka till efter min nuvarande utbildning.

Har antagligen jobbat på exakt samma arbetsplats som dig och känner igen rubbet av det du skrev.

Diomedea exulans
2018-03-19, 17:24
t.om. städare låter bättre än det här.

Att du ens tänker tanken på att gå tillbaka? Är du helt bäng eller *screwy* Varför skulle du?

Sök till valfri ICA-butik. De större ( maxi etc ) har ofta många andra tjänster (delikatess, kundtjänst, Café etc).

Kommer förmodligen gå tillbaka eftersom det inte finns andra möjligheter.

ICA lär jag ju kunna titta i månen att få jobb hos...

Määng
2018-03-19, 17:39
När jag körde ut varor till butiker med fullstor lastbil

Lastbilen hade sett sina bästa dagar och flera gånger i veckan gick något sönder, vilket innebar byte till reservlastbilen som om möjligt var ännu äckligare Det var även väldigt tungt att dra runt på pallar som vägde flera hundra kilo, tomma skrindor osv.

Det var mitt första lastbilsjobb så jag var inte så effektiv vilket innebar en extrem stress. Hade inte tid att äta någonsin. Skippade lunch i flera månader. Jag var försenad överallt så var jag än kom så var butiksägare förbannade.

Skåpet lutade eftersom lastbilen var helt efterbliven så när jag drog en tung pall kunde den sätta igång i all världens fart och nästan döda mig. Detta medförde även att när jag drog undan något så förflyttades allting på hjul i skåpet sig så allting rullade huller om buller och vickade så jag fick spendera 30 min till att packa om vagnar. Lådor fyllda med öl ramlade ner en gång så jag hade några hundra ölburkar som låg och rullade omkring i skåpet, det gick hål i flera så de låg och pös ut öl överallt i hela skåpet. Det var som att befinna sig i en öl-regnskog.

Eftersom jag körde ut varor i Norrbotten så fick jag köra ut till alla småbutiker runt om i skogen, Rantajärvi och vad nu alla skitbyar hette. Väldigt kul att backa in med ett 20 meters ekipage in på någons bakgård där dom bestämt sig för att öppna en affär.

Jag jobbade med det här några månader och varje dag satt jag och ringde och sökte andra jobb. Jag hatade mitt liv och mitt jobb.

Kaalle
2018-03-19, 17:47
Kommer förmodligen gå tillbaka eftersom det inte finns andra möjligheter.

ICA lär jag ju kunna titta i månen att få jobb hos...

Nu vet jag inte hur det är på lite mindre orter men i matbutiker är det oftast enorm personalomsättning samt folk som sjukar sig, blir gravida etc etc. Det är bra OB och finns alltid extrapass och möjlighet att jobba långa dagar. Jobbet är inte hemskt förutsatt att kollegor samt kunder är ok. Dra in i butiken och prata med chefen, skit i cv dom läggs bara på hög. Intala honom/henne att du är flexibel och arbetsam, eventuellt erbjud dig att praktisera i ett par månader. Testa först, sen kan du ge upp ; )

leee
2018-03-19, 17:56
När jag körde ut varor till butiker med fullstor lastbil

Lastbilen hade sett sina bästa dagar och flera gånger i veckan gick något sönder, vilket innebar byte till reservlastbilen som om möjligt var ännu äckligare Det var även väldigt tungt att dra runt på pallar som vägde flera hundra kilo, tomma skrindor osv.

Det var mitt första lastbilsjobb så jag var inte så effektiv vilket innebar en extrem stress. Hade inte tid att äta någonsin. Skippade lunch i flera månader. Jag var försenad överallt så var jag än kom så var butiksägare förbannade.

Skåpet lutade eftersom lastbilen var helt efterbliven så när jag drog en tung pall kunde den sätta igång i all världens fart och nästan döda mig. Detta medförde även att när jag drog undan något så förflyttades allting på hjul i skåpet sig så allting rullade huller om buller och vickade så jag fick spendera 30 min till att packa om vagnar. Lådor fyllda med öl ramlade ner en gång så jag hade några hundra ölburkar som låg och rullade omkring i skåpet, det gick hål i flera så de låg och pös ut öl överallt i hela skåpet. Det var som att befinna sig i en öl-regnskog.

Eftersom jag körde ut varor i Norrbotten så fick jag köra ut till alla småbutiker runt om i skogen, Rantajärvi och vad nu alla skitbyar hette. Väldigt kul att backa in med ett 20 meters ekipage in på någons bakgård där dom bestämt sig för att öppna en affär.

Jag jobbade med det här några månader och varje dag satt jag och ringde och sökte andra jobb. Jag hatade mitt liv och mitt jobb.

En fråga bara,kollar man upp vilka vägar som är BK1 osv eller kör man bara.

dream_theater_
2018-03-19, 18:17
Fackmöte idag idioten blånekar till allt... Lögner och undanflykter.. Jag skiter väl I om han eller relita ser detta fan bryr sig?? Och vad gnäller du om? Är det du som blivit pissad på nä?? Du behöver inte uttala dig om nåt du inte vet ett skit om.. Och komma med moral kakor...

Försök hålla munnen stängd bara när de pissar dig i ansiktet.

Varför slutar du inte..?

StarkaUlf
2018-03-19, 18:26
När jag körde ut varor till butiker med fullstor lastbil

Lastbilen hade sett sina bästa dagar och flera gånger i veckan gick något sönder, vilket innebar byte till reservlastbilen som om möjligt var ännu äckligare Det var även väldigt tungt att dra runt på pallar som vägde flera hundra kilo, tomma skrindor osv.

Det var mitt första lastbilsjobb så jag var inte så effektiv vilket innebar en extrem stress. Hade inte tid att äta någonsin. Skippade lunch i flera månader. Jag var försenad överallt så var jag än kom så var butiksägare förbannade.

Skåpet lutade eftersom lastbilen var helt efterbliven så när jag drog en tung pall kunde den sätta igång i all världens fart och nästan döda mig. Detta medförde även att när jag drog undan något så förflyttades allting på hjul i skåpet sig så allting rullade huller om buller och vickade så jag fick spendera 30 min till att packa om vagnar. Lådor fyllda med öl ramlade ner en gång så jag hade några hundra ölburkar som låg och rullade omkring i skåpet, det gick hål i flera så de låg och pös ut öl överallt i hela skåpet. Det var som att befinna sig i en öl-regnskog.

Eftersom jag körde ut varor i Norrbotten så fick jag köra ut till alla småbutiker runt om i skogen, Rantajärvi och vad nu alla skitbyar hette. Väldigt kul att backa in med ett 20 meters ekipage in på någons bakgård där dom bestämt sig för att öppna en affär.

Jag jobbade med det här några månader och varje dag satt jag och ringde och sökte andra jobb. Jag hatade mitt liv och mitt jobb.

Logex?



Det sämsta jag haft var bara ett kort sommarjobb. Rengöra kylskåp, som används på festivaler osv, innan dom åker vidare till nästa evenemang.

Det var ganska grisigt, man kunde verkligen hitta allt möjligt i dom. Man hade inte direkt några speciella verktyg. En trasa, hink med vatten/rengöringsmedel, papper och fönsterspray. Inga handskar eller något sånt.

Efter 50 kylskåp var man ganska less.

VoDaresVins
2018-03-19, 18:32
Har inte haft nåt skit heltidsjobb men jobbade en sommar på ett snickeri där det inte fanns nån syn av nåt som hette arbetsskydd. Stora högar med spån överallt och luften tjock av damm. De få anställda hade alla fingrar kvar konstigt nog för skydden kring maskinerna var obefintliga. Stod och putsade trappdelar för hand med sandpapper stor del av tiden. Förvånad om firman finns kvar än.

Diomedea exulans
2018-03-19, 18:51
Nu vet jag inte hur det är på lite mindre orter men i matbutiker är det oftast enorm personalomsättning samt folk som sjukar sig, blir gravida etc etc. Det är bra OB och finns alltid extrapass och möjlighet att jobba långa dagar. Jobbet är inte hemskt förutsatt att kollegor samt kunder är ok. Dra in i butiken och prata med chefen, skit i cv dom läggs bara på hög. Intala honom/henne att du är flexibel och arbetsam, eventuellt erbjud dig att praktisera i ett par månader. Testa först, sen kan du ge upp ; )

Fina ord, jag blev lite uppmuntrad.

Määng
2018-03-19, 19:57
En fråga bara,kollar man upp vilka vägar som är BK1 osv eller kör man bara.

Det är ett tag sen jag lämnade yrket. Men BK1 skyltas sällan (aldrig?) eftersom det är högsta bärighetsklassen. BK2 och BK3 får man ju lov och ta hänsyn till. Oftast är rutten planerad redan och då har de tagit hänsyn till såna saker.

Logex?





Man hade kunnat tro det, men nej.

baktung
2018-03-19, 20:11
Relita skadeservice örebro! jobbar där nu chefen Petter Jorman är den största idioten i världen.
från 13 anställda till 4 snart är vi bara 2 kvar! och idioten kallar dem som säger upp sig för svartfötter när han är själva själet till att alla slutar... vad ni än gör sök aldrig jobb på Relita! värre arbetsgivare får man fan leta efter.

Fackmöte idag idioten blånekar till allt... Lögner och undanflykter.. Jag skiter väl I om han eller relita ser detta fan bryr sig?? Och vad gnäller du om? Är det du som blivit pissad på nä?? Du behöver inte uttala dig om nåt du inte vet ett skit om.. Och komma med moral kakor...
Skrattar så jag kiknar! Här har vi nån som verkligen känner sig tvungen att gå till ett brinnande helvete varje morgon. Nästa gång du får en omotiverad utskällning är det bara att lämna en skitkorv i papperskorgen och sen aldrig visa dig mer. Sätt en skylt i korven med texten "Tillägnad den store Jormannen".

Hemi
2018-03-19, 20:16
På försäkringskassans kundtjänst. Jobbet i sig var helt ok, men organisationen var så sjuk. Hade man längre än 6 sekunders paus mellan samtalen för ofta fick man samtal med chefen. Gick man på toa för länge/ofta på tider som inte var schemalagda raster (12 minuter) samma sak. Eftersom så många blev sjuka pga psykisk ohälsa fick vi beordrad övertid varje vecka. Vi hade personalmöten men de var bara spel för gallerierna och till för att de små mellancheferna (som egentligen var mer övervakare) skulle få leverera order.

Min bägare rann över den dagen jag blev inkallad till chefen som sa att jag inte skulle ifrågasätta så mycket, jag skulle arbeta. Jag gick hem och kom inte tillbaka.

Ungefär vad jag föreställde mig. De kontoren som fanns kvar för 10 år sedan satt ju i hop med Skatteverket, kändes som världens kaos där då, och långa köer. Min reaktion när jag läser detta är, borde det inte vara lite lugnare och bättre åtminståne på kundtjänst och telefon nu när man bantat Försäkringskassan eller snarare kapat hela ansikte mot ansikte kontakten?

vicarious
2018-03-19, 20:52
På försäkringskassans kundtjänst. Jobbet i sig var helt ok, men organisationen var så sjuk. Hade man längre än 6 sekunders paus mellan samtalen för ofta fick man samtal med chefen. Gick man på toa för länge/ofta på tider som inte var schemalagda raster (12 minuter) samma sak.

Känner igen mig i detta. Mitt första riktiga jobb var telefonsupport åt ett bredbandsföretag och under hela sitt arbetspass skulle man vara inloggad i ett system på datorn där man använde olika statusar (som på msn) och tiden bokfördes på exakta sekunden. Hade man för mycket avvikelser på tiderna fick man uppföljning av sin gruppchef.

Man hade mål på antal samtal man skulle ta per dag och vilken snitt-tid ett samtal fick ta. Sen tillkom även försäljning vilket innebar att man skulle försöka tvinga på kunderna extra tjänster, t ex mobilt bredband eller bredbandstelefoni. Även där hade man mål på hur många tjänster man skulle sälja för en viss tidsperiod.

Jag var timanställd av ett bemanningsföretag och fick ~85kr/h för att sitta och försöka hjälpa missnöjda kunder med sitt bredband. Ångest inför varje arbetspass. Det var dessutom väldigt mycket kväll och helgjobb med dålig OB.

Gober
2018-03-22, 15:43
Receptarie ska du bli. Soft och inte så stressigt att jobba på apotek. Packa upp lite mediciner och betjäna kunder. Kvinnodominerat. Helt okej lön. You go girl!

Krävs dock att dio har behörighet med matematik 4 osv men det har han kanske? Det som är trist är väl samma som med butiksjobb, dvs jobba kvällar och helger. Lönen är väl inte inte mkt bättre än en butiksanställd som jobbar mycket OB. Går ju dock att avancera, iaf inom läkemedelsindustrin.


Själv kan jag inte komma på något riktigt pissigt jobb trots att de flesta varit tunga fysiska jobb med mycket stress. Inte i klass med det en del i tråden beskriver, som telefonjobben, det hade jag inte klarar många dagar.

Ett av mina första jobb var på bemanningsföretag uthyrd på ett lager där man packade tandkrämstuber, tvättmedel osv. Stressigt och tungt men helt ok lön för en 18-åring och det var väldigt komiska/tragiska karaktärer som jobbade där och många garv blev det.

Diomedea exulans
2018-03-22, 15:47
Matte E har jag, vad det nu heter nuförtiden... Matte 5?

Gober
2018-03-22, 15:52
Matte E har jag, vad det nu heter nuförtiden... Matte 5?

Behörighet. Biologi B, Fysik A, Kemi B, Matematik D. Eller: Biologi 2, Fysik 1a / 1b1+1b2, Kemi 2, Matematik 4 (områdesbehörighet 11/A11)


Har du det så kör på! Har själv fyra veckor på mig att hitta något då jag vill/måste göra något nytt då jag hatar mitt arbete (trots att jag inte läser upp intervjuer :D ).

mattilainen
2018-03-22, 16:56
Arbetade på löpande band och byggde ihop spoilers till Saabar och det var det värsta jag gjort.

StarkaUlf
2018-03-22, 17:03
. Stressigt och tungt men helt ok lön för en 18-åring och det var väldigt komiska/tragiska karaktärer som jobbade där och många garv blev det.

Sånt där kan ju verkligen göra ett riktigt dåligt jobb mindre dåligt iallafall :) det är mindre kul när man på första dagen får höra från typ alla anställda om hur dåligt det är, hur kasst dom blir behandlade osv :D då vill man bara därifrån direkt.

Arbetade på löpande band och byggde ihop spoilers till Saabar och det var det värsta jag gjort.

Sådär, fixade till det för dig.

Gober
2018-03-22, 17:16
Sånt där kan ju verkligen göra ett riktigt dåligt jobb mindre dåligt iallafall :) det är mindre kul när man på första dagen får höra från typ alla anställda om hur dåligt det är, hur kasst dom blir behandlade osv :D då vill man bara därifrån direkt.






Just så har det varit på min arbetsplats sedan 1år tillbaka pga en ny chef. Vi gick dock ihop med facket och drog problemen som var mycket allvarliga (psykisk terror, hot, mobbning, inkompetens osv osv) upp till arbetsmiljöverket. Slutade med att denna chef blev ”utköpt” av högsta chefen och hela ledningen omstrukturerades. Fortfarande mycket problem men iaf inte katastrof.

BelowAverage
2018-03-22, 17:23
Äldrevård och jobb inom psykiatri. Det jobbiga har inte varit att det varit så tungt fysiskt ellet stressigt utan moraliska dilemman. T.ex att fysiskt hindra dementa från att springa ut själva på stan fast man officiellt inte får hindra dem, eller att hålla fast människor när de tvångsmedicineras.
Samtidigt som det är bra att dessa saker inte ses som självklarheter utan något personalen skäms över, så är det rätt fult att personalen ska behöva skämmas över att göra sitt jobb. Tänker främst i äldrevården där det rutinmässigt fifflas runt mänskliga rättigheter men inte officiellt, så att ansvaret bekvämt skyfflas undan till lågutbildade.

baktung
2018-03-22, 17:43
Krävs dock att dio har behörighet med matematik 4 osv men det har han kanske? Det som är trist är väl samma som med butiksjobb, dvs jobba kvällar och helger. Lönen är väl inte inte mkt bättre än en butiksanställd som jobbar mycket OB. Går ju dock att avancera, iaf inom läkemedelsindustrin.
Tänkte mig inte att man skulle avancera. Bara ha ett drägligt jobb man inte är förstörd efter att ha varit på och med tillräcklig lön. Jag trivs själv i delidisken i en butik där jag jobbar nu. Apotek kan nog vara mindre stressigt dock tänker jag, men det är förstås inte säkert. Att få hjälpa människor och få ett tack tillbaka är positivt för måendet även om det bara blir många ytliga möten. Dock skulle jag föredra det framför att sitta som psykolog. Sen är kanske kunderna i en tråkigare sinnesstämning än i en butik, men å andra sidan är det nog lättare för Dio att få jobb som receptarie efter utbildningen än att få ett butiksjobb. Och studierna är pisslätta...

Hade själv kunnat tänka mig apotek. Gott om söta tjejer där. :D Har dock noll ambitioner att plugga och bara tre terminers studiemedel kvar.

Gober
2018-03-22, 18:56
Tänkte mig inte att man skulle avancera. Bara ha ett drägligt jobb man inte är förstörd efter att ha varit på och med tillräcklig lön. Jag trivs själv i delidisken i en butik där jag jobbar nu. Apotek kan nog vara mindre stressigt dock tänker jag, men det är förstås inte säkert. Att få hjälpa människor och få ett tack tillbaka är positivt för måendet även om det bara blir många ytliga möten. Dock skulle jag föredra det framför att sitta som psykolog. Sen är kanske kunderna i en tråkigare sinnesstämning än i en butik, men å andra sidan är det nog lättare för Dio att få jobb som receptarie efter utbildningen än att få ett butiksjobb. Och studierna är pisslätta...

Hade själv kunnat tänka mig apotek. Gott om söta tjejer där. :D Har dock noll ambitioner att plugga och bara tre terminers studiemedel kvar.

Det är garanterat mindre stressigt och fysiskt krävande att arbeta som receptarie än butiksjobb, iaf om du jobbar på en tung avdelning. Har själv jobbat i butik i många år och det har tagit hårt på både kropp och själ :D. Men jag tänkte mer att man får väga för och nackdelar med att plugga några år och tjäna lika mycket som i butik. Jag har i butik haft en lön på 27-32k (kräver dock mkt helgarbete) vilket är samma som en receptarie. Men visst, är jobbet roligare och mindre slitsamt kan det givetvis vara värt studierna.

Funderar själv på att komplettera min kandidatexamen med en kpu för att börja undervisa. Inget man blir rik på men lediga helger och alla lediga lov är otroligt lockande.

Diomedea exulans
2018-03-22, 18:57
Jag har i butik haft en lön på 27-32k (kräver dock mkt helgarbete)

Var det ändå heltid? Kan tänka mig att jobba konstiga tider, men vill helst inte jobba mer än heltid.

d1anny2
2018-03-22, 19:01
Min kamrat jobbade med att telefonsälja företag kreditvärdighetsdiplom. Såna som säger att företaget har okej ekonomi. Väldigt få ville ha det, väldigt många var otrevliga. Berätta för mig att han på väg till jobbet ibland kräktes av ångest.

Roquefort
2018-03-22, 19:11
Jag jobbade som telefonförsäljare två dagar. Fick sparken för jag inte ville ljuga och lät för osäker och hade ursäktande ton. :(

Kryss
2018-03-22, 19:12
Bli busschaufför,finns jobb och du är utvilad till träningen tuta och kör.

Bra tips. Lönen är helt ok och det finns väldigt stor möjlighet att få jobb. Börjar bli ett bristyrke.

Bara man står ut med obekväma arbetstider, men oftast jobbar man åtminstone antingen tidigt eller sent.

Roquefort
2018-03-22, 19:16
Bra tips. Lönen är helt ok och det finns väldigt stor möjlighet att få jobb. Börjar bli ett bristyrke.

Bara man står ut med obekväma arbetstider, men oftast jobbar man åtminstone antingen tidigt eller sent.

Är det inte sjukt monotont också? Taxi är väl lite roligare.

Gober
2018-03-22, 19:57
Var det ändå heltid? Kan tänka mig att jobba konstiga tider, men vill helst inte jobba mer än heltid.

Nej, runt 34h (men givetvis övertid och extra ibland). Men jobbar du tex söndagar har du ju 100% OB och samma på lördagar efter klockan 12. Sen finns det ju i många butiker möjlighet att jobba upp sig och få olika ansvarstillägg om intresset finns. Att komma in och få ett heltidsjobb i butik direkt, utan erfarenhet är nog otroligt svårt idag. De flesta butiker vill ha många anställda på väldigt lite timmar. De som är duktiga brukar dock få ihop rejält med timmar (dock ingen säkerhet om du har familj, lån osv). Ett alternativ är bemanningsföretag inriktat på butik. Vi tar in bemanningsföretag nästan varje dag pga sjukskrivningar osv. Dom går på handelsavtal när det gäller lön men kan givetvis inte passa alla att aldrig veta var du ska jobba.

Kaalle
2018-03-22, 21:23
Sant Gober men om man hugger extrapassen som finns i överflöd så kommer man lätt upp i mer jobb än man orkar med rätt fort. Det är min ödmjuka erfarenhet. Ställer man upp så kommer chefen garanterat märka det och ge dig dom passen du vill ha, eller mängd jobb i den omfattningen du vill liksom. Butik är nice om man vill ha mycket jobb.

Diomedea exulans
2018-03-22, 21:23
Fast är det lätt att få fast anställning? Så man kan få banklån...

Kaalle
2018-03-22, 21:29
Fast är det lätt att få fast anställning? Så man kan få banklån...

Det tror jag inte, upplever att det mest varit den äldre skaran som haft det. Dom som jobbat i butiken sen 1800-talet typ. Banklån grejar man väl med mor och far?

Diomedea exulans
2018-03-22, 21:31
Det tror jag inte, upplever att det mest varit den äldre skaran som haft det. Dom som jobbat i butiken sen 1800-talet typ. Banklån grejar man väl med mor och far?

Hm, kanske det. Kan nog få vanligt lån av mor och far också, de är rätt täta.

Bärsärk
2018-03-22, 21:33
Är det ingen som rapporterat att den här tråden är grovt kapad?

Diomedea exulans
2018-03-22, 21:34
Är det ingen som rapporterat att den här tråden är grovt kapad?

Varför skriver du ett inlägg om att andra ska göra det istället för att själv göra det?

ViktorC
2018-03-22, 21:42
Jag spenderade en sommar i min ungdom med att putsa gamla takpannor. Dessa hade legat på diverse tak i flera årtionden och var täckta med mossa/smuts/fågelskit. Räknade ut att jag och min stålborste arbetade oss igenom ca 15 ton tegelpannor den sommaren.

Sen har jag haft lite lagerjobb innan jag pluggade till något roligare men putsa tegel tar nog priset :)

Pepparspray
2018-03-22, 21:50
Diskare på restaurang. Inte fel på det yrket i sig då jag haft sjukt kul på en annan restaurang men detta jobbade jag 17:00-04:00 typ 6 dagar i veckan. Det skulle varit okej om det inte var för den lilla detaljen att efter 23:00 var man helt ensamt och slavade i ett stort kök utan någon att prata med för att sedan gå hem och sova större delen av den tid ens kompisar är vakna innan man skulle jobba igen.

Jag for faktiskt rätt illa av det.

Kaalle
2018-03-22, 21:59
Hm, kanske det. Kan nog få vanligt lån av mor och far också, de är rätt täta.

Menade som borgenärer eller vad det kallas : )

Sämsta jobbet jag haft var nog på en järnhandel. Chefen var väldigt knepig, på gränsen till psykiskt sjuk. Kunde säga åt en att göra något och sen skälla ut en en kvart senare för att man stod och ägnade sig åt det man blivit tillsagd att göra. Rätt kämpigt.

Diomedea exulans
2018-03-22, 22:06
Menade som borgenärer eller vad det kallas : )

Sämsta jobbet jag haft var nog på en järnhandel. Chefen var väldigt knepig, på gränsen till psykiskt sjuk. Kunde säga åt en att göra något och sen skälla ut en en kvart senare för att man stod och ägnade sig åt det man blivit tillsagd att göra. Rätt kämpigt.

Jo, jag förstod att du menade som borgenärer, men nu vågar jag inte prata om dig mer för då anmäler Bärsärk mig och så får jag 5/5 varningspoäng.

On topic så hade jag också ett jobb med en psykiskt sjuk chef, ställningsbyggare. Två exempel på saker han gjorde: En morgon skällde han ut oss och sa att tio stycken på företaget skulle få sparken den här veckan, bara för att vi skulle jobba hårdare (ingen fick sparken den veckan). En annan gång sa han till en snubbe att en annan snubbe snackat skit om honom, fast han inte gjort det.

Det är fortfarande långt ifrån mitt värsta jobb, det var rätt schysst. Man fick röra på sig och det var socialt.

Rolv
2018-03-22, 22:27
Diskare på restaurang. Inte fel på det yrket i sig då jag haft sjukt kul på en annan restaurang men detta jobbade jag 17:00-04:00 typ 6 dagar i veckan. Det skulle varit okej om det inte var för den lilla detaljen att efter 23:00 var man helt ensamt och slavade i ett stort kök utan någon att prata med för att sedan gå hem och sova större delen av den tid ens kompisar är vakna innan man skulle jobba igen.



Jag for faktiskt rätt illa av det.



Å andra sidan... Jobbar man 66 timmar i veckan ”dagtid”, jobbar du ju mer eller mindre konstant när andra är vakna. Sedan troligtvis ganska sliten vid hemkomst. Det var rejäla arbetsveckor...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

baktung
2018-03-22, 22:47
Är det ingen som rapporterat att den här tråden är grovt kapad?
Inte det minsta kapad. En tråd om usla jobb mynnar ut i sidospår om vad man kan göra för att hitta ett trevligare jobb. Mer naturlig trådutveckling får man leta efter.

Bärsärk
2018-03-22, 22:52
Inte det minsta kapad. En tråd om usla jobb mynnar ut i sidospår om vad man kan göra för att hitta ett trevligare jobb. Mer naturlig trådutveckling får man leta efter.

Jag bara tänkte när vi började prata om Dios privatlån för hans nya jobb.

Hemi
2018-03-22, 22:58
Det verkar som att tiggarjobb åt företag per telefon är ett riktigt skitjobb. Samt spara in så mycket tid och pengar som möjligt åt den offentliga sektorn också per telefon, är något man hör folk ranka långt ned, överallt.

Gober
2018-03-23, 17:08
Fast är det lätt att få fast anställning? Så man kan få banklån...

Fast får de flesta nog efter ett tag om du är duktig, men ofta få timmar på papper och resten är extra. Dvs ingen höjdare vid lån.

Är det ingen som rapporterat att den här tråden är grovt kapad?

Kan bidra lite till. Praktik på bygge, byggbasen var ett svin. Satte mig bl.a på att spola vatten i våra bajamajor, mitt i sommaren, skiten kokade nästan och stänkte upp i ansiktet när jag spolade med vattenslangen. Ingen micro fanns det i baracken så man fick äta sina jävla mackor varje dag. Morsan snäll som hon var gjorde mina mackor och piffade upp dem med salladsblad osv, det blev man givetvis mobbad för av dom gamla härdade byggarna :D

rooz
2018-03-23, 18:17
Räknade pengar (letade efter feltryckta serienummer). Jobbade 3-skift, lång resväg och runt 25 EU pall att gå igenom..

Alexton
2018-03-23, 19:43
Första halvåret i legionen var inte så hett. Minns 2 veckor in när en kille tjafsar med cpl han får en armbåge i ansiktet och därefter en spark i ansiktet på vägen ned. Fanns de som gillade att sparka folk när de gjorde armhävningar och började falla ihop efter 60-70st.
3-4 timmars sömn per natt följt av 15-20 timmars själsdödande harv.
Jogga i minus 5 i shorts och t-shirt efter du varit utomhus 15 minuter. Gäller fan att springa på för att inte frysa.

Bröt 2 revben och 2 tår under basic.

Diomedea exulans
2018-03-23, 20:05
Morsan snäll som hon var gjorde mina mackor och piffade upp dem med salladsblad osv, det blev man givetvis mobbad för av dom gamla härdade byggarna :D

Morsan gjorde mackor åt mig när jag var ställningsbyggare, för jag bodde hemma då. Hon lade smörgåspapper mellan dem för de inte skulle kladda ihop. På en firmafest tre månader senare kom en total främling fram till mig och sa "är du han som har smörgåspapper mellan mackorna?" Ryktet sprider sig...

Gober
2018-03-23, 20:48
Morsan gjorde mackor åt mig när jag var ställningsbyggare, för jag bodde hemma då. Hon lade smörgåspapper mellan dem för de inte skulle kladda ihop. På en firmafest tre månader senare kom en total främling fram till mig och sa "är du han som har smörgåspapper mellan mackorna?" Ryktet sprider sig...

Man kan vara känd för värre saker än smörgåspapper mellan brödskivorna!

Diomedea exulans
2018-03-23, 20:49
Smörpapper heter det nog, kom jag på...

Angel
2018-03-23, 21:20
Första halvåret i legionen var inte så hett. Minns 2 veckor in när en kille tjafsar med cpl han får en armbåge i ansiktet och därefter en spark i ansiktet på vägen ned. Fanns de som gillade att sparka folk när de gjorde armhävningar och började falla ihop efter 60-70st.
3-4 timmars sömn per natt följt av 15-20 timmars själsdödande harv.
Jogga i minus 5 i shorts och t-shirt efter du varit utomhus 15 minuter. Gäller fan att springa på för att inte frysa.

Bröt 2 revben och 2 tår under basic.

Det där lät karaktärbyggande!

Roquefort
2018-03-23, 21:25
Jag har tänkt mycket på vårdjobbet såhär i efterhand. Antingen har jag dåligt psyke och dålig arbetsmoral eller är det helt okej att bara inte klara av att jobba inom vården. Känns som väldigt många har jobbat inom äldrevården och inte gnällt, och alla säger att man vänjer sig med att torka bajs efter ett tag och att det bara är jobbigt de första gångerna. Men jag vande mig verkligen aldrig och det var en plåga varenda gång.

Har fortfarande bilder av nakna gamla tanter i huvudet, bland annat hissa upp en gammal gubben helt naken och torka honom när ens kollega säger "nej men hoppas, någon är visst risig i kistan och ätit dålig mat!", det försvinner inte...

Aldrig mer vården, aldrig någonsin mer. Då tar jag hellre McDonalds eller telefonförsäljare. Beundrar stort de som jobbat med det hur många år som helst och står ut, en som jag jobbade med hade varit där i 35 år.

leee
2018-03-23, 21:34
Jag har tänkt mycket på vårdjobbet såhär i efterhand. Antingen har jag dåligt psyke och dålig arbetsmoral eller är det helt okej att bara inte klara av att jobba inom vården. Känns som väldigt många har jobbat inom äldrevården och inte gnällt, och alla säger att man vänjer sig med att torka bajs efter ett tag och att det bara är jobbigt de första gångerna. Men jag vande mig verkligen aldrig och det var en plåga varenda gång.

Har fortfarande bilder av nakna gamla tanter i huvudet, bland annat hissa upp en gammal gubben helt naken och torka honom när ens kollega säger "nej men hoppas, någon är visst risig i kistan och ätit dålig mat!", det försvinner inte...

Aldrig mer vården, aldrig någonsin mer. Då tar jag hellre McDonalds eller telefonförsäljare. Beundrar stort de som jobbat med det hur många år som helst och står ut, en som jag jobbade med hade varit där i 35 år.

Kan inte vara så kul att tvingas tas om hand på det sättet heller.

Alexton
2018-03-23, 23:49
Det där lät karaktärbyggande!


Man lär sig rätt mycket om sig själv. Man blir hårdare som person fysiskt och psykiskt.
Folk som stannar för länge har en tendens att förlora förmågan att återanpassa sig till normalt civilt liv efteråt däremot.

muddler
2018-03-24, 01:39
Budbilschaufför! *spy*

Angel
2018-03-24, 07:57
Man lär sig rätt mycket om sig själv. Man blir hårdare som person fysiskt och psykiskt.
Folk som stannar för länge har en tendens att förlora förmågan att återanpassa sig till normalt civilt liv efteråt däremot.

Var ni i Calvi då?

Alexton
2018-03-24, 09:04
Var ni i Calvi då?

Träningsbasen för legionen (och de flesta icke regimentesnundna utbildningarna )är i castelnaudary.
Calvi är för 2rep (régiment étranger parachutiste ) och kallas rent allmänt för Alcatraz för att de inte kan lämna ön utan godkännande.

Angel
2018-03-24, 09:11
Träningsbasen för legionen (och de flesta icke regimentesnundna utbildningarna )är i castelnaudary.
Calvi är för 2rep (régiment étranger parachutiste ) och kallas rent allmänt för Alcatraz för att de inte kan lämna ön utan godkännande.

Det var hårt.
Ska inte göra tråden offtopic nu men är det ok om jag pm:ar en fråga?

Alexton
2018-03-24, 09:20
Det var hårt.
Ska inte göra tråden offtopic nu men är det ok om jag pm:ar en fråga?

Visst. Fråga på om du undrar något.

Aryt
2018-03-24, 09:30
Kan inte vara så kul att tvingas tas om hand på det sättet heller.

Det finaste som finns enligt vårdförbundens etiska delegationer. Trycksår, dubbel inkontinens, förvirring - viktiga delar av livet som vi inte vill bespara någon!