handdator

Visa fullständig version : Bra in-ear lurar som inte faller ur och ej är trådlösa?


Lallle
2018-03-03, 09:35
Nån som har något tips? Köpte Nero Supra Cables häromdagen men de faller ur när jag går, som majoriteten av in-ear som inte har nån anordning bakom öronen.

Ozma
2018-03-03, 09:57
Kan rekommendera dessa:
https://www.dustinhome.se/product/5010790211/sonicfuel-ath-ckx9is---silver?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146271

Sitter bra i öronen och har ett riktigt bra ljud, aldrig haft känslan att de ska ramla ur.

sailaways
2018-03-03, 10:04
philips fidelio s2 har jag och de är grymma.

Slartibartfast
2018-03-03, 10:16
JBLs budgetmodeller är dom jag tycker är bäst. Har haft samma problem med att lurar trillar ur.

Matsa
2018-03-03, 10:49
Har du provat att använda toppar av formskum till de lurar du har? Ett par sådana i rätt storlek bör sitta ordentligt på vem som helst. Kan bli lite dyrt i längden, jag köpte ett gäng billiga från aliexpress men har inte hunnit prova dem än.

Lallle
2018-03-03, 13:48
Kan rekommendera dessa:
https://www.dustinhome.se/product/5010790211/sonicfuel-ath-ckx9is---silver?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146271

Sitter bra i öronen och har ett riktigt bra ljud, aldrig haft känslan att de ska ramla ur.

De ser helt klart intressanta ut! Har du provat att t.ex. löpa med dem?

Lallle
2018-03-03, 13:49
Har du provat att använda toppar av formskum till de lurar du har? Ett par sådana i rätt storlek bör sitta ordentligt på vem som helst. Kan bli lite dyrt i längden, jag köpte ett gäng billiga från aliexpress men har inte hunnit prova dem än.

Låter bökigt!

Ozma
2018-03-03, 14:11
De ser helt klart intressanta ut! Har du provat att t.ex. löpa med dem?

Ja, och det fungerar utmärkt. Det medföljer flera olika storlekar på öronbyglar och proppar, så det är inga problem att få dom att sitta som önskat.

unsuspected
2018-03-04, 22:58
Shure in-ear satt som gjutet i mina öron.

Cykelcykel
2018-03-05, 06:05
Några tips på budgetmodeller??
Behöver inte bra ljud men de ska sitta skönt och inte ramla ut. Det är det vilktigaste
Upp till 300 typ

xan
2018-03-05, 12:49
Några tips på budgetmodeller??
Behöver inte bra ljud men de ska sitta skönt och inte ramla ut. Det är det vilktigaste
Upp till 300 typ

Dessa har jag. Förvånadsvärt bra ljud för priset och sitter riktigt bra i öronen.

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/MDREX15APBC/sony-in-ear-horlurar-mdr-ex15apbc-svart

Finns en liknande för 299 också som är snäppet bättre, kan dock inte hitta den på hemsidan.

pepplez
2018-03-05, 13:33
Tycker iPhones originallurar är klockrena, bra ljud och sitter kvar när man rör på sig.

Määng
2018-03-05, 13:41
Tycker iPhones originallurar är klockrena, bra ljud och sitter kvar när man rör på sig.

Jag har aldrig i mitt liv ägt ett par hörlurar som sitter sämre än dessa.

eternallord
2018-03-05, 13:50
Tycker iPhones originallurar är klockrena, bra ljud och sitter kvar när man rör på sig.

Om man hatar bra ljud och älskar läckage från omgivningen så är dom klockrena ja.

För mig personligen trillar de dessutom ut stup i kvarten, och att göra någon aktivitet som att springa är helt att glömma.

xan
2018-03-05, 13:51
Håller med om att Iphones inte alls är bekväma. Dessutom isolerar de knappt något ljud utifrån jämfört med t ex de hörlurar från Sony jag länkade.

pepplez
2018-03-05, 13:56
Jag har aldrig i mitt liv ägt ett par hörlurar som sitter sämre än dessa.

Om man hatar bra ljud och älskar läckage från omgivningen så är dom klockrena ja.

För mig personligen trillar de dessutom ut stup i kvarten, och att göra någon aktivitet som att springa är helt att glömma.

Håller med om att Iphones inte alls är bekväma. Dessutom isolerar de knappt något ljud utifrån jämfört med t ex de hörlurar från Sony jag länkade.

Haha, oj, där ser man. Tycker ljudet i dessa är bättre det i mina Bose QC35 och extremt mycket bättre än två olika Jaybirds jag ägt (>1000 kr in-ears). Att de sitter olika i olika öron är ju förståeligt, förstås.

G.W
2018-03-05, 15:29
Man sätter sladden runt örat då man använder in-ear pluggar. Då sitter den stabilt och ramlar inte ut. Hur svårt ska det vara? :smash:*gah!**spy**facepalm*:laugh:

Cykelcykel
2018-03-05, 16:02
Dessa har jag. Förvånadsvärt bra ljud för priset och sitter riktigt bra i öronen.

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/MDREX15APBC/sony-in-ear-horlurar-mdr-ex15apbc-svart

Finns en liknande för 299 också som är snäppet bättre, kan dock inte hitta den på hemsidan.

Tack för tipset. Hittade på netonnet för 99 ink frakt och beställde direkt.
Skönt att slippa leta

shadowfire
2018-03-05, 16:12
Varför inte trådlösa? Mina jaybirds x3 får jag se som föregående års bästa träningsredskap. Så sjukt nöjd så jag vet inte var jag ska ta vägen.

edit; jag springer trail med dem, styrketränar med dem och klättrar berg med dem... de ska upp på Everest härnäst och nej jag är inte ens sponsrad, men så bra är dem.

shadowfire
2018-03-05, 16:15
Man sätter sladden runt örat då man använder in-ear pluggar. Då sitter den stabilt och ramlar inte ut. Hur svårt ska det vara? :smash:*gah!**spy**facepalm*:laugh:

springer du trail/offroad ofta?

G.W
2018-03-05, 16:28
springer du trail/offroad ofta?
Jag springer ALDRIG på asfalt. Sen vad som räknas till trail eller offroad, eller vad skillnaden är vet jag ej.

shadowfire
2018-03-05, 16:32
Jag springer ALDRIG på asfalt. Sen vad som räknas till trail eller offroad, eller vad skillnaden är vet jag ej.

hehe, "approved".

shadowfire
2018-03-05, 16:34
De jaybirdsen jag har, har som vingar som flikar in i örat och resten av kabeln ligger som GW skrev över örat och bakom. Kan tillskriva mig själv flertalet bra resultat sista halvåret pga dessa. Underbart ljud också. De är dock trådlösa så det stred ju emot TS önskemål.

xan
2018-03-05, 17:34
De jaybirdsen jag har, har som vingar som flikar in i örat och resten av kabeln ligger som GW skrev över örat och bakom. Kan tillskriva mig själv flertalet bra resultat sista halvåret pga dessa. Underbart ljud också. De är dock trådlösa så det stred ju emot TS önskemål.

Har alltid tänkt trådlösa som bara 2 lösa pluppar som man enkelt slarvar bort, men med kabel mellan bägge så är det ju ett rimligt alternativ. En aning dyrt bara, speciellt eftersom att in-ears inte brukar ha så lång livslängd.

shadowfire
2018-03-05, 19:17
Har alltid tänkt trådlösa som bara 2 lösa pluppar som man enkelt slarvar bort, men med kabel mellan bägge så är det ju ett rimligt alternativ. En aning dyrt bara, speciellt eftersom att in-ears inte brukar ha så lång livslängd.

så var mina tidigare, men jaybirdsen är klockrena... jag är helt sålda på mina, kör dem på gymet, på löparpassen i skogen, när jag klättertränar mm. Inte SÅ dyra, men sjukt bra ljud och bra tryck i mellanregister och bas. Var inte så sugen på att träna med musik innan, men köpte dem mest på måfå och nu är jag helt såld.

Cykelcykel
2018-03-06, 06:17
Man sätter sladden runt örat då man använder in-ear pluggar. Då sitter den stabilt och ramlar inte ut. Hur svårt ska det vara? :smash:*gah!**spy**facepalm*:laugh:

Mind blow!

Lallle
2018-03-06, 20:31
Köpte de som Ozma tipsade om, och är riktigt nöjd hittills!

xan
2018-03-06, 20:37
Man sätter sladden runt örat då man använder in-ear pluggar. Då sitter den stabilt och ramlar inte ut. Hur svårt ska det vara? :laugh:

http://www.reactiongifs.com/r/2013/10/tim-and-eric-mind-blown.gif

agazza
2018-03-06, 21:00
Lägg kabeln över örat och stick in luren från det hållet. Vänj dig vid det, det är 10 gånger bättre.

Annars prova olika tips och längder, lurarna spelar mindre roll.

Triple Flange kanske

https://goo.gl/images/XmnYuo

EDIT: pucktvåa

xan
2018-03-14, 14:21
Tycker ni "vingar" på in-ears ger bättre passform? Ser bara obekvämt ut, men aldrig testat.

shadowfire
2018-03-14, 14:40
Tycker ni "vingar" på in-ears ger bättre passform? Ser bara obekvämt ut, men aldrig testat.

Jepp, sitter mycket bättre på mig iaf när jag springer t.ex. De låser ju i örat så att plupparna stannar.

Vattenflaska
2018-03-18, 22:15
Passade på att köpa x3 nu då de var på rea för 799:- på mediamarkt. Hoppas de är bra, känns tryggt att du shadowfire verkar nöjd :)

Vattenflaska
2018-07-01, 15:13
Passade på att köpa x3 nu då de var på rea för 799:- på mediamarkt. Hoppas de är bra, känns tryggt att du shadowfire verkar nöjd :)

Är nöjd med ljudet men har en fundering, går det att fixa något så att de har bättre räckvidd?

När jag kopplar upp dem mot datorn blir det mycket störningar när jag går runt i lägenheten (ex. när man städar vore det najs). Kan även få störningar (hackande ljud) när jag sitter i soffan och det är ju inte mer än 3meter. Kan tv-signaler och annat störa?

Har även haft lite problem när jag sprungit med ryggsäck (har telefonen i ryggsäcken) att de hackar, räckvidden uppges ska vara 10meter men inte på mitt par iallafall. Någon som har något tips? Eller kan det vara ett garantiärende?

Sitter jag direkt vid datorn är det inga problem alls.

agazza
2018-07-02, 10:15
Är nöjd med ljudet men har en fundering, går det att fixa något så att de har bättre räckvidd?

När jag kopplar upp dem mot datorn blir det mycket störningar när jag går runt i lägenheten (ex. när man städar vore det najs). Kan även få störningar (hackande ljud) när jag sitter i soffan och det är ju inte mer än 3meter. Kan tv-signaler och annat störa?

Har även haft lite problem när jag sprungit med ryggsäck (har telefonen i ryggsäcken) att de hackar, räckvidden uppges ska vara 10meter men inte på mitt par iallafall. Någon som har något tips? Eller kan det vara ett garantiärende?

Sitter jag direkt vid datorn är det inga problem alls.Är det blåtand så prova en extern blåtandsmottagare I datorn annars kan du inte göra mycket.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Celsi
2018-07-02, 17:37
Bästa köpet jag gjort på länge var att köpa Apple's AirPods. Hade beats x innan men var inte alls nöjd med dom.

https://www.apple.com/se/shop/product/MMEF2ZM/A/airpods

shadowfire
2018-07-02, 18:02
Är nöjd med ljudet men har en fundering, går det att fixa något så att de har bättre räckvidd?

När jag kopplar upp dem mot datorn blir det mycket störningar när jag går runt i lägenheten (ex. när man städar vore det najs). Kan även få störningar (hackande ljud) när jag sitter i soffan och det är ju inte mer än 3meter. Kan tv-signaler och annat störa?

Har även haft lite problem när jag sprungit med ryggsäck (har telefonen i ryggsäcken) att de hackar, räckvidden uppges ska vara 10meter men inte på mitt par iallafall. Någon som har något tips? Eller kan det vara ett garantiärende?

Sitter jag direkt vid datorn är det inga problem alls.

En del som har X3an har rapporterat missnöje med blåtandssignalen och att den blockeras lätt av hinder. Jag fick lite hack när jag sprang och hade telefonen nertill på midjan på höger sida (och har mottagardelen bakom vänster öra), så jag flyttade bara på telefonen så fungerade det kanon (har den på samma sida kroppen som mottagardelen nu när jag springer).

På gymet lägger jag telefonen någonstans vänster om mig (då jag har knappsatsen vid vänster öra) och det fungerar hur bra som helst utan signalstörning när jag går mellan hantelrack, vikter mm men då är det också relativt fri sikt.

10 meter skulle jag säga är nog lite av en glädjesiffra, så det verkligen vara fri sikt mellan sändare och mottagare.

shadowfire
2018-07-02, 18:09
Jag gjorde ett fälttest nu med mina egna. Telefonen liggandes på köksön och med mottagardelen på andra sidan huvudet, dvs min egna tjockskalle i vägen för direktsignal, så kom jag 6 meter tills att det började klippa lite. Något hack ibland. När jag vände på mig och stod med mottagardelen i riktning åt telefonen så kom jag 15 meter innan jag fick första hacket.

Kan vara så att det blir bättre med en separat bluetoothsändare till datorn som placeras på ett mer strategiskt ställe. Ungefär som min router som jag har valt att placera på ett optimalt ställe så den verkligen sprider wifit så bra som möjligt genom hela huset och ut på altanen.