handdator

Visa fullständig version : Lebenslange Freiheitsstrafe für den Lasermann! Sjuk, felaktig dom?


Benny Carlsson
2018-02-21, 23:05
Lasermannen har alltså dömts till livstid i Tyskland, för mordet på den judiska f d koncentrationslägerfånge Blanka Zmigrod, för 26 år sedan.

"Bevisen" (indicierna) lyder alltså:

Han har bråkat med henne om något fickminne/"minidator" och "lovat att återkomma"
Samma ammunition har använts som Ausonius använde vid dåd/en i Sverige
Ett "vittne" har hört skotten!
"Mördaren sköt på nära håll och försvann på cykeln, som Ausonius gjorde i Sverige" --- men hur vet man detta? Vittnet såg inte mordet, men såg GM fly på cykel ... OK
Ausonius lämnade landet för Sydafrika inom ett dygn [huvudmålet med resan var från första början Sydafrika].



Inget DNA, inget mordvapen, och ... ja, ingen teknisk bevisning alls.
"Vittnet" som är 83 år och inte minns några detaljer
Han drog till Tyskland för att han ville lämna Sverige för Sydafrika, p g a de rån och mord han begått i Sverige - skulle han då helt sonika skjuta ihjäl en kvinna ... på grund av nästan ingenting? Alla andra mord och bankrån var planerade, MEN det stämmer att Ausonius tidigare varit impulsivt våldsam ... dock aldrig med vapen.
Ausonius bad om lögndetektortest för att påvisa sin oskuld - gör en skyldig människa som riskerar livstid det, om vederbörande inte är säker på att han klarar lögndetektorn? Förvisso är han iskall och på vissa, kalla typer (eller underrättelseagenter/liknande som tränat) så behöver inte lögndetektorn ge korrekt svar.



Vad tycker ni? Förutom att han såklart förtjänar att ruttna för evigt, som inte hör till tråden. Tråden handlar om domen och om den är korrekt eller inte.


Visst: det finns indicier, men är det verkligen ställt bortom rimligt tvivel att Ausonius sköt henne? Knappast.

I både svensk och tysk press står det om kopplingen till NSU-morden, och det insinuerades att tyskarna behövde sätta dit en högerextremist för mord*.


*Off topic: (Det har ju skett i Sverige också, oskyldigt, men det är en annan tråd)




Så, vad tänker, tycker och tror ni? Vad Ausonius förtjänar hör inte hit, utan om domen är korrekt och om mördade henne.

Baskagge
2018-02-21, 23:46
Lyssnade på när domen kom idag och trodde faktiskt han skulle bli frikänd. Nu tror jag förvisso att han har mördat henne, men det är fan sanslöst om han blev fälld på indicierna att gärningsmannen sågs cykla iväg och att samma ammunition användes.

Mental
2018-02-22, 08:02
Är det här en första instans som kommer överklagas? Typ som tingsrätt i sverige?

Benny Carlsson
2018-02-22, 08:41
Är det här en första instans som kommer överklagas? Typ som tingsrätt i sverige? Jepp. Men de vill ha honom dömd. Han har ingen chans.

Mental
2018-02-22, 08:48
Jepp. Men de vill ha honom dömd. Han har ingen chans.

Så det finns en konspiration genom hela det tyska rättssystemet?

ARMSTARK
2018-02-22, 08:52
Lyssnade på när domen kom idag och trodde faktiskt han skulle bli frikänd. Nu tror jag förvisso att han har mördat henne, men det är fan sanslöst om han blev fälld på indicierna att gärningsmannen sågs cykla iväg och att samma ammunition användes.


Det här var så länge sen så man inte minns detaljer men använde han inte någon väldigt ovanlig ammunition vid skjutningarna som han bevisligen köpt tidigare i Sydafrika?

Grahn
2018-02-22, 08:55
Känns tveksamt att göra någon bedömning från några stolpar om domen skulle vara rätt eller fel....men man får väl hoppas att tyska rättssystemet inte delar ut livstidsstraff bara för att de inte gillar folk.

Fetknoppen
2018-02-22, 09:06
Det här var så länge sen så man inte minns detaljer men använde han inte någon väldigt ovanlig ammunition vid skjutningarna som han bevisligen köpt tidigare i Sydafrika?

Nu var det några år sedan (minst sagt) sedan jag läste in mig på Lasermannen, men om jag minns rätt var det, som du säger, en väldigt ovanlig typ av ammunition han använde när han sköt människor i Sverige. Samma typ av ammunition är förbjuden i Tyskland och går inte att köpa där (eller i Sverige), men kvinnan blev skjuten med den typen av ammunition. Tillvägagångsätter överensstämmer också med skjutningarna i Sverige. Jag sätter en bra slant på att Lasermannen skjutit kvinnan i Tyskland och mår inte illa om han får ett livstidstraff.

Yes
2018-02-22, 09:52
Han hade väl bland annat ghettomoddat en ljuddämpare på en revolver, vilket skadade kulorna. Om kulorna i Frankfurt visat samma skador är det ju klart mer än lösa indicier.

Mental
2018-02-22, 09:55
Lasermannen har alltså dömts till livstid i Tyskland, för mordet på den judiska f d koncentrationslägerfånge Blanka Zmigrod, för 26 år sedan.

"Bevisen" (indicierna) lyder alltså:

Han har bråkat med henne om något fickminne/"minidator" och "lovat att återkomma"
Samma ammunition har använts som Ausonius använde vid dåd/en i Sverige
Ett "vittne" har hört skotten!
"Mördaren sköt på nära håll och försvann på cykeln, som Ausonius gjorde i Sverige" --- men hur vet man detta? Vittnet såg inte mordet, men såg GM fly på cykel ... OK
Ausonius lämnade landet för Sydafrika inom ett dygn [huvudmålet med resan var från första början Sydafrika].



Inget DNA, inget mordvapen, och ... ja, ingen teknisk bevisning alls.
"Vittnet" som är 83 år och inte minns några detaljer
Han drog till Tyskland för att han ville lämna Sverige för Sydafrika, p g a de rån och mord han begått i Sverige - skulle han då helt sonika skjuta ihjäl en kvinna ... på grund av nästan ingenting? Alla andra mord och bankrån var planerade, MEN det stämmer att Ausonius tidigare varit impulsivt våldsam ... dock aldrig med vapen.
Ausonius bad om lögndetektortest för att påvisa sin oskuld - gör en skyldig människa som riskerar livstid det, om vederbörande inte är säker på att han klarar lögndetektorn? Förvisso är han iskall och på vissa, kalla typer (eller underrättelseagenter/liknande som tränat) så behöver inte lögndetektorn ge korrekt svar.



Vad tycker ni? Förutom att han såklart förtjänar att ruttna för evigt, som inte hör till tråden. Tråden handlar om domen och om den är korrekt eller inte.


Visst: det finns indicier, men är det verkligen ställt bortom rimligt tvivel att Ausonius sköt henne? Knappast.

I både svensk och tysk press står det om kopplingen till NSU-morden, och det insinuerades att tyskarna behövde sätta dit en högerextremist för mord*.


*Off topic: (Det har ju skett i Sverige också, oskyldigt, men det är en annan tråd)




Så, vad tänker, tycker och tror ni? Vad Ausonius förtjänar hör inte hit, utan om domen är korrekt och om mördade henne.

Ja, domen är korrekt juridiskt.
Nej, domen håller inte, juridiskt.

Hur tar vi ställning till detta utan att läsa domen? Magkänsla?

Baskagge
2018-02-22, 12:03
Det här var så länge sen så man inte minns detaljer men använde han inte någon väldigt ovanlig ammunition vid skjutningarna som han bevisligen köpt tidigare i Sydafrika?

Det känner jag inte till, men i det här tyska ärendet sas det att ammunitionen inte är särskilt ovanlig så jag antar att den finns i Tyskland.

trädgårdsmöbel
2018-02-22, 13:05
Hur tar vi ställning till detta utan att läsa domen? Magkänsla?

Japp. Min magkänsla säger mig att rättssystemet i Tyskland är nästan lika infekterat av ideologi som i Sverige. PK, white guilt och mångkultursdyrkan, saker som avspeglar sig på hur både media, polis och dömande instans behandlar ett ärende.

Är förövaren inte en vit man så letar man med sten och lykta efter ett sätt att fria istället för fälla, förmildrande omständigheter, sätt att lyfta skuld och ansvar från förövaren och försöker sig på att använda ett minimum av våld eller mindre vid polisingripande.

Är förövaren en vit man är det precis tvärtemot.

Min magkänsla säger mig att en icke-vit man inte hade blivit dömd, men lasermannen är vit därför blir han det.

Baskagge
2018-02-22, 15:26
Man kan ju fråga sig varför man inte dömde honom direkt efter mordet om nu bevisen är så bra.
Nu 26 år senare kommer man dragande med målet. Åklagaren var uppe i Stockholm och förhörde honom och fick dåliga vibbar, vilket inte är så konstigt med tanke på att han är psykiskt störd, men det är ju liksom inte bevis på att han gjort det.

Mental
2018-02-22, 16:28
Man kan ju fråga sig varför man inte dömde honom direkt efter mordet om nu bevisen är så bra.


För att sverige vägrade lämna ut honom då?

bigtraps
2018-02-22, 18:40
Absolut en konspiration. Från vänsterhåll naturligtvis

svenbanan
2018-02-22, 18:52
Absolut en konspiration. Från vänsterhåll naturligtvis

https://cdn2.cdnme.se/2326822/6-3/jew-stereotype_515e04b8ddf2b31f6551421a.gif

Jocke67
2018-02-22, 21:42
Jag har ingen aning om huruvida Lasermannen är skyldig till det där mordet eller ej, men jag kan berätta en liten anekdot.

I början av 90-talet jobbade kag på Pantbanken på Götgatsbacken (finns den kvar förresten?). Där lånade jag ut oengar till Lasermannen. Jag minns det eftersom vi hade en lista med mex en del efterlysta personer och vi skulle kontakta polisen om de dök upp. Lasermannen var med på listan när han var efterlyst för bankrån. Polisen var där också och vilke ha lite information för man hade som indicie att han hade löst ut pantade saket samma dag som han hade rånat en bank.

Jag kommer ihåg också att jag pratade med honom, jag är motorcykelintresserad och han hade parkerat sin MC utanför entren och vi snackade lite hoj. Minns att han sa något om att han bott i Sydafrika och att det knappt ganns några MC att få tag på där (pga importrestriktionerna som fanns pga apartheid på den tiden). Jag minns också att han var rödhårig vid det tillfället.

Benny Carlsson
2018-02-23, 17:56
Så det finns en konspiration genom hela det tyska rättssystemet? Det vet jag inget om, men jag vet att även i Sverige så döms "högerextremister" lättare än vänster-, och inte sällan för brott de inte begått, och Tyskland är - om möjligt - värre än Sverige, d v s värst i världen, på den fronten.

Absolut en konspiration. Från vänsterhåll naturligtvis Tvekar att den är särskilt "vänster", då jurister generellt inte är särskilt vänster. Men detta tyder ju helt riktigt på någon form av konspiration där man velat sätta dit honom, oavsett vad bevisen faktiskt säger.

https://cdn2.cdnme.se/2326822/6-3/jew-stereotype_515e04b8ddf2b31f6551421a.gif Jättebra argument. Väldigt typiskt svennebananigt, faktiskt, att ha en absolut tro på auktoriteter och att allt, alltid, oavsett situation, är precis som det verkar.

Jag har ingen aning om huruvida Lasermannen är skyldig till det där mordet eller ej, men jag kan berätta en liten anekdot.

I början av 90-talet jobbade kag på Pantbanken på Götgatsbacken (finns den kvar förresten?). Där lånade jag ut oengar till Lasermannen. Jag minns det eftersom vi hade en lista med mex en del efterlysta personer och vi skulle kontakta polisen om de dök upp. Lasermannen var med på listan när han var efterlyst för bankrån. Polisen var där också och vilke ha lite information för man hade som indicie att han hade löst ut pantade saket samma dag som han hade rånat en bank.

Jag kommer ihåg också att jag pratade med honom, jag är motorcykelintresserad och han hade parkerat sin MC utanför entren och vi snackade lite hoj. Minns att han sa något om att han bott i Sydafrika och att det knappt ganns några MC att få tag på där (pga importrestriktionerna som fanns pga apartheid på den tiden). Jag minns också att han var rödhårig vid det tillfället. Intressant!

Intressant! Märkte du något "udda", något som var "off" med honom?

Baskagge
2018-02-23, 18:31
På Wikipedia står det


Ausonius har under sin senare fängelsevistelse fått autismdiagnos, tidigare diagnostiserades han med antisocial personlighetsstörning.

Det förklarar ju varför han inte uppfattar situationer på samma sätt som hans brottsoffer uppfattat det. Det körde ihop sig på det sociala planet för honom i skolan, värnplikten och i någon affär där han rusat in och börjat stöka.

Jocke67
2018-02-23, 19:55
Intressant! Märkte du något "udda", något som var "off" med honom?

Nej inget jag tänkte på.

svenbanan
2018-02-23, 19:59
Jättebra argument. Väldigt typiskt svennebananigt, faktiskt, att ha en absolut tro på auktoriteter och att allt, alltid, oavsett situation, är precis som det verkar.

Argument? Tro på aukotoriteter? :laugh:

Alla som skriver på det här forumet har inte en jävla agenda att sprida nån särskild politisk åskådning eller dylikt. *facepalm*

Benny Carlsson
2018-02-23, 20:28
Argument? Tro på aukotoriteter? :laugh:

Alla som skriver på det här forumet har inte en jävla agenda att sprida nån särskild politisk åskådning eller dylikt. *facepalm* Nä, utan de beter sig som robotar som uppför sig som de blivit programmerade. Lydiga hundar.

Det du har bidragit med är en löjlig off-topic bild. Och det är jag som förtjänar dumma smilies?

Baskagge
2018-02-23, 20:31
Här intervjuar Aschberg John Ausonius. Rätt intressant om man vill veta mer om lasermannen.

Z1INtCTFtZU

svenbanan
2018-02-23, 20:31
Det du har bidragit med är en löjlig off-topic bild. Och det är jag som förtjänar dumma smilies?

Ja, eftersom du läser in en massa grejer som inte finns där.

Benny Carlsson
2018-02-23, 20:33
Ja, eftersom du läser in en massa grejer som inte finns där. Som?

svenbanan
2018-02-23, 21:16
Som?

Som det du skrev såklart, vad annars?

att ha en absolut tro på auktoriteter och att allt, alltid, oavsett situation, är precis som det verkar.


Sen när betyder en jävla satirbild föreställande en arketypisk jude, som svar på "bla bla bla global konspiration" att man har en absolut tro på auktoriteter?

Benny Carlsson
2018-02-23, 21:48
Som det du skrev såklart, vad annars?



Sen när betyder en jävla satirbild föreställande en arketypisk jude, som svar på "bla bla bla global konspiration" att man har en absolut tro på auktoriteter? Om du i stället för att svara på mina frågor och påståenden fastnar vid ordet "konspiration" och lägger upp en satirbild på en jude, så känns du som en arketypisk, bokstavstroende DN-svennebanan.

Kan du inte svara på sakfrågan i stället?

svenbanan
2018-02-23, 22:05
Om du i stället för att svara på mina frågor och påståenden fastnar vid ordet "konspiration" och lägger upp en satirbild på en jude, så känns du som en arketypisk, bokstavstroende DN-svennebanan.

Kan du inte svara på sakfrågan i stället?

Mitt judebildsinlägg var inte ett svar till dig. Det var ett svar till nån annan som började skriva om att det var en global vänsterkonspiration eller nåt.

Vad är det som får dig att tro att det skulle vara nåt slags svar till dig?

Sakfrågan i dialogen mellan dig och mig är att du drar en massa förhastade slutsatser om saker du inte har nåt fog för alls. Jag vet inte vad det är i övrigt du vill ha svar på. Jag har inte sett att du ställt nån fråga till mig.

Benny Carlsson
2018-02-23, 22:10
Mitt judebildsinlägg var inte ett svar till dig. Det var ett svar till nån annan som började skriva om att det var en global vänsterkonspiration eller nåt.

Vad är det som får dig att tro att det skulle vara nåt slags svar till dig?

Sakfrågan i dialogen mellan dig och mig är att du drar en massa förhastade slutsatser om saker du inte har nåt fog för alls. Jag vet inte vad det är i övrigt du vill ha svar på. Jag har inte sett att du ställt nån fråga till mig.

Jag kan läsa, så jag vet vem du citerade.

Har du läst TS? Där är diskussionsämnet och fråg-/an/orna. Du glider in och postar en off-topic-tramsbild.

Viktor_Balck
2018-02-23, 22:25
För att sverige vägrade lämna ut honom då?

Fallet tas väl upp nu pga att någon tysk terrorgrupp, som utreddes av den tyska polisen, ansågs ha inspirerats av Ausonius. Och sedan kom det protester eller liknande angående att detta legat outrett så länge, togs upp på veckans brott.

svenbanan
2018-02-23, 22:32
Du glider in och postar en off-topic-tramsbild.

Ja? Vad är det med det då? Är du nåt slags forumpolis nu eller?


Jag kan läsa, så jag vet vem du citerade.

Har du läst TS? Där är diskussionsämnet och fråg-/an/orna.

Ja, jag har läst TS.

Jag har inte en aning om huruvida han är skyldig eller inte.

De punkter du räknat upp är säkert korrekta, men förmodligen är det kraftigt nedkortad info jämfört med vad de tagit ställning till i rätten. Så jag tror inte jag kan bedömma bättre än domstolen huruvida han är skyldig eller ej.

Huruvida att han skulle vara oskyldigt dömd med politiska motiv så är det såklart inte omöjligt. Jag vet dock inget om vem som har nåt incentiv till att försöka ro iland detta eller vad som skulle krävas för att få ihop det. Så fram till dess att någon kommer med nåt vettigt angående detta så är det väl knappast så att jag skulle säga att det uppenbart är på det viset, snarare tvärtom.

Om det sedan ska bumpas upp till att det är en ännu mer omfattande konspiration som omfattar i princip hela tyska rättsväsendet och att det därför inte ens skulle vara någon vits för honom att överklaga (även om han är oskyldig) eftersom det redan är givet att domen kommer stå kvar, så tycker jag detta känns som en riktigt långsökt teori. Ber om ursäkt för den långa meningen... Hur som helst har jag inte läst nåt som skulle visa på varför denna (konspriations)teori uppenbart skulle vara
ett realistiskt alternativ. Allt är ju möjligt (nästan), men jag har inte hört/läst nåt som skulle visa på att tyska rättssytemet skulle vara genomruttet.

Har du fler sakfrågor?

Benny Carlsson
2018-02-23, 22:59
Har du fler sakfrågor? Nej.

Men det behöver knappast röra sig om ett helt korrupt rättsväsende. Men samtidigt ... i Sverige döms män kontinuerligt till högre straff än kvinnor för samma brott, och i USA döms svarta kontinuerligt till hårdare straff än vita, för samma brott. Det behöver inte finnas någon "konspiration" bakom detta, men tyder det inte på att det är ganska genomruttet? Rätt svagt ruttet - helt klart fortfarande ätbart. Men det går uppenbarligen igenom så gott som hela systemet och inte enskilda rättegångar.

Det tyska rättssystemet är väldigt hårt mot nationalister. T ex sieg-heilande kan ge fängelse, att diskutera historien och föreslå en annan version (a k a förintelseförnekande) kan ge ännu längre . Detta är såklart inget bevis för en konspiration men ett bevis för att låtsasbrott kan ge hårda straff.

I vårt eget land har vi t ex en nationalist oskyldigt dömd för dråp (detta kan jag ej bevisa då jag ej har tillgång till FUP:en idag), så därför förvånar mig det inte för en sekund om samma sak sker i vårt södra grannland. Fast den tyska domen är värre* i och med att det inte ens är bekräftat att Lasermannen befann sig på brottsplatsen vid mordet eller vilket gärningsvapnet är!


* Om det är som YES föreslog och kulorna är skadade på samma sätt som Ausonius kulor så är det en annan sak. Men jag har ej tilllgång till tyska FUPen och kan därför bara gå på det jag läser i media.

svenbanan
2018-02-23, 23:19
Nej.

Men det behöver knappast röra sig om ett helt korrupt rättsväsende. Men samtidigt ... i Sverige döms män kontinuerligt till högre straff än kvinnor för samma brott, och i USA döms svarta kontinuerligt till hårdare straff än vita, för samma brott. Det behöver inte finnas någon "konspiration" bakom detta, men tyder det inte på att det är ganska genomruttet? Rätt svagt ruttet - helt klart fortfarande ätbart. Men det går uppenbarligen igenom så gott som hela systemet och inte enskilda rättegångar.

Det tyska rättssystemet är väldigt hårt mot nationalister. T ex sieg-heilande kan ge fängelse, att diskutera historien och föreslå en annan version (a k a förintelseförnekande) kan ge ännu längre . Detta är såklart inget bevis för en konspiration men ett bevis för att låtsasbrott kan ge hårda straff.

I vårt eget land har vi t ex en nationalist oskyldigt dömd för dråp (detta kan jag ej bevisa då jag ej har tillgång till FUP:en idag), så därför förvånar mig det inte för en sekund om samma sak sker i vårt södra grannland. Fast den tyska domen är värre* i och med att det inte ens är bekräftat att Lasermannen befann sig på brottsplatsen vid mordet eller vilket gärningsvapnet är!


* Om det är som YES föreslog och kulorna är skadade på samma sätt som Ausonius kulor så är det en annan sak. Men jag har ej tilllgång till tyska FUPen och kan därför bara gå på det jag läser i media.

Hur gick det med den andra sakfrågan, nämligen att du vräker ur dig ogrundad bullshit i min riktning?

bigtraps
2018-02-24, 10:14
Var syftet med tråden att väcka sympati för LM ?

Benny Carlsson
2018-02-25, 07:58
Hur gick det med den andra sakfrågan, nämligen att du vräker ur dig ogrundad bullshit i min riktning? Med tanke på ditt bidrag dittills i tråden, så var det inte ogrundad bullshit, utan det mest sannolika.

Var syftet med tråden att väcka sympati för LM ? Makalöst att du ens behöver fråga. Hur kan du få för dig detta?

svenbanan
2018-02-25, 10:01
Med tanke på ditt bidrag dittills i tråden, så var det inte ogrundad bullshit, utan det mest sannolika.


Presentera gärna hur du räknade ut dessa sannolikheter angående att jag skulle "tro på aktoriteter och att allt, alltid, oavsett situation, är precis som det verkar." baserat på mitt enda inlägg...

Eller förresten så ids jag nog inte läsa mer skit från dig så kan du stoppa upp den sannolikhetskalkylen där du drar alla dina övriga resonemang ifrån.

Benny Carlsson
2018-02-25, 11:27
Presentera gärna hur du räknade ut dessa sannolikheter angående att jag skulle "tro på aktoriteter och att allt, alltid, oavsett situation, är precis som det verkar." baserat på mitt enda inlägg...

Eller förresten så ids jag nog inte läsa mer skit från dig så kan du stoppa upp den sannolikhetskalkylen där du drar alla dina övriga resonemang ifrån. Lol!

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/318/507/080.jpg

Sluta gnäll och tramsa off-topic så slipper du få liknande tillbaka. Tönt.

svenbanan
2018-02-25, 12:12
Lol!

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/318/507/080.jpg

Sluta gnäll och tramsa off-topic så slipper du få liknande tillbaka. Tönt.

Butthurt? Knappast.
Skulle det finnas nån anledning att vänta på den "sannolikhetskalkylen" menar du? Vi vet ju bägge två att den inte existerar eller hur? Det är ju hur uppenbart som helst att du tar din lilla tråd alldeles för seriöst och inbillar dig att alla andra också gör det.

Så, nu kan du stoppa tillbaka skallen dit du nyss tryckte upp dina "argument".

Benny Carlsson
2018-02-25, 13:59
Butthurt? Knappast.
.

Med tanke på att fortsätter, inlägg efter inlägg, med ditt off-topic-tramsande, trots att jag flera gånger bett dig hålla dig till topic, så är du definitivt butt-hurt, ja. Vid ett tillfälle kunde man ana att du var färdig, men då drog du upp "den andra sakfrågan" i tråden som tydligen gällde min kommentar till ditt tramsinlägg. Så butthurt är du, att du inte ens svarar på nästan-topic-inlägg (korruption i tyskt/svenskt domstolsväsende) utan i stället återgår till det som du har ont i ***** över.


Skulle det finnas nån anledning att vänta på den "sannolikhetskalkylen" menar du? Vi vet ju bägge två att den inte existerar eller hur? Vet inte vad för sannolikhetskalkyl du nu babblar om. Är du så sårad att du hallucinerar?


Det är ju hur uppenbart som helst att du tar din lilla tråd alldeles för seriöst och inbillar dig att alla andra också gör det.
Lol, ja, verkligen. Jag har ju t ex verkligen klargjort att du (som inkluderas i "alla andra") verkligen tar tråden alldeles för seriöst.

Däremot tycker jag att diskussionen i sig är viktig, ja.

Så, nu kan du stoppa tillbaka skallen dit du nyss tryckte upp dina "argument" Ska jag slå skallen mot tangentbordet eller lägga upp en bild på den? Fattar inte? *screwy*

svenbanan
2018-02-25, 14:38
Med tanke på att fortsätter, inlägg efter inlägg, med ditt off-topic-tramsande, trots att jag flera gånger bett dig hålla dig till topic, så är du definitivt butt-hurt, ja. Vid ett tillfälle kunde man ana att du var färdig, men då drog du upp "den andra sakfrågan" i tråden som tydligen gällde min kommentar till ditt tramsinlägg. Så butthurt är du, att du inte ens svarar på nästan-topic-inlägg (korruption i tyskt/svenskt domstolsväsende) utan i stället återgår till det som du har ont i ***** över.
Vet inte vad för sannolikhetskalkyl du nu babblar om. Är du så sårad att du hallucinerar?
Lol, ja, verkligen. Jag har ju t ex verkligen klargjort att du (som inkluderas i "alla andra") verkligen tar tråden alldeles för seriöst.

Däremot tycker jag att diskussionen i sig är viktig, ja.

Ska jag slå skallen mot tangentbordet eller lägga upp en bild på den? Fattar inte? *screwy*

Du menar att jag fortsätter i inlägg efter inlägg med samma tjafsande som du också ägnar dig åt (och själv startade) och därför är jag butthurt? Nu har jag förstått att logiska resonemang inte är din grej, men då är du väl rimligen lika butthurt själv, eller?

Om du inte börjat dravla om grejer mot mig du inte har nån som helst täckning för så hade mitt bidrag till denna tråd nog stannat efter ett inlägg. Mer intresse/insikt än så har jag av denna tråd. Men jag skrev ju ändå senare vad jag tyckte i frågan när du tjatade som värst.

Den " andra sakfråga" ditt inlägg mot mig hade var att slänga skitsnack i min riktning. Varför skulle jag inte bemöta det? Senare försöker du komma med nåt slags pårökt argument om att det du påstod i det inlägget sannolikt stämmer. Då har du ju rimligtvis gjort en sannolikhetskalkyl eller hur? Men eftersom det inte lär finnas nåt annat än bajs i den sannolikhetskalkylen verkar det inte lönt att höra ditt försök att rättfärdiga den.

Vad du ska göra med tangentbordet? Du kan ju köra upp hela tangentbordet och datorn på samma ställe du har skallen. Så mycket dynga du skitit ur dig nu så finns det nog plats.

Benny Carlsson
2018-02-25, 15:25
Du menar att jag fortsätter i inlägg efter inlägg med samma tjafsande som du också ägnar dig åt (och själv startade) och därför är jag butthurt? Nu har jag förstått att logiska resonemang inte är din grej, men då är du väl rimligen lika butthurt själv, eller?

Om du inte börjat dravla om grejer mot mig du inte har nån som helst täckning för så hade mitt bidrag till denna tråd nog stannat efter ett inlägg. Mer intresse/insikt än så har jag av denna tråd. Men jag skrev ju ändå senare vad jag tyckte i frågan när du tjatade som värst.

Den " andra sakfråga" ditt inlägg mot mig hade var att slänga skitsnack i min riktning. Varför skulle jag inte bemöta det? Senare försöker du komma med nåt slags pårökt argument om att det du påstod i det inlägget sannolikt stämmer. Då har du ju rimligtvis gjort en sannolikhetskalkyl eller hur? Men eftersom det inte lär finnas nåt annat än bajs i den sannolikhetskalkylen verkar det inte lönt att höra ditt försök att rättfärdiga den.

Vad du ska göra med tangentbordet? Du kan ju köra upp hela tangentbordet och datorn på samma ställe du har skallen. Så mycket dynga du skitit ur dig nu så finns det nog plats. Jag ska vara hederlig och ge dig ett ärligt svar ... något som kanske är främmande för dig.

När jag ser fenomenet:
1) seriöst skapat tråd
2) någon nämner ordet "konspiration" ironiskt
3) någon slänger in en karikatyrbild på en jude

... så tänker jag att personen antagligen är en väldigt politiskt korrekt typ, som aldrig ifrågasätter någonting och som är betingad till att reagera kraftigt, utan rationell eftertanke, vid vissa ord som man under sitt liv lärt sig är fel och ondska, såsom "konspiration(/-steori)" eftersom det för tankarna till - som du bevisade judar och i förlängningen Hitler och förintelsen. När en seriös tråd startats, om en "högerextremist" som döms på till synes mycket lösa grunder, som - enligt även en juristvän (och filosof, som om det spelar någon roll) jag pratat med - absolut inte kan klassas som "ställt bortom rimligt tvivel" (über jeden Verdacht erhaben) utan rentav ett justitiemord ... av ett land (delstat, då) som är mycket hård mot all form av högerextremism. ... och en användares största bidrag är att länka en konspirerande jude i stället för att svara på topic, så tycker jag att det tyder på (om inte bara trolleri, alltså) oförmåga till rationellt tänkande/hjärntvätt/total konformism och acceptans av vad auktoriteter säger. Lasermannens advokat påstår att domen kommer till följd av en politisk diskussion i Tyskland om olösta mord antagligen begångna av nationalsocialister - som förvisso är en totalt subjektiv källa, men det ändå anmärkningsvärt att han drar upp det.

Kommentarerna på Dagensjuridik är också tveksamma: http://www.dagensjuridik.se/2018/02/ny-livstidsdom-mot-lasermannen-idag-doms-26-ar-gammalt-kvinnomord-i-tyskland

Bara det faktum att inga nya bevis tillkommit på 25 år gör domen suspekt. Om det inte räckte till ens åtal då - hur kan de då nu räcka till fällande dom för det värsta brottet man kan begå? Jag har full förståelse för att man själv är säker på att det är Ausonius, men anser man att domen är rättssäker och korrekt har man antingen en skruv lös eller en politisk agenda (eller så kan man förklara hur den är korrekt, för det finns utan tvekan rimligt tvivel).

Benny Carlsson
2018-02-25, 15:33
"Jag kan inte säga att jag är lycklig över domen, men jag vet att det var han" - Statsåklagarinnan Böttinger

:smash:

svenbanan
2018-02-25, 16:07
Jag ska vara hederlig och ge dig ett ärligt svar ... något som kanske är främmande för dig.

När jag ser fenomenet:
1) seriöst skapat tråd
2) någon nämner ordet "konspiration" ironiskt
3) någon slänger in en karikatyrbild på en jude

... så tänker jag att diverse text

Främmande för att komma från dig eftersom det ärliga svaret ju inte innehåller nåt om hur sannolikt det är att jag faktiskt har "oförmåga till rationellt tänkande/hjärntvätt/total konformism och acceptans av vad auktoriteter säger".

Det ärliga svaret är alltså att det var den slutsatsen du råkade dra utan att reflektera över att punkt 3) var en ironisk spinoff på punkt 2).

Vad mig anbelangar är detta i alla fall nu utagerat.

Angående justitiemord och sådant så har jag iaf i nuläget ingen direkt åsikt i frågan förutom att jag som defaultinställning har att det inte föreligger någon komplott (i allmänhet) och att jag tycker det får lov att finnas en del kött på benen innan jag är villig att börja fundera på det på allvar. Dvs är det "bevis" på samma nummerologi-nivå som det mesta i den gamla Pizza Gate tråden så är det inte nåt som är värt att ödsla energi på. Det är alltså min allmänna inställning till komplotter och mer eller mindre långsökta konspirationer.

I detta specifika fall har jag inte hört mycket över huvud taget. Så teorierna låter inte som nummerolgi-teorier (mig veterligt i alla fall).

Att någon/några i detta fall skulle idkat påtryckning pga nåt slags politisk agenda och sett till att Ausonius blivit dömd på lösa (eller falska) grunder tycker jag kanske inte låter så vanvettigt osannolikt. Så för att jag skulle kunna tänka mig att börja fundera på detta behövs inte lika mycket "bevis".

Det som låter mycket mer som en krånglig konspiration att ro iland, är att i princip hela tyska rättsväsendet är superkorrupt och lättmanipulerat (eller extremt politiskt styrt) och att han inte har en sportmössa vid ett överklagande. Det låter såklart inte lika orimligt som alla de där kannibal/pedofil- teorierna. Men om det skulle vara sant så vore det en sjujävla megaskandal som skulle skaka tyskand (och hela europa) rejält och rimligen skulle väldigt många på maktposition åka dit rejält. Så innan jag börjar fundera i de banorna vill jag gärna ha nåt rätt substansiellt att gå på.

Benny Carlsson
2018-02-25, 16:44
Främmande för att komma från dig eftersom det ärliga svaret ju inte innehåller nåt om hur sannolikt det är att jag faktiskt har "oförmåga till rationellt tänkande/hjärntvätt/total konformism och acceptans av vad auktoriteter säger".

Det ärliga svaret är alltså att det var den slutsatsen du råkade dra utan att reflektera över att punkt 3) var en ironisk spinoff på punkt 2).

Vad mig anbelangar är detta i alla fall nu utagerat.

Angående justitiemord och sådant så har jag iaf i nuläget ingen direkt åsikt i frågan förutom att jag som defaultinställning har att det inte föreligger någon komplott (i allmänhet) och att jag tycker det får lov att finnas en del kött på benen innan jag är villig att börja fundera på det på allvar. Dvs är det "bevis" på samma nummerologi-nivå som det mesta i den gamla Pizza Gate tråden så är det inte nåt som är värt att ödsla energi på. Det är alltså min allmänna inställning till komplotter och mer eller mindre långsökta konspirationer.

I detta specifika fall har jag inte hört mycket över huvud taget. Så teorierna låter inte som nummerolgi-teorier (mig veterligt i alla fall).

Att någon/några i detta fall skulle idkat påtryckning pga nåt slags politisk agenda och sett till att Ausonius blivit dömd på lösa (eller falska) grunder tycker jag kanske inte låter så vanvettigt osannolikt. Så för att jag skulle kunna tänka mig att börja fundera på detta behövs inte lika mycket "bevis".

Det som låter mycket mer som en krånglig konspiration att ro iland, är att i princip hela tyska rättsväsendet är superkorrupt och lättmanipulerat Varför? Det räcker med att de som är iblandade i den här domen, d v s några få personer, ville det.

¨

2:
[QUOTE] (eller extremt politiskt styrt) Ja? Det är väl inte oklart? Man får inte förneka förintelsen, heila, vara nazist eller ens i närheten (som att de försöker förbjuda NPD (Nationaldemokraterna) om och om igen men då har högsta instansen stoppat det, som tur var).

Varför är det osannolikt? Titta på hur AFA respektive NMR behandlas vid demonstrationer. AFA kan stå och kasta sten utan större problem medans NMR regelbundet blir tagna på otroligt lösa grunder.

I Sverige har "nazister" blivit halft ihjälslagna utan att rättsväsendet nästan bryr sig alls. T ex mobben på 20 personer som omringade Jens Lindahl, 2006, med slägga, batonger, stenar och gjorde sitt bästa för att lemlästa honom."Tyvärr" har Revfront lagt ned och då försvann filmen på det hela.

Revfront fick öppet härja med våld i många år innan polisen till slut slog till mot dem.

Samtidigt fäller man oskyldig SMR-medlem för mordförsök för att man är tvungen att sätta dit någon. Kan dock ej bevisa detta då jag ej har tillgång till FUPen nu. Detta vid ett tillfälle då SMR blev överfallna.

Som under Husby-kravallerna då ett dussin förorter brann, och polisen arbetade på som vanligt mot förortskravallerna, men när ett "medborgargarde" drog igång och samlade något hundratal, så var de ute med helikopter redan när de samlades, och attackerade dem oprovocerat och låste in dem efter några timmar. Osv.


Jag tar inte ställning politiskt här, utan bara poängterar att i både SE och DE så är polis och rättsväsende mycket hårdare mot "högerextremister".

Och Tyskand har en MYCKET värre historia än Sverige gällande hårdför nationalism, som du såklart vet, och vad tror du hänt om 10 000 NPDare eldat upp Hamburg?



så vore det en sjujävla megaskandal som skulle skaka tyskand (och hela europa) rejält och rimligen skulle väldigt många på maktposition åka dit rejält. Så innan jag börjar fundera i de banorna vill jag gärna ha nåt rätt substansiellt att gå på. Jag är såklart medveten om att du inte tror mig, men: nej, det hade inte blivit någon skandal. Lika lite skandal som det blev i Sverige när Niklas Frost dömdes oskyldigt till fem år fängelse.


För att åberopa Godwins lag: blev det någon skandal över att Karl Dönitz dömdes tilll tio års fängelse för samma/liknande slags brott som engelsmännen, fransmännen etc hade begått i massvis av år utan någon dom? Nä, för att vinnarna skriver historien.

Benny Carlsson
2018-02-25, 16:57
Tillbaka till topic:
Åklagaren själv sa ju att domen inte var särskilt lycklig. Helt enkelt för att det finns gott om utrymme för tvivel. Jag hävdar ej att Ausonius är oskyldig. Jag hävdar att det bevisen som finns mot honom inte hade räckt om man hade dömt helt i enlighet med rättsstatens system.

Han bad om lögndetektortest. Varför inte låta honom ta det nu när bevisläget är så klent, om man verkligen vill vara säker? Visst bevisar en lögndetektor ingenting, men Ausonius har aldrig testats i en - och om han verkligen var skyldig: varför överhuvudtaget vilja riskera att lägga till ytterligare ett indicium mot sig själv? Om han inte var helt säker på att klara det?

svenbanan
2018-02-25, 17:42
Att någon/några i detta fall skulle idkat påtryckning pga nåt slags politisk agenda och sett till att Ausonius blivit dömd på lösa (eller falska) grunder tycker jag kanske inte låter så vanvettigt osannolikt. Så för att jag skulle kunna tänka mig att börja fundera på detta behövs inte lika mycket "bevis".

Det som låter mycket mer som en krånglig konspiration att ro iland, är att i princip hela tyska rättsväsendet är superkorrupt och lättmanipulerat Varför? Det räcker med att de som är iblandade i den här domen, d v s några få personer, ville det.
För att han ska bli fälld i den här instansen krävs det ju typ att denna domaren etc är med på att han ska bli insydd felaktigt. Men ifall det är så att han "garanterat" kommer bli fälld även i en högre instans så krävs det väl rimligen att även "nästa" domare är med på samma konspiration. Och eftersom man i nuläget rimligen inte vet vem/vilka som kommer hålla i rättegången för överklagan så måste ju väldigt stor del av alla potentiella domare vara lika insyltade.

Det jag menar skulle bli en superskandal är om det visar sig att hela tyska rättsväsendet är korrupt på så sätt (som jag beskrev ovan) att någon/några kan manipulera det så att de kan beställa en fällande dom för mord på någon som eventuellt är oskyldig.

Ifall det skulle visa sig att hela tyska rättsväsendet är såpass politiskt färgat att man gärna fäller oskyldiga för mord ifall man har fel åsikter tror jag det också skulle bli en praktskandal. Ett sådant missförhållande kräver ju inte alls samma mått av konspiration, så det är ju inte alls lika komplicerat att ro iland. Förmodligen rätt hopplöst att lyckas bevisa något sådant dock...

Om någon vänster, höger eller mittemellan visar sig ha blivit oskyldigt dömd så blir det ju alltid någon form av skandal. Det brukar inte bli en jätteskandal just eftersom det ju oftast inte finns nåt som bevisar (eller tyder på) att det är någon form av komplott e.dyl som ligger bakom. Den vanligaste orsaken till oskyldigt dömda är väl förmodligen gammal hederlig inkompetens eller nåt slags brist i rutiner på domstolen/polisen.

Att nassar o.dyl blir extra hårdhänt behandlade (i både tyskland och sverige) av polis finner jag inte osannolikt i alla fall. Det kan mycket väl vara så. Inte så att jag vet att du har rätt om detta. Men jag tycker inte det låter orimligt att det skulle kunna vara så. Att domstolar i viss mån kan vara hårdare mot högerextremister tycker jag inte heller låter helt omöjligt. Inga har ju sämre rykte än nassarna så det kan kanske vara så, vilket är olyckligt. Men poliser och liknande är ju bara människor så det går ju att ändå förstå hur det kan bli på det viset. Dock finns det ju grader även i helvetet, och att medvetet fälla en oskyldig för mord ligger ju en bra bit ifrån att slå nåt extra slag med batongen ifall snubben har hakkors i pannan.

Appropå dåligt rykte så lär det väl inte stå på innan de maskerade stenkastarna som skriker vänsterslagord har skapat ett härligt rykte som vänsterfolk kommer få dras med framöver. Så det kanske kommer delas ut lite extra batong till folk med che-tröjor och palestinasjalar framöver...

Baskagge
2018-02-25, 19:09
Angående lögndetektor så är det ingenting som används i Tyskland. Förmodligen känner lasermannen till det och drog det som en fint.
Överlag känns det lite tvivelaktigt att döma någon till livstids fängelse på indicier.

Old Nick
2018-02-25, 23:17
En till livstidsdom för Ausonius? Det låter bra. Det är en snubbe man vill ha kvar bakom lås och bom för tid och evighet.

bigtraps
2018-02-26, 06:02
en till livstidsdom för ausonius? Det låter bra. Det är en snubbe man vill ha kvar bakom lås och bom för tid och evighet.

+1

Benny Carlsson
2018-05-01, 02:02
En till livstidsdom för Ausonius? Det låter bra. Det är en snubbe man vill ha kvar bakom lås och bom för tid och evighet.

+1
Om jag tolkar er rätt (lite sämre än verkligheten, och jag är inte opartisk i detta, eller objektiv):
Schyssta värderingar. Tänk om alla börjar se det som ni och tycker att man kan skita i rättssäkerhet och mänskliga rättigheter, för att det rör sig om en person som begått vidriga brott. Ni två är klockrena exempel på varför allmän rösträtt är destruktivt.

När Sverige inte längre styrs av vänsterkrafter - vem kommer då att dömas till livstid baserat på indicer?

För att han ska bli fälld i den här instansen krävs det ju typ att denna domaren etc är med på att han ska bli insydd felaktigt. Men ifall det är så att han "garanterat" kommer bli fälld även i en högre instans så krävs det väl rimligen att även "nästa" domare är med på samma konspiration. Och eftersom man i nuläget rimligen inte vet vem/vilka som kommer hålla i rättegången för överklagan så måste ju väldigt stor del av alla potentiella domare vara lika insyltade.

Det jag menar skulle bli en superskandal är om det visar sig att hela tyska rättsväsendet är korrupt på så sätt (som jag beskrev ovan) att någon/några kan manipulera det så att de kan beställa en fällande dom för mord på någon som eventuellt är oskyldig.

Ifall det skulle visa sig att hela tyska rättsväsendet är såpass politiskt färgat att man gärna fäller oskyldiga för mord ifall man har fel åsikter tror jag det också skulle bli en praktskandal. Ett sådant missförhållande kräver ju inte alls samma mått av konspiration, så det är ju inte alls lika komplicerat att ro iland. Förmodligen rätt hopplöst att lyckas bevisa något sådant dock...

Om någon vänster, höger eller mittemellan visar sig ha blivit oskyldigt dömd så blir det ju alltid någon form av skandal. Det brukar inte bli en jätteskandal just eftersom det ju oftast inte finns nåt som bevisar (eller tyder på) att det är någon form av komplott e.dyl som ligger bakom. Den vanligaste orsaken till oskyldigt dömda är väl förmodligen gammal hederlig inkompetens eller nåt slags brist i rutiner på domstolen/polisen.

Att nassar o.dyl blir extra hårdhänt behandlade (i både tyskland och sverige) av polis finner jag inte osannolikt i alla fall. Det kan mycket väl vara så. Inte så att jag vet att du har rätt om detta. Men jag tycker inte det låter orimligt att det skulle kunna vara så. Att domstolar i viss mån kan vara hårdare mot högerextremister tycker jag inte heller låter helt omöjligt. Inga har ju sämre rykte än nassarna så det kan kanske vara så, vilket är olyckligt. Men poliser och liknande är ju bara människor så det går ju att ändå förstå hur det kan bli på det viset. Dock finns det ju grader även i helvetet, och att medvetet fälla en oskyldig för mord ligger ju en bra bit ifrån att slå nåt extra slag med batongen ifall snubben har hakkors i pannan.

Appropå dåligt rykte så lär det väl inte stå på innan de maskerade stenkastarna som skriker vänsterslagord har skapat ett härligt rykte som vänsterfolk kommer få dras med framöver. Så det kanske kommer delas ut lite extra batong till folk med che-tröjor och palestinasjalar framöver...


Ingen har väl pratat om en gigantisk konspiration? Möjligtvis en tyst sådan. Ungefär som att 80 % av svensk statstelevisions journalister röstar på MP/V/S. Det är jävligt skumt i public service, att deras värderingar sklijer sig så otroligt mycket från medelsvenssons, inte sant?

Har du hört talas om åsiktskorridoren och hur samma personer som vrålade att SD är rasister för 10 år sedan idag röstar på dem? Eller samma sak om invandringspolitiken. Vad har detta för koppling till trådens ämne? Folk är får och följer strömmen och anpassar sig, gällande allt, och kanske framförallt i politiken och dess institutioner som i sin tur är påverkade av utbildningsväsendet (som är extremt vänster) osv.

Niklas Frost dömdes för mordförsök utan tillstymmelse till bevis förutom ett vittne -som i efterhand bevisats manipulera rättegången genom att påstå sig vara någons lags officer vilket gjorde att domarna ansåg att han var ett kvalificerat vittne ... som SÄPO har sett till att han försvunnit ur alla offentliga register .... hmm? Dessutom vet massvis av personer både i NMR och den autonoma vänstern vem som gjorde det, och .....

Tyskland är nog det land som är allra hårdast mot all form av rasism, av förklarliga skäl. Och därav domen.



Nu döms lasermannen till livstid för indicier. Rätt starka indicer men det ska liksom inte räcka för att dömas för det värsta brottet man kan begå (förutom terror, som i praktiken är mord på flera personer) och till lagens strängaste straff. 25+ år efter brottet. Sjukt.

Var dock helt säker på att han gjort det tills jag läste om att han erbjudit sig ta lögndetektortest. Förvisso greppade han väl efter halmstrån, men han var samtidigt desperat åt andra hållet - om han var skyldig så skulle han väl inte riskera att skaffa sig ytterligare indicer som pekade mot honom? Jag tolkar det som att han var helt säker på att klara det. Han lär ju inte ha gjort ett sådant test förut heller.

Kanske lite snurrigt inlägg, är lite onykter.

Stenkastarna har utövat mycket mycket mer våld än NSarna under mycket lång tid och ändå är det NSarna som målas ut som det allvariga hotet av politiker och etablissemang, förövrigt. RF, den blodigaste organisationen på vänstersidan, var rätt poppis hos SVT, dessutom. 95 % av allt våld mellan höger/vänster kommer från vänster. Ändå är nassarna hotet.

bigtraps
2018-05-01, 09:25
Har du laddat i två månader för att skriva inlägget?

Benny Carlsson
2018-05-04, 01:27
Har du laddat i två månader för att skriva inlägget? Hurså? Blev du så tagen att du inte förmådde svara on topiic utan var tvungen att återigen gå till personangrepp?

svenbanan
2018-05-04, 01:56
Hurså? Blev du så tagen att du inte förmådde svara on topiic utan var tvungen att återigen gå till personangrepp?
Det var väl inte en så konstig fundering.

Du startade tråden i februari, fick några svar då, och dessa inlägg besvarar du nu i maj...

Jag minns inte ens vad jag skrev i denna fråga i februari, och orkar nog inte sätta mig in i det igen.

F Ultra
2018-05-05, 00:44
Var dock helt säker på att han gjort det tills jag läste om att han erbjudit sig ta lögndetektortest. Förvisso greppade han väl efter halmstrån, men han var samtidigt desperat åt andra hållet - om han var skyldig så skulle han väl inte riskera att skaffa sig ytterligare indicer som pekade mot honom? Jag tolkar det som att han var helt säker på att klara det. Han lär ju inte ha gjort ett sådant test förut heller.


Du ger Ausonius agerande alldeles för stort förtroende. Att han vid sin egen rättegång i Sverige först misshandlar sina två försvarsadvokater och sedan dessutom misshandlar sina två nya försvarsadvokater mitt under pågående rättegång tyder inte direkt på logiskt klartänkande.

Och skulle han öht agera logiskt just nu så är det mera troligt att det är precis så som "Baskagge" skrev tidigare, dvs att han vet om att Tyskland inte använder sig av lögndetektorer (vilket ingen vettig rättsstat gör) och därmed skulle han aldrig riskera att utsättas för den men genom att begära det så kan han så små frön av tvivel.

Ett annat alternativ är att han är så narcissistisk att han faktiskt tror att han skulle klara den galant oavsett lögner eller ej.

Du får även tänka på att Högsta domstolen i Sverige dessutom anser att han har så pass låg trovärdighet att de inte ens övervägde att ge resning till de domar där han frikänts men sedan erkänt sig skyldig. Då har det gått ganska långt.