handdator

Visa fullständig version : Utveckla en app.


leo1
2018-02-18, 17:46
Vem tar man kontakt med? Jag har bara en idé och behöver hjälp med allt.

Hur går det till etiskt sett? Om jag har en idé som jag vill utveckla, jag menar man kan väl inte söka patent för vad som helst?

Jag kan säga att det är mot det tekniska hållet. Excel-tänk. Ungefär som en sån app som räknar ut repsen i en träningsapp.

Anders The Peak
2018-02-18, 17:51
Länk (https://macworld.idg.se/2.1038/1.665542/utveckla-appar-nyborjare)

Rickard
2018-02-18, 17:51
Det är ju en sån där sak som beror på.
Vad har du tänkt dig? Starta ett företag runt det hela? Hyra en konsult som gör det? Kapital?

leo1
2018-02-18, 17:55
Länk (https://macworld.idg.se/2.1038/1.665542/utveckla-appar-nyborjare)

Tack, har kikat på den länken lite.

Det är ju en sån där sak som beror på.
Vad har du tänkt dig? Starta ett företag runt det hela? Hyra en konsult som gör det? Kapital?

Möjligtvis starta ett företag. Ja, hyra en konsult låter som en bra idé. Jag har tyvärr inget kapital,ändrar det spelreglerna?

Snubben
2018-02-18, 18:03
Hur ska du utveckla det? Du har inte pengar till en konsult och du kan inte göra det själv. Dåkvarsyår två alternativ;

1. Övertyga någon som kan bygga appar om din förträffliga idé och att de får 50% av vinst

2. Du får plugga och lära dig bygga appar.

leo1
2018-02-18, 18:07
Hur ska du utveckla det? Du har inte pengar till en konsult och du kan inte göra det själv. Dåkvarsyår två alternativ;

1. Övertyga någon som kan bygga appar om din förträffliga idé och att de får 50% av vinst

2. Du får plugga och lära dig bygga appar.

Bra tänkt!

Jag har bara val 1 egentligen och det känns inte orimligt.

Hur hittar man en sån person?

Snubben
2018-02-18, 18:10
Bra tänkt!

Jag har bara val 1 egentligen och det känns inte orimligt.

Hur hittar man en sån person?

Du hittar inte en sån person. Gör du det, säg till.

// En som spenderat de senaste.. fyra åren (kanske mer..) med att lära sig bygga appar och släppa på marknaden.

leo1
2018-02-18, 18:15
Du hittar inte en sån person. Gör du det, säg till.

// En som spenderat de senaste.. fyra åren (kanske mer..) med att lära sig bygga appar och släppa på marknaden.

Har du varit i kontakt med nåt liknade företag?

"Har du eller ditt företag en appidé ni vill förverkliga?
Vill du förverkliga en idé är det oss du ska vända dig till. Vi ger kostnadsfria offerter inför alla våra projekt och utvecklar för såväl iOS som Android. Tveka inte, kontakta oss."

http://apping.se/vad-kostar-en-app/

Snubben
2018-02-18, 21:38
Har du varit i kontakt med nåt liknade företag?

"Har du eller ditt företag en appidé ni vill förverkliga?
Vill du förverkliga en idé är det oss du ska vända dig till. Vi ger kostnadsfria offerter inför alla våra projekt och utvecklar för såväl iOS som Android. Tveka inte, kontakta oss."

http://apping.se/vad-kostar-en-app/

Kan inte minnas att jag sett sådana företag när jag började leta. Jag fick en kalkyl av en vän och då kostade en app, enklare modell, runt 25 000:-. Den hemsidan du länkar till verkar vara dyraste laget då jag gissar på att du kommer hamnar u dyraste klassen snabbt om du vill bygga en riktigt app.

Mitt tips till dig är börja lära dig bygga hemsidor med funktionaltiet som en app, förslagsvis något som innehåller följande, mongodb, nodeJS (med express). På detta lär du dig enkelt HTML5, CSS3 och Javascript. Sedan lär du dig bygga hemsidor i PWA-utformning (https://developers.google.com/web/progressive-web-apps/)

Det kommer kosta dig runt 500-1000 sek att lära dig men du kommer behöva lägga runt något år för att bli bra på dig. Material och liknande hittar du på udemy, linkedin (lynda.com), youtube etc.

Jag har själv gjort resan och sitter och utvecklar för fullt, vill du veta något mer om "vägen dit", skicka ett PM:a så kan jag skriva om de fallgroparna jag har gjort som kostat mig typ 6 månader till 1 års arbete..

leo1
2018-02-18, 21:47
Kan inte minnas att jag sett sådana företag när jag började leta. Jag fick en kalkyl av en vän och då kostade en app, enklare modell, runt 25 000:-. Den hemsidan du länkar till verkar vara dyraste laget då jag gissar på att du kommer hamnar u dyraste klassen snabbt om du vill bygga en riktigt app.

Mitt tips till dig är börja lära dig bygga hemsidor med funktionaltiet som en app, förslagsvis något som innehåller följande, mongodb, nodeJS (med express). På detta lär du dig enkelt HTML5, CSS3 och Javascript. Sedan lär du dig bygga hemsidor i PWA-utformning (https://developers.google.com/web/progressive-web-apps/)

Det kommer kosta dig runt 500-1000 sek att lära dig men du kommer behöva lägga runt något år för att bli bra på dig. Material och liknande hittar du på udemy, linkedin (lynda.com), youtube etc.

Jag har själv gjort resan och sitter och utvecklar för fullt, vill du veta något mer om "vägen dit", skicka ett PM:a så kan jag skriva om de fallgroparna jag har gjort som kostat mig typ 6 månader till 1 års arbete..

Tack för svar!

Är du dyr? :d

Snubben
2018-02-18, 21:52
Tack för svar!

Är du dyr? :d

Jag har min projekt, heltidsjobb, sambo och en 9 månaders dotter. Kan nog inte klämma in dig.

Mitt tips till dig är att om du har en idé så får du själv lösa den - och det är inte svårt att komma till en punkt där man faktiskt har en app. Om du sitter i genomsnitt en timme om dagen så har du en fullgod app om ~6 månader (men en ful sådan, att göra saker snyggt är inte lätt *mummel mummel*)

Rickard
2018-02-18, 22:03
Utgångsläget för du har är det bästa för att lära sig programmera. En konkret idé om vad du vill bygga.

Bob90
2018-02-18, 22:13
Kan inte minnas att jag sett sådana företag när jag började leta. Jag fick en kalkyl av en vän och då kostade en app, enklare modell, runt 25 000:-. Den hemsidan du länkar till verkar vara dyraste laget då jag gissar på att du kommer hamnar u dyraste klassen snabbt om du vill bygga en riktigt app.


Är inte studenter perfekta code-monkeys för billig peng?

ApexProcyon
2018-02-18, 22:16
Är inte studenter perfekta code-monkeys för billig peng?

Fulsprit, hembränt, och smuggelöl i rätt mängd kan nog vara fullgoda betalningsmedel.

Tillverkar du en app till mig så tillverkar jag sprit till dig.

leo1
2018-02-18, 22:19
Jag har min projekt, heltidsjobb, sambo och en 9 månaders dotter. Kan nog inte klämma in dig.

Mitt tips till dig är att om du har en idé så får du själv lösa den - och det är inte svårt att komma till en punkt där man faktiskt har en app. Om du sitter i genomsnitt en timme om dagen så har du en fullgod app om ~6 månader (men en ful sådan, att göra saker snyggt är inte lätt *mummel mummel*)

Hur har du gjort för att få betalt? Läste nåt om 7 kronor per nedladdning eller reklam.

Edit : jag funderar på att anlita blondinbella. Hon är en sann entreprenör och har stått för en app mot graviditeter :d

TranceII
2018-02-18, 22:37
Det är extremt vanligt med att folk har en idé till en app men om man inte kan bidra med något så är den oftast inte värd mycket.

Om du tar in en programmerare som lägger 200h på att utveckla den och med en lågt räknad timkostnad på 500kr så har de lagt in 100 000 kr i projektet. Om du har tänkt dig en 50/50-fördelning så bör du bidra med ett värde, utöver din idé, som motsvarar det. Andra alternativet är att hosta upp de pengarna och betala någon.

Snubben
2018-02-19, 07:51
Hur har du gjort för att få betalt? Läste nåt om 7 kronor per nedladdning eller reklam.

Edit : jag funderar på att anlita blondinbella. Hon är en sann entreprenör och har stått för en app mot graviditeter :d

Det beror på produkten, en av apparna är en.mindre slant per användning eller så kan större bolag köpa licens och koppla ihop sig genom.en api. Eller vad man nu säger.

Det jag utvecklar nu blir fri tillgång för bas, 1 dollar för extra eller 3 för lite extra (om du behöver göra reklam). På detta finns sen paket som man betalar per månad 5-10-12 dollar)

Typ. Sen får man justera efter vägens gång.