handdator

Visa fullständig version : Posera på gymmet?


Lallle
2018-02-14, 18:42
Där jag tränar nu har vi en tjej som varje gång hon är där står i högklackade skor och bikini och gör de där löjliga body fitness-poserna. Hon tränar lite, sen poserar, ungefär samma mängd av bägge aktiviteterna.

Vad tycker ni?

Bärsärk
2018-02-14, 18:43
Stirra på henne som en psykopat så slutar hon.

Bob90
2018-02-14, 18:46
Skulle tro att det ser löjligt ut för alla som inte är insatta/engagerade i "sporten".
Men jag säger äh, jag tycker varken bu eller bä, finns ju folk som gör mycket löjligare saker i gymmet :P

ApexProcyon
2018-02-14, 18:49
Inte min grej, men då majoriteten av alla som tränar gör det av fåfänga så är det inte så konstigt att många nybörjare blir uppspelta och flexar när pump uppstår.

Spontant så känns det som att det finns tråkigare saker på gymmet än hyfsat tränade tjejer i bikini och högklackat som poserar.

Rahf
2018-02-14, 18:52
Om det förefaller att hon ska tävla bör poseringen självklart övas. Det är svårare än man tror att hitta rätt positioner.

Lallle
2018-02-14, 18:56
Om det förefaller att hon ska tävla bör poseringen självklart övas. Det är svårare än man tror att hitta rätt positioner.

Man får ju misstänka att det ska tävlas. Själv hade jag nog övat hemma isåfall dock, hade tyckt det var rätt pinsamt att stå i underkläder på gymmet och köra en regelrätt posing session. Att stå och spänna lite vid bra ljus är en annan femma, nu snackar vi underkläder, alla positioner, eleganta rörelser med händerna när det byts position, högklackade skor o.s.v. Det är inte så att hon har någon som coachar henne i positionerna på gymmet eller så, hon kör själv, varje pass och har gjort så en längre period. Det är rätt kul, men jag blir förbluffad.

delta_mats
2018-02-14, 19:04
Gymmet har stora speglar i flera vinklar, lättare att se positioner från flera håll jämfört med hemma. Eftersom hon ändå ska tävla så vore det konstigt om hon skämdes att posera bland folk.

Det enda löjliga i sammanhanget är väl bf poserna som ser riktigt töntiga ut, speciellt med de överdrivna handrörelserna och hårkastandet som ska försöka locka blickarna till sig från sina motståndare.

Rahf
2018-02-14, 19:05
Man får ju misstänka att det ska tävlas. Själv hade jag nog övat hemma isåfall dock, hade tyckt det var rätt pinsamt att stå i underkläder på gymmet och köra en regelrätt posing session. Att stå och spänna lite vid bra ljus är en annan femma, nu snackar vi underkläder, alla positioner, eleganta rörelser med händerna när det byts position, högklackade skor o.s.v. Det är inte så att hon har någon som coachar henne i positionerna på gymmet eller så, hon kör själv, varje pass och har gjort så en längre period. Det är rätt kul, men jag blir förbluffad.

Det där skakar jag på huvudet åt. För det kommer bita henne så hårt i arslet när speglarna försvinner, och hon måste hitta positionerna enbart med hjälp av proprioception.

svenbanan
2018-02-14, 19:09
Jag tycker rent allmänt det ser rätt larvigt ut med folk som står och poserar i gymet inför nån selfie eller liknande.

Men jag har aldrig råkat ut för någon som poserar i högklackat och underkläder. Inte heller manliga motsvarigheten av enbart tangabadbrallor. Jag skulle nog tycka även detta såg löjligt ut. Men jag tycker nog ändå detta har större existensberättigande på gymmet än "hobbyposörerna". Tränar man för bodybuilding så lär man väl behöva träna att posera nånstans.

Finns ju många sporter där delar av träningen förmodligen ser helt efterbliven ut för de oinvigda.

Jocke67
2018-02-14, 19:13
Beror lite på hur vältränad man är. Är man i tillräckligt bra form kommer man undan med det mesta på gymmet tycker jag. Som när man ser nån riktigt grov kille köra nån skum konstig övning och alla kollar lite imponerat och nyfiket vad han hålker på med. Men om jag själv skulle kört samma konstiga övning skulle folk bara tycka att jag hade noll koll.

Sheogorath
2018-02-14, 19:59
Det är viktigt med sociala koder. Hon kan väl posera i ett avskilt rum med speglar? Att träna i högklackat och posera mellan övningarna är inte koscher.
/Moraliserande surgubbe i hatt

baktung
2018-02-14, 20:18
Gymmet har stora speglar i flera vinklar, lättare att se positioner från flera håll jämfört med hemma. Eftersom hon ändå ska tävla så vore det konstigt om hon skämdes att posera bland folk.
Tänker samma. Stora speglar i olika vinklar. Bra belysning. Fria ytor där man inte riskerar att slå omkull grejer. Ser jag nån som seriöst övar posering på tillräckligt avskild plats i gymmet så känns det fullt rimligt. Att träna med bar överkropp och spänna sig i setvilan får däremot icke godkänt.

Överlag är jag rätt anti mot att träna i linne. Ser mer idiotiskt ut att gå omkring i en gärna djupt urringad ärmlös trasa än att träna posering för ändamålet att tävla.

Sheikah
2018-02-14, 20:21
Kan ha svårt för den enorma narcissismen som ligger till grund för att ställa sig och posera och älska sitt yttre så mycket. Ser många av dessa tjejer på mitt gym. De är så självupptagna att de inte ens ser vad andra människor gör eller att de möjligen är vägen när de poserar mitt bland stretchingytan där Berit, 65, kör sin husmorsgymnastik.

Värst tycker jag dock mens physique atleterna är. Mage till självförelskelse har jag aldrig sett. Kollade igenom en kille på mitt gyms instagram en gång. Tog 50+ bilder innan jag hittade något annat än en bild på endast "atleten" i fråga som spände både käkben och halvdana obliquer.

Men det är klart, ska man tävla i det, är det rimligt att man också tränar sin posering. Tycker dock att det är alldeles för enkelt att tävla i fysikgrenar. Borde vara någon form av kval eller skrotning av MP och/eller bikini.

r3mpuh
2018-02-14, 20:23
Det är närmast bestämt ohyffsat att inte sätta sig ned på en bänk, som man just förflyttat precis bakom posören i fråga, & sedan råstirra med öppen mun(helst skall även saliv motsvarande minst 1 tsk lämna munregionen för att högsta möjliga respekt skall uppvisas inför fysiken i fråga).

Jag kan inte sociala regler så jag hade högst troligen passat på att köra lite intensiva knäböj mellan marklyftsseten & på så vis uppnå längsta möjliga ögon-till-rumpa-TUT för deb maximalaste testo-STR gainzen inför nästkommande marklyftsset.

Minikubik
2018-02-14, 20:34
Tränar man på ett byggargym får det anses okej, även om många sådana även har poseringsrum. Tränar man på frisiska eller F24S eller liknande är man kanske på lite fel ställe. Skulle dock inte misstycka om nån tjej sprang runt i pumps och bikini

stridis
2018-02-14, 21:01
Vad tycker ni?

Att du skulle filmat henne.

Jorgen
2018-02-14, 21:04
Där jag tränar nu har vi en tjej som varje gång hon är där står i högklackade skor och bikini och gör de där löjliga body fitness-poserna. Hon tränar lite, sen poserar, ungefär samma mängd av bägge aktiviteterna.

Vad tycker ni?

Jag tycker att det är bra att hon tränar posering.

Diomedea exulans
2018-02-14, 21:06
Det är utan tvekan det löjligaste som finns. Det spelar ingen roll huruvida man ska tävla eller ej, alla typer av fysiktävlingar som bodybuilding, bodyfitness osv är oerhört töntiga. Att stå och spänna sig kommer aldrig bli coolt, hur man än paketerar det.

Det finns en snubbe på min skola som gör vad som helst för att få uppmärksamhet. En dag gick han runt med en propellerkeps i korridorerna. Till och med det såg mindre löjligt ut än folk som bodybuildingposerar.

Men jag tycker absolut att folk ska göra det, inte minst på gymmet. Man ska inte låta bli att göra saker för att de är löjliga. Och det är ju roligare att kolla på en tjomme som går igenom sitt fria program än att stå och stirra in i en vägg. Eller kolla på någon som lyfter marklyft, för den delen.

Dessutom, är inte kvinnornas poser ofta väldigt sexuellt utmanande? De står och putar med röven och så? Att ha en ytterst vältränad kvinna som står och porrar sig i minimala kläder bredvid mig skulle jag i princip aldrig ha något emot.

Dåren
2018-02-14, 21:15
Det är löjligt. Usch, så generad jag blir.

Dock kommer mina erfarenheter från män som tagit av sig tröjan för att syna sina resultat i spegeln och/eller helt sonika fortsätta passet barbröstad. Kanske man inte skulle ha så mycket emot beteendet om det var en tjej som ägnade sig åt att avlägsna kläder och posera. :em:

Langster
2018-02-14, 21:18
Jag tycker det är bra mycket märkligare med tjejer som tränar i genomskinliga tights, urringad träningstop som i princip bara täcker bröstvårtorna osv...

Att träna posering är urtrist och jättejobbigt. Utan speglar och utan någon som kan bedöma hur illa det ser ut då är det svårt också.

Edit: röstade att det var löjligt ändå, för det är det. Men kanske inte något att bli upprörd över.

vicarious
2018-02-14, 21:18
Vill man se bra ut på scen krävs det många, många timmar av poseringsträning. Jag förstår inte varför det skulle vara löjligt.

Löjligt att störa sig över en sån sak. Man är inte tvungen att titta. Fokus på sin egen träning.

Cooks
2018-02-14, 21:18
Tränar man på ett byggargym får det anses okej, även om många sådana även har poseringsrum. Tränar man på frisiska eller F24S eller liknande är man kanske på lite fel ställe. Skulle dock inte misstycka om nån tjej sprang runt i pumps och bikini

Gör du det på F&S kommer dom tänka att du fått modet att ställa dig i mitten av gymmet och posa ifrån ryss5or och tvinga dig pissa :d

Bjorneman
2018-02-14, 22:14
Skiter i vilket.

Undvik att stirra (eller titta) bara. Det får man absolut inte göra.

ChuckTesta
2018-02-14, 22:26
Har bevittnat detta fenomen även på mitt gym, tycker det känns rätt larvigt. Varför kan man inte träna på det hemma?

r3mpuh
2018-02-14, 22:30
Har bevittnat detta fenomen även på mitt gym, tycker det känns rätt larvigt. Varför kan man inte träna på det hemma?Man vill givetvis öva på att sätta poserna medans ett dussintal ögon intensivt bedömmer ens fysik. Var en god medmänniska & flytta din vilosittbänk närmare personen så att du ser bättre.

MaxTheMarketer
2018-02-15, 01:21
Hur kan det vara: Ja 53.49% Nej 46.51%???

Okej om du faktiskt tränar bodybuilding och faktiskt har en kropp som kan konkurrera i tävlingssammanhang och du tränar att posera effektivt och snyggt inför domare.

För övrigt så är det skrattretande när killar med icke-bodybuildingkroppar gör det (inkl. jag) medan fräscha tjejer gärna får göra det som den heterosexuella unge man jag är.