handdator

Visa fullständig version : Börjar bli rätt deprimerad att vara singel och ej få några tjejer nu


NilsZxx
2018-02-13, 23:17
Jag är 29 och de senaste 5 åren har jag ej fått någon kvinnlig närhet eller kärlek alls. Sen jag var 24 och mitt ex var otrogen och dumpade mig har det varit heltorka.

Jag ser rätt ok ut, vissa säger jag ser bra ut. Jag är 180, typiskt svenska raka drag, bra hår och sånt, bra symmetri.

Försöker mig på onlinedating men med väldigt dålig respons. Jag har testat det mesta, var trevlig, mig själv, lite asshole och alla möjliga tekniker, det går helt åt skogen varje gång, oftast får man inget svar alls eller när man får det är det dissande eller i vissa fall till och med block fast man ej varit otrevlig.

Jag bara jobbar på dagarna, har väl ett fåtal vänner kvar men ingen kvinnlig umgängeskrets.

Känns som att marknaden blivit hårdare de senare åren, kan det ha att göra med typ tinder och social media? Uppfattar det som att det var mycket enklare för 6-7 år sedan, tjejerna var trevligare och mer öppna och så.


Är väl ingen jättebrådis som man att skaffa familj än, det kan jag göra under 30 nån gång, men jag måste erkänna att jag börjar känna mig stressad när man inte ens får några valmöjligheter så man kan testa på å se vad som passar?

Jag får ju liksom ingen social eller sexuell erfarenhet rent intimt med kvinnor alls, 5 år sedan man låg .. Är ju i stort sett som att man är oskuld på nytt igen.

Förstår verkligen inte vad jag ska göra, kan någon hjälpa?

De första 2 åren brydde jag mig väl inte för mycket, skötte mitt, men med åren så blir man rätt nedstämd utan närhet, jag har på senaste börjat tappa motivation för det mesta och numera vågar jag knappt ens försöka med en kvinna längre för jag blir bara nedslagen ändå.

Någon som vet vad man ska göra??

WHITEFOLKS
2018-02-13, 23:29
Som man har du inget inneboende värde som person utan du är bara vad du skapar eller äger. Se till att skapa eller äga något för du är inte direkt värd något bara för att du är.

Diomedea exulans
2018-02-13, 23:33
Nätdejtande är det enda jag har gjort de senaste 6 åren. Det funkar ganska bra. Jag vadar inte i tjejer, men då och då dejtar jag nån.

Det jag gör är såhär:
1) Lägg upp de bästa bilderna på mig. Lägg gärna till lite bilder på dina intressen.
2) Skriv en presentation där du försöker beskriva dig på ett sätt som är underhållande att läsa.
3) Bläddra runt bland tjejprofiler. Kolla på deras namn, bilder, presentationer och fakta. När du kommer på nåt att kommentera, spontant, skriv det. Får du idétorka, skriv "hej, läget?"
4) Förr eller senare kommer du få igång en konversation med någon.
5) Bestäm träff när ni pratat ett tag.

Som man har du inget inneboende värde som person utan du är bara vad du skapar eller äger. Se till att skapa eller äga något för du är inte direkt värd något bara för att du är.

Man behöver inte skapa något materiellt, det går bra att bara vara en schysst snubbe.

Klagarn
2018-02-13, 23:34
Som man har du inget inneboende värde som person utan du är bara vad du skapar eller äger. Se till att skapa eller äga något för du är inte direkt värd något bara för att du är.


^^What he said.

Kvinnor skiter i vem du är. De går efter vad du är. Är du rik? Är du muskulös? Är du populär? Är du grym på att dansa? Är du bra på <insert valfri>?

Fattar du?

Så nu kan du sluta snyfta och se till att bli någonting. Sen ska du nog också få lite sylt på tasken :)

Diomedea exulans
2018-02-13, 23:38
^^What he said.

Kvinnor skiter i vem du är. De går efter vad du är. Är du rik? Är du muskulös? Är du populär? Är du grym på att dansa? Är du bra på <insert valfri>?

Fattar du?

Så nu kan du sluta snyfta och se till att bli någonting. Sen ska du nog också få lite sylt på tasken :)

Vara bra på att rita får man iaf inget :kinky: av.

WHITEFOLKS
2018-02-13, 23:39
Nätdejtande är det enda jag har gjort de senaste 6 åren. Det funkar ganska bra. Jag vadar inte i tjejer, men då och då dejtar jag nån.

Det jag gör är såhär:
1) Lägg upp de bästa bilderna på mig. Lägg gärna till lite bilder på dina intressen.
2) Skriv en presentation där du försöker beskriva dig på ett sätt som är underhållande att läsa.
3) Bläddra runt bland tjejprofiler. Kolla på deras namn, bilder, presentationer och fakta. När du kommer på nåt att kommentera, spontant, skriv det. Får du idétorka, skriv "hej, läget?"
4) Förr eller senare kommer du få igång en konversation med någon.
5) Bestäm träff när ni pratat ett tag.



Man behöver inte skapa något materiellt, det går bra att bara vara en schysst snubbe.

Det var väldigt förenklat men man måste erbjuda något mer än att bara existera. De blir inte intresserade av dig om du inte erbjuder något att bli intresserad av.

Diomedea exulans
2018-02-13, 23:41
Det var väldigt förenklat men man måste erbjuda något mer än att bara existera. De blir inte intresserade av dig om du inte erbjuder något att bli intresserad av.

Jag har inte sagt att det duger att existera. Jag har ju sagt att han ska skriva, eller hur? Personkemi är det enda som krävs. Om det hade räckt med att existera så hade han kunnat ligga i koma.

Han säger ju att han är snygg, dessutom.

WHITEFOLKS
2018-02-13, 23:44
Jag har inte sagt att det duger att existera. Jag har ju sagt att han ska skriva, eller hur? Personkemi är det enda som krävs. Om det hade räckt med att existera så hade han kunnat ligga i koma.

Han säger ju att han är snygg, dessutom.

Antagligen är det mest bara att ta kontakt med fler och exponera sig mer socialt som kommer fungera bäst.

Diomedea exulans
2018-02-13, 23:45
Antagligen är det mest bara att ta kontakt med fler och exponera sig mer socialt som kommer fungera bäst.

Precis, men det går hand i hand med det jag skrev.

NilsZxx
2018-02-13, 23:45
Okej, ska försöka bättra mig, vet inte riktigt hur bara. Tycker det är lite tråkigt bara att man ska behöva vara nån speciell hunk eller rik eller vad som helst när det för tjejer verkar så himla lätt, dom behöver liksom bara vara ...

Alltså, tycker till och med jag blivit snyggare och ser manligare ut med åren, men fan vad mycket lättare det var innan typ tinder fanns känns det som, var som att tjejerna var mer välkomnande och faktiskt intresserad av att prata lite!

NilsZxx
2018-02-13, 23:46
Nej så snygg är jag inte, jag är ingen hunk. Jag är 6-7/10 kanske, lite över medel för unga män.

Så rolig är jag inte heller, eller superintressant, har inte supermycket muskler eller är rik, vanlig snubbe ba.

NilsZxx
2018-02-13, 23:47
Hur snygg är du då Diomeda? Så man får en aning om var ribban ligger, ha ha ...

Diomedea exulans
2018-02-13, 23:48
Hur snygg är du då Diomeda? Så man får en aning om var ribban ligger, ha ha ...

Här är min snyggaste bild på Happy Pancake:

https://happypancakeimages.com//4/Large/4f9a911a-b859-4e53-9f87-0d253ab20013.jpg

NilsZxx
2018-02-13, 23:49
Oki vi e nog i samma lika typ då, vad är din ålder då? Jag är 29

Diomedea exulans
2018-02-13, 23:50
Oki vi e nog i samma lika typ då, vad är din ålder då? Jag är 29

Ja, jag har nog också "typiskt svenska drag".
34. Det går ungefär lika bra nu som när jag var 29.

NilsZxx
2018-02-13, 23:54
Jo vi har raka drag, rätt bra utseende tycker många, raka symmetriska. Vafan så svårt att ens få svar oftast tycker jag, sen är det svårt att hålla det vid liv. Tror tjejer får typ 20 meddelanden per dag och inte orkar hålla reda på alla.

Diomedea exulans
2018-02-13, 23:56
Jo vi har raka drag, rätt bra utseende tycker många, raka symmetriska. Vafan så svårt att ens få svar oftast tycker jag, sen är det svårt att hålla det vid liv. Tror tjejer får typ 20 meddelanden per dag och inte orkar hålla reda på alla.

Ja, så är det, de allra flesta som svarar sluta svara efter några meddelanden. Bara köra på och skriva till andra tjejer isåfall.

Se upp så du inte blir beroende bara, lätt att man hamnar flera timmar om dagen framför dejtingsidorna, haha...

NilsZxx
2018-02-14, 00:02
Om det inte är för mkt begärt, å om du har tid över. Lust att visa konversation som gick enda vägen till dejt?

Diomedea exulans
2018-02-14, 00:06
Om det inte är för mkt begärt, å om du har tid över. Lust att visa konversation som gick enda vägen till dejt?

Jag kollade 10 sidor bak i mina konversationstrådar, hittade ingen. :d Dessutom brukar det krävas väldigt mycket konversation innan date. Vore lättare att hitta en som leder till att man byter Kik t ex.

Alexton
2018-02-14, 00:08
Jo vi har raka drag, rätt bra utseende tycker många, raka symmetriska. Vafan så svårt att ens få svar oftast tycker jag, sen är det svårt att hålla det vid liv. Tror tjejer får typ 20 meddelanden per dag och inte orkar hålla reda på alla.

Vet inte varför du lägger så mycket vikt vid ditt utseende. Om du inte ligger så högt att det räknas som ett attribut (9/10 + ) så kommer det sekundärt.
Din attityd, personlighet och självtroende ligger alla högre.

Dra på en semester, träffa nytt folk, ny miljö och ställ om din mentala hälsa till något som fungerar är mitt tips.

Det är är dirtt liv, dina val och dig det handlar om. Självförtroende och välmående är i princip all.

Din inkomst och status är oftast inte primärt,

NilsZxx
2018-02-14, 00:15
Alltså, en sak som är lite kul, en polare är i sydamerika just nu. Han har väl typ liknande utseende som jag. I sverige är också han rätt osynlig, men i sydamerika har han radat upp 7 dejter på en vecka nu, snygga unga brudar också, glada å så. Fått ****** väldigt mycket på senaste haha :D

Hur kan det vara sån enorm skillnad liksom?

C h r i s
2018-02-14, 00:15
Alltså, en sak som är lite kul, en polare är i sydamerika just nu. Han har väl typ liknande utseende som jag. I sverige är också han rätt osynlig, men i sydamerika har han radat upp 7 dejter på en vecka nu, snygga unga brudar också, glada å så. Fått ****** väldigt mycket på senaste haha :D

Hur kan det vara sån enorm skillnad liksom?

Självförtroende är allt.

NilsZxx
2018-02-14, 00:17
Självförtroende är allt.

??

NilsZxx
2018-02-14, 00:25
Vet inte varför du lägger så mycket vikt vid ditt utseende. Om du inte ligger så högt att det räknas som ett attribut (9/10 + ) så kommer det sekundärt.
Din attityd, personlighet och självtroende ligger alla högre.

Dra på en semester, träffa nytt folk, ny miljö och ställ om din mentala hälsa till något som fungerar är mitt tips.

Det är är dirtt liv, dina val och dig det handlar om. Självförtroende och välmående är i princip all.

Din inkomst och status är oftast inte primärt,

Jo mitt självförtroende blir sämre med varje år nu.

Alltså, grejen är ju att om man ska hitta en tjej som passar en själv, så måste man ju faktiskt kunna ha några att välja mellan och testa på!

.. Men när man aldrig får möjlighet att ens testa?

Känns så himla surt. Man mår sämre och sämre över detta.

Blomkål
2018-02-14, 00:26
??

Din polare är självsäker och du börjar tappa hoppet och bli deprimerad.

Klein
2018-02-14, 00:27
Nej så snygg är jag inte, jag är ingen hunk. Jag är 6-7/10 kanske, lite över medel för unga män.

Så rolig är jag inte heller, eller superintressant, har inte supermycket muskler eller är rik, vanlig snubbe ba.

Du bör vara medveten om att om tjejer rankar killar under topp 20% som under medel.

NilsZxx
2018-02-14, 00:30
Din polare är självsäker och du börjar tappa hoppet och bli deprimerad.

Min polare är i sydamerika, i Sverige är han lika osynlig som mig. I sydamerika får han dejter på löpande band.

NilsZxx
2018-02-14, 00:31
Du bör vara medveten om att om tjejer rankar killar under topp 20% som under medel.

Stämmer detta? Ja, då var det inte så konstigt då, då är jag säkerligen under medel.

Hur fan går det ihop förresten? :P

WHITEFOLKS
2018-02-14, 00:42
Stämmer detta? Ja, då var det inte så konstigt då, då är jag säkerligen under medel.

Hur fan går det ihop förresten? :P

Antar att han syftar på det här..

https://theblog.okcupid.com/your-looks-and-your-inbox-8715c0f1561e

Klein
2018-02-14, 00:45
Stämmer detta? Ja, då var det inte så konstigt då, då är jag säkerligen under medel.

Hur fan går det ihop förresten? :P

Det är ju inte direkt matematik som ligger till grund för denna skeva uppfattning. Men det kan ju vara hjälpligt med en inblick i kvinnans tankevärld.

Det kan också vara intressant att notera att en kvinna kan öka sin attraktion med 2 poäng på en skala från 1 till 10 genom att bara gå ned några kilo i vikt. En man måste öka sin inkomst 10 gånger om för att öka sin attraktionskraft med 2 poäng.

Så jo det är enklare för tjejer och genom historiens gång så har betydligt fler kvinnor än män fått avkomma.

ApexProcyon
2018-02-14, 00:50
Det vore intressant ifall det gick att få fram statistik över hur många cucks det finns där ute som aldrig har blivit pappor utan i själva verket försörjer någon annan mer attraktiv mans barn utan att veta om det själva.

Säkerligen ett äckligt stort mörkertal.

NilsZxx
2018-02-14, 00:54
Det är ju inte direkt matematik som ligger till grund för denna skeva uppfattning. Men det kan ju vara hjälpligt med en inblick i kvinnans tankevärld.

Det kan också vara intressant att notera att en kvinna kan öka sin attraktion med 2 poäng på en skala från 1 till 10 genom att bara gå ned några kilo i vikt. En man måste öka sin inkomst 10 gånger om för att öka sin attraktionskraft med 2 poäng.

Så jo det är enklare för tjejer och genom historiens gång så har betydligt fler kvinnor än män fått avkomma.

Fan vad sjukt.

Så med andra ord, var en superhunk, superrik, eller så är du rökt? :D

Klein
2018-02-14, 00:59
Fan vad sjukt.

Så med andra ord, var en superhunk, superrik, eller så är du rökt? :D

Du kan ju kompensera en del med personlighet men om du inte är superhunk, vampyr, varulv, superrik eller kirurg så får du nog sänka ribban en hel del för vad slags tjejer som är acceptabla att dejta.

NilsZxx
2018-02-14, 01:04
Du kan ju kompensera en del med personlighet men om du inte är superhunk, vampyr, varulv, superrik eller kirurg så får du nog sänka ribban en hel del för vad slags tjejer som är acceptabla att dejta.

Fan vill bara ha en normalsnygg smal svensk tjej men kanske för mycket begärt ..

Klein
2018-02-14, 01:07
Ja, jag har nog också "typiskt svenska drag".
34. Det går ungefär lika bra nu som när jag var 29.

Det skulle vara intressant att veta hur mycket tid du lagt ner på nätdejting, inklusive fruktlöst chattande på diverse sociala medier, och hur mycket tid du spenderat i verkliga livet med kvinnor du träffat på detta sätt. Det finns ju en viss risk att du ger en skev bild av nätdejting till gossar som trådstartaren.

Klein
2018-02-14, 01:09
Fan vill bara ha en normalsnygg smal svensk tjej men kanske för mycket begärt ..

Antagligen. Du får väl börja med de tjejer du faktiskt kan få och jobba dig uppåt. Rom byggdes inte på en dag.

NilsZxx
2018-02-14, 01:11
Aja detta känns rätt värdelöst må jag säga.

Klein
2018-02-14, 01:16
Aja detta känns rätt värdelöst må jag säga.

Om det är någon som sagt att det skulle vara lätt så är de lögnare hela bunten. Livet är en kamp och det är ju bra att vara medveten om det. Annars har man ingen chans alls. Så börja kämpa. Ta dig någon vart. Åstadkom något. Tänk på att du behöver inte vara bäst i något som helst avseende. Bara bättre än 80% av alla män. Sedan sänker ju kvinnan sin ribba när hon når 35 eller så och vill ha barn snabbt och det kan ju också vara ett sätt för mindre attraktiva män att bilda familj.

NilsZxx
2018-02-14, 01:22
Mm, men funderar lite på hur jag ska göra framöver .. Kan ju inte fortsätta såhär. Kanske åka utomlands å försöka träffa en tjej där.

Fan, skriver man till tjejer på sidor här så får man oftast bara nobben, om de ens svarar. Har inte haft samlag på 5 år för fan .. hälften av mina 20 har jag gått ensam.

Får ju ingen erfarenhet alls känns det som.


Fattar inte hur män i de äldre generationerna kunde få till det, fan både farsan å mina farbröder å morbröder verkar inte haft några problem över huvud taget att skaffa fru och massa ungar när de var unga.


Det är helt klart nåt som förändrats med samhället känns det som. Har även en del vänner som har det väldigt svårt, som också ser "normala" ut och inte är några kufar alls.

Diomedea exulans
2018-02-14, 01:24
Det skulle vara intressant att veta hur mycket tid du lagt ner på nätdejting, inklusive fruktlöst chattande på diverse sociala medier, och hur mycket tid du spenderat i verkliga livet med kvinnor du träffat på detta sätt. Det finns ju en viss risk att du ger en skev bild av nätdejting till gossar som trådstartaren.

Ja, det vore intressant. Jättesvårt att uppskatta. Har chattat kanske i snitt två timmar om dagen i 14 år? Vet att jag började när jag var 20, då jag flyttat till Lund och börjat plugga och var ensam och inte hade något liv. Satt aldrig vid datorn innan dess, men i min desperation vände jag mig till internet. Hade hört talas om en sida som hette "Lunarstorm", jag började där.

Har spenderat mycket mindre tid i verkliga livet med kvinnorna, men har nog iaf träffat 30 st på detta sätt.

Kabuto
2018-02-14, 01:28
Efter ha läst tråden så tror jag du osar desperation och verkar nästan lite deprimerad också. Väldigt få kvinnor som dras till det, snarare tvärtom.

Hur mycket umgås du med andra människor per vecka eller månad?

Klein
2018-02-14, 01:32
Mm, men funderar lite på hur jag ska göra framöver .. Kan ju inte fortsätta såhär. Kanske åka utomlands å försöka träffa en tjej där.

Fan, skriver man till tjejer på sidor här så får man oftast bara nobben, om de ens svarar. Har inte haft samlag på 5 år för fan .. hälften av mina 20 har jag gått ensam.

Får ju ingen erfarenhet alls känns det som.


Fattar inte hur män i de äldre generationerna kunde få till det, fan både farsan å mina farbröder å morbröder verkar inte haft några problem över huvud taget att skaffa fru och massa ungar när de var unga.


Det är helt klart nåt som förändrats med samhället känns det som. Har även en del vänner som har det väldigt svårt, som också ser "normala" ut och inte är några kufar alls.

Fokusera på saker du kan göra något åt. Det vill säga dig själv. Om du får nobben så är det inte samhällets fel utan ditt eget. Sätt upp mål. Arbeta hårt. Skaffa lite skinn på näsan. Välj bättre. Bli bättre. Jag tycker du ska bekanta dig med Jordan Petersons videos på youtube. Han pratar en del om detta och har säkert hjälpt många unga män att inse att och hur de måste förbättra sig själva.

NilsZxx
2018-02-14, 01:32
Efter ha läst tråden så tror jag du osar desperation och verkar nästan lite deprimerad också. Väldigt få kvinnor som dras till det, snarare tvärtom.

Hur mycket umgås du med andra människor per vecka eller månad?

Jo så är det helt klart numera men det är ju snarare ett resultat av det? Jag menar, är väl mest senaste året jag blivit lite desperat då man blir stressad då fan inget händer.

Innan dess gick jag ju ändå 3-4 år utan någon vidare desperation, "det löser sig" .. Men det gör det ju inte.

Vet inte, jobbar väl varje dag i veckan, umgås med kompisar kanske 2ggr vecka.

Ja, livet suger nu å känner dåligt med framtidshopp. Vill ju bilda familj senast 36-38 i alla fall men om det fortsätter som det gjort de senaste åren så är ju det rätt kört.

NilsZxx
2018-02-14, 01:33
Man vill ju inte ta vilket vrak till kvinna som helst heller, vill ju att man ska passa på personligt plan å att hon åtminstone ska se normalsnygg ut å vara "vanlig", dvs ingen galning eller psykpatient hahah!

Men hur fan ska man kunna välja sig fram när man inte har några valmöjligheter alls från början, ja ni .

NilsZxx
2018-02-14, 01:33
Fokusera på saker du kan göra något åt. Det vill säga dig själv. Om du får nobben så är det inte samhällets fel utan ditt eget. Sätt upp mål. Arbeta hårt. Skaffa lite skinn på näsan. Välj bättre. Bli bättre. Jag tycker du ska bekanta dig med Jordan Petersons videos på youtube. Han pratar en del om detta och har säkert hjälpt många unga män att inse att och hur de måste förbättra sig själva.

Yep får väl göra det, ska kolla in honom.

MaxTheMarketer
2018-02-14, 01:50
Är i liknande sits: inte legat på flera år nu, bara legat med tre och är 29 nu, med 2 förhållanden i bagaget. Mitt sexuella självförtroende är dock högt då jag har det inbakat i min skalle att "bra sex" är ingen rocket-science att lyckas med precis. Allt handlar om att skapa förväntan och vara oförutsägbar och dominant i sängvrån. Om du tror att du måste ha 10+ års erfarenhet i sexkammaren så ska du spana in David Shade så kmr han ändra din uppfattning på nolltid.

Mitt långsiktiga mål är att bygga upp en så kallad "entourage", dvs., att du förkrökar med typ 10-15 tjejer några helger per månad och varje enskild tjej kmr då att se att det är massa andra tjejer där och "oemotståndlig attraktion" kmr att bildas.

Sättet du bygger upp "entourage" är lättare sagt än gjort för annars hade jag väl haft en redan nu. Får snart större lya och sommaren är snart här igen så då jävlar bliré succeed or die trying.

Vad du gör är att du drar och snackar med tjejer på dagtid och sedan ber om hjälp med något: välja en bra biofilm, en gåva till random tjejkompis (påhittat), och sen tacka för hjälpen och bjuda in till förfest, hon och 2-3 vänninor till, som du ska ha me nåra polare ba.

Ta kontaktinfo och sen kanske 10 av 30 tjejer som du bjudit in dyker upp med 1-3 vänner vardera och då har du cirka 10-30 tjejer på din förfest, alla som individuellt upptäcker de 9-29 andra tjejerna på plats och reagerar, "who the fuck is this guy with this many gurlz?".

På förfesten e du ba normal och snackar runt med alla tjejer och killar på plats, helst en kvot på 70/30 tjejer/killar. Du kan ta allas kontaktinfo för du e bara "cool guy" och "vi måste ju festa ihop igen för detta var kul". Då kmr det säkerligen komma någon bootycall då och då från någon diverse tjejers väninnor.

Låter underbart i teorin men kräver mkt vilja och perosnlig styrka att lyckas med i praktiken, därför jag ej lyckats med det själv ännu, men kmr aldrig ge upp!!! Och du ska inte heller ge upp!!!

Har inte tränat på nåra veckor nu så ska ta i tag det med, du bör även göra det om du inte redan har gjort. Att inte styrketräna är verkligen som att ta "deprimerande medicin" dagligen.

Kan själv ej pyssla med nätdejting för blir för lätt needy och konkurrensen är fucked up och i slutändan måste du ju ändå träffa dem och vara confident öga mot öga så lika bra att börja på den änden och ta den största utmaningten istället för att bekvämt gömma sig bakom skärmar och tro att ett random svar (från en bot!) är det bästa som hänt en på tjejvägar.

Jag vill avråda dig att kolla på "content", "theory" och allt sånt där självutvecklingstrams. Du vet redan vad du måste göra (likaväl som jag vet det med vad jag måste göra): snacka med tjejer IRL och bygga upp självförtroendet sakta men säkert.

All info-runkning är excuses i hopp om att det plötsligt ska bli bekvämt att snacka med tjejer först precis som första tunga setet i styrketräning inte är bekvämt först eller att hoppa i havet första gången på sommaren inte är bekvämt först. Som någon peak performance psychologist sa: "become comfortable being uncomfortable".

NilsZxx
2018-02-14, 01:53
Jo, nåt sånt kanske vore bra, svårt med entourage dock när jag jobbar på en mansdominerad plats haha....

Kanske får börja plugga eller nåt så man får umgås med unga brudar, finns fan inga såna här i alla fall hahhah!!

Drfg
2018-02-14, 02:13
Behöver varken vara snygg eller rik för att få en tjej. Bara att kolla runt sig för att se att det finns massa fula och fattiga som har flickvän ;)

timoat
2018-02-14, 02:32
Buhu, jag har varit singel i snart 19 år, 21 till 39.

The_RobRoy
2018-02-14, 03:48
Har diskuterat detta ämne mycket genom åren. Har själv varit i liknande situation och har många vänner, vettiga snälla killar, med bra jobb och utbildning, alla i samma sits. Min slutsats, efter mängder av datapunkter, är att någonting är fel i Sverige, det ska inte behöva vara så svårt för vanliga killar.

Precis som du nämner, åker man till Sydamerika är det inte så svårt, åker man till Asien är det ännu lättare. Du kan åka i princip var som helst, typ Finland, och det är lättare än i Sverige. Själv har jag tröttnat på Sverige av många anledningar, men detta var helt klart en av huvudanledningarna. När jag fick möjligheten att bo i Hongkong, så skaffade jag lätt tjejer, har haft två längre förhållanden och min tjej och jag ska gifta oss. Så pick your country och lämna dom dryga svenska brudarna bakom dig..

Klein
2018-02-14, 04:51
Ja, det vore intressant. Jättesvårt att uppskatta. Har chattat kanske i snitt två timmar om dagen i 14 år? Vet att jag började när jag var 20, då jag flyttat till Lund och börjat plugga och var ensam och inte hade något liv. Satt aldrig vid datorn innan dess, men i min desperation vände jag mig till internet. Hade hört talas om en sida som hette "Lunarstorm", jag började där.

Har spenderat mycket mindre tid i verkliga livet med kvinnorna, men har nog iaf träffat 30 st på detta sätt.

Det blir 340 timmar nätarbete per träffad tjej IRL. Ta detta i beaktande ni andra i tråden som gnäller över att det går så dåligt. Era insatser är helt enkelt ingenting jämfört med vad som krävs för en random kille.

Cooks
2018-02-14, 06:34
Har du provat tinder? Jag har inte varit singel under den eran men jag vet inte en enda som inte fått napp där, bara swipa vänster på allt (eller är det höger?) förr eller senare swipar något på dig också ;)

Är du blond och blåögd? Åk till Thailand eller något grannland, du är mer eftertraktad än smör i Norge för ett par år sedan där borta.

Angel
2018-02-14, 07:07
Vad är grejen med just svenska tjejer då? Varför beskrivs vi som så dryga och svåra?
I princip alla mina vänner har förhållanden så det måste ju lyckas för de flesta.

Bob90
2018-02-14, 07:08
Har diskuterat detta ämne mycket genom åren. Har själv varit i liknande situation och har många vänner, vettiga snälla killar, med bra jobb och utbildning, alla i samma sits. Min slutsats, efter mängder av datapunkter, är att någonting är fel i Sverige, det ska inte behöva vara så svårt för vanliga killar.

Precis som du nämner, åker man till Sydamerika är det inte så svårt, åker man till Asien är det ännu lättare. Du kan åka i princip var som helst, typ Finland, och det är lättare än i Sverige. Själv har jag tröttnat på Sverige av många anledningar, men detta var helt klart en av huvudanledningarna. När jag fick möjligheten att bo i Hongkong, så skaffade jag lätt tjejer, har haft två längre förhållanden och min tjej och jag ska gifta oss. Så pick your country och lämna dom dryga svenska brudarna bakom dig..
Vad är det som diffar med Sverige jämfört med andra länder då? Vi har surströmming, vi är nog det mest "jämställda" landet och många länder kollar nog på Sverige som det optimala samhället och vi är klassade bland (eller oftast nummer 1) världens mest singeltäta länder.

Om det sistnämnda är en effekt av andra faktorer eller en bidragande orsak till problemet för hårda dejtingklimatet har jag ingen aning om. Det vore väl närmast optimala förhållanden för dejting ju fler som är singlar?

Vad är grejen med just svenska tjejer då? Varför beskrivs vi som så dryga och svåra?
I princip alla mina vänner har förhållanden så det måste ju lyckas för de flesta.

Eller är det någon grej med oss svenska killar? Klarar sig utländska killar mycket bättre i Sverige?

The_RobRoy
2018-02-14, 08:11
Vad är det som diffar med Sverige jämfört med andra länder då? Vi har surströmming, vi är nog det mest "jämställda" landet och många länder kollar nog på Sverige som det optimala samhället och vi är klassade bland (eller oftast nummer 1) världens mest singeltäta länder.

Om det sistnämnda är en effekt av andra faktorer eller en bidragande orsak till problemet för hårda dejtingklimatet har jag ingen aning om. Det vore väl närmast optimala förhållanden för dejting ju fler som är singlar?



Du tolkar ju datat helt fel, många singlar är ett symptom på en dysfunktionell marknad. Jag tror just saker som jämnställdhet, jag klarar mig minsann själv, jag behöver ingen annan osv skapar ett sådant samhälle. Sen tycker nog svenska tjejer att svenska killar är rätt tråkiga. De går igång betydligt mer på syd-europé eller liknande, särskilt i mid 20ish åldern.

Grahn
2018-02-14, 08:24
Blir inte alla lite mer intressanta någon annanstans?

Vinter
2018-02-14, 08:33
Du tolkar ju datat helt fel, många singlar är ett symptom på en dysfunktionell marknad. Jag tror just saker som jämnställdhet, jag klarar mig minsann själv, jag behöver ingen annan osv skapar ett sådant samhälle. Sen tycker nog svenska tjejer att svenska killar är rätt tråkiga. De går igång betydligt mer på syd-europé eller liknande, särskilt i mid 20ish åldern.

Det är inte många som faktiskt fattar att många singlar är symptom på ett problem. :d

Sedan vad det beror på, kan vi tvista om. Men något är ruttet i Danmark så att säga. Och det blir inte bättre. Kanske är det så att det äldre systemet att träffa en partner har dött, och de nya systemen inte fungerar så bra för alla.

blåvitt
2018-02-14, 09:42
Som man har du inget inneboende värde som person utan du är bara vad du skapar eller äger. Se till att skapa eller äga något för du är inte direkt värd något bara för att du är.

^^What he said.

Kvinnor skiter i vem du är. De går efter vad du är. Är du rik? Är du muskulös? Är du populär? Är du grym på att dansa? Är du bra på <insert valfri>?

Fattar du?

Så nu kan du sluta snyfta och se till att bli någonting. Sen ska du nog också få lite sylt på tasken :)

Tycker riktigt synd om er båda.

Patriarch K
2018-02-14, 09:44
Här är min snyggaste bild på Happy Pancake:

https://happypancakeimages.com//4/Large/4f9a911a-b859-4e53-9f87-0d253ab20013.jpg

Okej, lite konstruktiv kritik här. Men du MÅSTE se gladare ut och ögonen behöver vakna upp lite och få mer energi. I övrigt är det absolut inget fel på utseendet. Sedan tror jag gärna att folk vill se åtminstone torso också.
Jag har själv problem med att le IRL för det är inte min naturliga look, men det är of highest importance. Du kan ju alltid le med stängd mun om du inte är nöjd med leendet generellt.

TS: Du kanske ska testa typ Polen eller ett annat land där du blir mer intressant p.g.a att du är utlänning? Jag var i Warszawa och testade tinder en gång med extremt positivt resultat.

Diomedea exulans
2018-02-14, 09:54
Det blir 340 timmar nätarbete per träffad tjej IRL. Ta detta i beaktande ni andra i tråden som gnäller över att det går så dåligt. Era insatser är helt enkelt ingenting jämfört med vad som krävs för en random kille.

Amen, broder.

Så pick your country och lämna dom dryga svenska brudarna bakom dig..

Det är en sanning med modifikation, enligt min personliga erfarenhet. Under mina nio månader i Australien upplevde jag inte att det var lättare att få ragg än i Sverige.

När jag var i Hongkong var jag väl lite för ung för att ragga. När jag var i Peking var jag på en nattklubb en kväll. Märkte inte alls att jag var populär. Så vad jag har märkt så är det faktiskt inte lättare i andra länder. De få gånger jag gått ut i Norge och Danmark har jag inte heller direkt upplevt några fördelar. Eller, jag fick iofs ragg en av de två gånger jag gick ut i Oslo, så jag kanske ska hålla mun.

Det är nog lättare för svenska killar i länder där lokalbefolkningen inte är vit. Jag tror det svenskar tjänar på i t ex Sydamerika och Asien (har hört att det ska vara löjligt lätt som svensk att få ragg i Afrika också) är att vi ser ut som "dom snygga killarna i filmerna och tv-serierna" - för let's face it, skönhetsidealet inom film och tv är vitt. (Det gick som sagt inte bra för mig i Peking, men jag har hört historier från andra.)

Diomedea exulans
2018-02-14, 09:57
Okej, lite konstruktiv kritik här. Men du MÅSTE se gladare ut och ögonen behöver vakna upp lite och få mer energi. I övrigt är det absolut inget fel på utseendet. Sedan tror jag gärna att folk vill se åtminstone torso också.
Jag har själv problem med att le IRL för det är inte min naturliga look, men det är of highest importance. Du kan ju alltid le med stängd mun om du inte är nöjd med leendet generellt.

Tack!

Just nu har jag faktiskt den här som visningsbild på Happy Pancake. Lustigt nog får jag svar ganska ofta ändå:

https://i.imgur.com/KTF25w3.jpg

Och jag har den här som Tinderbild, och har fått 5-10 matchningar med den. Tror vissa tjejer gillar självdistans:

https://i.imgur.com/qVBTTBj.jpg

trädgårdsmöbel
2018-02-14, 10:02
Att bli deprimerad över att inte få några tjejer leder till att man får ännu sämre utsikt att få några tjejer, eftersom tjejer verkar ha en väldigt stor aversion mot killar som beklagar sig över detta.

Nu är det kanske självklart, men var gärna ärlig med hur du mår anonymt som här, men ljug och fejka att du inte alls är deprimerad i kontakten med tjejer du är intresserad av.

Patriarch K
2018-02-14, 10:05
Hahahaha! :d

De där 2 bilderna är 100 gånger bättre. Jag tycker helt och hållet att du ska radera den första bilden från din profil eftersom man blir lite "ledsen" av att se den bilden.
De andra är grymma! Nakenbilden är väldigt rolig, men jag tror tyvärr att de "snälla" tjejerna kommer att bli ganska avskräckta av den.
Hade du haft byxor på dig med naken överkropp och exakt samma bild så tror jag även att de mest fromma kvinnorna hade kunnat tänka sig att svara/matcha :)

Diomedea exulans
2018-02-14, 10:23
Att bli deprimerad över att inte få några tjejer leder till att man får ännu sämre utsikt att få några tjejer, eftersom tjejer verkar ha en väldigt stor aversion mot killar som beklagar sig över detta.

Nu är det kanske självklart, men var gärna ärlig med hur du mår anonymt som här, men ljug och fejka att du inte alls är deprimerad i kontakten med tjejer du är intresserad av.

Man behöver inte ljuga, men man kan undvika ämnet, och om hon frågar "hur känns det att inte ha fått ragg på 5 år?" så behöver han kanske inte svara "det gör mig deprimerad", utan kanske "ah, det är rätt drygt alltså".

Men annars är ett av de bästa raggningstipsen att försöka må bra överlag och skaffa hobbyer man gillar och livsmål som känns bra.

lanzal
2018-02-14, 11:07
Nils! Du låter rätt deprimerad, har du provat att prata med en psykolog eller något någon gång? Jag har själv inte gjort det men skulle vilja prova, vet flera som har gjort det och de funkar verkligen om man hittar någon man klickar med. Tror du att du skulle må bättre om du fick lite mer rätsida på dina tankar och därmed ha lättare att hitta en partner :) (notera, partner är inte målet, målet är att må bra själv).

The_RobRoy
2018-02-14, 11:15
Det är en sanning med modifikation, enligt min personliga erfarenhet. Under mina nio månader i Australien upplevde jag inte att det var lättare att få ragg än i Sverige.

När jag var i Hongkong var jag väl lite för ung för att ragga. När jag var i Peking var jag på en nattklubb en kväll. Märkte inte alls att jag var populär. Så vad jag har märkt så är det faktiskt inte lättare i andra länder. De få gånger jag gått ut i Norge och Danmark har jag inte heller direkt upplevt några fördelar. Eller, jag fick iofs ragg en av de två gånger jag gick ut i Oslo, så jag kanske ska hålla mun.

Det är nog lättare för svenska killar i länder där lokalbefolkningen inte är vit. Jag tror det svenskar tjänar på i t ex Sydamerika och Asien (har hört att det ska vara löjligt lätt som svensk att få ragg i Afrika också) är att vi ser ut som "dom snygga killarna i filmerna och tv-serierna" - för let's face it, skönhetsidealet inom film och tv är vitt. (Det gick som sagt inte bra för mig i Peking, men jag har hört historier från andra.)

Alla är olika, det handlar egentligen inte om dig eller mig, utan generellt. Jag vet killar som har skitlätt att hitta tjejer i Sverige och tycker det är svårt i Hongkong, finns alltid undantag. Sen passar inte utlänska tjejer alla, man måste ha en annan öppenhet mot andra kulturer.

Blomkål
2018-02-14, 12:20
Något i det svenska samhället är det som har hänt, där är jag med er. Jag tror och tycker mig däremot inte se att det är brudarna det är fel på.

Jag har två grupper av vänner. Den ena är bara barndomsvänner som jag har känt sedan småskolan och det är de jag umgås mest med. Vi har mer eller mindre uppfostrat varandra och inom den här gruppen är det ca 10 st varav en lider av ofrivilligt celibat. Flera riktigt snygga, andra som ser alldagliga och några fula. Det är inte den fula som är ligglös. Snittlängd i gruppen är väl ca 180 cm.

Inom den andra gruppen, kollegor från ett jobb för ett par år sedan, har mer eller mindre sex av sex problem med att få sex. Två riktigt snygga, resten alldagliga. Snittlängd kring 185 cm, snittinkomst bra mycket högre än mina bästa vänner.

Utöver detta har jag en hög av nära bekanta inom olika samhällsklasser (från kåkfarare till samhällstoppen) som jag roar mig med att göra lite sociala experiment på ibland. Inte som i att jag manipulerar runt och så utan snarare att jag studerar dem och tittar hur de fungerar i olika situationer.

Den sexlösa skaran har en väldigt gemensam nämnare som jag har tagit upp på forumet tidigare och den stavas feghet. Inte bara feghet som i att de inte törs gå fram till tjejer på krogen eller gå på tinderdejter utan allmän feghet. Det kan vara så enkelt som att de är så rädda att göra tjejen stött att de drar tråkigare skämt än min farfar eller att de sitter och nöter om ämnen som inte en jävel under sextio vill prata om. Flera av dessa ser ut att ha varit och handlat kläder med sin morsa.

Sitter jag med någon av fegisarna på en krog och frågar om vi ska dra och sätta oss bredvid några tjejer så får jag ett nervöst fnitter tillbaka och sedan smyger de upp bakom mig som om jag är deras farsa. Frågar jag någon i den andra gruppen så får jag olika reaktioner, vissa tar det på blodigt allvar och tänker inte flamsa bort det medan andra skrattar och säger att det blir kul men de gör det oavsett så länge de faktiskt vill.

Med allmän feghet menar jag egentligen framförallt i övriga livet. Allt är svårt, omöjligt eller för farligt. Det och passivitet verkar nästan vara något de alla eftersträvar.

De som är värst nere i träsket av ensamhet kan jag nästan urskilja på avstånd, även om jag inte känner personen. Det är liksom något ansträngt över hela kroppen och då syftar jag inte ens på den blålila färgen på bollarna utan snarare den där pinnen i röven. Jag ser de aldrig med det där avslappnade leendet som tjejer älskar när killar drar av och om man frågar de nått så svarar de som om det är ett förhör. Det är sällan utseendet det är fel på utan inställning.

ARMSTARK
2018-02-14, 12:36
Något i det svenska samhället är det som har hänt, där är jag med er. Jag tror och tycker mig däremot inte se att det är brudarna det är fel på.

Jag har två grupper av vänner. Den ena är bara barndomsvänner som jag har känt sedan småskolan och det är de jag umgås mest med. Vi har mer eller mindre uppfostrat varandra och inom den här gruppen är det ca 10 st varav en lider av ofrivilligt celibat. Flera riktigt snygga, andra som ser alldagliga och några fula. Det är inte den fula som är ligglös. Snittlängd i gruppen är väl ca 180 cm.

Inom den andra gruppen, kollegor från ett jobb för ett par år sedan, har mer eller mindre sex av sex problem med att få sex. Två riktigt snygga, resten alldagliga. Snittlängd kring 185 cm, snittinkomst bra mycket högre än mina bästa vänner.

Utöver detta har jag en hög av nära bekanta inom olika samhällsklasser (från kåkfarare till samhällstoppen) som jag roar mig med att göra lite sociala experiment på ibland. Inte som i att jag manipulerar runt och så utan snarare att jag studerar dem och tittar hur de fungerar i olika situationer.

Den sexlösa skaran har en väldigt gemensam nämnare som jag har tagit upp på forumet tidigare och den stavas feghet. Inte bara feghet som i att de inte törs gå fram till tjejer på krogen eller gå på tinderdejter utan allmän feghet. Det kan vara så enkelt som att de är så rädda att göra tjejen stött att de drar tråkigare skämt än min farfar eller att de sitter och nöter om ämnen som inte en jävel under sextio vill prata om. Flera av dessa ser ut att ha varit och handlat kläder med sin morsa.

Sitter jag med någon av fegisarna på en krog och frågar om vi ska dra och sätta oss bredvid några tjejer så får jag ett nervöst fnitter tillbaka och sedan smyger de upp bakom mig som om jag är deras farsa. Frågar jag någon i den andra gruppen så får jag olika reaktioner, vissa tar det på blodigt allvar och tänker inte flamsa bort det medan andra skrattar och säger att det blir kul men de gör det oavsett så länge de faktiskt vill.

Med allmän feghet menar jag egentligen framförallt i övriga livet. Allt är svårt, omöjligt eller för farligt. Det och passivitet verkar nästan vara något de alla eftersträvar.

De som är värst nere i träsket av ensamhet kan jag nästan urskilja på avstånd, även om jag inte känner personen. Det är liksom något ansträngt över hela kroppen och då syftar jag inte ens på den blålila färgen på bollarna utan snarare den där pinnen i röven. Jag ser de aldrig med det där avslappnade leendet som tjejer älskar när killar drar av och om man frågar de nått så svarar de som om det är ett förhör. Det är sällan utseendet det är fel på utan inställning.

En ganska uttömmande text om det gamla uttrycket "Blyga pojkar får inte kyssa vackra flickor." Det är så sant. :)

trädgårdsmöbel
2018-02-14, 12:43
Något i det svenska samhället är det som har hänt, där är jag med er. Jag tror och tycker mig däremot inte se att det är brudarna det är fel på.

.

Jag tror det är det massiva utbudet och valmöjligheterna brudarna har. Förr hade kanske en kvinna tre olika män att välja på. Drängen på samma gård som hon var piga på, mjölnaren 1km bort i grannbyn och en torpare på husbondens mark. Andra, tillgängliga män än de tre, såg hon kanske 2 ggr om året när det var marknad.

Idag har hon 5 kollegor, 3 friendzonade vänner, 7 snubbar hon chattar med på Happy pancake, 55 olika karlar på krogen, sin storasysters make och 112 män bakom skickade penisbilder att välja ifrån.

Det här gör henne förvirrad och ambivalent.

Klagarn
2018-02-14, 12:55
Det är väl bra att tjejer är kräsna. Mänsklighetens gate-keepers. Hade sprungit runt mongos överallt annars..och det är på tiden att de som inte håller måttet nu sorteras bort. Finns allt för många mongos som det är redan..

ARMSTARK
2018-02-14, 12:57
Jag tror det är det massiva utbudet och valmöjligheterna brudarna har. Förr hade kanske en kvinna tre olika män att välja på. Drängen på samma gård som hon var piga på, mjölnaren 1km bort i grannbyn och en torpare på husbondens mark. Andra, tillgängliga män än de tre, såg hon kanske 2 ggr om året när det var marknad.

Idag har hon 5 kollegor, 3 friendzonade vänner, 7 snubbar hon chattar med på Happy pancake, 55 olika karlar på krogen, sin storasysters make och 112 män bakom skickade penisbilder att välja ifrån.

Det här gör henne förvirrad och ambivalent.

Är du säker på procentsatsen? 112 män som skickar dickpicks. Världen är verkligen inte vad den varit! *jorgen*

Cooks
2018-02-14, 13:01
Det är väl bra att tjejer är kräsna. Mänsklighetens gate-keepers. Hade sprungit runt mongos överallt annars..och det är på tiden att de som inte håller måttet nu sorteras bort. Finns allt för många mongos som det är redan..

Är du på riktigt? Träffat många mongos som har fullt normala människor och tvärtom.

ApexProcyon
2018-02-14, 13:02
Det är väl bra att tjejer är kräsna. Mänsklighetens gate-keepers. Hade sprungit runt mongos överallt annars..och det är på tiden att de som inte håller måttet nu sorteras bort. Finns allt för många mongos som det är redan..

Om så är fallet så har dom misslyckats katastrofalt med sin uppgift.

Aryt
2018-02-14, 13:06
Det är väl bra att tjejer är kräsna. Mänsklighetens gate-keepers. Hade sprungit runt mongos överallt annars..och det är på tiden att de som inte håller måttet nu sorteras bort. Finns allt för många mongos som det är redan..

Den delen är satt ur spel. Källa: se vilka som skaffar barn och särskilt flera barn och vid ung ålder.

Klagarn
2018-02-14, 13:21
Tjejernas instinkt som avgör vem som ska få stoppa in den eller inte är resualtet av hundratals års evolution. Ni kan gapa och grina hur mycket som helst.. men det kommer inte förändra något. Får man absolut ingenting.. då bör man ta sig en väldigt lång titt i spegeln och klura ut vad man gör för fel.

Jag själv, som semi alfa-man behöver inte göra mer än att gå till min närmaste Ica butik för att få uppmärksamhet 😀

ApexProcyon
2018-02-14, 13:22
Tjejernas instinkt som avgör vem som ska få stoppa in den eller inte är resualtet av hundratals års evolution. Ni kan gapa och grina hur mycket som helst.. men det kommer inte förändra något. Får man absolut ingenting.. då bör man ta sig en väldigt lång titt i spegeln och klura ut vad man gör för fel.

Jag själv, som semi alfa-man behöver inte göra mer än att gå till min närmaste Ica butik för att få uppmärksamhet 😀

Hur menar du att det där går emot att evolutionen är satt ur spel?

Macroman
2018-02-14, 13:26
Jag är 29 och de senaste 5 åren har jag ej fått någon kvinnlig närhet eller kärlek alls. Sen jag var 24 och mitt ex var otrogen och dumpade mig har det varit heltorka.

Jag ser rätt ok ut, vissa säger jag ser bra ut. Jag är 180, typiskt svenska raka drag, bra hår och sånt, bra symmetri.

Försöker mig på onlinedating men med väldigt dålig respons. Jag har testat det mesta, var trevlig, mig själv, lite asshole och alla möjliga tekniker, det går helt åt skogen varje gång, oftast får man inget svar alls eller när man får det är det dissande eller i vissa fall till och med block fast man ej varit otrevlig.

Jag bara jobbar på dagarna, har väl ett fåtal vänner kvar men ingen kvinnlig umgängeskrets.

Känns som att marknaden blivit hårdare de senare åren, kan det ha att göra med typ tinder och social media? Uppfattar det som att det var mycket enklare för 6-7 år sedan, tjejerna var trevligare och mer öppna och så.


Är väl ingen jättebrådis som man att skaffa familj än, det kan jag göra under 30 nån gång, men jag måste erkänna att jag börjar känna mig stressad när man inte ens får några valmöjligheter så man kan testa på å se vad som passar?

Jag får ju liksom ingen social eller sexuell erfarenhet rent intimt med kvinnor alls, 5 år sedan man låg .. Är ju i stort sett som att man är oskuld på nytt igen.

Förstår verkligen inte vad jag ska göra, kan någon hjälpa?

De första 2 åren brydde jag mig väl inte för mycket, skötte mitt, men med åren så blir man rätt nedstämd utan närhet, jag har på senaste börjat tappa motivation för det mesta och numera vågar jag knappt ens försöka med en kvinna längre för jag blir bara nedslagen ändå.

Någon som vet vad man ska göra??

Tror mycket beror på ens eget beteende faktiskt.

Läs denna bok är mitt tips:

https://www.amazon.com/Rational-Male-Rollo-Tomassi/dp/1492777862/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1518611134&sr=8-1&keywords=rollo+tomassi

Macroman
2018-02-14, 13:27
Som man har du inget inneboende värde som person utan du är bara vad du skapar eller äger. Se till att skapa eller äga något för du är inte direkt värd något bara för att du är.

^^What he said.

Kvinnor skiter i vem du är. De går efter vad du är. Är du rik? Är du muskulös? Är du populär? Är du grym på att dansa? Är du bra på <insert valfri>?

Fattar du?

Så nu kan du sluta snyfta och se till att bli någonting. Sen ska du nog också få lite sylt på tasken :)

Detta är i princip vad det handlar om.

Macroman
2018-02-14, 13:30
Okej, ska försöka bättra mig, vet inte riktigt hur bara. Tycker det är lite tråkigt bara att man ska behöva vara nån speciell hunk eller rik eller vad som helst när det för tjejer verkar så himla lätt, dom behöver liksom bara vara ...

Alltså, tycker till och med jag blivit snyggare och ser manligare ut med åren, men fan vad mycket lättare det var innan typ tinder fanns känns det som, var som att tjejerna var mer välkomnande och faktiskt intresserad av att prata lite!

Kvinnor är mkt perceptiva så den negativitet du för fram här känner de egentligen av direkt så ett tips är att försöka släppa att det eventuellt var bättre förr utan Tinder etc.

Bob90
2018-02-14, 13:36
Du tolkar ju datat helt fel, många singlar är ett symptom på en dysfunktionell marknad. Jag tror just saker som jämnställdhet, jag klarar mig minsann själv, jag behöver ingen annan osv skapar ett sådant samhälle. Sen tycker nog svenska tjejer att svenska killar är rätt tråkiga. De går igång betydligt mer på syd-europé eller liknande, särskilt i mid 20ish åldern.

Om du läste mitt inlägg så borde du se att jag skrev:
"Om det sistnämnda (singeltätheten) är en effekt av andra faktorer".
Jag tog även upp jämställdhet som en skillnad mellan Sverige och andra länder, jag tyckte att jag med det antydde att det kanske var en bidragande faktor.

Macroman
2018-02-14, 13:54
Något i det svenska samhället är det som har hänt, där är jag med er. Jag tror och tycker mig däremot inte se att det är brudarna det är fel på.

Jag har två grupper av vänner. Den ena är bara barndomsvänner som jag har känt sedan småskolan och det är de jag umgås mest med. Vi har mer eller mindre uppfostrat varandra och inom den här gruppen är det ca 10 st varav en lider av ofrivilligt celibat. Flera riktigt snygga, andra som ser alldagliga och några fula. Det är inte den fula som är ligglös. Snittlängd i gruppen är väl ca 180 cm.

Inom den andra gruppen, kollegor från ett jobb för ett par år sedan, har mer eller mindre sex av sex problem med att få sex. Två riktigt snygga, resten alldagliga. Snittlängd kring 185 cm, snittinkomst bra mycket högre än mina bästa vänner.

Utöver detta har jag en hög av nära bekanta inom olika samhällsklasser (från kåkfarare till samhällstoppen) som jag roar mig med att göra lite sociala experiment på ibland. Inte som i att jag manipulerar runt och så utan snarare att jag studerar dem och tittar hur de fungerar i olika situationer.

Den sexlösa skaran har en väldigt gemensam nämnare som jag har tagit upp på forumet tidigare och den stavas feghet. Inte bara feghet som i att de inte törs gå fram till tjejer på krogen eller gå på tinderdejter utan allmän feghet. Det kan vara så enkelt som att de är så rädda att göra tjejen stött att de drar tråkigare skämt än min farfar eller att de sitter och nöter om ämnen som inte en jävel under sextio vill prata om. Flera av dessa ser ut att ha varit och handlat kläder med sin morsa.

Sitter jag med någon av fegisarna på en krog och frågar om vi ska dra och sätta oss bredvid några tjejer så får jag ett nervöst fnitter tillbaka och sedan smyger de upp bakom mig som om jag är deras farsa. Frågar jag någon i den andra gruppen så får jag olika reaktioner, vissa tar det på blodigt allvar och tänker inte flamsa bort det medan andra skrattar och säger att det blir kul men de gör det oavsett så länge de faktiskt vill.

Med allmän feghet menar jag egentligen framförallt i övriga livet. Allt är svårt, omöjligt eller för farligt. Det och passivitet verkar nästan vara något de alla eftersträvar.

De som är värst nere i träsket av ensamhet kan jag nästan urskilja på avstånd, även om jag inte känner personen. Det är liksom något ansträngt över hela kroppen och då syftar jag inte ens på den blålila färgen på bollarna utan snarare den där pinnen i röven. Jag ser de aldrig med det där avslappnade leendet som tjejer älskar när killar drar av och om man frågar de nått så svarar de som om det är ett förhör. Det är sällan utseendet det är fel på utan inställning.

Mycket bra inlägg! Riktigt spot on!

Tycker också man kan se på en mils avstånd killar som är helt hopplösa losers när det gäller tjejer. De utstrålar verkligen feghet och förlorarmentalitet.

RassK
2018-02-14, 15:38
Något i det svenska samhället är det som har hänt, där är jag med er. Jag tror och tycker mig däremot inte se att det är brudarna det är fel på.

Jag har två grupper av vänner. Den ena är bara barndomsvänner som jag har känt sedan småskolan och det är de jag umgås mest med. Vi har mer eller mindre uppfostrat varandra och inom den här gruppen är det ca 10 st varav en lider av ofrivilligt celibat. Flera riktigt snygga, andra som ser alldagliga och några fula. Det är inte den fula som är ligglös. Snittlängd i gruppen är väl ca 180 cm.

Inom den andra gruppen, kollegor från ett jobb för ett par år sedan, har mer eller mindre sex av sex problem med att få sex. Två riktigt snygga, resten alldagliga. Snittlängd kring 185 cm, snittinkomst bra mycket högre än mina bästa vänner.

Utöver detta har jag en hög av nära bekanta inom olika samhällsklasser (från kåkfarare till samhällstoppen) som jag roar mig med att göra lite sociala experiment på ibland. Inte som i att jag manipulerar runt och så utan snarare att jag studerar dem och tittar hur de fungerar i olika situationer.

Den sexlösa skaran har en väldigt gemensam nämnare som jag har tagit upp på forumet tidigare och den stavas feghet. Inte bara feghet som i att de inte törs gå fram till tjejer på krogen eller gå på tinderdejter utan allmän feghet. Det kan vara så enkelt som att de är så rädda att göra tjejen stött att de drar tråkigare skämt än min farfar eller att de sitter och nöter om ämnen som inte en jävel under sextio vill prata om. Flera av dessa ser ut att ha varit och handlat kläder med sin morsa.

Sitter jag med någon av fegisarna på en krog och frågar om vi ska dra och sätta oss bredvid några tjejer så får jag ett nervöst fnitter tillbaka och sedan smyger de upp bakom mig som om jag är deras farsa. Frågar jag någon i den andra gruppen så får jag olika reaktioner, vissa tar det på blodigt allvar och tänker inte flamsa bort det medan andra skrattar och säger att det blir kul men de gör det oavsett så länge de faktiskt vill.

Med allmän feghet menar jag egentligen framförallt i övriga livet. Allt är svårt, omöjligt eller för farligt. Det och passivitet verkar nästan vara något de alla eftersträvar.

De som är värst nere i träsket av ensamhet kan jag nästan urskilja på avstånd, även om jag inte känner personen. Det är liksom något ansträngt över hela kroppen och då syftar jag inte ens på den blålila färgen på bollarna utan snarare den där pinnen i röven. Jag ser de aldrig med det där avslappnade leendet som tjejer älskar när killar drar av och om man frågar de nått så svarar de som om det är ett förhör. Det är sällan utseendet det är fel på utan inställning.

Det var något av det bästa jag läst i mitt liv. The truth shall set you free! Sluta vara en slyna, väx ut en stake och gör det som behöver göras. Det finns inget annat sätt. Varken i denna situatioen eller i livet. You were born a man, fucking act like it.

The_RobRoy
2018-02-14, 16:06
Jojo nu kan alla alpha-män sitta och nicka åt Blomkåls inlägg. Sanningen är ju dock att alla kan inte vara så jävla alpha. Poängen är att något är fel när en snäll vettig välutbildad beta kille blir totalnobbad fast han försöker sitt bästa. Alla tjejer är liksom inte världens catch heller, men till och med dessa tjejer har killarna svårt att ro hem.

ApexProcyon
2018-02-14, 16:09
Jojo nu kan alla alpha-män sitta och nicka åt Blomkåls inlägg. Sanningen är ju dock att alla kan inte vara så jävla alpha. Poängen är att något är fel när en snäll vettig välutbildad beta kille blir totalnobbad fast han försöker sitt bästa. Alla tjejer är liksom inte världens catch heller, men till och med dessa tjejer har killarna svårt att ro hem.

Jag kan bara instämma, efterfrågan på dejtingsajter har blåst upp även den mest mediokra tjejens självbild bortom proportion. Dessa kommer inse, ofta ganska sent, att dom kommer att behöva nöja sig med något betydligt mer vardagligt för ett långvarigt förhållande.

NilsZxx
2018-02-14, 16:20
Jojo nu kan alla alpha-män sitta och nicka åt Blomkåls inlägg. Sanningen är ju dock att alla kan inte vara så jävla alpha. Poängen är att något är fel när en snäll vettig välutbildad beta kille blir totalnobbad fast han försöker sitt bästa. Alla tjejer är liksom inte världens catch heller, men till och med dessa tjejer har killarna svårt att ro hem.

Jo alltså jag kan ju säga såhär, när jag gick i skolan så var det ju alltid de stökiga högljudda "bad boys" som fick alla brudar, å det är samma grabbar som plockar brudar till höger och vänster nu med när vi nästan är 30 ser jag klart och tydligt, även om dom inte har bra jobb eller utbildade.

Men .. grejen är, om man inte är en brölig super alfa då? Jag är bara vanlig. Inte alls blyg eller konstig socialt, men jag är ingen super charmör eller jättedominant kåkfarare med superbollar .. haha

Skulle kännas svårt att fejka vara nåt jag inte är också.



Tror inte teorin om att tjejer som gatekeepers för att göra arten bättre stämmer, varför tillåter de då så många "grottmänkillar" som ofta är kåkfarare och tatuerade och sånt komma till, medans tex vissa av mina välutbildade ordentliga bekanta inte får ett dugg? Hur hjälper det arten? Haha ..

Petoria
2018-02-14, 16:26
Jojo nu kan alla alpha-män sitta och nicka åt Blomkåls inlägg. Sanningen är ju dock att alla kan inte vara så jävla alpha. Poängen är att något är fel när en snäll vettig välutbildad beta kille blir totalnobbad fast han försöker sitt bästa. Alla tjejer är liksom inte världens catch heller, men till och med dessa tjejer har killarna svårt att ro hem.

Fast man behöver ju inte vara alpha, det handlar mest om att ha självförtroende, kunna ta initiativ och vara avslappnad runt tjejer.

Tjejer har ingen skyldighet att vara intresserad av en. Får man inte ligga får man förbättra sig själv på något sätt. Jag har också varit i situationen där tjejer inte var särskilt intresserade av mig, det går att ändra på.

Angel
2018-02-14, 16:36
Min nya favorittråd!

ApexProcyon
2018-02-14, 16:46
Min nya favorittråd!

http://media.mnn.com/assets/images/2015/10/v-Lappet-faced-vulture.jpg.838x0_q80.jpg

Adventroland
2018-02-14, 16:53
Intressant att jag halkade in på denna. Jag gjorde nämligen en tråd om detta på flashback för några dagar sedan.

Nu är jag bara 25, men ser samma saker i min umgängeskrets. Jag har lyckligtvis flickvän nu, men en stor del av mina vänner går sexlösa flera år, vissa är till och med oskuld.

Hos min lillebror å hans vänner, som är 18-19, är det rätt stor torka, många av dem verkar ha gett upp helt och hållet och det går inte att snacka brudar med dem, det blir en pinsam tystnad direkt då de inte vill prata om det.

Jag skrev detta för några dagar sen:

Som jag nämnde i en tidigare tråd, jag är nu 25 och i min kompiskrets är det en hel del snubbar som till och med är oskuld ännu, fullt normala snälla snubbar som inte skulle göra en fluga förnär. Lite konstigt kan tyckas, men så är det.

Men när jag kollar i min brorsas umgängeskrets, dom är runt 18-19-20, där är det extremt många killar som inte får något har jag sett, det går inte ens att skämta om sex med dom för då blir det tystnad direkt, ungefär som att de vet att de inte har haft sex så de vill inte prata om det pga pinsamheten.

Pratade med farsan om detta och på hans tid (han är typ 60) så var det ytterst få killar som inte fick sig något, det verkar ha varit ett jävla sexparty hela ungdomen, de enda som gick ensamma var typ riktigt skumma kufar som hade nån form av mentala problem.

Men idag är det fan riktigt vanligt, tar man en valfri random ung kille så är det stor chans att han knappt har någon kvinnlig erfarenhet.

Det är nästan som att desto längre tiden går, desto färre unga män får sig något. Jag undrar verkligen vad som kommer hända med dessa när det är typ 38 och har gått alla sina unga år utan att få något, för om man inte får erfarenhet som 20åring så blir det ju jävligt svårt att komma ikapp å ta igen det sen när man i princip är oskuld medans de 25åriga brudarna haft kul sen de var 13.

Någon annan som känner igen detta fenomen? Vad är det som har hänt å går det ens att lösa?



Det verkar helt klart som att det är ett rätt stort problem bland unga män i Sverige nu, kanske i övriga västvärlden med.

Jag har ingen aning om vad man ska göra åt saken, men en sak är säker, ett samhälle med många ensamma män som känner sig utslagna och går utan kärlek och närhet under lång tid kommer braka ihop.

Till och med farsan har lagt märke till detta, mycket pga min lillebror och hans problem. Farsan förstår inte alls vad som försiggår, för när han var ung så var det inga problem alls för en vanlig kille att få brudar om han så ville, bara han var snäll och trevlig.


Konkurrensen är stenhård numera, särskilt online, har ni testat tinder eller pannkakan senaste år? Jag kan säga såhär mycket, skillnaden före och efter 2012 (tinder) är rätt enorm, nej, den är extrem.

Hos oss i gänget är det ett fåtal som får det mesta, en polare skrev tex detta idag (Storknullare minst sagt):

Är fan helt slutkörd idag.
Knullat till typ 5 varenda natt + sjukdom på det.
Verkar som jag typ gjort henne till min lilla slav, haha ingen aning hur det gått till.
+ hon har berättat till typ alla sina vänner om hur bra jag är i sängen osv så nu ville också smaka haha!


Han är förövrigt arbetslös varvat med jobb på ICA .. Men jävlig snygg dock.


Sen många andra av mina polare har fan inte legat ... Ja, sen tonårstiden? Om de ens legat, vissa vill man liksom inte fråga.

Ett fåtal får alla, resten får inget, så verkar det vara idag.

NilsZxx
2018-02-14, 17:00
^ blir bara nedstämd när jag läser sånt där om din polare ovan som får massa. Fyfan han ligger med flera brudar per vecka och själv har man inte haft sex på 5 år :S.

Nedstämd ja, minst sagt.

Petoria
2018-02-14, 17:07
Bristande sociala kunskaper på grund av för mycket tid spenderat framför datorn skulle jag gissa är en stor orsak varför så många killar är ensamma idag. Känns som att det är ganska vanligt att undvika sina problem och skylla på andra orsaker istället för att ta tag i dem.

rooz
2018-02-14, 17:09
Jojo nu kan alla alpha-män sitta och nicka åt Blomkåls inlägg. Sanningen är ju dock att alla kan inte vara så jävla alpha. Poängen är att något är fel när en snäll vettig välutbildad beta kille blir totalnobbad fast han försöker sitt bästa. Alla tjejer är liksom inte världens catch heller, men till och med dessa tjejer har killarna svårt att ro hem.

Vad är det för fel? Är det någon slags planekonomi i knulande du vill åt?

NilsZxx
2018-02-14, 17:11
Bristande sociala kunskaper på grund av för mycket tid spenderat framför datorn skulle jag gissa är en stor orsak varför så många killar är ensamma idag. Känns som att det är ganska vanligt att undvika sina problem och skylla på andra orsaker istället för att ta tag i dem.

Kanske, men för mig stämmer det då inte. Jag spelar inga spel ialla fall å jag är rätt duktig socialt, verbalt och så, alltid varit det.

Men det hjälper liksom inte att prata om tjejerna är ointresserade.

Alkro
2018-02-14, 17:12
Jag kan nog inte säga att jag känner några "alpha-killar" men större delen av min bekantskapskrets har en partner, haft en nyligen eller hela familjepaketet. Majoriteten av mina vänner skulle nog falla in under beskrivningen "snäll och trevlig kille". Verkar gå bra trots avsaknad av svineri och spel.

Diomedea exulans
2018-02-14, 17:20
+ hon har berättat till typ alla sina vänner om hur bra jag är i sängen osv så nu ville också smaka haha!Det här kan jag verkligen inte relatera till. Alltid när jag lekt doktor med en tjej så är det big no-no att så mycket som få en kindpuss av någon hon känner. Verkar vara någon kvinnlig "bro code", att man ligger aldrig med någon som ens kompis legat med. Eller så känns det bara "weird" för dem att göra det.

Har hört talas om killar som legat med hela kompisgäng av tjejer... Men för mig är det en främmande värld.

The_RobRoy
2018-02-14, 17:33
Vad är det för fel? Är det någon slags planekonomi i knulande du vill åt?

Pratar inte bara knulande, utan seriöst folk som vill hitta en partner lyckas inte särskilt väl i dagens Sverige. Sen må det vara killen/tjejens fel/problem eller bådas, men något har ju gått snett i attityderna när vanligt folk inte får till det.

De flesta exempel på hur detta har löst sig av de jag känner, är att killen har hittat en tjej ifrån ett annat land. Så då har jag dragit en slutsats, att något är skumt med de svenska tjejerna, eftersom killarna lyckas bra såfort de byter land. Sen kan grundproblemet vara att killarna beter sig fel, så må vara. Men även om vi ska vara moderna i dagens Sverige, så ligger ju mer press fortfarande på killen om att få till ett förhållande.

Diomedea exulans
2018-02-14, 17:39
Bristande sociala kunskaper på grund av för mycket tid spenderat framför datorn skulle jag gissa är en stor orsak varför så många killar är ensamma idag. Känns som att det är ganska vanligt att undvika sina problem och skylla på andra orsaker istället för att ta tag i dem.

Har vi för dåliga sociala kunskaper? Hur är det tänkt att folk ska kunna ragga? Ska det räcka med att bara vara mot såna man vill ragga upp som man är mot folk i allmänhet, eller är det meningen att man ska lära sig ragga?

Jag menar: Är det så att man i forndoms dagar blev upplärd av vuxna av samma kön hur man ska fånga det motsatta könet? Kanske genom någon slags långvarig, officiell skolning? Eller bara genom snack hemma i vardagsrummet? Är det det som saknas idag?

Eller lärde man sig genom erfarenhet att ragga, i och med att man helt enkelt umgicks mer? Är det det som saknas idag?

Eller ska det räcka med att vara ganska socialt icke-kompetent, och felet är att folk är för kräsna idag?

Eller, ett annat alternativ, är det rentav meningen att en stor del av befolkningen ska gå från vaggan till graven utan att ligga? Är det det som är det normala för mänskligheten? Ni som säger "det var lättare för farsan", minns att det var en fri-sex-våg på 70-talet och det sannolikt var mer lättpippat än på många tidsåldrar.

NilsZxx
2018-02-14, 17:42
Pratar inte bara knulande, utan seriöst folk som vill hitta en partner lyckas inte särskilt väl i dagens Sverige. Sen må det vara killen/tjejens fel/problem eller bådas, men något har ju gått snett i attityderna när vanligt folk inte får till det.

De flesta exempel på hur detta har löst sig av de jag känner, är att killen har hittat en tjej ifrån ett annat land. Så då har jag dragit en slutsats, att något är skumt med de svenska tjejerna, eftersom killarna lyckas bra såfort de byter land. Sen kan grundproblemet vara att killarna beter sig fel, så må vara. Men även om vi ska vara moderna i dagens Sverige, så ligger ju mer press fortfarande på killen om att få till ett förhållande.

Mm... Fattar inte snacket om att "bara ******!", handlar inte om det, sex är väl viktigt såklart men man vill ju hitta nån man klickar å passar med, men det är svårt när man inte ens har några att testa.

Skrev nyss till en tjej tex, på happy pancake:

Jag: Hejdär!
Hon: Hej.
Jag: Vad söker du här då?
Hon: Inte dig.

BLOCK


Jag menar, jaha, tack då! ;)


För varje gång så blir ju ens självkänsla sämre och sämre och motivationen för att fortsätta börjar bli lite knapp.

rooz
2018-02-14, 17:51
Pratar inte bara knulande, utan seriöst folk som vill hitta en partner lyckas inte särskilt väl i dagens Sverige. Sen må det vara killen/tjejens fel/problem eller bådas, men något har ju gått snett i attityderna när vanligt folk inte får till det.

De flesta exempel på hur detta har löst sig av de jag känner, är att killen har hittat en tjej ifrån ett annat land. Så då har jag dragit en slutsats, att något är skumt med de svenska tjejerna, eftersom killarna lyckas bra såfort de byter land. Sen kan grundproblemet vara att killarna beter sig fel, så må vara. Men även om vi ska vara moderna i dagens Sverige, så ligger ju mer press fortfarande på killen om att få till ett förhållande.

Jag känner massa vanligt folk, högutbildade som lågutbildade som har förhållande och får ligga i tid & otid. Att dra sina slutsatser från sina vänner är sällan en bra idé.

The_RobRoy
2018-02-14, 17:59
Jag känner massa vanligt folk, högutbildade som lågutbildade som har förhållande och får ligga i tid & otid. Att dra sina slutsatser från sina vänner är sällan en bra idé.

Svårt att göra något annat, samt den statistik som finns. T.ex. som nämnts att t.ex. Stockholm har en hög andel singlar.

Påstår heller inte att jag har en lösning på det så kallade "problemet" i samhället. Men ville påvisa att vänner/bekanta håller med, samt egna erfarenheter har varit liknande. Via ett forum som detta kan man ju också få olika röster hörda för att se om man är ensam med dessa problem eller om det är utbrett. Uppenbarligen har du andra erfarenheter, mina är liknande som TS, så för att ge lite stöd till trådstartaren så säger jag att han inte är ensam att känna så.

Bärsärk
2018-02-14, 18:09
Vad ska en tjej hjälpa dig med i ditt liv menar du? Vad är det du föreställer dig att en tjej ska lösa? Vad kommer den största skillnaden att bli?

Någon att prata med när du kommer hem?

dream_theater_
2018-02-14, 18:22
Nu har jag inte detaljstuderat svaren än, men jag tror jag saknar en sak:

Knull föder knull! Ska du komma igång med knullandet så får du antingen sänka ribban och dra på fula brudar, eller så drar du till Holland.

Ska du igång så är det bara ta tag i det!

wintersnowdrift
2018-02-14, 18:24
För det första är inte kvinnligt sällskap något man "får" som tack för lång och trogen tjänstgöring varken som nice guy eller bad boy. Den retoriken är i sig en tankevurpa.

För det andra är Sverige rent statistiskt ett land med relativt jämn könsfördelning och många singelhushåll. Svenska kvinnor lever generellt inte i haremsliknande polyförhållanden där en man har tio flickvänner. Dvs, för varje singelman går det ungefär lika många singelkvinnor. Hur folk knular har mindre med saken att göra, eftersom det monogama tvåsamhetsförhållandet fortfarande är normen och målet för majoriteten. Men visst - det kanske håller på att ändras iom att incitamenten för kvinnor blir allt lägre att leva i undermåliga förhållanden. Den "desperata 35-åringen" som någon nämnde kan t.ex. välja att bli förälder på egen hand istället för att bli ihop med random dude som råkar ha funktionsdugliga spermier. De allra flesta människor söker ändå kärleken och det gäller även kvinnor. Till skillnad från hur det låter på det här forumet ("jag vill bara ha en smal normalsnygg tjej"), så uppfattar jag att kvinnor snarare säger "jag vill ha ett förhållande som verkligen berikar mitt liv, annars har jag det bättre ensam". Och självklart har kvinnor - och män - rätt att vara kräsna, kärleksförhållanden är inte välgörenhet.

Jag fattar att nätdejting är dagens grej och har sett väldigt lyckade exempel i min direkta närhet, men samtidigt verkar det vara jäkligt konstlat och potentiellt nedbrytande. Att umgås med folk i verkliga livet, typ via gemensamma bekanta eller sociala, aktiva intressen tror jag generellt är betydligt mer givande och stärkande än att swajpa bakom en skärm. Du är aldrig garanterad varken kärlek eller sex, men kanske fler upplevelser och livserfarenheter?

Aryt
2018-02-14, 19:26
100 inlägg och ingen har kommenterat internetsnuskets roll. Iofs en obehaglig tanke.

ApexProcyon
2018-02-14, 19:30
100 inlägg och ingen har kommenterat internetsnuskets roll. Iofs en obehaglig tanke.

Porren är nog en av många faktorer. Den gemensamma nämnaren i all problematik är troligtvis den nya tekniken.

Varför anstränga sig för ett fungerande förhållande när man kan få en evig bekräftelseloop och fysisk närhet via ett par knapptryck? För att inte glömma porren, varför anstränga och riskera att bli nobbad och förkrossad sig när man kan få snabb tillfredsställelse genom att tillfredsställa sig själv framför upphetsande material?

Rahf
2018-02-14, 19:37
För det första är inte kvinnligt sällskap något man "får" som tack för lång och trogen tjänstgöring varken som nice guy eller bad boy. Den retoriken är i sig en tankevurpa.

För det andra är Sverige rent statistiskt ett land med relativt jämn könsfördelning och många singelhushåll. Svenska kvinnor lever generellt inte i haremsliknande polyförhållanden där en man har tio flickvänner. Dvs, för varje singelman går det ungefär lika många singelkvinnor. Hur folk knular har mindre med saken att göra, eftersom det monogama tvåsamhetsförhållandet fortfarande är normen och målet för majoriteten. Men visst - det kanske håller på att ändras iom att incitamenten för kvinnor blir allt lägre att leva i undermåliga förhållanden. Den "desperata 35-åringen" som någon nämnde kan t.ex. välja att bli förälder på egen hand istället för att bli ihop med random dude som råkar ha funktionsdugliga spermier. De allra flesta människor söker ändå kärleken och det gäller även kvinnor. Till skillnad från hur det låter på det här forumet ("jag vill bara ha en smal normalsnygg tjej"), så uppfattar jag att kvinnor snarare säger "jag vill ha ett förhållande som verkligen berikar mitt liv, annars har jag det bättre ensam". Och självklart har kvinnor - och män - rätt att vara kräsna, kärleksförhållanden är inte välgörenhet.

Jag fattar att nätdejting är dagens grej och har sett väldigt lyckade exempel i min direkta närhet, men samtidigt verkar det vara jäkligt konstlat och potentiellt nedbrytande. Att umgås med folk i verkliga livet, typ via gemensamma bekanta eller sociala, aktiva intressen tror jag generellt är betydligt mer givande och stärkande än att swajpa bakom en skärm. Du är aldrig garanterad varken kärlek eller sex, men kanske fler upplevelser och livserfarenheter?

Själv är min bekantskapskrets väldigt smal och splittrad i Stockholm. Det finns liksom inga överskridande vänner, utan de allra flesta umgås jag med en och en. Jag tror detta kommer sig av att vara relativt nyinflyttad, och inte vara student.

Tyvärr förefaller ett gäng av mina arbetskollegor ganska destruktiva i sina privatliv, så det umgänget undviker jag i stort.

Kvar finns då nätdejting, som åtminstone för mig har lett till en chans att träffa och bli intresserad av kvinnor. Kanske inte någonting som mynnat ut i något mer, men nu känns det som en tidsfråga, istället för något som aldrig kommer hända.

En viktig del för mig är dock: nätdejtingen är enbart första morsekoden man skickar ut. Därefter krävs det ju någon form av social kapacitet och förmåga att både se bra grejer i andra människor, samt framhäva den människa man är, istället för den man ibland tror folk vill se.

r3mpuh
2018-02-14, 19:48
Boven i detta apatiska drama är givetvis SSRI, tro inget annat.

NilsZxx
2018-02-14, 20:45
Vad ska en tjej hjälpa dig med i ditt liv menar du? Vad är det du föreställer dig att en tjej ska lösa? Vad kommer den största skillnaden att bli?

Någon att prata med när du kommer hem?

Är detta seriöst inlägg?

Aryt
2018-02-14, 20:52
Boven i detta apatiska drama är givetvis SSRI, tro inget annat.

Att en femtedel till en fjärdedel av kvinnor tar läkemedel som förstör den sexuella funktionen (ja, Big pharma - kvinnor har också sexuell funktion även om ni har varit sena att upptäcka det) och har känslomässig avtrubbning som huvudsaklig verkningsmekanism lär spela in. Fostereffekterna verkar inte så lovande heller.

Effekterna av hormonella preventivmedel har jag inte studerat, men det är väl samtidigt både extremt förbjudet och helt tillåtet att påtala att hormoner påverkar beteende.

Är detta seriöst inlägg?

Han har en poäng. Övervägt sexturism för att få perspektiv på kvinnosläktet? Är på väg att bli förbjudet dock.

NilsZxx
2018-02-14, 20:59
Man vill ju ha nån att skapa minnen med, familj, åldras med ..

r3mpuh
2018-02-14, 20:59
Att en femtedel till en fjärdedel av kvinnor tar läkemedel som förstör den sexuella funktionen (ja, Big pharma - kvinnor har också sexuell funktion även om ni har varit sena att upptäcka det) och har känslomässig avtrubbning som huvudsaklig verkningsmekanism lär spela in. Fostereffekterna verkar inte så lovande heller.If you can't beat them, join them! :cheers:

Diomedea exulans
2018-02-14, 21:01
För det första är inte kvinnligt sällskap något man "får" som tack för lång och trogen tjänstgöring varken som nice guy eller bad boy. Den retoriken är i sig en tankevurpa.Nej, men kvinnligt sällskap är något man "får" som tack för att man är en sån som en kvinna vill ha sällskap med. Så jag tycker inte retoriken är så knasig ändå.

100 inlägg och ingen har kommenterat internetsnuskets roll. Iofs en obehaglig tanke.

Kollar kvinnor på porr menar du? För om problemet är att kvinnor är mer kräsna så beror det väl knappast på att män kollar på porr?

Langster
2018-02-14, 21:05
För det första är inte kvinnligt sällskap något man "får" som tack för lång och trogen tjänstgöring varken som nice guy eller bad boy. Den retoriken är i sig en tankevurpa.

För det andra är Sverige rent statistiskt ett land med relativt jämn könsfördelning och många singelhushåll. Svenska kvinnor lever generellt inte i haremsliknande polyförhållanden där en man har tio flickvänner. Dvs, för varje singelman går det ungefär lika många singelkvinnor. Hur folk knular har mindre med saken att göra, eftersom det monogama tvåsamhetsförhållandet fortfarande är normen och målet för majoriteten. Men visst - det kanske håller på att ändras iom att incitamenten för kvinnor blir allt lägre att leva i undermåliga förhållanden. Den "desperata 35-åringen" som någon nämnde kan t.ex. välja att bli förälder på egen hand istället för att bli ihop med random dude som råkar ha funktionsdugliga spermier. De allra flesta människor söker ändå kärleken och det gäller även kvinnor. Till skillnad från hur det låter på det här forumet ("jag vill bara ha en smal normalsnygg tjej"), så uppfattar jag att kvinnor snarare säger "jag vill ha ett förhållande som verkligen berikar mitt liv, annars har jag det bättre ensam". Och självklart har kvinnor - och män - rätt att vara kräsna, kärleksförhållanden är inte välgörenhet.

Jag fattar att nätdejting är dagens grej och har sett väldigt lyckade exempel i min direkta närhet, men samtidigt verkar det vara jäkligt konstlat och potentiellt nedbrytande. Att umgås med folk i verkliga livet, typ via gemensamma bekanta eller sociala, aktiva intressen tror jag generellt är betydligt mer givande och stärkande än att swajpa bakom en skärm. Du är aldrig garanterad varken kärlek eller sex, men kanske fler upplevelser och livserfarenheter?

Jag håller med i det mesta... men att ta hand om barn ensam, utan partner, är ingen lek. Man KAN göra det, men de flesta märker nog rätt snabbt att man är ute på väldigt djupt vatten om man försöker sig på det. Vill man ha barn - vilket de flesta, speciellt kvinnor, förr eller senare vill, så är en partner svårt att klara sig utan. Vid 35 börjar det bli ont om föräldrar och far-morföräldrar som kan och orkar ställa upp också.

Annars är det som du skriver, folk, både män och kvinnor, vill ha en partner som berikar ens liv. Är man en tråkmåns utan personlighet och utstrålning så blir det jäkligt svårt. Att kunna prata utan att få en panikattack duger inte, det måste komma något intressant ur käften också.

Klagarn
2018-02-14, 21:09
Allting är feminismens fel och invandringen..oj menar MASSinvandringen och så judarna förstås. *popcorn*

Det var väl det du ville få som var TS?

ApexProcyon
2018-02-14, 21:17
Allting är feminismens fel och invandringen..oj menar MASSinvandringen och så judarna förstås. *popcorn*

Det var väl det du ville få som var TS?

Sluta gå som katten kring het gröt, den skeva fördelningen av kvinnor är ceejays fel. Den nedrans brudmagneten.

Bärsärk
2018-02-14, 21:58
Är detta seriöst inlägg?

Man vill ju ha nån att skapa minnen med, familj, åldras med ..

Ja men varför vill du det? Är det vad du är uppfostrad till att tycka eller är det bara en bild du målat upp för dig själv att såhär ska/borde det vara?

Minnen går att skapa med kompisar eller allra helst med främlingar, familj är knepigt men vad är de som säger att man behöver ha en familj.

NilsZxx
2018-02-14, 22:01
Ja men varför vill du det? Är det vad du är uppfostrad till att tycka eller är det bara en bild du målat upp för dig själv att såhär ska/borde det vara?

Minnen går att skapa med kompisar eller allra helst med främlingar, familj är knepigt men vad är de som säger att man behöver ha en familj.


Öh jag har ingen aning varför, gissar jag är det nog nåt biologiskt att man vill föra vidare sina gener. Det är ju ganska irrelevant, jag tror de flesta människor vill ha en familj och reproducera. Är liksom det som är grunden till allt liv.

Bärsärk
2018-02-14, 22:07
Öh jag har ingen aning varför, gissar jag är det nog nåt biologiskt att man vill föra vidare sina gener. Det är ju ganska irrelevant, jag tror de flesta människor vill ha en familj och reproducera. Är liksom det som är grunden till allt liv.

Nä precis, så fundera över varför du sitter och mår dåligt över något utan att du vet varför :)

PEQxEJ5_5zA

r3mpuh
2018-02-14, 22:09
Ja men varför vill du det? Är det vad du är uppfostrad till att tycka eller är det bara en bild du målat upp för dig själv att såhär ska/borde det vara?

Minnen går att skapa med kompisar eller allra helst med främlingar, familj är knepigt men vad är de som säger att man behöver ha en familj.Oiv4qakhJ3M

WHITEFOLKS
2018-02-14, 22:11
För det första är inte kvinnligt sällskap något man "får" som tack för lång och trogen tjänstgöring varken som nice guy eller bad boy. Den retoriken är i sig en tankevurpa.

För det andra är Sverige rent statistiskt ett land med relativt jämn könsfördelning och många singelhushåll. Svenska kvinnor lever generellt inte i haremsliknande polyförhållanden där en man har tio flickvänner. Dvs, för varje singelman går det ungefär lika många singelkvinnor. Hur folk knular har mindre med saken att göra, eftersom det monogama tvåsamhetsförhållandet fortfarande är normen och målet för majoriteten. Men visst - det kanske håller på att ändras iom att incitamenten för kvinnor blir allt lägre att leva i undermåliga förhållanden. Den "desperata 35-åringen" som någon nämnde kan t.ex. välja att bli förälder på egen hand istället för att bli ihop med random dude som råkar ha funktionsdugliga spermier. De allra flesta människor söker ändå kärleken och det gäller även kvinnor. Till skillnad från hur det låter på det här forumet ("jag vill bara ha en smal normalsnygg tjej"), så uppfattar jag att kvinnor snarare säger "jag vill ha ett förhållande som verkligen berikar mitt liv, annars har jag det bättre ensam". Och självklart har kvinnor - och män - rätt att vara kräsna, kärleksförhållanden är inte välgörenhet.

Jag fattar att nätdejting är dagens grej och har sett väldigt lyckade exempel i min direkta närhet, men samtidigt verkar det vara jäkligt konstlat och potentiellt nedbrytande. Att umgås med folk i verkliga livet, typ via gemensamma bekanta eller sociala, aktiva intressen tror jag generellt är betydligt mer givande och stärkande än att swajpa bakom en skärm. Du är aldrig garanterad varken kärlek eller sex, men kanske fler upplevelser och livserfarenheter?

Problemet med det är att kvinnorna inte verkar vara särskilt nöjda i slutändan heller. Man kan knarka matches, dejts, liggande och komplimanger (väldigt förenklat såklart) men i slutändan så märker man att det är tomma ord och gester för att få ligga och killarna som är attraktiva på riktigt precis som tjejerna vet att man kan få mer.

Skillnaden mellan killarna och tjejerna är inte direkt att man vill ha mer eller mindre kvalitet på sin partner eller att man är bättre eller sämre i stort. Skillnaden är värdet och intresset man kan skapa utan att ha "partneregenskaperna". Det i sin tur eskalerar sedan jakten och inflationen på intresse visat för kvinnorna.

Så kort och gott, som kvinna kan du alltid få spela spelet men du vinner nödvändigtvis inte. Du får gratis trisslotter. Som man måste du först jobba ihop resurserna för att köpa trisslotterna som du sedan kanske kan vinna på.

NilsZxx
2018-02-14, 22:12
Nä precis, så fundera över varför du sitter och mår dåligt över något utan att du vet varför :)

PEQxEJ5_5zA

Tror det är viktigt att få närhet som människa, och kärlek. Utan den drivkraften hade vi inte ens tagit människosläktet vidare.

Tycker det är en konstig fråga, de flesta normalt fungerande människor vill ha intima stunder med det motsatta könet, förhållanden och familjebildning. Man måste nog ha något fel emotionellt eller vara en psykopat annars.

Bärsärk
2018-02-14, 22:13
Tror det är viktigt att få närhet som människa, och kärlek. Utan den drivkraften hade vi inte ens tagit människosläktet vidare.

Tycker det är en konstig fråga, de flesta normalt fungerande människor vill ha intima stunder med det motsatta könet, förhållanden och familjebildning. Man måste nog ha något fel emotionellt eller vara en psykopat annars.

Vad man vill ha och vad man får är oftast inte samma sak. Det får bli som det blir när det inte blev som det skulle.

NilsZxx
2018-02-14, 22:15
Vad man vill ha och vad man får är oftast inte samma sak. Det får bli som det blir när det inte blev som det skulle.

Vad menar du? Sorry, men jag kan verkligen inte förstå dina tankegångar.

smerk
2018-02-14, 22:35
Är garanterat det någon skrev om feghet som är problemet. Jag har märkt stor skillnad sen jag slutade bry mig, dvs jag skämtar och driver med tjejer som om de vore mina killkompisar. Är självfallet inte dryg dock. Jag tror definitivt att samhället är lite knas, det kändes som att jag uppfostrades av det till att vara feg och livrädd för att trampa på tår.

Klein
2018-02-14, 22:52
Tror inte teorin om att tjejer som gatekeepers för att göra arten bättre stämmer, varför tillåter de då så många "grottmänkillar" som ofta är kåkfarare och tatuerade och sånt komma till, medans tex vissa av mina välutbildade ordentliga bekanta inte får ett dugg? Hur hjälper det arten? Haha ..

Därför att det samhälle vi lever i nu, där pojkar uppfostras till att bli fina skötsamma flickor, inte är det samhälle som vår biologi är optimerad för. I det primitiva samhälle som våra förfäder upprätthållit sedan tidernas begynnelse så har förmågan att ta för sig, stå upp för sig själv och sina fränder, och om nödvändigt utöva våld antagligen varit helt avgörande för reproduktiv framgång.

Antropologer har studerat folk som lever i primitiva samhällen i modern tid och jo de är extremt våldsamma samhällen. Relativt till invånarantal så mördas fler än vad som mördats under hela 1900-talet med sina två världskrig och allehanda folkmord. Oftast på grund av svartsjuka. Och tittar man på benfynd från stenåldern så bär de mer ofta än sällan spår av våld.

Med detta är det ju inte sagt att det är något attraktivt med att vara våldsam i allmänhet och aktivt söka bråk. Det kan de facto vara ett tecken på låg status. Men kvinnor vill ha män som inte är rädda för konflikter och som kan komma segrande ur dem utifall att de skulle dyka upp.

Bob90
2018-02-14, 22:56
Därför att det samhälle vi lever i nu, där pojkar uppfostras till att bli fina skötsamma flickor, inte är det samhälle som vår biologi är optimerad för. I det primitiva samhälle som våra förfäder upprätthållit sedan tidernas begynnelse så har förmågan att ta för sig, stå upp för sig själv och sina fränder, och om nödvändigt utöva våld antagligen varit helt avgörande för reproduktiv framgång.

Antropologer har studerat folk som lever i primitiva samhällen i modern tid och jo de är extremt våldsamma samhällen. Relativt till invånarantal så mördas fler än vad som mördats under hela 1900-talet med sina två världskrig och allehanda folkmord. Oftast på grund av svartsjuka. Och tittar man på benfynd från stenåldern så bär de mer ofta än sällan spår av våld.

Med detta är det ju inte sagt att det är något attraktivt med att vara våldsam i allmänhet och aktivt söka bråk. Det kan de facto vara ett tecken på låg status. Men kvinnor vill ha män som inte är rädda för konflikter och som kan komma segrande ur dem utifall att de skulle dyka upp.

Jag vill någonstans tro/påpeka att troligtvis genomgår bägge könen en "kulturell" förändring, inte bara männen.

NilsZxx
2018-02-14, 22:59
Därför att det samhälle vi lever i nu, där pojkar uppfostras till att bli fina skötsamma flickor, inte är det samhälle som vår biologi är optimerad för. I det primitiva samhälle som våra förfäder upprätthållit sedan tidernas begynnelse så har förmågan att ta för sig, stå upp för sig själv och sina fränder, och om nödvändigt utöva våld antagligen varit helt avgörande för reproduktiv framgång.

Antropologer har studerat folk som lever i primitiva samhällen i modern tid och jo de är extremt våldsamma samhällen. Relativt till invånarantal så mördas fler än vad som mördats under hela 1900-talet med sina två världskrig och allehanda folkmord. Oftast på grund av svartsjuka. Och tittar man på benfynd från stenåldern så bär de mer ofta än sällan spår av våld.

Med detta är det ju inte sagt att det är något attraktivt med att vara våldsam i allmänhet och aktivt söka bråk. Det kan de facto vara ett tecken på låg status. Men kvinnor vill ha män som inte är rädda för konflikter och som kan komma segrande ur dem utifall att de skulle dyka upp.

Jo verkar stämma, såg ett sånt inlägg här nyss med men inlägget försvann. Jaja, antar jag måste ta för mig mer då, men har testat en hel del redan, går inget vidare.

Rätt deprimerande är det ... Jobb imorrn igen, är väl hemma vid 18, tom lägenhet som vanligt, suck, fattar inte ens varför jag jobbar heltid, behöver knappast heltidslön själv.

NilsZxx
2018-02-14, 23:03
Och jo jag vet att det som kille inte lönar sig att gnälla, det är omanligt osv osv, men måste fan få utlopp för det ibland.

Förrförra helgen drack jag lite med en vän, kom hem sen, grinade innan jag somnade, tänkte tillbaka för några år sen när man hade flickvän osv, livet var så bra då, helt annat hopp, nu är man bara ensammen.

Klein
2018-02-14, 23:04
Sedan skapar väl vårt fredliga välfärdssamhälle ett stort sug efter våld vilket vi delvis får utlopp för genom att titta på TV och spela dataspel men det gör också att kriminella tendenser blir som brudmagneter.

Klein
2018-02-14, 23:08
Jag vill någonstans tro/påpeka att troligtvis genomgår bägge könen en "kulturell" förändring, inte bara männen.

Jao det stämmer. Samtidigt som männen får lägre testosteron så får kvinnorna högre testosteron vilket ytterligare ökar kraven på hur pass manlig en godkänd man måste vara.

Klein
2018-02-14, 23:18
Sedan måste jag ju tillägga att det moderna Nordeuropa är byggt på rätt unika ideal. Jämställdhet, välfärd osv. Det gör ju landskapet väldigt ekonomiskt platt så kvinnor kan titta efter helt andra egenskaper hos män än försörjande sådana. Och eftersom det inte finns några mål att sträva efter, inga upp och ner, så varför ens bilda familj? Du behöver den ju inte för att klara dig eller få erkännande av andra människor.

Bob90
2018-02-14, 23:32
Och jo jag vet att det som kille inte lönar sig att gnälla, det är omanligt osv osv, men måste fan få utlopp för det ibland.

Förrförra helgen drack jag lite med en vän, kom hem sen, grinade innan jag somnade, tänkte tillbaka för några år sen när man hade flickvän osv, livet var så bra då, helt annat hopp, nu är man bara ensammen.

Tror det har mycket med inställning att göra också, jag har aldrig haft ett stabilt förhållande och börjar också närma mig 30. Jag känner ingen ångest eller "depression" över situationen. Visst kan jag ibland sakna det man ser att vänner har med sina flickvänner, men det är absolut inget jag grämer mig över.

NilsZxx
2018-02-14, 23:36
Tror det har mycket med inställning att göra också, jag har aldrig haft ett stabilt förhållande och börjar också närma mig 30. Jag känner ingen ångest eller "depression" över situationen. Visst kan jag ibland sakna det man ser att vänner har med sina flickvänner, men det är absolut inget jag grämer mig över.

Går nog att förtrycka men det kommer att komma upp mer å mer desto äldre du blir, det gissar jag på i alla fall.

MaxTheMarketer
2018-02-15, 02:27
NILS!

Du befinner dig just nu i en ond cirkel: du vaknar upp med en känsla av ensamhet, du kommer hem från jobbet och blir påminnen om hur ensam du känner dig igen och du kanske till och med somnar in gråtandes och vaknar med intorkade ögon.

Din nedstämdhet smittar av sig, troligen främst via ditt kroppsspråk (dålig hållning, hängande axlar inåt) och möjligen din monotona röst eftersom inget känns roligt eller värt längre att leva för (för du känner dig ensam).

Detta gör då att tjejer undviker dig och bara känner hur en deprimerad människa närmar sig dem på krogarna och klubbarna vilket får dig att känna dig ännu mer misslyckad, ännu mer ensam och ännu mer "why am I still living this shitty life".

Detta måste du skaka av dig! Du måste göra dig själv stark först, för din egen skull enbart! Du ska investera i din hälsa för din skull, så att du mår bra för att du förtjänar att må bra, INTE för att "då kan jag få en tjej så jag slipper känna mig ensam igen".

Fuck that, BÄRSÄRK säger den tunga sanningen att en tjej inte kommer att fylla din tomhet för ingen vill vara någon annans kork som täpper igen det tomma hålet. En tjej vill vara med dig för att Du är Du och för att Du har en skön livsåskådning (tar livet med en klackspark cuz why so serious som Jokern sa) och du bryr dig om ditt eget välbefinnande för din egen skull.

Sedan rekommenderar jag att du i princip ALDRIG tar råd från tjejer eller kvinnor för de kan inte sätta sig in i en mans situation idag och de flesta tjejer och kvinnor känner bara andra tjejer och kvinnor som har sitt på det torra så därför tycker de att du också minsann borde ha ditt på det torra redan.

Jag har själv varit i situationen där ensamhet är en plåga, där det känns som om en tjej i livet skulle vara "lösningen på alla problem" men det är det inte. Vem fan vill vara med någon som känner sig ensam? Vad har en sådan person att bidra en med?

Skulle du vilja hänga med en polare som känner sig ensam eller "sällskapssjuk" som pratar om hur ensam och deppig han känner sig hela tiden? Eller skulle du vilja hänga med en polare som har en skön livsåskådning och som njuter av sin egen tidsbegränsade existens?

Tänk nu att polaren är en tjej. Sedan som någon annan skrev, feghet är den största utmaningen för båda oss. Fan, jag har inte pratat med en tjej i nyktert tillstånd på över ett år vilket säger en hel del om mina problem och varför jag inte får till det: vem fan vill umgås med nån som måste vara full för å kunna snacka med dem?

Steg 1: börja gymma, sova och äta bättre så att du investerar i ditt eget välbefinnande. Detta gör du ENBART för din skull, INTE "för att få en tjej och slippa känna mig ensam".

Steg 2: upptäck någon hobby utöver ditt arbete som du pysslar med för att du tycker om det, INTE "för att jag ska kunna få tjejer så jag slipper känna mig ensam".

Steg 3: börja med "entourage game" som beskrivet i mitt tidigare inlägg eller så gör du "one shot one kill" där du försöker dra hem en tjej i taget vilket är mer kortsiktigt tänkande, men ditt liv, därmed ditt val.

Final tip: sluta läs nyheter, foruminlägg, osv på nätet, och sluta titta på TV (dra ut och släng TV-kabeln eller sälj TV:n). Majoriteten är bara gnäll och pessimism som bara gör att du fortsätter leva kvar i din onda negativa spiralformade cirkel som du befinner dig i just nu.

GL HF!

Minikubik
2018-02-15, 06:27
Tror folk(killar i detta fallet) oroar sig för mycket. Har själv aldrig haft några problem med motsatta könet, trots att mitt utseende lämnar mycket att önska. Fast å andra sidan är jag ju en "tatuerad kåkfarare" ;)

J.V
2018-02-15, 06:34
Tror folk(killar i detta fallet) oroar sig för mycket. Har själv aldrig haft några problem med motsatta könet, trots att mitt utseende lämnar mycket att önska. Fast å andra sidan är jag ju en "tatuerad kåkfarare"Bad boys har det sa javla latt. Nice guys far aldrig nagon!!!!!!

Minikubik
2018-02-15, 06:35
Bad boys har det sa javla latt. Nice guys far aldrig nagon!!!!!!

Mmm livet är en dans på rosor konstant. Vi grottmänniskor har inga bekymmer

Rahf
2018-02-15, 06:35
Tror folk(killar i detta fallet) oroar sig för mycket. Har själv aldrig haft några problem med motsatta könet, trots att mitt utseende lämnar mycket att önska. Fast å andra sidan är jag ju en "tatuerad kåkfarare" ;)

Du är nog bra mer avslappnad i sånt sällskap än många andra, skulle jag tro.

Minikubik
2018-02-15, 06:56
Du är nog bra mer avslappnad i sånt sällskap än många andra, skulle jag tro.

Lite det jag menar, många killar oroar sig, börjar bete sig konstigt osv istället för att bara behandla tjejer som människor. Är hon söt så säg det, men låt det inte bli konstlat. Lyssna på vad dom säger och var bara er själva så brukar det ge sig

Läskeblask
2018-02-15, 07:51
Jag var otroligt blyg förr. Började träna och fick en enligt många, okej kropp. Höjde självörtroendet massor. Snygga kläder och en ordentlig mängd alkohol så går det bra, docj inte för mycket. Se glad ut och var inte sliskig. Man blir nobbad typ 9/10 men so what.

AlexGBG
2018-02-15, 09:40
Det gäller bara att fortsätta försöka, jag har tänkt samma sak tidigare när jag blivit singel att typ "hur fan ska man nu hitta någon att ligga med", men nätet är fullt av sugna brudar, så det är bara att enträget jobba vidare om man nu är sugen.

Läskeblask
2018-02-15, 11:00
Jag tycker det är lättare på krogen. Jag har inte fått många likes på några datingsidor och andra sidan har man inte satsat till 100%. Konkurransen är hård. Lite dåligt om man inte trivs ute men det är min åsikt.

Kaalle
2018-02-15, 11:24
Har diskuterat detta ämne mycket genom åren. Har själv varit i liknande situation och har många vänner, vettiga snälla killar, med bra jobb och utbildning, alla i samma sits. Min slutsats, efter mängder av datapunkter, är att någonting är fel i Sverige, det ska inte behöva vara så svårt för vanliga killar.

Precis som du nämner, åker man till Sydamerika är det inte så svårt, åker man till Asien är det ännu lättare. Du kan åka i princip var som helst, typ Finland, och det är lättare än i Sverige. Själv har jag tröttnat på Sverige av många anledningar, men detta var helt klart en av huvudanledningarna. När jag fick möjligheten att bo i Hongkong, så skaffade jag lätt tjejer, har haft två längre förhållanden och min tjej och jag ska gifta oss. Så pick your country och lämna dom dryga svenska brudarna bakom dig..

Tjejer med sämre självkänsla, sämre självförtroende. Mansdominerat samt att den socioekonomiska biten är viktigare också. Kolla på asiatiska par i Hong Kong, Kina, Thailand whatever, mannen ser ut som skit, kulmage och går runt och petar sig i näsan och tjejen är söt. Hur svårt är det då som medelmåttig västerlänning? : )

timoat
2018-02-15, 12:00
Tjejer med sämre självkänsla, sämre självförtroende. Mansdominerat samt att den socioekonomiska biten är viktigare också. Kolla på asiatiska par i Hong Kong, Kina, Thailand whatever, mannen ser ut som skit, kulmage och går runt och petar sig i näsan och tjejen är söt. Hur svårt är det då som medelmåttig västerlänning? : )

I asiatiska länder är pengar och statua allt för kvinnorna. De bryr sig inte om hur mannen ser ut.

Läskeblask
2018-02-15, 12:27
Ser man bra ut och har livet i ordning skall det väl inte vara så svårt? Det är inte så att man kan sitta hemma och vänta att nånting skall hända för det kommer aldrig att hända tyvärr. Det är ofta problemet med såna killar, de försöker inte tillräckligt. Man kan inte sitta tyst och se halvsur ut i ett hörn. Om man då inte ser ut som brad pitt och lyckas få napp endå. Personligen hatar jag nätdating. Man faller snabbt bort i mängden och känns på nåt sätt trögt. Man kan ju försöka på arbetsplatsen, gymmet osv att börja snacka, som man snackar med vem helst. Jag frågade efter papper och penna på en restauran och gav min nr till en servitris för vad har man att förlora? Räkna med att få nobben jävligt ofta men det är så det funkar. Därför gillar jag krogen för där skiter man i det och det är lätt att få till ett samtal efter några starka. Som sagt allt är fast i det egna beteende och hur mycket man orkar försöka

Kaalle
2018-02-15, 12:33
I asiatiska länder är pengar och statua allt för kvinnorna. De bryr sig inte om hur mannen ser ut.

Lite av generalisering från din sida. Finns gott om asiatiska kvinnor med egna pengar och gott om asiatiska män utan pengar som får tjejer. Min poäng är mer att ribban är satt lägre och kvinnor känner inte att dom har rätten av välja och vraka. Det är en helt annan dynamik än i väst.

Diomedea exulans
2018-02-15, 12:38
Lite av generalisering från din sida.

+1, nog har jag sett kinesiskor tråna efter en man för han är "so handsome".

Danomax
2018-02-15, 12:41
Jag är 29 och de senaste 5 åren har jag ej fått någon kvinnlig närhet eller kärlek alls. Sen jag var 24 och mitt ex var otrogen och dumpade mig har det varit heltorka.

Jag ser rätt ok ut, vissa säger jag ser bra ut. Jag är 180, typiskt svenska raka drag, bra hår och sånt, bra symmetri.

Försöker mig på onlinedating men med väldigt dålig respons. Jag har testat det mesta, var trevlig, mig själv, lite asshole och alla möjliga tekniker, det går helt åt skogen varje gång, oftast får man inget svar alls eller när man får det är det dissande eller i vissa fall till och med block fast man ej varit otrevlig.

Jag bara jobbar på dagarna, har väl ett fåtal vänner kvar men ingen kvinnlig umgängeskrets.

Känns som att marknaden blivit hårdare de senare åren, kan det ha att göra med typ tinder och social media? Uppfattar det som att det var mycket enklare för 6-7 år sedan, tjejerna var trevligare och mer öppna och så.


Är väl ingen jättebrådis som man att skaffa familj än, det kan jag göra under 30 nån gång, men jag måste erkänna att jag börjar känna mig stressad när man inte ens får några valmöjligheter så man kan testa på å se vad som passar?

Jag får ju liksom ingen social eller sexuell erfarenhet rent intimt med kvinnor alls, 5 år sedan man låg .. Är ju i stort sett som att man är oskuld på nytt igen.

Förstår verkligen inte vad jag ska göra, kan någon hjälpa?

De första 2 åren brydde jag mig väl inte för mycket, skötte mitt, men med åren så blir man rätt nedstämd utan närhet, jag har på senaste börjat tappa motivation för det mesta och numera vågar jag knappt ens försöka med en kvinna längre för jag blir bara nedslagen ändå.

Någon som vet vad man ska göra??
Dom killar som jag känner som får lägra nya kvinnor jämt, är dom som ljuger och manipulerar mest.

Vissa i kombination med att ha tjej/fru och barn under många år.

En del av dom är varken vackra eller rika.

Du får helt enkelt lära dig den konsten eller vara utan.

Att ärlighet lönar sig är en ungefär lika stor lögn som att Jesus gick på vattnet.

Människor hatar sanningen och älskar lögner, det är därför religion och socialdemokrati är så framgångsrikt.

Läskeblask
2018-02-15, 13:27
Vad behöver man ljuga om? Sin ekonomi, vad man jobbar med eller att man söker sin livs kärlek fastän man bara vill ha sex?

timoat
2018-02-15, 13:28
Lite av generalisering från din sida. Finns gott om asiatiska kvinnor med egna pengar och gott om asiatiska män utan pengar som får tjejer. Min poäng är mer att ribban är satt lägre och kvinnor känner inte att dom har rätten av välja och vraka. Det är en helt annan dynamik än i väst.

+1, nog har jag sett kinesiskor tråna efter en man för han är "so handsome".

Nä, jag pratar om varenda individuella asiatiska tjej. Vad Fan tror ni?

ApexProcyon
2018-02-15, 13:31
Nä, jag pratar om varenda individuella asiatiska tjej. Vad Fan tror ni?

Visst är det roligt när man generaliserar för att kunna prata om något som sker på gruppnivå och folk börjar plocka ut anekdotiska individexempel?

Varenda. Gång. :D

Diomedea exulans
2018-02-15, 13:36
Nä, jag pratar om varenda individuella asiatiska tjej. Vad Fan tror ni?

Men hur har du kommit fram till din generalisering? Det är väl ändå från asiatiska tjejer du pratat med? Min generalisering är en annan än din generalisering.

The_RobRoy
2018-02-15, 15:52
Tjejer med sämre självkänsla, sämre självförtroende. Mansdominerat samt att den socioekonomiska biten är viktigare också. Kolla på asiatiska par i Hong Kong, Kina, Thailand whatever, mannen ser ut som skit, kulmage och går runt och petar sig i näsan och tjejen är söt. Hur svårt är det då som medelmåttig västerlänning? : )

Förklaringen är nog något mer komplex och när man väl hittat en tjej uppstår dom kulturella skillnaderna, inte helt lätt ändå.

Kaalle
2018-02-15, 16:37
Nä, jag pratar om varenda individuella asiatiska tjej. Vad Fan tror ni?

Ja det lät lite så. Så du var sarkastisk eller vad?

Förklaringen är nog något mer komplex och när man väl hittat en tjej uppstår dom kulturella skillnaderna, inte helt lätt ändå.

Givetvis finns det fler faktorer, men återigen titta på asiatiska par. I regel ser mannen ut som skit och/eller beter sig som skit. Det är inte svårt att utmärka sig då. Detta är ingen kritik mot asiatiska män, det handlar mer om att dom inte behöver anstränga sig. Män har ett högre människovärde och rättigheter, kvinnor har skyldigheter. Kan inte uttala mig med säkerhet om Kina men i Sydostasien är det definitivt dessa villkor som råder.

wintersnowdrift
2018-02-15, 19:53
Själv är min bekantskapskrets väldigt smal och splittrad i Stockholm. Det finns liksom inga överskridande vänner, utan de allra flesta umgås jag med en och en. Jag tror detta kommer sig av att vara relativt nyinflyttad, och inte vara student.

Tyvärr förefaller ett gäng av mina arbetskollegor ganska destruktiva i sina privatliv, så det umgänget undviker jag i stort.

Kvar finns då nätdejting, som åtminstone för mig har lett till en chans att träffa och bli intresserad av kvinnor. Kanske inte någonting som mynnat ut i något mer, men nu känns det som en tidsfråga, istället för något som aldrig kommer hända.

En viktig del för mig är dock: nätdejtingen är enbart första morsekoden man skickar ut. Därefter krävs det ju någon form av social kapacitet och förmåga att både se bra grejer i andra människor, samt framhäva den människa man är, istället för den man ibland tror folk vill se.

Om nätdejting hjälper snarare än stjälper - go for it. Om man däremot får sämre och sämre självkänsla därför att man har svårt att få till IRL-kontakter via Tinder etc, så hade jag skippat det.

Nej, men kvinnligt sällskap är något man "får" som tack för att man är en sån som en kvinna vill ha sällskap med. Så jag tycker inte retoriken är så knasig ändå.


Men det är ju inte ett tacksamhetsbevis från kvinnornas sida. De umgås med dig därför att ditt umgänge är givande för dem. Det finns ett ömsesidigt utbyte; inte en belöning som utdelas från ena parten till den andra.

Jag håller med i det mesta... men att ta hand om barn ensam, utan partner, är ingen lek. Man KAN göra det, men de flesta märker nog rätt snabbt att man är ute på väldigt djupt vatten om man försöker sig på det. Vill man ha barn - vilket de flesta, speciellt kvinnor, förr eller senare vill, så är en partner svårt att klara sig utan. Vid 35 börjar det bli ont om föräldrar och far-morföräldrar som kan och orkar ställa upp också.

Annars är det som du skriver, folk, både män och kvinnor, vill ha en partner som berikar ens liv. Är man en tråkmåns utan personlighet och utstrålning så blir det jäkligt svårt. Att kunna prata utan att få en panikattack duger inte, det måste komma något intressant ur käften också.

Åh gud nej, jag säger verkligen inte att det är enkelt att vara ensamstående förälder, särskilt inte från start. Nu ska man väl aldrig säga aldrig men jag hade i skrivandets stund inte ens övervägt att skaffa barn ensam. De flesta tänker sig antagligen en partner för barnanskaffande - men ett antal kvinnor som inte hittar rätt pappamaterial väljer trots allt att bli ensamstående istället. Poängen är att möjligheten faktiskt finns.

Problemet med det är att kvinnorna inte verkar vara särskilt nöjda i slutändan heller. Man kan knarka matches, dejts, liggande och komplimanger (väldigt förenklat såklart) men i slutändan så märker man att det är tomma ord och gester för att få ligga och killarna som är attraktiva på riktigt precis som tjejerna vet att man kan få mer.

Skillnaden mellan killarna och tjejerna är inte direkt att man vill ha mer eller mindre kvalitet på sin partner eller att man är bättre eller sämre i stort. Skillnaden är värdet och intresset man kan skapa utan att ha "partneregenskaperna". Det i sin tur eskalerar sedan jakten och inflationen på intresse visat för kvinnorna.

Så kort och gott, som kvinna kan du alltid få spela spelet men du vinner nödvändigtvis inte. Du får gratis trisslotter. Som man måste du först jobba ihop resurserna för att köpa trisslotterna som du sedan kanske kan vinna på.

Jag tror säkert att lika många singelkvinnor som män känner hopplöshet över dejtingmarknaden. Trots att vi idag har algoritmer för optimal partnermatching så verkar det vara just matchningen som inte fungerar.

Och jo jag vet att det som kille inte lönar sig att gnälla, det är omanligt osv osv, men måste fan få utlopp för det ibland.

Förrförra helgen drack jag lite med en vän, kom hem sen, grinade innan jag somnade, tänkte tillbaka för några år sen när man hade flickvän osv, livet var så bra då, helt annat hopp, nu är man bara ensammen.

Man får visst gnälla även som man. Jättetråkigt att du känner dig ensam. Har du något (gärna socialt) fritidsintresse du kan tänka dig att börja lägga mer tid på? Att göra något stimulerande utöver jobbet brukar vara värdefullt oavsett om man är i ett förhållande eller ej.

shadowfire
2018-02-15, 20:33
Varför togs inte detta i datingtråden? Där har detta ändå avhandlats på repeat i +5 år eller ngt :P

WHITEFOLKS
2018-02-15, 20:55
Jag tror säkert att lika många singelkvinnor som män känner hopplöshet över dejtingmarknaden. Trots att vi idag har algoritmer för optimal partnermatching så verkar det vara just matchningen som inte fungerar.


Man kan säkert känna frustration över att man inte får resultatet man önskar på samma sätt men det är fortfarande en skillnad på effekten av att inte erbjudas det man vill ha och att nekas för det man erbjuder både psykiskt och fysiskt.

Dessutom har man möjligheten att fylla behov av fysisk närhet och uppskattning på vägen istället för ensamhet.

Bob90
2018-02-15, 20:58
Jag funderar på om det finns ett samband mellan onlinedejtingens (både nätdejting och appdejting) införande och ökat antal singlar.

Benny Carlsson
2018-02-15, 21:30
Nä precis, så fundera över varför du sitter och mår dåligt över något utan att du vet varför :)

[YT]PEQxEJ5_5zA[/T] Men du fattar alltså inte att det är djupt, biologiskt inpräntat i alla män att önska kvinnligt sällskap? Alla hans förfäder sedan flera hundratals miljoner år - rentav en miljard år - har reproducerat sig men en hona. Det är lika självklart som att han vill äta mat och sova och andas. Man skulle kunna säga att det är målet/meningen med livet.

Benny Carlsson
2018-02-15, 21:33
Det är ju inte direkt matematik som ligger till grund för denna skeva uppfattning. Men det kan ju vara hjälpligt med en inblick i kvinnans tankevärld.

Det kan också vara intressant att notera att en kvinna kan öka sin attraktion med 2 poäng på en skala från 1 till 10 genom att bara gå ned några kilo i vikt. En man måste öka sin inkomst 10 gånger om för att öka sin attraktionskraft med 2 poäng.

Så jo det är enklare för tjejer och genom historiens gång så har betydligt fler kvinnor än män fått avkomma. Har du någon källa på det där eller var det mest ett illustrerande, teoretiskt exempel?

Bärsärk
2018-02-15, 21:49
Men du fattar alltså inte att det är djupt, biologiskt inpräntat i alla män att önska kvinnligt sällskap? Alla hans förfäder sedan flera hundratals miljoner år - rentav en miljard år - har reproducerat sig men en hona. Det är lika självklart som att han vill äta mat och sova och andas. Man skulle kunna säga att det är målet/meningen med livet.

Finns massor med saker som är djupt biologiskt inpräntade i människor som vi inte heller väljer att göra.

Benny Carlsson
2018-02-15, 22:25
Finns massor med saker som är djupt biologiskt inpräntade i människor som vi inte heller väljer att göra.

Vilka andra, biologiskt essentiella, "saker" väljer människor i alllmänhet bort?

Bärsärk
2018-02-15, 22:30
Vilka andra, biologiskt essentiella, "saker" väljer människor i alllmänhet bort?

Jaga för mat

Slåss för överlevnad

Benny Carlsson
2018-02-15, 22:32
Jaga för mat

Slåss för överlevnad

Människor jobbar ju 40 timmar i veckan för att få ihop mat. Människor som blir angripna antingen flyr eller slåss för överlevnad. Alla människor äter. Inte ens hemlösa svälter i Sverige.

Dessutom är inte våld något som krävs för att upprätthålla liv, även om det alltid har varit ett krav, på grund av omständigheterna.

WHITEFOLKS
2018-02-15, 22:39
Jaga för mat

Slåss för överlevnadMat kan vi få utan att jaga själva, överlever gör vi utan att behöva slåss för det. Det var inte saker man gjorde för att man ville utan för att man var tvungen.

NilsZxx
2018-02-15, 23:32
Jaga för mat

Slåss för överlevnad

Men det är väl ändå för att vi kan köpa mat på affären? Att gå till affären är ju vår "jakt" nu, dvs vårat sätt att få mat. Utan affärer etc så skulle vi ju vara motiverade att jaga?

Samma med överlevnad, vi slåss inte för att vi inte har nåt hot, när hotet kommer måste vi slåss, om vi vill överleva dvs.


Jag tycker det låter heldumt att man på nåt sätt ska vara tvungen att förtrycka behovet av kärlek å skaffa familj, det är typ fundamentalt för vår överlevnad och därmed också psykiska hälsa, är jag nästan säker på.

shadowfire
2018-02-16, 00:17
Jag har iofs varit singel i 40 år men ser det som att marslows har en poäng i att man behöver kärlek och behöver bli sedd, men det måste inte nödvändigtvis vara en klassisk relation a'la ivanhoe på juldagen etc. Tvärtom så är vi människor så pass primitiva att det sociala behovet vi behöver kan tillgodoses med vänner, släkt, familj, husdjur etc och vi kan må toppen med det trots att vi inte har en monogam relation. Dessutom så finns där inget som säger att relationen måste vara monogam, vilket fler har kommit på sista 10 åren. Nu om något är det mer vanligt att man är poly, swingers etc, det är inte fy skam längre att ha trekanter mm.

Det är inte sällan att singlar just öser på med umgänge med vänner just för att må bra som det är i singellivet.

Behovet vi har är socialt umgänge och närhet och som sagt, det kan man få om man blir bästa polare med en älg.

NilsZxx
2018-02-16, 00:31
Jag har iofs varit singel i 40 år men ser det som att marslows har en poäng i att man behöver kärlek och behöver bli sedd, men det måste inte nödvändigtvis vara en klassisk relation a'la ivanhoe på juldagen etc. Tvärtom så är vi människor så pass primitiva att det sociala behovet vi behöver kan tillgodoses med vänner, släkt, familj, husdjur etc och vi kan må toppen med det trots att vi inte har en monogam relation. Dessutom så finns där inget som säger att relationen måste vara monogam, vilket fler har kommit på sista 10 åren. Nu om något är det mer vanligt att man är poly, swingers etc, det är inte fy skam längre att ha trekanter mm.

Det är inte sällan att singlar just öser på med umgänge med vänner just för att må bra som det är i singellivet.

Behovet vi har är socialt umgänge och närhet och som sagt, det kan man få om man blir bästa polare med en älg.

Mm, har du sällskap med mycket tjejer då?

Klein
2018-02-16, 00:42
Ett fåtal får alla, resten får inget, så verkar det vara idag.

Man kan ju fråga sig om de föregående två generationerna varit ett historiskt undantag som tack vare välfärdstat med tillhörande normer haft det ovanligt lätt att föröka sig. Så lätt att det har producerats en massa avkomma som är helt inkapabel att föröka sig under normala omständigheter. Omständigheter som vi kanske är på väg tillbaka mot. Med andra ord, lyssna inte på vad era föräldrar säger. De är undantagen. Inte du.

Benny Carlsson
2018-02-16, 02:10
Mm, har du sällskap med mycket tjejer då? Vill du ha det? Du har redan nämnt att ditt utseende inte är problemet. Vilket det sällan är i sådana här fall.

Var en man. Du är ung och det räcker. Du ska visa latent aggressivitet, självförtroende, lätt nonchalans, och ha en humor utan att le för mycket (alltså man ska le, men många nervösa killar ler hela tiden med hela ansiktet och det ger ett väldigt pojkigt, osäkert intryck).

Jag var som du länge, och sedan jag växte upp mentalt så har jag aldrig varit utan kvinnligt sällskap. Ett ligg är ett facebook-inlägg bort, och det finns inte bara ett alternativ.

Klagarn
2018-02-16, 02:27
Man kan ju fråga sig om de föregående två generationerna varit ett historiskt undantag som tack vare välfärdstat med tillhörande normer haft det ovanligt lätt att föröka sig. Så lätt att det har producerats en massa avkomma som är helt inkapabel att föröka sig under normala omständigheter. Omständigheter som vi kanske är på väg tillbaka mot. Med andra ord, lyssna inte på vad era föräldrar säger. De är undantagen. Inte du.

Du brukar babbla en massa goja för det mesta.. men här håller jag med dig faktiskt. Det som tidigare räckte för att en lägra en kvinna räcker inte till idag...det krävs mer. Och väldigt många når inte upp till kraven. Att de sållas bort är således helt naturligt..tough luck liksom.

Bärsärk
2018-02-16, 06:50
Man skaffade väl familj förr i tiden också för att få arbetskraft på gården och folk som kunde hjälpa till. Historiskt sett har det ju funnits mycket praktisk nytta med att ha familj.

Det behöver man inte längre.

Som kvinna idag kan du anlita en snickare och lämna in bilen på verkstad, du behöver inte ha en händig man hemma.

Bob90
2018-02-16, 07:04
Man skaffade väl familj förr i tiden också för att få arbetskraft på gården och folk som kunde hjälpa till. Historiskt sett har det ju funnits mycket praktisk nytta med att ha familj.

Det behöver man inte längre.

Som kvinna idag kan du anlita en snickare och lämna in bilen på verkstad, du behöver inte ha en händig man hemma.

Och för att ta hand om en hemma när man är gammal.

När jag blir riktigt gammal så ämnar jag terrorisera kassörer med småmynt, råka välta varuberg i butiker, gå ruskigt långsamt i trappor och spela schack hela dagarna.

delta_mats
2018-02-16, 09:21
Frågan man bör ställa sig är denna. Varför skulle en tjej välja mig när hon kan välja någon annan?

Vilka kvalitéer har jag som andra inte har, och vilka brister?
Får man inte napp så brister det någonstans och då får man göra något åt det. Det gäller dessutom allting i livet.

Att hitta en partner är vare sig man vill eller inte en tävling. Precis som att göra karriär eller tävla i idrott så behöver man vara bättre än sina motståndare.

MaxTheMarketer
2018-02-16, 09:42
Frågan man bör ställa sig är denna. Varför skulle en tjej välja mig när hon kan välja någon annan?

Vilka kvalitéer har jag som andra inte har, och vilka brister?
Får man inte napp så brister det någonstans och då får man göra något åt det. Det gäller dessutom allting i livet.

Att hitta en partner är vare sig man vill eller inte en tävling. Precis som att göra karriär eller tävla i idrott så behöver man vara bättre än sina motståndare.

Attraktion är inte logiskt, annars hade vi aldrig haft fenomenet "badboys" som saknar "logiskt förnuftiga egenskaper som snällhet, omtänksam, trogen" osv.

Samtidigt så kan man skaffa sig de attraktiva egenskaperna som badboys har medan man skippar de destruktiva egenskaperna som misshandel och otrohet.

Macroman
2018-02-16, 10:17
Mm, har du sällskap med mycket tjejer då?

Ja, 800 dejter enligt relationstråden. Var väl över ett ganska många år har jag för mig men inte illa ändå.

Macroman
2018-02-16, 10:29
Man kan ju fråga sig om de föregående två generationerna varit ett historiskt undantag som tack vare välfärdstat med tillhörande normer haft det ovanligt lätt att föröka sig. Så lätt att det har producerats en massa avkomma som är helt inkapabel att föröka sig under normala omständigheter. Omständigheter som vi kanske är på väg tillbaka mot. Med andra ord, lyssna inte på vad era föräldrar säger. De är undantagen. Inte du.

Du brukar babbla en massa goja för det mesta.. men här håller jag med dig faktiskt. Det som tidigare räckte för att en lägra en kvinna räcker inte till idag...det krävs mer. Och väldigt många når inte upp till kraven. Att de sållas bort är således helt naturligt..tough luck liksom.

Ja, håller med. Noterar också att många unga killar som är usla på att få kontakt med kvinnor blir rejält sura när de inte lyckas träffa någon. De verkar tro att de ska kunna "kräva" (s.k entitlement) att få en kvinna pga att de är så trevliga/normala/nice guys etc.

Ett av problemen numera är att vi har ett feminiserat samhälle där kvinnor styr normen. Kvinnor/mammor säger till sina söner att de ska vara snälla och trevliga vilket inte är fel i sig men tyvärr ofta leder till att de blir fega, ryggradslösa mesar. Deras fäder är ofta också hunsade mesar så de manliga förebilderna är inte mkt att ha.

Rekommenderar återigen denna bok som ingående beskriver denna problematik:

https://www.amazon.com/Rational-Male-Rollo-Tomassi/dp/1492777862/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1518773268&sr=8-1&keywords=rollo+tomassi

Rollo Tomassis blogg/hemsida: https://therationalmale.com/

Macroman
2018-02-16, 10:31
Attraktion är inte logiskt, annars hade vi aldrig haft fenomenet "badboys" som saknar "logiskt förnuftiga egenskaper som snällhet, omtänksam, trogen" osv.

Samtidigt så kan man skaffa sig de attraktiva egenskaperna som badboys har medan man skippar de destruktiva egenskaperna som misshandel och otrohet.

Detta är nyckeln till framgång ja.

delta_mats
2018-02-16, 10:59
Attraktion är inte logiskt, annars hade vi aldrig haft fenomenet "badboys" som saknar "logiskt förnuftiga egenskaper som snällhet, omtänksam, trogen" osv.

Samtidigt så kan man skaffa sig de attraktiva egenskaperna som badboys har medan man skippar de destruktiva egenskaperna som misshandel och otrohet.

Nu drar ju förvisso "badboys" till sig en viss typ av flickor. Så att påstå att dessa killar har det lättare rent generellt är nog inte helt korrekt. Jag har aldrig haft problem med att få tjejer och jag är tvärtom en ganska lugn och snäll kille.

Men ser man förbi ytan (som förbättras med träning) på en person som är det första man lägger märke till så kommer personen där under bli viktigare, där finns alltid saker att arbeta med.

Bubblan84
2018-02-16, 13:16
Attraktion är inte logiskt, annars hade vi aldrig haft fenomenet "badboys" som saknar "logiskt förnuftiga egenskaper som snällhet, omtänksam, trogen" osv.

Samtidigt så kan man skaffa sig de attraktiva egenskaperna som badboys har medan man skippar de destruktiva egenskaperna som misshandel och otrohet.

Tror det här är nyckeln till min framgång. Jag ser ut som en badboy med rakad skalle, skägg, tatueringar och muskler. Är nog alldeles för trevlig och förstående i övrigt :D

Får i princip alltid hugg på krogen om jag vill. Det känns som att nyckeln till det är att prata med en massa tjejer utan att ragga. Helst gå fram till stora sällskap, som tex för ett par månader sen då det var ett gäng som hade möhippa på krogen. Brukar funka att glida förbi, stanna till, ta några ord, skämta lite och sen glida vidare. Gå runt lite, snacka med andra. Sen märker man om någon visar intresse, kanske vill gå iväg och prata lite eller så.

Har en polare som är helt extrem med brudar på krogen, det han säger är att man bara ska veta att man är bäst och snyggast på stället när man går fram till brudar. Självförtroende och utstrålning är allt, det behövs mängder även om man ser bra ut. Han snackar alltid med massor och ser tjejer han snackat med innan att han snackar med andra så brukar han märka att de kan bli svartsjuka och då vet han att kusten är klar :)

Macroman
2018-02-16, 13:20
Tror det här är nyckeln till min framgång. Jag ser ut som en badboy med rakad skalle, skägg, tatueringar och muskler. Är nog alldeles för trevlig och förstående i övrigt :D

Får i princip alltid hugg på krogen om jag vill. Det känns som att nyckeln till det är att prata med en massa tjejer utan att ragga. Helst gå fram till stora sällskap, som tex för ett par månader sen då det var ett gäng som hade möhippa på krogen. Brukar funka att glida förbi, stanna till, ta några ord, skämta lite och sen glida vidare. Gå runt lite, snacka med andra. Sen märker man om någon visar intresse, kanske vill gå iväg och prata lite eller så.

Har en polare som är helt extrem med brudar på krogen, det han säger är att man bara ska veta att man är bäst och snyggast på stället när man går fram till brudar. Självförtroende och utstrålning är allt, det behövs mängder även om man ser bra ut. Han snackar alltid med massor och ser tjejer han snackat med innan att han snackar med andra så brukar han märka att de kan bli svartsjuka och då vet han att kusten är klar :)

Japp, det är precis det här beteendet man ska ha på krogen för att lyckas. Inte vara tyst i ett hörn med sina polare eller ännu värre att vara tyst i ett hörn ensam...

Bärsärk
2018-02-16, 14:47
Och för att ta hand om en hemma när man är gammal.

När jag blir riktigt gammal så ämnar jag terrorisera kassörer med småmynt, råka välta varuberg i butiker, gå ruskigt långsamt i trappor och spela schack hela dagarna.

Finns många fina hem du kan hamna på om du är rik där du kan leva ut dina dagar riktigt bra även som helt ensam.

Hemi
2018-02-16, 14:47
... ... ... ...
Ett fåtal får alla, resten får inget, så verkar det vara idag.

Jag har varit med rätt länge mer väst om Atlanten då och jag har nyligen märkt att alla yngre tjejer kallar varandra "hoes". Verkar vara värsta modeordet.

Bob90
2018-02-16, 16:14
Finns många fina hem du kan hamna på om du är rik där du kan leva ut dina dagar riktigt bra även som helt ensam.

Absolut, min mormor sitter på ett bra hem. Finns flera aktiviteter och grejer, maten är skitbra, servicen och lokalerna är helt okej.

NilsZxx
2018-02-22, 23:26
Ja ni grabbar inte alls kul det här

Klein
2018-02-23, 00:43
Jag har aldrig haft problem med att få tjejer och jag är tvärtom en ganska lugn och snäll kille.

Det har ju rätt mycket att göra med erfarenheter under uppväxten. De som får en flickvän under puberteten/tidiga 20årsåldern, säkert inte sällan av ren slump, kommer att ha ett mycket bättre utgångsläge för framtida flickvänner. Framgång föder framgång. Motgång föder motgång.

NilsZxx
2018-02-23, 00:57
Alltså vad ska man göra, kanske dags å bege sig utomlands och leta där? Har testat online länge nu, helt omöjligt och jag börjar bli rätt trött på att tjejer helt upp och ned får aggressiva utbrott.

På krogen är det riktigt svårt att snacka med en tjej, alltid massa kompisar runt, killar etc etc.

Dystert minst sagt, man blir ju lite less då tjejer aldrig någonsin har några problem att få partners, de kan ju välja och vraka som de vill i princip... Men som man å andra sidan ... är det detta som kallas manligt privilegium eller?

Librish
2018-02-23, 05:40
Dystert minst sagt, man blir ju lite less då tjejer aldrig någonsin har några problem att få partners, de kan ju välja och vraka som de vill i princip... Men som man å andra sidan ... är det detta som kallas manligt privilegium eller?

Om du snackar partners som i förhållanden så borde det ju vara lika många killar som tjejer som har partners? För heterosexuella dvs.

Bärsärk
2018-02-23, 07:09
Alltså vad ska man göra, kanske dags å bege sig utomlands och leta där? Har testat online länge nu, helt omöjligt och jag börjar bli rätt trött på att tjejer helt upp och ned får aggressiva utbrott.

På krogen är det riktigt svårt att snacka med en tjej, alltid massa kompisar runt, killar etc etc.

Dystert minst sagt, man blir ju lite less då tjejer aldrig någonsin har några problem att få partners, de kan ju välja och vraka som de vill i princip... Men som man å andra sidan ... är det detta som kallas manligt privilegium eller?

Förstår fortfarande inte varför du envisas med att bli bitter över en situation som du absolut inte nödvändigtvis behöver vara i.

dluddeckens
2018-02-23, 08:43
Helt meningslöst att ragga på krogen, lägg ned det (baserat på mina empiriska studier :).


Bästa är att underhålla sina vänner, och skaffa nya. Statistiken är rätt tydlig, de flesta träffar sin partner via gemensamma bekanta, fungerar inte det är jobb/fritidsintressen alternativ.

Skaffa nya vänner eller nya intressen, det öppnar upp chansen att träffa nya människor man vill umgås med/har något gemensamt med. Snart har du träffat någon :)

GL!

dluddeckens
2018-02-23, 08:44
Om du snackar partners som i förhållanden så borde det ju vara lika många killar som tjejer som har partners? För heterosexuella dvs.

Är det kortvariga förbindelser behöver det inte vara 1 till 1. En kille kan avverka 10 damer medan 9 killar står utan (exempelvis).

Exdiaq
2018-02-23, 16:30
Alltså vad ska man göra, kanske dags å bege sig utomlands och leta där? Har testat online länge nu, helt omöjligt och jag börjar bli rätt trött på att tjejer helt upp och ned får aggressiva utbrott.

På krogen är det riktigt svårt att snacka med en tjej, alltid massa kompisar runt, killar etc etc.

Dystert minst sagt, man blir ju lite less då tjejer aldrig någonsin har några problem att få partners, de kan ju välja och vraka som de vill i princip... Men som man å andra sidan ... är det detta som kallas manligt privilegium eller?

Sluta gnäll, offerkofta-mentalitet leder ingenstans mer än till ett ensamt liv. Satsa på dig själv och gör saker, utöver att aktivt leta partner, som berikar dig och ditt liv. Börja sen x antal månader/år senare att aktivt leta och håll kvar vid vad som berikar dig och ditt liv.

Körde själv på Tinder förra sommaren. Hade noll behov av att hitta partner utan testade för att se vad det ledde till. Höll kvar vid alla saker som var viktiga för mig. Kanske 100 matchningar, 10-15 ledde till dejter/potentiella dejter och 1 ledde till förhållandet jag är i nu som är allt man kan önska och lite till. Handlar om siffror OCH att hålla huvudet kallt när det inte är rätt för att det inte funkar med vem du är och vad som berikar dig.

Klagarn
2018-02-23, 16:35
En stilla undran... ni som säger att det är så svårt...är ni ute efter att ligga runt eller ett förhållande?

Diomedea exulans
2018-02-23, 16:38
En stilla undran... ni som säger att det är så svårt...är ni ute efter att ligga runt eller ett förhållande?

Både och.

WHITEFOLKS
2018-02-23, 16:41
Sluta gnäll, offerkofta-mentalitet leder ingenstans mer än till ett ensamt liv. Satsa på dig själv och gör saker, utöver att aktivt leta partner, som berikar dig och ditt liv. Börja sen x antal månader/år senare att aktivt leta och håll kvar vid vad som berikar dig och ditt liv.

Körde själv på Tinder förra sommaren. Hade noll behov av att hitta partner utan testade för att se vad det ledde till. Höll kvar vid alla saker som var viktiga för mig. Kanske 100 matchningar, 10-15 ledde till dejter/potentiella dejter och 1 ledde till förhållandet jag är i nu som är allt man kan önska och lite till. Handlar om siffror OCH att hålla huvudet kallt när det inte är rätt för att det inte funkar med vem du är och vad som berikar dig.
Det är många killar som inte får i närheten den mängden matches eller dejter.

Bärsärk
2018-02-23, 16:42
gör saker

Finns inget värre än folk som gnäller över något när de inte gör allt som står i deras makt istället.

Det går alltid träna lite mera, gå till en riktig frisör, köpa lite schystare kläder, använda trevlig parfym.

WHITEFOLKS
2018-02-23, 16:46
Finns inget värre än folk som gnäller över något när de inte gör allt som står i deras makt istället.

Det går alltid träna lite mera, gå till en riktig frisör, köpa lite schystare kläder, använda trevlig parfym.

Man kan alltid göra "mer" så då blir det svårt att någonsin klaga på något.

Petoria
2018-02-23, 16:48
Man kan alltid göra "mer" så då blir det svårt att någonsin klaga på något.

Att göra mer hjälper mer än att klaga.

WHITEFOLKS
2018-02-23, 16:52
Att göra mer hjälper mer än att klaga.

Ibland är klagandet att göra mer då problemet uppmärksammas och man sedan gör något annorlunda men det är såklart från situation till situation. Sen är det väl inte klaga ELLER göra mer nödvändigtvis utan klagandet kan vara en nödvändig ventil för att sedan orka mer.

Petoria
2018-02-23, 16:56
Ibland är klagandet att göra mer då problemet uppmärksammas och man sedan gör något annorlunda men det är såklart från situation till situation. Sen är det väl inte klaga ELLER göra mer nödvändigtvis utan klagandet kan vara en nödvändig ventil för att sedan orka mer.

Visst, så länge man gör något åt sina problem så är det väl okej. Men det är inte kul att lyssna på folk som gör sig själva till offer hela tiden utan att försöka förbättra sin situation.

WHITEFOLKS
2018-02-23, 17:04
Visst, så länge man gör något åt sina problem så är det väl okej. Men det är inte kul att lyssna på folk som gör sig själva till offer hela tiden utan att försöka förbättra sin situation.

Det är väldigt sällan personerna inte gör något överhuvudtaget men sedan är det väl inte alltid det är tillräckligt för utomståendes tycke eller tillräckligt mycket för att faktiskt lösa problemet. Det finns saker man kan göra teoretiskt och saker personer klarar av att göra praktiskt.

Om man t.ex. tittar på vad Exdiaq skrev, det skulle enbart vara hjälpsamt i den utsträckning nilz inte provat tinder men det gissar jag att han har gjort bara inte med samma resultat.

Benny Carlsson
2018-02-23, 18:06
Om man t.ex. tittar på vad Exdiaq skrev, det skulle enbart vara hjälpsamt i den utsträckning nilz inte provat tinder men det gissar jag att han har gjort bara inte med samma resultat. Varför gör du inte som jag skriver? Är du inte riktigt ful så lyckas du om du gör så.

WHITEFOLKS
2018-02-23, 18:17
Varför gör du inte som jag skriver? Är du inte riktigt ful så lyckas du om du gör så.

Vad skrev du?

Benny Carlsson
2018-02-23, 18:33
Vad skrev du?

Var maskulin. Självsäker - ej underkastad/undergiven. Visa självförtroende (även om du inte har/är det): stamma inte, prata med mörkare röst, titta tjejen i ögonen (och vik aldrig blicken nedåt) när du pratar. Var inte så lätt, var upptagen (med saker att göra). Svara inte på SMS/mail direkt. Gör dig mer spännande än vad du är. Rör dig med självförtroende/manlighet (låter töntigt men kroppsspråk är otroligt viktigt).

Osv osv osv.

Diomedea exulans
2018-02-23, 18:40
Var maskulin. Självsäker - ej underkastad/undergiven. Visa självförtroende (även om du inte har/är det): stamma inte, prata med mörkare röst, titta tjejen i ögonen (och vik aldrig blicken nedåt) när du pratar. Var inte så lätt, var upptagen (med saker att göra). Svara inte på SMS/mail direkt. Gör dig mer spännande än vad du är. Rör dig med självförtroende/manlighet (låter töntigt men kroppsspråk är otroligt viktigt).

Osv osv osv.

Otroligt svårt att fejka någon längre stund. (Eller så är jag lite efterbliven.)

Benny Carlsson
2018-02-23, 20:31
Otroligt svårt att fejka någon längre stund. (Eller så är jag lite efterbliven.) Varför fejka? Väx in i rollen.

Dessutom behövs det primärt i början, för den initiala attraktionen. I och med att förälskelsen övergår i kärlek blir lojalitet och att man visar empati viktigare.

Starke75an
2018-02-23, 21:22
Var maskulin. Självsäker - ej underkastad/undergiven. Visa självförtroende (även om du inte har/är det): stamma inte, prata med mörkare röst, titta tjejen i ögonen (och vik aldrig blicken nedåt) när du pratar. Var inte så lätt, var upptagen (med saker att göra). Svara inte på SMS/mail direkt. Gör dig mer spännande än vad du är. Rör dig med självförtroende/manlighet (låter töntigt men kroppsspråk är otroligt viktigt).

Osv osv osv.


Bullshit

Benny Carlsson
2018-02-23, 21:45
Bullshit

Ah säkert. Jag sitter anonymt på E-net och ljuger för att ledsna/missnöjda killar ska misslyckas ännu mer ...

Gå och lägg dig, eller angrip mina påståenden konkret.

J.V
2018-02-23, 21:48
Ah säkert. Jag sitter anonymt på E-net och ljuger för att ledsna/missnöjda killar ska misslyckas ännu mer ...

Gå och lägg dig, eller angrip mina påståenden konkret.Lika konkret som dina pastaenden som kastas omkring som sanning?

Benny Carlsson
2018-02-23, 21:49
Lika konkret som dina pastaenden som kastas omkring som sanning? Vad dillar du nu om?

J.V
2018-02-23, 21:50
Vad dillar du nu om?Typ det har:Var maskulin. Självsäker - ej underkastad/undergiven. Visa självförtroende (även om du inte har/är det): stamma inte, prata med mörkare röst, titta tjejen i ögonen (och vik aldrig blicken nedåt) när du pratar. Var inte så lätt, var upptagen (med saker att göra). Svara inte på SMS/mail direkt. Gör dig mer spännande än vad du är. Rör dig med självförtroende/manlighet (låter töntigt men kroppsspråk är otroligt viktigt).

Osv osv osv.Och en satans massa andra inlagg i samma stil.

Benny Carlsson
2018-02-23, 22:04
Typ det har:Och en satans massa andra inlagg i samma stil.

Men kan du komma till poängen eller?! Vad är ditt problem?

J.V
2018-02-23, 22:05
Men kan du komma till poängen eller?! Vad är ditt problem?Mitt "problem" stod i inlagget du forst citerade.

Leeee
2018-02-23, 23:14
Det blir alltid svårare att hitta någon när det är det enda man fokuserar på,
Börja med någon hobby, gärna någon där du har ett umgänge med tjejer

Leeee
2018-02-23, 23:16
Ibland är klagandet att göra mer då problemet uppmärksammas och man sedan gör något annorlunda men det är såklart från situation till situation. Sen är det väl inte klaga ELLER göra mer nödvändigtvis utan klagandet kan vara en nödvändig ventil för att sedan orka mer.

Att klaga regelbundet blir mer destruktivt än tvärtom

WHITEFOLKS
2018-02-23, 23:22
Att klaga regelbundet blir mer destruktivt än tvärtom

Det är nog generellt inte så konstruktivt nej men samma sak gäller att klaga på klagandet. Personerna klagar av en anledning och denna anledning kan man tycka är befogad eller inte befogad men det är nog rätt sällan man klagar bara för att det är kul att klaga.

Leeee
2018-02-23, 23:26
Det är nog generellt inte så konstruktivt nej men samma sak gäller att klaga på klagandet. Personerna klagar av en anledning och denna anledning kan man tycka är befogad eller inte befogad men det är nog rätt sällan man klagar bara för att det är kul att klaga.

Tror dom flesta hatar klagandet, det är lite patetiskt. Förutom när det kommer från ett litet barn med influensan.

Leeee
2018-02-23, 23:28
Samtidigt tror jag att man iom klagandet tar bort fokus från det riktiga problemet och ägnar sig åt klagosång. Muttra 5 min sen kavla upp armarna och ge dig in i fighten eller vad det nu är man har problem med

WHITEFOLKS
2018-02-23, 23:29
Och hur ger man sig då in i fajten med det problemet som tråden gäller?

Leeee
2018-02-23, 23:33
Och hur ger man sig då in i fajten med det problemet som tråden gäller?

Idag så ser klimatet annorlunda ut, men att vara ledsen över det hjälper inte, du måste vara produktiv för att skörda frukten

WHITEFOLKS
2018-02-23, 23:35
Idag så ser klimatet annorlunda ut, men att vara ledsen över det hjälper inte, du måste vara produktiv för att skörda frukten

Vi har redan konstaterat att den negativa delen bara är för att ventilera och sen ska man vara konstruktiv men vad innebär det i TS fall? Vad skulle du rekommendera?

Leeee
2018-02-23, 23:41
Vi har redan konstaterat att den negativa delen bara är för att ventilera och sen ska man vara konstruktiv men vad innebär det i TS fall? Vad skulle du rekommendera?

Börja med något som kvinnor i majoritet gillar.
Tex har min fru en frisör, som är straight, han håller på bli utbränd pga dejting, allt tack vare hans yrke.
Polaren är pt, tjejer står på kö
En annan polare är instruktör i självförsvar, också stor efterfrågan av tjejer.

Så hitta en miljö där du naturligt blir en som tjejer vill umgås med, ragga inte själv bara utan va proffisionell

svenbanan
2018-02-23, 23:55
Vi har redan konstaterat att den negativa delen bara är för att ventilera och sen ska man vara konstruktiv men vad innebär det i TS fall? Vad skulle du rekommendera?

Problemet är väl att klagandet sker i ett internetforum. Vad du (om det nu är ditt klagande ni pratar om) faktiskt gör åt din situation är det ingen härinne som märker nåt av. Dvs det verkar som att du bara fortsätter klaga i evighet.

Jag säger inte att det är ditt fel att det blir så. Men jag tror det är en stor del av anledningen att många uppfattar det på detta sätt.

Jag har heller inget konstruktivt att komma med vad gäller att ändra på detta.

WHITEFOLKS
2018-02-24, 01:06
Problemet är väl att klagandet sker i ett internetforum. Vad du (om det nu är ditt klagande ni pratar om) faktiskt gör åt din situation är det ingen härinne som märker nåt av. Dvs det verkar som att du bara fortsätter klaga i evighet.

Jag säger inte att det är ditt fel att det blir så. Men jag tror det är en stor del av anledningen att många uppfattar det på detta sätt.

Jag har heller inget konstruktivt att komma med vad gäller att ändra på detta.

Nu handlade det inte om mig utan fenomenet "sluta klaga, gör nåt". Jag tror inte jag har "klagat" i den här tråden men det där är ju också en såndär grej att ibland spelar det mindre roll vad man faktiskt gör och mer roll vad folk tror.

svenbanan
2018-02-24, 01:37
Nu handlade det inte om mig utan fenomenet "sluta klaga, gör nåt". Jag tror inte jag har "klagat" i den här tråden men det där är ju också en såndär grej att ibland spelar det mindre roll vad man faktiskt gör och mer roll vad folk tror.

Jag har ingen direkt koll på vem som klagat i just denna tråd. Du brukar väl få en hel del skit för att du klagar på liknande grejer, så det jag skrev är nog ändå applicerbart på din situation.

För en nyreggad användare borde det ju iofs vara lite annorlunda kan man tycka. Rimligtvis har ju folk inte sett denna person klaga gång efter annan (eftersom han är nyreggad) och borde inte ruttna så snabbt.

Kanske folk blivit såpass irriterade på ditt klagande (möjligtvis på felaktiga grunder) att de drar andra över samma kam, medvetet eller omedvetet.

Jag kan erkänna att jag finner ditt sätt att klaga, eller vad man nu ska kalla det, aningens irriterande. Lite mindre irriterande efter att du förklarat att det mest handlar om att släppa ut lite ånga. Men ändå lite irriterande på nåt sätt.

Det är i alla fall min personliga lilla hobbyanalys.

Dock vet jag inte riktigt varför det är irriterande att du (eller nån annan klagar). Även om jag alltså tror att irritationen kanske förstärks av att man inte har mycket till kontext på ett internetforum, och bara får se likartade inlägg flera gånger. Men rimligtvis borde det ju över huvud taget inte vara irriterande att läsa klagande av någon som är missnöjd över något.

Det är väl nåt Freudianskt antar jag...

delta_mats
2018-02-24, 01:45
Nu handlade det inte om mig utan fenomenet "sluta klaga, gör nåt". Jag tror inte jag har "klagat" i den här tråden men det där är ju också en såndär grej att ibland spelar det mindre roll vad man faktiskt gör och mer roll vad folk tror.

Jag tror i princip alla som har koll på dina inlägg förknippar dig med gnäll i relationstråden. Aldrig verkar du vilja ha tips och råd för att faktiskt göra något åt din situation utan det ska bara gnällas. Klart folk blir less, ingen gillar en gnällpelle.

WHITEFOLKS
2018-02-24, 01:51
Jag tror i princip alla som har koll på dina inlägg förknippar dig med gnäll i relationstråden. Aldrig verkar du vilja ha tips och råd för att faktiskt göra något åt din situation utan det ska bara gnällas. Klart folk blir less, ingen gillar en gnällpelle.

Jag har frågat efter konkreta saker många gånger utan att någon velat hjälpa till med det så du har fel. Det är bara "sluta gnäll, gör nåt", det är inte ett ett tips eller råd.

Men jag är inte förvånad över att flertalet nu är villiga att påpeka hur mycket jag har gnällt (vad det nu är) och hur gnällig jag är, trots att jag inte har gnällt något nu. Hittar man någon att trycka ner så är det bara att passa på.

svenbanan
2018-02-24, 02:19
Men jag är inte förvånad över att flertalet nu är villiga att påpeka hur mycket jag har gnällt (vad det nu är) och hur gnällig jag är, trots att jag inte har gnällt något nu. Hittar man någon att trycka ner så är det bara att passa på.

Var det där riktat till mig?

WHITEFOLKS
2018-02-24, 02:25
Var det där riktat till mig?

Nä i ditt fall så kom ju du bara in och svarade på vad du såg och jag kan förstå varför du uttryckte dig som du gjorde.

svenbanan
2018-02-24, 02:48
Nä i ditt fall så kom ju du bara in och svarade på vad du såg och jag kan förstå varför du uttryckte dig som du gjorde.

:thumbup:

leee
2018-02-24, 02:51
wbhf9jmx3sM