handdator

Visa fullständig version : Golv


GOONI 7
2018-02-12, 21:32
Håller på att fixa ett gym hemma, tänkte lägga gummi på hela golvet. Men hur tjockt bör det vara? Finns ju lite olika att välja på. Tänkte ha lika tjockt överallt. Även under maskinerna. Så hur tjockt bör jag välja?

Stuffer
2018-02-13, 07:50
Vad är det för underlag? betong? trä?

Bob90
2018-02-13, 09:15
Vad är syftet med gummeringen? Ska du bara få lite bättre grepp och skydda golvet mot lite repor eller ska du kunna köra typ marklyft eller ryck och stöt? :P

GOONI 7
2018-02-13, 11:56
Vad är det för underlag? betong? trä?

Det är betong

GOONI 7
2018-02-13, 11:58
Vad är syftet med gummeringen? Ska du bara få lite bättre grepp och skydda golvet mot lite repor eller ska du kunna köra typ marklyft eller ryck och stöt? :P

Blir väl en blandning av allt.

r1kkie
2018-02-13, 13:15
Blir väl en blandning av allt.

Känns onädigt å lägga tjock matta överallt om det endast behövs på en mindre del av totalytan där styrkelyft kommer utföras. Lär ju vara en ganska stor kostnadsskillnad.

Stuffer
2018-02-13, 22:51
Instämmer med ovanstående.
Att lägga en tjock gummimatta över hela golvet känns onödigt och dyrt. Skulle köra helt utan matta eller med en mycket tunn gummimatta och sedan lägga krutet på ett lyftarpodium om du tänker köra tunga marklyft och liknande.
Kan du dessutom köra på mjuka bumpervikter istället för hårda stålvikter så minskar du behovet av dämpat golv ytterligare.
Förstår om du vill dämpa mot slamrande vikter men samtidigt vill du ha ett stabilt underlag så det inte känns som att stå på en svampig madrass och träna

ccm
2018-02-14, 09:13
Såhär tycker jag om golv: http://maxstyrka.se/2018/01/att-bygga-ett-hemmagym-del-1-golv/

GOONI 7
2018-02-15, 08:55
Då jag har tagit ner en vägg och fått större träningsrum så vill jag lägga något på golvet. Och det var ju inte samma färg på golvet i dom rummen.

Funderar på och köpa det här.

http://www.gymleco.com/gymleco-produkter/ever-roll-gummimatta-svartgra/

Vad har ni för åsikter om det? Och blir det dumt med ett 12mms gummi isåfall?