handdator

Visa fullständig version : skilsmässa


ozzian
2018-02-10, 18:57
Kan man diskutera det här eller bör jag söka mig till en datingsida eller singelsida?

om nån har erfarenhet om ex sex med annan under skilsmässan så vill jag höra?

själv trodde jag man låg i celibat under dessa 6 månader?

Bob90
2018-02-10, 19:02
Kanske mer passande i "relationstråden"?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778&page=4731

Kif
2018-02-10, 19:17
Jag har trott att dessa 6 månader är tid att känna efter. Dvs lev utan fru/man och prova/anpassa livet. Jag skulle förvänta mig att den andre ligger med någon om denne vill, hur juridiken säger vet jag inget om. Man är väl fortfarande gift med äktenskapsbrott och allt vad det är.

R0B
2018-02-10, 20:07
Det är knappast olagligt att vara otrogen.

I alla fall inte i Sverige.

Diomedea exulans
2018-02-10, 21:17
själv trodde jag man låg i celibat under dessa 6 månader?

Aldrig hört det.

huldz
2018-02-10, 21:19
Man skulle ju kunna ha en ömsesidig överenskommelse med din "expartner" att det är okej att träffa andra. Att bara välja själv att ligga runt, särskilt om man var den som bröt relationen är i mina ögon respektlöst.

Rickard
2018-02-10, 21:36
Låter som knutbys forum det här. Äktenskapsbrott? Måste vara Knutby eller sharia det här.

Diomedea exulans
2018-02-10, 21:37
Låter som knutbys forum det här. Äktenskapsbrott? Måste vara Knutby eller sharia det här.

Har du hängt i dejtingtråden nåt? 90 % av forumet är emot nakenbilder och vill inte ha en partner som legat med fler än ett visst antal. Det här ÄR Knutby.

Donner
2018-02-10, 22:47
Man skulle ju kunna ha en ömsesidig överenskommelse med din "expartner" att det är okej att träffa andra. Att bara välja själv att ligga runt, särskilt om man var den som bröt relationen är i mina ögon respektlöst.

Har man gjort slut / lämnat besked att man vill skilja sig från sin partner har man all rätt att ligga med hur många man vill hur ofta man vill. Det är väl inte 1600-talet vi lever i?

Bob90
2018-02-10, 22:50
Har du hängt i dejtingtråden nåt? 90 % av forumet är emot nakenbilder och vill inte ha en partner som legat med fler än ett visst antal. Det här ÄR Knutby.

Man bor hemma tills man gift sig och du skola icke idka älgskog innan vigsel! *grr27*

ozzian
2018-02-10, 23:06
tackar för alla era svar, sen är det tyvärr blodigt allvar för mig.

hon får ligga med vem hon vill men mina pengar kan hon glömma i 6-12 månader.

ja tills advokaten kräver mig på dem, hoppas ni tycker jag gör rätt?

Diomedea exulans
2018-02-10, 23:15
tackar för alla era svar, sen är det tyvärr blodigt allvar för mig.

hon får ligga med vem hon vill men mina pengar kan hon glömma i 6-12 månader.

ja tills advokaten kräver mig på dem, hoppas ni tycker jag gör rätt?

Vänta nu, pengarna har du inte pratat om. Vad är grejen med dem?

Starke75an
2018-02-10, 23:15
Nä. Har man gift sig så ska man dela lika, såvida man inte bestämt något annat innan man gifte sig. Och då har man det på papper.

shut teh face
2018-02-11, 07:40
Vissa personer klarar inte av att vara själva och måste inleda nya romanser omedelbart, även om de varit gifta i 10-15 år.

Men man kan tycka att nån form av smidighet krävs om man önskar visa respekt för sin gamla partner. Det är lite jobbigt att den andra ligger med någon innan de ens flyttat ut.

TheDoctor
2018-02-11, 08:43
Jag kommer antagligen från en dyster bakgrund, men jag har lärt mig av att se på mina föräldrar och majoriteten av mina vänners föräldrar att man inte ska gifta sig. Och om man gör det se till att skriva äktenskapsförord. Och skaffa inga barn... usch

Melker2
2018-02-11, 10:05
Inte lätt det där med äktenskapsförord. Jag och min fru träffades för 25 år sedan, unga och lika panka fanns ingen tanke på sådant. Vi har dock helt olika ekonomisk läggning så för att slippa tjafs så handlar vi mat semesterresor mm gemensamt men i övrigt har vi hela tiden haft separata pengar. Hon har satt sprätt på sina på hästar, bilar och shopping medans jag har lagt en rätt stor del på börsen. En tillgångsvärdering skulle nu landa på några hundra tusen på hennes del och några miljoner på min del så en ”jämlik” skilsmässa skulle vara ett klipp för henne och känns som orättvis för mig. Men vem sjutton kunde ha en aning om det för 25 år sedan...

Gällande Knutbykommentarerna så har jag läst att de använde sex som behandling av div problem så de sprang runt hej vilt mellan gårdarna.

Oz, hoppas allt löser sig på bästa sätt!

Armed Dingo
2018-02-11, 10:27
Inte lätt det där med äktenskapsförord. Jag och min fru träffades för 25 år sedan, unga och lika panka fanns ingen tanke på sådant. Vi har dock helt olika ekonomisk läggning så för att slippa tjafs så handlar vi mat semesterresor mm gemensamt men i övrigt har vi hela tiden haft separata pengar. Hon har satt sprätt på sina på hästar, bilar och shopping medans jag har lagt en rätt stor del på börsen. En tillgångsvärdering skulle nu landa på några hundra tusen på hennes del och några miljoner på min del så en ”jämlik” skilsmässa skulle vara ett klipp för henne och känns som orättvis för mig. Men vem sjutton kunde ha en aning om det för 25 år sedan...

Gällande Knutbykommentarerna så har jag läst att de använde sex som behandling av div problem så de sprang runt hej vilt mellan gårdarna.

Oz, hoppas allt löser sig på bästa sätt!

”Ge bort” pengarna till någon du litar på?

svenbanan
2018-02-11, 11:13
”Ge bort” pengarna till någon du litar på?

Om jag inte är ute och cyklar så kommer den typen av "gåvor" gå tillbaka till giftorättsgodset (det som man ska dela på) om det inte skett tidigare än två år från det att man ansöker om skiljsmässa (eller om det är två år från man begär bodelning).

Melker2
2018-02-11, 12:38
”Ge bort” pengarna till någon du litar på?

Ett litet förtydligande, jag är inte i den situationen utan det var ett hypotetiskt resonnemang.

trädgårdsmöbel
2018-02-11, 13:18
Jag tycker att man bör undvika relationer och sex om man är nyskild. Man är jävligt skör och risken att man hamnar i ännu värre relation än den man lämnade/blev lämnad i är enorm.Ett halvårs celibat låter faktiskt jättebra. Enda undantaget är kanske om en ung Shakira vill ligga med en eller dylikt och söker upp en, men inte söka själv och vara väldigt försiktig med vem man släpper nära in på sig.

ozzian
2018-02-11, 21:45
jag fick idag mail från en fru som tydligen menade att hennes man har ett förhållande med min fru.

det var inga roliga bilder.

är det straffbart att delge andra denna infon?

Diomedea exulans
2018-02-11, 21:54
jag fick idag mail från en fru som tydligen menade att hennes man har ett förhållande med min fru.

det var inga roliga bilder.

är det straffbart att delge andra denna infon?

Vad är det du vill göra?

Tror inte det är straffbart att säga till din fru "jag mail från en fru som tydligen menade att hennes man har ett förhållande med dig". Det är straffbart att visa hemmagjord porr av din fru och den mannen för dina polare utan att din fru eller mannen är med på det (om du nu bokstavligen fick bilder).

R0B
2018-02-11, 21:58
Om du delar bilder som kan anses som intima eller kränkande med mera så ja, då kan det vara olagligt och straffbart.

Du kommer aldrig vinna eller tjäna något på att tjafsa med ditt ex.
Försök släppa och gå vidare, släng de där bilderna (om det nu faktiskt var bilder du fått). Kör igenom skilsmässan så snabbt som möjligt och gör klart allt praktiskt så du slipper sitta i skiten och kan gå vidare med ditt liv utan henne.

Det finns ingenting som blir bättre av att du beter dig illa.

ApexProcyon
2018-02-11, 22:03
Ta bort bilderna innan du faller i frestelsen att göra något dumt.

Kif
2018-02-11, 22:39
Ta bort bilderna innan du faller i frestelsen att göra något dumt.

Jag säger det igen, ta bort bilderna. Dels för din egen skull och dels för att en dålig dag och någon extra whiskey kan få större konsekvenser än det var tänkt.
Bara att gå vidare och hitta en bättre tillvaro. Har ni barn så får ni sköta det snyggt så inte de drabbas oavsett vad den andre gör. Lycka till!

ozzian
2018-02-12, 03:46
Jag säger det igen, ta bort bilderna. Dels för din egen skull och dels för att en dålig dag och någon extra whiskey kan få större konsekvenser än det var tänkt.
Bara att gå vidare och hitta en bättre tillvaro. Har ni barn så får ni sköta det snyggt så inte de drabbas oavsett vad den andre gör. Lycka till!

nej jag kommer ej att göra något

bilderna bestod av fb conversation, där dom skulle göra massa lekar, bla en träff på hotell

jag trodde jag kände min ex fru, men att bara åka o ha sex med en helt okänd man.

men nu känns allt mycket bättre, nu när jag fick vete vem hon innerst inne är.

jag blev bara så chockad
tack för stöd o hjälpen

Cooks
2018-02-12, 08:28
Ska ni skiljas 100% eller är det bara någon form av paus ni tagit?

ozzian
2018-02-12, 11:53
100%
Ringe tingsrätten idag men hon har ej lämnat in pappret.

ARMSTARK
2018-02-12, 14:12
Om det verkar som att det kommer bli en infekterad bodelning så skaffa en advokat, en bra advokat. Det är helt avgörande för om du ska komma helskinnad genom processen.

ozzian
2018-02-12, 16:06
Tack
Advokat kontaktad idag
Men 1900kr i h är dyrt, men kanske man mest använda pengar?

Det var så jävla skönt inatt att få sova 2h, efter hennes idiotgrej!
Tyvärr får barnen lida skit, och nu är 100% på barnen

Hämden kommer när den kommer, barnen i första hand!

trädgårdsmöbel
2018-02-12, 18:25
Tack
Advokat kontaktad idag
Men 1900kr i h är dyrt, men kanske man mest använda pengar?

Det var så jävla skönt inatt att få sova 2h, efter hennes idiotgrej!
Tyvärr får barnen lida skit, och nu är 100% på barnen

Hämden kommer när den kommer, barnen i första hand!

Hämnas inte. Det är onödigt. Det här är ändå en dam du måste komma överens och kunna kompromissa med i framtiden, och det räcker mer än väl vad hon gjort för att göra detta svårt, det är inte smart att addera mer till det.

Kom ihåg att du är i underläge i en skilsmässa pga ditt kön, gör henne inte sur och ge henne inte något att skada dig med.

R0B
2018-02-12, 20:58
Släpp tanken på hämnd. Det gynnar dig inte. Önska henne gott och gå därifrån.

Förövrigt behöver du inte gå till en advokat. Det är inte Särskilt avancerat det här med skilsmässa så gå till en jurist typ Familjens Jurist eller liknande.
Mycket billigare.

Det är först när ni har en konflikt och ska upp i domstolsförhandling som det börjar bli intressant att anlita advokat. Men ni är gifta och har inget äktenskapsförord eller andra klausuler? så är det i princip 50/50 som gäller i tillgångar, bara att börja räkna och dela det så bägge är hyfsat nöjda.

Diomedea exulans
2018-02-12, 21:40
http://sayquotable.com/images/quotes-images/4-quote-about-happiness-is-the-best-revenge-image-white-background.jpg

panzerpig
2018-02-12, 23:14
Fokusera på att glömma henne, ta hand om barnen och ta hand om dig själv. Det är bästa hämnden.
Du är i överläge för hon har gjort fel. Bara att ha is i magen och gå vidare.

ozzian
2018-02-13, 05:39
jeeps

allt känns 300% bättre än i lördags

tack alla för stöd

kanske tillomed kan bli lite träning imorgon