handdator

Visa fullständig version : När mår ni som bäst?


Pokkes
2018-02-09, 20:09
Ja titeln säger i princip allt, vilket scenario, tid eller händelse gör att ni i vardagen mår som absolut bäst?

ApexProcyon
2018-02-09, 20:10
När jag sover.

Swedishviking
2018-02-09, 20:13
En riktigt tung vikt i bänken flyger upp! då jävlar mår jag!!!
Alfahane deluxe då =)

Pokkes
2018-02-09, 20:15
När jag sover.

Den är sannolik.

En riktigt tung vikt i bänken flyger upp! då jävlar mår jag!!!
Alfahane deluxe då =)

den tror jag tyvärr inte på.

lanzal
2018-02-09, 20:28
När jag är omgiven av mina närmaste vänner och gör något kul ihop.. Min kompis har en bastu nere vid en sjö vid hans familjehem, en heldag där nere tillsammans med lite skön musik, sola och bada, dricka lite bärs osv.. Det är fan livet!

xan
2018-02-09, 20:33
Maxa en tenta, gå hem och titta på en riktigt bra MMA-gala och sedan dra ut med mina närmsta vänner. I den ordningen.

Alexton
2018-02-09, 20:34
När man går ut på pld (permission longe durée) efter stage / uppdrag.
Du vet att du har egentid och kan göra vad som helst. En fin klumpsumma rullar in vid löning och det kliar i kroppen efter stimulans.

Brukar börja med en lugn kväll ensam på ett hotell med en flaska vin och bra musik i lurarna, bara njuta av lugnet. Efterföljande kväll brukar bli total dekadens med kollegorna innan man drar till Spanien / Italien eller wherever for att återhämta sig.

Kif
2018-02-09, 20:36
På morgonen och larmet ringer, man beger sig iväg till jobbet i ilfart och stressad eftersom man försovit sig. Kommer till jobbet och rusar in och möts av förvånade blickar eftersom jag är ledig.
När jag sedan kommer hem och sitter i lugnet med en kopp kaffe och en filt över mig i soffan, halvslumrandes till tystnaden av ingenting. Klockan är strax efter 6 och ingen annan är vaken än på någon timme. Då mår jag bra.

PKtarzan
2018-02-09, 20:37
Sommar (gärna utomlands), härligt umgänge, god mat och alkohol

Wain
2018-02-09, 21:11
Flickvännens huvud som vilar på mitt bröst/axel, då mår jag fint.

shadowfire
2018-02-09, 21:14
Orgasm.

Kif
2018-02-09, 21:32
Flickvännens huvud som vilar på mitt bröst/axel, då mår jag fint.

Bättre när det är omvänt!

timoat
2018-02-09, 21:33
When ive cleaned my room

anvihl
2018-02-09, 21:54
Standardsvaret: I båten, bland öarna i skärgården fiskandes till fingrarna blöder.
Det tragiska ärliga svaret: när jag är helt bäng.

Lipservice
2018-02-09, 23:12
När man jobbat klart veckan, fått ur sig all återstående energi på gymet, kommer hem till pussar och kramar från alla man älskar, äter en kvällsmiddag tillsammans, slår sig ner och myser i soffan, somnar i soffan, vaknar, somnar om i sängen. Då mår jag som bäst.

shut teh face
2018-02-10, 07:45
När jag har städat huset och det är rent och fräscht
När jag umgås med barnen (och har tid att göra det ..)
När jag får snö
När jag vandrar
När jag åker snöskoter
När jag tränar styrketräning
När jag tränar konditionsträning

All annan tid är jag olycklig. :cool:

unsuspected
2018-02-10, 08:43
I vitt puder och precis innan orgasm.

LoveMachine
2018-02-10, 10:58
När musiken låter bäst. Det är ett svårfunnet tillstånd som kan slå till när man minst anar det. Men då smeker musiken varje kubikcentimeter av belöningcentrat. När det inträffar på en fredag efter en öl och en snus så är man i himmelriket.

Decepticon
2018-02-10, 11:12
Lediga lördagsmorgnar i soffan framför ett nytt avsnitt av t.ex. "the grand tour" och kärring och ungar sover. Egen lugn kvalitetstid med kaffe och smörgås. Sedan vaknar familjen och friden är borta, men dessa ca 2 timmar mellan 8-10 på lördagar mår jag riktigt bra.
Är det någon mer familjefar som känner igen sig?

Bärsärk
2018-02-10, 11:24
Jag mår aldrig bra, det är jämna plågor.

Alexton
2018-02-10, 11:57
När musiken låter bäst. Det är ett svårfunnet tillstånd som kan slå till när man minst anar det. Men då smeker musiken varje kubikcentimeter av belöningcentrat. När det inträffar på en fredag efter en öl och en snus så är man i himmelriket.

Helt rätt ! Verkar vara väldigt händelse random dessutom.

laplace
2018-02-10, 12:20
Idag mår jag riktigt bra! "Matchsamling" på retro vid 13.30 för se NLD, klämma nån burgare och dricka öl. Lär bli en lång dag för hockey efteråt. Så jäkla skönt att ha en dag då man verkligen släpper allt och bara unnar sig, tillåter sig inte stressa över saker som bör vara gjorda, det får man ta en annan dag helt enkelt - och det är OK

blåvitt
2018-02-10, 12:29
Idag har jag hunnit med vinterbad, filminspelning, frukost I det fria runt en brasa, en joggingtur och nu är jag på en klättertävling. Så typ just nu mår jag som bäst :) En härlig sommardag på en klippvägg med korvgrillning brukar sitta fint också, eller en segeltur inomskärs.

Ladugårdsdörr
2018-02-10, 13:44
Lediga lördagsmorgnar i soffan framför ett nytt avsnitt av t.ex. "the grand tour" och kärring och ungar sover. Egen lugn kvalitetstid med kaffe och smörgås. Sedan vaknar familjen och friden är borta, men dessa ca 2 timmar mellan 8-10 på lördagar mår jag riktigt bra.
Är det någon mer familjefar som känner igen sig?

Yes, fredagkväll, man har lekt med ungarna men nu har de somnat. Kärringen har också somnat i soffan och jag smyger ut i köket, tar ett par väl kylda öl, hemlagad beef jerkey och smyger upp till datorn för lite spelande och småtjafsande på Mumble.
Inte så dumt nu heller förresten. Nyss kommit in i stugan efter lek i 1.5m snö och ligger nu och slöar i soffan spanandes ut genom panoramafönstren. Kaminen laddad och klar inför kvällen.

Kev88
2018-02-10, 16:28
Jag föll stenhårt för en tjej för några månader, jag aldrig varit så kär om jag ska vara ärlig, och så bra som jag mådde då har jag aldrig gjort.

trädgårdsmöbel
2018-02-10, 17:08
Den där känslan man (eller bara jag?) kan få av att höra kvinnor prata i mun på varandra, fnittra och ha det trevligt ihop. När man får delta i sådan kvinnlig gemenskap och mest bara lyssna. Eller lyssna och lyssna när ljuden av deras röster smälter ihop och man bara hör, utan att ta in vad de säger och bara omges av det ljudet, man slappnar av och bara myser.

PatekPhillipe
2018-02-10, 17:17
När jag får äta vad jag vill.

VoDaresVins
2018-02-10, 17:39
Under vanliga veckor, när jag äter frukost på lördag och läser tidningen.
Utanför vardagen, när jag är på konsert.

blåvitt
2018-02-10, 17:41
Den där känslan man (eller bara jag?) kan få av att höra kvinnor prata i mun på varandra, fnittra och ha det trevligt ihop. När man får delta i sådan kvinnlig gemenskap och mest bara lyssna. Eller lyssna och lyssna när ljuden av deras röster smälter ihop och man bara hör, utan att ta in vad de säger och bara omges av det ljudet, man slappnar av och bara myser.

Det e fan sant

xan
2018-02-10, 18:20
Den där känslan man (eller bara jag?) kan få av att höra kvinnor prata i mun på varandra, fnittra och ha det trevligt ihop. När man får delta i sådan kvinnlig gemenskap och mest bara lyssna. Eller lyssna och lyssna när ljuden av deras röster smälter ihop och man bara hör, utan att ta in vad de säger och bara omges av det ljudet, man slappnar av och bara myser.

https://imgfast.net/users/3417/29/09/86/smiles/1298411569.png

Kif
2018-02-10, 19:11
Den där känslan man (eller bara jag?) kan få av att höra kvinnor prata i mun på varandra, fnittra och ha det trevligt ihop. När man får delta i sådan kvinnlig gemenskap och mest bara lyssna. Eller lyssna och lyssna när ljuden av deras röster smälter ihop och man bara hör, utan att ta in vad de säger och bara omges av det ljudet, man slappnar av och bara myser.
Nja, ger mig huvudvärk och allmän ångest. Inget jag mår bra av direkt.

Kif
2018-02-10, 19:13
Lediga lördagsmorgnar i soffan framför ett nytt avsnitt av t.ex. "the grand tour" och kärring och ungar sover. Egen lugn kvalitetstid med kaffe och smörgås. Sedan vaknar familjen och friden är borta, men dessa ca 2 timmar mellan 8-10 på lördagar mår jag riktigt bra.
Är det någon mer familjefar som känner igen sig?

Jag gissar på alla föräldrar känner så i stort sett.

ApexProcyon
2018-02-10, 19:23
Den där känslan man (eller bara jag?) kan få av att höra kvinnor prata i mun på varandra, fnittra och ha det trevligt ihop. När man får delta i sådan kvinnlig gemenskap och mest bara lyssna. Eller lyssna och lyssna när ljuden av deras röster smälter ihop och man bara hör, utan att ta in vad de säger och bara omges av det ljudet, man slappnar av och bara myser.

Min bättre hälft kallar det där för hönsgård, jag är benägen att hålla med. Ifall jag riskerar att behöva genomlida ljudet av en hönsgård så avlägsnar jag mig illa kvickt, man blir ju helt matt i huvudet. :d

Lycklig
2018-02-10, 20:28
Kaffe, en chokladbit och en cigarett.

Diomedea exulans
2018-02-10, 20:38
Min bättre hälft kallar det där för hönsgård, jag är benägen att hålla med. Ifall jag riskerar att behöva genomlida ljudet av en hönsgård så avlägsnar jag mig illa kvickt, man blir ju helt matt i huvudet. :d

Låter rimligt att bli glad av det.

Yes
2018-02-10, 21:26
Den där känslan man (eller bara jag?) kan få av att höra kvinnor prata i mun på varandra, fnittra och ha det trevligt ihop. När man får delta i sådan kvinnlig gemenskap och mest bara lyssna. Eller lyssna och lyssna när ljuden av deras röster smälter ihop och man bara hör, utan att ta in vad de säger och bara omges av det ljudet, man slappnar av och bara myser.
Jag spenderar hellre tiden sittandes i en grop med arga skallerormar. Och jag hatar ormar.

baktung
2018-02-10, 22:20
Man mår som allra bäst när man minst anar det. För när man tror att man mår riktigt bra vet man samtidigt att det bara kan bli sämre. Och det är ett ständigt närvarande rus av oro inför nästa nedförsbacke som liksom alltid finns där. Tvärtom mår jag istället som allra bäst när jag befinner mig längst ner i avgrunden, för då spelar ingenting roll längre och jag känner mig befriad. Och jag skulle känna mig lika fri och oåtkomlig om jag så precis fick veta att jag skulle sitta resten av livet i isolerat förvar.

VoDaresVins
2018-02-10, 22:52
Lediga lördagsmorgnar i soffan framför ett nytt avsnitt av t.ex. "the grand tour" och kärring och ungar sover. Egen lugn kvalitetstid med kaffe och smörgås. Sedan vaknar familjen och friden är borta, men dessa ca 2 timmar mellan 8-10 på lördagar mår jag riktigt bra.
Är det någon mer familjefar som känner igen sig?

Känner nog igen mig, men min frukost e oftast sist av alla då jag brukar sova ut på helgmorgnarna.
Sen kan det vara skönt den där nån dag per år när man har en längre stund ensam hemma. Väldigt sällsynt dock. Ensamtid på kvällarna finns inte heller med tonåringar som är uppe halva natten.

TheDoctor
2018-02-11, 08:47
När man sippar morgonkaffet och puffar dagens första en sommarmorgon.
Eller när man haft en riktigt dålig dag och man gymmar skiten ur ångesten.

LoveMachine
2018-02-11, 13:15
Helt rätt ! Verkar vara väldigt händelse random dessutom.

Glad att något vet vad jag menar. Det är för musik vad hunger är för mat och törst för dryck. Jag har gjort det till mitt mål i livet att hitta ett ord för det tillståndet.

blåvitt
2018-02-11, 22:10
Idag har jag badat i havet, grillat pinnbröd över brasa, tagit en lång promenad i den snöiga skogen, tränat lite, kollat en film med en mysig tjej och en flaska vin, bastat och rullat runt i snön. Svårt att slå hur jag mår just nu tror jag.