handdator

Visa fullständig version : San V12 nån som käkar de?


kollle1
2004-05-04, 18:51
jag undrar om nån käkar v12?,och om man kan käka de då man deffar?

200sx
2004-05-04, 19:06
MMmm käkar de iof inte..men det är väl bara en blandning med kreatin va?? går fint att käka på deffen...

lauria
2004-05-04, 19:25
En polare till mig käkade v12 och han sa att han fick en grym pump och bra tryck i tävligen...Men ja kör de int, tycker att de verkar för dyrt, ja kör på vanligt monohydrat men men om ja skulle köra en hård deff så skulle ja nog köra ett citrat kreatin t.ex peak nutritions verkar bra..









///Tobbe

z_bumbi
2004-05-04, 19:33
Originally posted by lauria
ja kör på vanligt monohydrat men men om ja skulle köra en hård deff så skulle ja nog köra ett citrat kreatin t.ex peak nutritions verkar bra..

//Tobbe

Vad är skillnaden på monohydrat och citrat när man ska deffa?

Pdaddy
2004-05-04, 20:06
Originally posted by z_bumbi


Vad är skillnaden på monohydrat och citrat när man ska deffa?

Vafaan Z, de borde väll du veta :D

Så som jag förstått det så tar man upp Kreatincitrat snabbare än mono + att man inte lägger på sig samma mängd vatten som mono..

Ajjjjt

:thumbup:

Marcus

lauria
2004-05-04, 20:33
Originally posted by Pdaddy


Vafaan Z, de borde väll du veta :D

Så som jag förstått det så tar man upp Kreatincitrat snabbare än mono + att man inte lägger på sig samma mängd vatten som mono..

Ajjjjt

:thumbup:

Marcus


Så skulle ja oxå ha sagt...
:D







////Tobbe

Pingen
2004-05-04, 21:56
OT: Varför käka kreatin och lägga på sig vatten under deffen, ska man inte tömma sig på vatten :confused:

Megatuttarna
2004-05-04, 22:01
Originally posted by Pingen
OT: Varför käka kreatin och lägga på sig vatten under deffen, ska man inte tömma sig på vatten :confused:

De tror att de kan behålla musklerna då kreatinkurer oftast innebär en viss styrkeökning. Till synes verkar även folk förknippa styrkeökningar med ökad/bibehållen muskelmassa, haha säger jag bara.

z_bumbi
2004-05-05, 10:32
Originally posted by Pdaddy


Vafaan Z, de borde väll du veta :D

Så som jag förstått det så tar man upp Kreatincitrat snabbare än mono + att man inte lägger på sig samma mängd vatten som mono..

Ajjjjt

:thumbup:

Marcus

Jag har inte brytt mig om detaljer och alla olika kombinationer där kreatin ingår det känns väldigt mycket som överkurs för minst 90% av alla som tränar, funkar inte ett monohydrat så går man bara uppåt i listan och testar nästa om man har lust eller så struntar man i det. För samma 90% som tidigare så spelar det nog ingen större roll om man använder kreatin eller inte om man jämför med så mycket annat som man kan påverka själv.

Att man binder mindre vätska med ett citrat borde enligt vad jag vet om kreatin innebära att man lagrar in mindre? Man vill ju binda vätska då det ju är en följd av ökad kreatin och glykogeninlagring...

Dagens inläsningsprojekt för min del är bestämt tror jag. :D


Megatuttarna: Att kunna krama ut ett reps till i varje sett pga av fyllda kreatinförråd är väl inget fel?
Att musklerna är fyllda med kreatin gör ju att de även ser större ut och vätskan binds ju just i musklerna till största delen.
Ska man tävla får man väl sen testa hur lång tid det tar att bli av med överskottet som finns på andra ställen, ska man inte tävla är det ingen som kommer attt märka den minsta skillnad i alla fall.

Pdaddy
2004-05-05, 11:39
:D :thumbup:

M

Action
2004-05-05, 12:49
Ni får hålla ett öga på SELF´s nya produkt när den kommer ut.

Liknande som V12 men med mer innehåll... kan återkomma med vad den innehåller om någon är intreserad.

Action
2004-05-05, 12:51
NITROCELL

CITRUS/APELSINSMAK

Vidgar blodkärlen samt bistår kväveoxid(NO) produktionen som bidrar till ökad blodgenomströmning, syre och närings-transport. Höjer totaleffekten genom att ladda kroppen med muskelenergi samt fördröja mjölksyra bildningen - resultatet blir ökad prestation och uthållighet.

NITROCELL 250 g (22 dos)
1-2 dos företrädesvis 20min före träningen
1 dos + 1 dl vatten blandas (skakas helst)
Innehåll per doseringsförslag: 11 g (1 skopa)
Beta-Alanin 3 g
L-Arginin glutamate 3 g
TriKreatin Citrat-Malate 3 g
Glycine 1 g
Övrigt (9,1%): aromer, färgämne: kurkumin, sötningsmedel: E951 (aspartam), E950 (acesulfam K). Innehåller fenylalaninkälla.

z_bumbi
2004-05-05, 13:19
Action: Vad gör vad i den där då?

Glycerolen tillför kolhydrat och kreatinet är kreatin men resten?

Och finns det någon anledning att öka bildandet av NO, det är ju det man vill bli av med när man andas?

Pdaddy
2004-05-05, 13:32
De låter som om V12 är en typ av kreatinbooster, såsom Fairings Kreatin booster... eller ???

Marcus

Action
2004-05-05, 13:37
Originally posted by z_bumbi
Action: Vad gör vad i den där då?

Glycerolen tillför kolhydrat och kreatinet är kreatin men resten?

Och finns det någon anledning att öka bildandet av NO, det är ju det man vill bli av med när man andas?

Jag kan tyvärr inte redogöra för vad de olika ämnen påverkar och på vilket sätt. Tog den där informationen från SELF. Men jag är övertygad om att han kan redogöra för vad som gör vad! Mer kompetent person känner jag inte till. :D

Men jag tror innehållet är ungefär detsamma som V12. Fast denna kommer säljas till lägre pris!

Fairing
2004-05-05, 13:54
Innehållet strider mot Fairings världspatent på kombinationen Kreatin och Beta alanin (KCG) och SELF är nu informerade om det hela.

Läs informationen om KCG på Fairing.se så förstår ni vad Beta Alanin gör

Pdaddy
2004-05-05, 14:06
Originally posted by Fairing
Innehållet strider mot Fairings världspatent på kombinationen Kreatin och Beta alanin (KCG) och SELF är nu informerade om det hela.

Läs informationen om KCG på Fairing.se så förstår ni vad Beta Alanin gör

Så nu väntar du på Feting skadeståndet då Lasse :D

MEn V12 är mer som Kreatinboostern va ??

Marcus

-squat-
2004-05-05, 20:13
Originally posted by Fairing
Innehållet strider mot Fairings världspatent på kombinationen Kreatin och Beta alanin (KCG) och SELF är nu informerade om det hela.

Läs informationen om KCG på Fairing.se så förstår ni vad Beta Alanin gör

san v12 innehåller väl också denna kombination?

Action
2004-05-05, 20:17
Originally posted by -squat-


san v12 innehåller väl också denna kombination?

Tricreatine Malate (Tri-Creatine Salt), N.A.G(N-Acetyl L-Glutamine), Betaine (Trimethylglycine), Glycocyamine, NitroArginine (Arginine-Alpha-Ketoglutarate), Micronized Taurine.

-squat-
2004-05-05, 20:20
Originally posted by Action


Tricreatine Malate (Tri-Creatine Salt), N.A.G(N-Acetyl L-Glutamine), Betaine (Trimethylglycine), Glycocyamine, NitroArginine (Arginine-Alpha-Ketoglutarate), Micronized Taurine.

eller inte.
va visst betaine och inte beta-alanin.

Trytter
2004-05-09, 15:32
Nog kan man förstå om man kan få patent på vissa saker, men att ta patent på en kombination av ämnen som redan finns är i min åsikt bara fjantigt..
Är ju trots allt något som heter konkurrensfrihet.
Såvida vi inte övergett demokratin.

Sverker
2004-05-09, 17:20
Patent är till för att stimulera forskning och få resultaten publicerade offentligt.
Belöningen för att någon forskar är att patentet ger ägaren ensamrätt i 10 år.

Effekten av kreatin är känt sedan minst 15 år. Effekterna av beta-alanin var kända inom forskarvärden sedan länge.

Varför inte belöna någon som förstår att kombinera dessa och få ett nytt resultat som gangnar många:confused:

Trytter
2004-05-09, 17:24
Belöningen kommer väl om produkten är bra och säljer.
Men visst man kan sätta höga priser om man har monopol på produkten.
Lite som med systembolaget som har överpris på all sprit eftersom de inte har någon konkurrens

Fairing
2004-05-09, 18:37
Det finns en hel del företag i dag som betalar ett visst arvode för licens/Royalty till Roger Harris , Mark Dunnet samt Fairing för att använda kombinationen beta-alanine & kreatin.

Inte helt fel att betala en viss summa och sedan kunna hänvisa till den studien som ligger till grund för patentet. Studier kostar oxå pengar:(

Det är inte kul att ta fram en produkt samt studier och sedan bli kopierad av massa andra företag så självklart skall man ta patent(om man kan det)

Pez
2004-05-09, 22:15
Originally posted by Trytter
Belöningen kommer väl om produkten är bra och säljer.
Men visst man kan sätta höga priser om man har monopol på produkten.
Lite som med systembolaget som har överpris på all sprit eftersom de inte har någon konkurrens

Du har inte riktigt förstått det här med patent eh?

Det handlar såklart om pengar i slutändan - att det skall vara värt att slanta för forskning... vet man att man lägger ner stora pengar för nåt bara för att sen se det bli bortslumpat av ett konkurrerande företag utan en spänn i egna utvecklingskostnader så skulle merparten av all forskning i världen gå i sta. Är det önskvärt anser du?

Money makes the world go 'round... simple.

Trytter
2004-05-10, 07:02
Ok, ok, ok, jag ger mig, jag har inte riktigt förstått det med patent!
Jag är lite smågrinig såhär i början på maj och det tog jag ut på Fairing:smokin:
Ursäkta.
Tänker inte ge mig in på en diskussion om kosttillskottsbranschen eftersom jag inte har kunskapen att backa upp det med.
Men mina åsikter om systembolaget står jag vid till graven.
Så det så.:booty:

muskelbyggarn
2004-05-10, 07:29
Patenträtt är väl ganska enkelt egentligen. För dig som "liten avändare" kan det ju tyckast som något som driver upp priset på din lilla burk du tänker köpa =)

Men tänk dig in i den situation där du gått igenom information om några olika ämnen i några veckor. Gjort en sammanställning på vad som bör fungera bra ihop, kontaktat en tillverkare om att få ta fram en liten provserie till en ev. framtida produkt. En provserie som du tänker använda i en studie.
Du har i detta länge en jävla massa arbetstid bakom dig, kanske försakat vänner, familj osv. Du har lagt upp en del kapital för framtagning av en produkt och mer tid och pengar kommer för att genomföra studien.

Säg att detta sedang år åt helvete, det blev inte så bra somd det blev på pappret vid studiebordet... upps shit happens, men på det igen för detta är vad du lever för. Samma procedur igen, men med en liten annorlunda formula. Du har nu kostnaderna igen, merparten av den tid från förra försöket går åt IGEN.

WOW nu har du en formula som faktiskt fungerar.

Vill du nu:
a) vara en god filiantrop och ge bort denna information till första bästa som kan tjäna pengar på detta? Eller kanske tom göra en "linux" och ha allt öppet för alla tillverkare.
b) sätta ett patent på din upptäkt och få några slantar för det slit och kapital du lagt ned?


Då ter sig det inte så svårt detta med patent eller hur?


Vänl,,,
Tobbe