handdator

Visa fullständig version : The Case Against Sugar


Agitator
2018-01-17, 06:50
Det har ju postats en hel del om socker på brädan genom åren.

Gick tillbaka till JRE #904 för att lyssna på Garys samtal med Joe om hans då uppkommande bok om Socker för ett år sedan, någon som läst den för övrigt? Jag satte podden på watch later för ett år sedan för jag hade inte fokus riktigt då. Riktigt bra faktiskt än vad jag minns av det. Dock förstärker det visuella det rätt mycket mer.

Gary har även skrivit om dieter och kroniska sjukdomar som verkar intressant.



Joe Rogan Experience #904 - Gary Taubes
Gary Taubes is the author of The Case Against Sugar, Why We Get Fat, Good Calories, Bad Calories, Bad Science, and Nobel Dreams.

q0ffswUVoxA

vicarious
2018-01-17, 11:56
Gary Taubes är en lågkolhydratspajas som påstår saker han inte har belägg för. Skriver böcker utan referenser osv. Inte ens värt att lyssna på en podcast med honom om den så vore 5 minuter.

Dreas
2018-01-17, 13:19
Gary Taubes är en lågkolhydratspajas som påstår saker han inte har belägg för. Skriver böcker utan referenser osv. Inte ens värt att lyssna på en podcast med honom om den så vore 5 minuter.
Ungefär så. Han påstår att rapporter säger saker dom inte gör mm.

Agitator
2018-01-17, 18:30
Han pratade faktiskt om forskningsvärlden vs hans arbete i podden. Den delen var rätt intressant ändå och det motstånd han möter från forskningsvärlden är förstålig. Han pratar rätt ingående om det och är självkritisk i podden om än lite skämtsamt för att ta udden av det.

Tyckte ändå podden var intressant, speciellt motståndsdelen och hans sida på saken.

Dreas
2018-01-17, 18:45
En människa som ljuger medvetet och väljer att se förbi de studier som finns och medvetet förvirrar sina läsare är tyvärr inte någon jag gillar.

Han har säkert massa bra saker att säga med. Personligen så har han sagt för mycket skräp.

King Grub
2018-01-17, 18:47
Har ni läst något av honom, eller har ni bara lyssnat på en podcast som hånar honom?

http://www.stephanguyenet.com/bad-sugar-or-bad-journalism-an-expert-review-of-the-case-against-sugar/

Oberoende och rättvis recension av boken. Många problem med den, men att säga att den är fylld av lögner är att ta i lite väl.

Dreas
2018-01-17, 19:10
Har ni läst något av honom, eller har ni bara lyssnat på en podcast som hånar honom?

http://www.stephanguyenet.com/bad-sugar-or-bad-journalism-an-expert-review-of-the-case-against-sugar/

Oberoende och rättvis recension av boken. Många problem med den, men att säga att den är fylld av lögner är att ta i lite väl.Jag pratar inte om boken utan om Taubes generellt.

Kan dock erkänna att det var något år sedan jag läste speciellt aktivt. Har han bättrat sig?

Dreas
2018-01-17, 19:25
Jag pratar inte om boken utan om Taubes generellt.

Kan dock erkänna att det var något år sedan jag läste speciellt aktivt. Har han bättrat sig?
Efter att ha läst din länk Grub blir mitt svar nej, han har inte bättrat sig.

Agitator
2018-01-17, 19:37
Har ni läst något av honom, eller har ni bara lyssnat på en podcast som hånar honom?

http://www.stephanguyenet.com/bad-sugar-or-bad-journalism-an-expert-review-of-the-case-against-sugar/

Oberoende och rättvis recension av boken. Många problem med den, men att säga att den är fylld av lögner är att ta i lite väl.

To a general audience that has little basis for evaluating its claims, the book will be misleading. Yet for readers who are willing to take The Case Against Sugar with a case full of salt, it does contain some interesting history.

Jag gillade historiebiten rätt mycket och mitt intryck är att Taube drivs av en tes han undersöker och han är snabb med att peka ut kausaliteter utan evidens riktigt.

Jag tyckte podden och deras diskussion var intressant. Taube var som sagt rätt öppen om motståndet och erkände själv förståelse för den. Boken behöver jag inte köpa och läsa känner jag direkt efter att ha sett podden och läst reviewen som du postade Grub. Tack!

Dreas
2018-01-17, 19:40
Jag gillade historiebiten rätt mycket och mitt intryck är att Taube drivs av en tes han undersöker och han är snabb med att peka ut kausaliteter utan evidens riktigt.

Jag tyckte podden och deras diskussion var intressant. Taube var som sagt rätt öppen om motståndet och erkände själv förståelse för den. Boken behöver jag inte köpa och läsa känner jag direkt efter att ha sett podden och läst reviewen som du postade Grub. Tack!När man framställer sin tes som fakta blir det dock fel.