handdator

Visa fullständig version : Gainer som man kan inta på morgonen?


sumialic
2018-01-12, 11:55
Min flickvän håller på att gå ner i vikt och vill därför inta en mättande shake på morgonen som har lite kalorier. Av någon anledning har hon fått dille på herbalifes "healthy meal" produkt som hon säger alltid har mättat riktigt bra. Bättre än någon annan.

Kikar man på innehållsförteckningen ser det ut att vara identiskt med en gainer, förutom att kolhydratskällan i Herbalifes produkt verkar vara fruktos, medan den i gainers är maltodextrin. Tänkte bege mig till en affär innan gymmet och se om vi kan hitta någon att ersätta Herbalifes produkt med då de är sjukt dyra i jämförelse. Jag har dock två frågor:

1. Kan man inte maltodextrin på morgonen utan problem? Är det inte dåligt att inta så snabba kolhydrater när det inte är i samband med morgonen?

2. Finns det gainers eller liknande som inte har maltodextrin? Nu kanske affären jag ska till inte har detta, men är det vanligt förekommande? Vad är i så fall kolhydratskällan?

Xtreme-G
2018-01-12, 12:01
Gainers tar man för att gå upp i vikt, inte ner. Ät mat? Ägg mättar bra och innehåller extremt många näringsämnen. Släng på kvarg med lite frukt, mättar garanterat bättre.

sumialic
2018-01-12, 12:13
Gainers tar man för att gå upp i vikt, inte ner. Ät mat? Ägg mättar bra och innehåller extremt många näringsämnen. Släng på kvarg med lite frukt, mättar garanterat bättre.

Finns inget som är hugget i sten. Jag vet att mat mättar bättre, men det är för henne viktigt att hon får i sig alla mineraler och vitaminer som produkten har. Jag skapade därför även följande tråd:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234304