handdator

Visa fullständig version : träningsbälte?


ozzian
2018-01-08, 17:13
vilket träningsbälte rekommenderas?

ska bara användas för att rädda ryggen, ej tävling.
knäböj,marklyft,bänk,rodd

gillar ej för breda bälten men det måste sitta hårt!

ca 100kg och110cm midja

Fredrik A
2018-01-08, 17:36
Ett bälte kan inte "rädda" någon rygg men det kan ge feedback för att skapa ett bättre båltryck.

Wahlanders rekommenderas alltid men kostar dryga tusenlappen. Gasp har ett hårt läderbälte för några hundringar färre. https://www.mmsports.se/Traningstillbehor/Traningsbalten/GASP-Training-Belt.html

Filipb
2018-01-08, 17:38
... tycker annars att Body Science egna bälte är ett helt klart prisvärt alternativ
https://www.mmsports.se/Traningstillbehor/Traningsbalten/Body-Science-Leather-Belt.html

ozzian
2018-01-08, 17:43
ok, tackar, Body science passar ju plånboken bättre:):)

snabbspännen, bra eller svårt att ställa storleken?

Ajasoro
2018-01-09, 00:02
Jag tycker wahlanders vare sig du ska tävla eller ej. Inte trivts med något annat.

Bältet är ingen guick-fix för tveksam teknik men kan hjälpa dig att sätta ett bättre buktryck och vara snällt mot ryggen på det viset.

Med snabbspänne behöver du skruvmejsel. Ej svårt men mer meck.

ozzian
2018-01-13, 10:48
Tänker nog testa snabbspänne, så har någon testat detta?

https://www.mmsports.se/Traningstillbehor/Traningsbalten/Body-Science-Weightlifting-Lever-Belt.html

Shqypnia
2018-01-13, 11:41
Fråga någon på gymmet om du kan prova. Jag tycker det är oerhört stor variation mellan olika tillverkare.

ozzian
2018-01-13, 17:01
Fråga någon på gymmet om du kan prova. Jag tycker det är oerhört stor variation mellan olika tillverkare.

FilipB tyckte ju detta var prisvärt fast m vanligt spänne!

ozzian
2018-01-15, 16:43
Jag tog den med snabbspänne!

ozzian
2019-10-01, 08:46
pumpar denna tråden
kört med snabbspääne och det är jättetrevligt,, MEN
2 spännen har gått sönder, får pengarna tillbaks även om det var 7 månader gammalt,, men undrar om jag ska skaffa ett annat.
Kommer jag att sakna snabbspänne om jag köper utan?

Är Wahlanders en klass bättre än övriga
SDP_Gasp?

Brofessorn
2019-10-01, 10:27
pumpar denna tråden
kört med snabbspääne och det är jättetrevligt,, MEN
2 spännen har gått sönder, får pengarna tillbaks även om det var 7 månader gammalt,, men undrar om jag ska skaffa ett annat.
Kommer jag att sakna snabbspänne om jag köper utan?

Är Wahlanders en klass bättre än övriga
SDP_Gasp?

Vad skumt att det gått sönder 2 gånger. Haft samma modell i 3 år utan problem. Snabbspänne är smidigt, men man vänjer sig snabbt vid ett vanligt också. Tar någon sekund extra att spänna, och jag upplever att "piggarna" man spänner med kan trycka in i huden och göra hål på tröjor, till skillnad från det där snabbspännet-

ozzian
2019-10-01, 12:18
Beställde ett wahlanders med gravyr

"GUBBSJUKA"

eller är det för kaxigt

Rahf
2019-10-01, 12:19
Beställde ett wahlanders med gravyr

"GUBBSJUKA"

eller är det för kaxigt

Perfekt.

Har ett Wahlander-bälte från...2008? Håller fortfarande hur bra som helst, även om det inte använts superfrekvent.

exevision
2019-10-01, 13:38
Jag gillar Metals styva bälte.