handdator

Visa fullständig version : Digitala stöd i träning


Fettecke
2018-01-06, 14:50
Exakt. Nu pratar vi tex appar, eller övrigt stöd för ex beslutsfattande av träningsprogram, viktval etc...

Jag är främst ute efter SL inspirerad träning

Vad är the shitnitz idag?

unsuspected
2018-01-07, 14:08
Är väl Sheiko som gäller då

Skoen
2018-01-07, 20:08
Jefit använder jag varje gång jag tränar. Det är en träningsdagbok på dator/telefon som är väldigt bra för att vara gratis.

Kan bygga program/övningar i telefonen eller på datorn och sedan föra över på telefonen. Över 1600 övningar redan i databasen. Enkelt att skriva in set, reps i varje övning. På engelska. Även ställbar timer om man vill klocka sig själv, set vila eller intervall.

Fettecke
2018-01-31, 09:12
Jag gjorde ett eget istället... (arbetsskada, check!)
Fanns inget bra som passade mig

http://anderswickman.se/diverse/workoutScheduale.png

Söderort
2018-01-31, 09:45
Jag rekommenderar appen Strong till IOS.
Träningsloggbok som håller reda på dina resultat.
Mkt statistik för den nördige.
Grymt UI!

Sheikah
2018-01-31, 10:03
Repcount. Den bästa app jag någonsin haft. Köp betalversionen för 50:- för att se all historik, träningstatistik, PB's etc. Kan inte rekommendera starkt nog.

PrimalAeon
2018-01-31, 10:34
Använder träningsloggen på reactivetrainingsystems.com
Lämnar en del att önska när man använder den på mobilen, men det får man igen då den integrerar så bra med RPE etc.

barrf
2018-01-31, 12:01
Jag kör FitNotes. Gratis och enkelt program.

SiPe
2018-01-31, 20:52
Repcount. Den bästa app jag någonsin haft. Köp betalversionen för 50:- för att se all historik, träningstatistik, PB's etc. Kan inte rekommendera starkt nog.

Tack så mycket Sheikah!

Jag är partisk eftersom jag är utvecklaren bakom RepCount och tycker såklart att du ska välja den ;) Men jag skulle råda dig att ladda hem apparna och testa. Både RepCount, Strong, JeFit, FitNotes med flera är gratis att testa, men fungerar lite olika. Välj en som du gillar!

Söderort
2018-01-31, 21:22
Tack så mycket Sheikah!

Jag är partisk eftersom jag är utvecklaren bakom RepCount och tycker såklart att du ska välja den ;) Men jag skulle råda dig att ladda hem apparna och testa. Både RepCount, Strong, JeFit, FitNotes med flera är gratis att testa, men fungerar lite olika. Välj en som du gillar!

Fett. Tankar hem o provar.

david80
2018-02-01, 06:05
Kör också repcount

Papa Pepe
2018-02-01, 15:21
Repcount här med. Fantastiskt bra och lättjobbad app. Enkelt att bygga sina egna program, timer osv. Har också köpt fullversion för statistik med mera. Har använt den i nästan tre år och har inget behov av att byta.

Det enda jag skulle vilja förbättra är just statistikdelen. Den fungerar väldigt bra för linjär progression, men om du till exempel kör med olika belastningar under en vecka blir det inte lika lätt att följa kurvan på ett logiskt sätt tycker jag.