handdator

Visa fullständig version : vad smakar den nya noccon?


PKtarzan
2017-12-29, 22:08
vad tycker ni att den smakar?

Bärsärk
2017-12-29, 22:08
vad är nocco?

Rahf
2017-12-29, 22:15
Fått höra att den ska smaka kola/citrus. Kommer inte veta förrän efter nyår.

baktung
2017-12-29, 22:18
"Dricker man Nocco är man pucko."

Kom på det alldeles nyss.

Shqypnia
2017-12-29, 22:52
Jag går helt utanför temat här men är det någon som vet vad relationen mellan Tyngre och Nocco egentligen är? Så mkt som Tyngre reklamerar Nocco ständigt måste det vara mer än bara "vänskaplig" sådan. De reklamerar inte de egna produkterna så mkt, inte ens i närheten.

Rahf
2017-12-29, 23:03
Jag går helt utanför temat här men är det någon som vet vad relationen mellan Tyngre och Nocco egentligen är? Så mkt som Tyngre reklamerar Nocco ständigt måste det vara mer än bara "vänskaplig" sådan. De reklamerar inte de egna produkterna så mkt, inte ens i närheten.

Tyngre säljer deras grejer, och båda är ju vinstdrivande företag. Det är en affärsmässig relation.

Yes
2017-12-29, 23:04
Jag tycker Nocco smakar idioti.

sweetkarolina
2017-12-29, 23:04
Svårt att sätta fingret på smaken, men en nyans av godis finns. Typ sega råttor.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Shqypnia
2017-12-29, 23:06
Tyngre säljer deras grejer, och båda är ju vinstdrivande företag. Det är en affärsmässig relation.

Det måste finnas något mer där.

Bearius
2017-12-29, 23:11
Det måste finnas något mer där.

Linus "Mr. NOCCO" Carlén har väl haft/har samarbeten med tyngre, bl.a gjorde han väl en podd-serie precis som Carina och Cecilia gör.

Matsa
2017-12-29, 23:18
"Dricker man Nocco är man pucko."

Kom på det alldeles nyss.

Dricker man Nocco är man loco.

Rahf
2017-12-29, 23:21
Det måste finnas något mer där.

Jag förstår inte riktigt vad du menar, eller vad du försöker komma fram till. De har vårdat en affärsmässig relation genom ett par år, som är ömsesidigt vinstdrivande för båda företagen. Sen har dem sponsrade ambassadörer och atleter som överlappar varann.

Det är inte så komplicerat. Så här fungerar det för många företag.

Agitator
2017-12-30, 00:07
Ordet reklamerar betyder inte det du tror Shqypnia.

Rahf
2017-12-30, 00:16
Ordet reklamerar betyder inte det du tror Shqypnia.

Nu vet jag från skoltiden att det betyder precis vad han tror :D.

Vi backar upp det med Svenska Akademiens definition (https://www.saob.se/artikel/?unik=R_0745-0211.1sqb&pz=3)

Agitator
2017-12-30, 00:34
I min värld är det "reklamera en vara".

http://tyda.se/search/reklamera?lang%5B0%5D=en&lang%5B1%5D=sv

https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/reklamera-nar-du-inte-ar-nojd/

Rahf
2017-12-30, 00:46
Ja, det är den andra definitionen av ordet reklamera. Ni har båda rätt.

StarkaUlf
2017-12-30, 00:50
Min review:

Alltså fy fan vad dålig den där nya guldiga Noccon är :laugh: smakar exakt som en gammal hostmedicin. Möjligtvis med en touch av gräsligt dålig grogg. Klarade bara tre klunkar.

Rahf
2017-12-30, 00:54
Bahahaha! Då vet man vad som väntar.

Skulle du sträcka dig till kemisk och för gammal julmust, Stulf?

StarkaUlf
2017-12-30, 01:00
Bahahaha! Då vet man vad som väntar.

Skulle du sträcka dig till kemisk och för gammal julmust, Stulf?

:D

Kemisk, absolut. Men gammal julmust är fanimej mycket godare. (Jag smakade faktiskt en 1,5 år gammal julmust i somras, den var helt ärligt godare. Och den var dålig.)

StarkaUlf
2017-12-30, 01:13
Smaken är ju som baken, men just för mig så smakar den nästan identiskt med en hostmedicin jag hade för kanske 12-13 år sedan. Den smakade riktigt illa och jag trodde ärligt talat inte att man kunde återskapa smaken. Ännu värre att någon kan gilla den. Men för mig tog det emot direkt och jag brukar inte vara kräsen.

Det enda andra jag kan komma på som smakar liknande är när man var yngre och hade blandat alla möjliga spritsorter och drinkar under en kväll och sedan var tvungen att lägga en pizza i toastolen. Smaken i munnen efteråt var ganska lik den här smaken av Noccon.

Undrar om dom testar produkterna innan dom lanseras.

Men, jag tror inte att alltför många håller med mig :D men jag tillhör inte maffian.

xan
2017-12-30, 01:20
Aldrig fattat grejen med Nocco. Smakar som vilken annan fattig energidryck som helst och för 3x priset.

Rahf
2017-12-30, 01:28
Aldrig fattat grejen med Nocco. Smakar som vilken annan fattig energidryck som helst och för 3x priset.

Grejen är reklam. Celsius skulle ha varit Nocco (och var Nocco ett tag), om de var lika smarta med sin marknadsföring.

Agitator
2017-12-30, 01:30
Aldrig fattat grejen med Nocco. Smakar som vilken annan fattig energidryck som helst och för 3x priset.

Nja, de smakar vidrigare till mycket dyrare pris.

powerking eller alla andra lågpriskopior för 6 kr styck är fan godare.

Mass-Tech
2017-12-30, 01:39
Grejen är reklam. Celsius skulle ha varit Nocco (och var Nocco ett tag), om de var lika smarta med sin marknadsföring.

Lite OT men den den här bilden säger rätt mycket.


https://www.instagram.com/p/Bc6cf5aj0OH/

Shqypnia
2017-12-30, 11:22
Ordet reklamerar betyder inte det du tror Shqypnia.

Jag skyller på att jag ständigt skiftar mellan två språk i min vardag. :D

J.V
2017-12-30, 11:48
Grejen är reklam. Celsius skulle ha varit Nocco (och var Nocco ett tag), om de var lika smarta med sin marknadsföring.Enligt allabolag.se ar Vitamin Well moderbolag till Nocco, och samma snubbe ar ansvarig/ager bada, sa Nocco hade nog lite mer ekonomiskt krut att lagga pa sin marknadsforing.

Dock intressant hur Nocco fullstandigt tog over. Celsius var forst ut, ordentligt hajpade, och hade val ocksa ett par atleter/profiler under sina vingar? Men nar Nocco kom glomdes de helt bort. Ar allt tack vare BCAA-hajpen? :D

on topic: enligt nagon Instagram-post (tror det var Tyngre) har den en smak av ... jubileum.

bigtraps
2017-12-30, 12:34
Vad gör en ambassadör för ett kosttillskottsföretag?

J.V
2017-12-30, 12:35
Vad gör en ambassadör för ett kosttillskottsföretag?Far betalt (i pengar och/ eller produkter beroende pa hur kand du ar) for att lagga upp bilder/texter pa sociala medier.

Rahf
2017-12-30, 12:47
Vad gör en ambassadör för ett kosttillskottsföretag?

Far betalt (i pengar och/ eller produkter beroende pa hur kand du ar) for att lagga upp bilder/texter pa sociala medier.

Samma sak som reklamer gör, fast under ett lager av tips-från-polaren. Pernilla Wahlgren tar ju ut 70,000kr för att ge lite produkthype på sin blogg, instagram, eller något sånt.

Boston
2017-12-30, 12:52
Tåls att sägas igen, jävla genier som kom på NOCCO, jobbar extra på lager och helt "random" personer dricker den.
Dvs folk som inte ens verkar träna, anmärkningsvärt hur en dryck som inte är speciellt god jämfört med en vanlig energidryck slagit igenom så hårt hos en den stora massan.

An Iron Soul
2017-12-30, 13:09
Precis som Boston säger så är det bara att gratulera personerna bakom. Det är fantastiskt briljant att utnyttja folk för sin egen/företages skull.

Folk köper precis vad fan som helst idag.

Jag vet flera kosttillskott säljare som säljer kosttillskott som är skapta och nischade för tjejer.
Fast om man väljer att titta på innehållsförteckningen så är det ingen skillnad alls. Men folk blundar för det och köper skiten ändå. :D
Bara för att förpackningen ser lite annorlunda ut. En rosa shaker ingår i köpet o.s.v. Det är genialiskt.


Edit:
Men det som stör mig mest är produktplaceringen.
O.B.S att jag inte har något agg mot personerna. Dom är säkert jätte duktiga.
Jag tycker bara det blir väldigt genomskinligt och fånigt.
Det finns betydligt värre personer inom fitnessindustrin.


pippiengrenius
https://www.instagram.com/pippiengrenius/


sophiawaldemarson
https://www.instagram.com/sophiawaldemarson/?hl=sv

oath5
2017-12-30, 13:54
Tåls att sägas igen, jävla genier som kom på NOCCO, jobbar extra på lager och helt "random" personer dricker den.
Dvs folk som inte ens verkar träna, anmärkningsvärt hur en dryck som inte är speciellt god jämfört med en vanlig energidryck slagit igenom så hårt hos en den stora massan.

Håller med, helt jävla sjukt! Ertappade morsan av alla människor dricka samt ha flera burkar i kylskåpet *screwy*

Bärsärk
2017-12-30, 14:53
Det hör till tiden, mycket krig elände och oro där ute och hade vi bott i grotta hade vi börjat kura ihop oss men vi har ingen gemenskap som folk på det sättet längre så vi förenar oss kring varumärken istället.

ITK
2017-12-30, 15:32
Det som fascinerar mig mest är att, iaf på mitt gym, så är det enbart otränade ungdomar som dricker Nocco. Är de goda och det är därför de dricker dom? Tror de att det är bra produkter rent innehållsmässigt? Ta en koffeintablett för 50öre istället.. Som sagt, det är alltid nybörjarna som springer runt med en Nocco, det är rätt roande att se.

r3mpuh
2017-12-30, 15:43
Varför skulle man någonsin välja Nocco över Celsius? Efterblivet, giff koffein.

http://www.bilddump.se/bilder/20171230154030-83.226.61.133.jpg

xan
2017-12-30, 15:53
Grejen är reklam. Celsius skulle ha varit Nocco (och var Nocco ett tag), om de var lika smarta med sin marknadsföring.

Ja, men varför fortsätter man dricka? Man får en kick av koffeinet + "Nocco-livsstilen" och därför vill hjärnan ha mer? :D

awesomooo
2017-12-30, 16:10
Fan så triggad jag blir av Nocco. Människor är så skadade att man köper precis vad som helst om man bara marknadsför rätt. Grattis till skaparna av varumärket, dom är ju dom stora vinnarna medans pöbeln köper deras skit för 30 spänn burken.

Undrar mest när gymhysterin ska lägga sig, t.o.m. folk som aldrig ens satt sin fot på ett gym dricker ju Nocco och Clesius bara för att fitnessEmma och BicepsArne på instagram gör det. Ska själv haka på trenden och sälja något livsmedel med EXTRA mycket protein och EXTRA mycket BCAA som varken jag själv eller 99% av Sveriges befolkning inte ens vet vad det är.

Chorizo
2017-12-30, 16:14
Är det bara jag som känner den fruktansvärt äckliga bismaken på dessa produkter?

anvihl
2017-12-30, 16:17
Vanligt folk dricker inte NOCCO p.g.a marknadsföring, de dricker NOCCO för att de gillar den som energidryck.

Agitator
2017-12-30, 16:19
Vanligt folk dricker inte NOCCO p.g.a marknadsföring, de dricker NOCCO för att de gillar den som energidryck.

Dis.

Redbull och Monster enegery anses fult typ för vanligt folk. NOCCO ses som uppfriskande och fräsht.

Rahf
2017-12-30, 16:39
Vanligt folk dricker inte NOCCO p.g.a marknadsföring, de dricker NOCCO för att de gillar den som energidryck.

Dis.

Redbull och Monster enegery anses fult typ för vanligt folk. NOCCO ses som uppfriskande och fräsht.

Var tror ni den här attityden kommer ifrån? Jag tror i alla fall att den kultiverats genom just marknadsföring. Man skapar inte en enhetlig åsikt bland målgrupper bara genom att låta dem vara.

anvihl
2017-12-30, 16:43
Min poäng var att "vanligt folk" inte har märkt någonting av noccos marknadsföring, de har köpt den för att den finns i hyllan och gillat den.

StarkaUlf
2017-12-30, 16:45
Är det bara jag som känner den fruktansvärt äckliga bismaken på dessa produkter?

Absolut inte. Den är gräslig.

xan
2017-12-30, 17:28
Dis.

Redbull och Monster enegery anses fult typ för vanligt folk. NOCCO ses som uppfriskande och fräsht.

Det du säger motsäger ju det du citerar? Om monster "anses" vara fult och Nocco "fräscht" så är det väl just marknadsföringen som är skillnaden?

Min poäng var att "vanligt folk" inte har märkt någonting av noccos marknadsföring, de har köpt den för att den finns i hyllan och gillat den.

Skojar du? Sociala medier är helt bombaderat med fitnessprofiler som marknadsför och/eller dricker Nocco, och sedan sprids det mellan bekanta. Dessutom har t ex min ICA-butik en hel kyl med bara Nocco precis vid kassan. Samma sak om man går in på kosttillskottsbutiker osv.

anvihl
2017-12-30, 17:40
Det du säger motsäger ju det du citerar? Om monster "anses" vara fult och Nocco "fräscht" så är det väl just marknadsföringen som är skillnaden?



Skojar du? Sociala medier är helt bombaderat med fitnessprofiler som marknadsför och/eller dricker Nocco, och sedan sprids det mellan bekanta. Dessutom har t ex min ICA-butik en hel kyl med bara Nocco precis vid kassan. Samma sak om man går in på kosttillskottsbutiker osv.

Skojar du? Menar du att alla följer fitnessprofiler?

xan
2017-12-30, 17:54
Skojar du? Menar du att alla följer fitnessprofiler?

Nej men det sprider sig ju där ifrån som jag skrev, finns ju en enorm hälsodiskurs i Sverige så det är inte så konstigt. Sedan leder ökad försäljning till bättre produktplacering i affärerna osv osv. Har lite svårt att tro att det främst är smaken i sig som gjort drycken så populär men vem vet, kanske är något udda med mina smaklökar.

An Iron Soul
2017-12-30, 18:02
Min poäng var att "vanligt folk" inte har märkt någonting av noccos marknadsföring, de har köpt den för att den finns i hyllan och gillat den.

Tvärtom. 2017 köper folk produkter som dom vill bli förknippade med. Det behöver inte ens smaka gott.
Det handlar om att synas i rätt sammanhang och bygga ett personligt varumärke på nätet.

Exempel på produkter
- Ketchup
- Falukorv
- Findus
- Importerat kött
- eldorado mazarin

+ Pauluns musli
+ Ekologiskt
+ Hemmabryggd öl
+ Superbären
+ cupcakes

smerk
2017-12-30, 18:11
Köper inte dessa ''fitnessdrycker'' speciellt ofta men har självklart velat testa. Celsius var i alla fall god, det kan inte sägas om nocco...

J.V
2017-12-30, 18:26
Nej men det sprider sig ju där ifrån som jag skrev, finns ju en enorm hälsodiskurs i Sverige så det är inte så konstigt. Sedan leder ökad försäljning till bättre produktplacering i affärerna osv osv. Har lite svårt att tro att det främst är smaken i sig som gjort drycken så populär men vem vet, kanske är något udda med mina smaklökar.Det lar sprida sig fran en fitnessperson till en annan, ja, men vilka ar dessa som skickar vidare Instagram-bilder dar det gors reklam for Nocco till mamma Agneta, 59, och pappa Kennet, 63?

Vet inte hur stor spridningen skulle vara via Facebook heller. Jag ar van med alldeles for manga fitnessmanniskor och Nocco har inte dykt upp i feeden en enda gang. Efter en snabb koll pa deras poster ser man ocksa att majoriteten har fa likes, de delas nastan aldrig, och valdigt fa kommenterar - om nagon alls. Det ar nagra undantag men inget extremt dar heller.

Jag ar pa anvihl's linje har. De har plockat upp den nagon gang for att de ville ha en energi-/halsodryck men Aftonbladet har sagt att Red Bull ar farligt, och Nocco har ju sa festliga smaker med skumtomtar och allt vad det ar. De gillade smaken och/ eller koffeinkicken och fortsatte kopa.

Chorizo
2017-12-30, 18:28
Sen finns de ju redan en kultur aom inte vill förknippas med nocco, tyngre mm. Och när de blir för ” svennigt” så kommer backlashen...

xan
2017-12-30, 18:50
Även gemene man som inte alls bryr sig om fitnessprofilerna påverkas ju av landets hälsodiskurs och att alla "hurtiga" människor börjar dricka Nocco, och då gör dom likadant för att passa in och känna sig som en del av livsstilen.

Säger inte att smaken inte är en viktig del, men jag tror marknadsföringen är ännu viktigare i detta fall.

Är det inte lite därför folk t ex köper Apples laptops för 20K utan att ens jämföra prestandan med andra märken?

Jorgen
2017-12-30, 19:30
Jag dricker Nocco för att det är en energidryck med koffein. Och tycker att det är gott (inte alla smaker såklart).

Förstår varken hypegrejen eller dissgrejen med/mot Nocco.
Dom har gjort ett suveränt jobb med sin marknadsföring, vilket säkert sticker i ögonen på folk.
Men vafasen, låt folk dricka vad dom vill.

Agitator
2017-12-30, 20:11
Jag dricker Nocco för att det är en energidryck med koffein. Och tycker att det är gott (inte alla smaker såklart).

Förstår varken hypegrejen eller dissgrejen med/mot Nocco.
Dom har gjort ett suveränt jobb med sin marknadsföring, vilket säkert sticker i ögonen på folk.
Men vafasen, låt folk dricka vad dom vill.

Det sticker väl mest i ögonen att folk är så dumma och köper överprisade produkter?

Lågprisalternativ har funnit i över 10 år nu känns det som och fungerat utmärkt för att få lite koffein i kroppen.

Hade NOCCO kostat 7-10 kr hade nog ingen dissat NOCCO. Är nog mest det som stör folk.

Ingen gillar se idioti typ. En teori jag har om det hela.

WHITEFOLKS
2017-12-30, 20:32
Om man ska vara väldigt dryg och petig så är det bara marknadsföring som gör att du köper produkten. Smak? Marknadsföring. Finns i affären? Marknadsföring, osv.

J.V
2017-12-30, 20:37
Det sticker väl mest i ögonen att folk är så dumma och köper överprisade produkter?

Lågprisalternativ har funnit i över 10 år nu känns det som och fungerat utmärkt för att få lite koffein i kroppen. Men Nocco innehaller mer koffein per 100ml. Ska man fa samma mangd koffein fran lagprisarna maste man ju kopa 2-3st och dricka betydligt mer.

Jorgen
2017-12-30, 20:44
Det sticker väl mest i ögonen att folk är så dumma och köper överprisade produkter?

Lågprisalternativ har funnit i över 10 år nu känns det som och fungerat utmärkt för att få lite koffein i kroppen.

Hade NOCCO kostat 7-10 kr hade nog ingen dissat NOCCO. Är nog mest det som stör folk.

Ingen gillar se idioti typ. En teori jag har om det hela.

Men, folk köper märkeskläder, dyrare bilar än vad dom behöver, bor inne i stan (dyrt) osv osv.
Det är också idioti och folk betalar överpriser.

Varför köpa en ny V90 när en gammal 740 för 5k går att köra med precis lika bra?

Jag tror det ligger något annat bakom. :)

Jorgen
2017-12-30, 20:44
Om man ska vara väldigt dryg och petig så är det bara marknadsföring som gör att du köper produkten. Smak? Marknadsföring. Finns i affären? Marknadsföring, osv.

Det gäller ju alla varor.

WHITEFOLKS
2017-12-30, 20:46
Det gäller ju alla varor.

Det var mest en kommentar på att det inte skulle vara marknadsföringen som fick folk att köpa nocco.

vicarious
2017-12-30, 20:48
Energidryck är förknippat med svettiga tonåringar på LAN, hjärtattacker och hyperaktiva barn. Det spelar ingen roll om man tränar eller inte, folk tror att Celcius eller Nocco är bättre eftersom det förknippas med träning, hälsa och "fitness".

Nackdelen jag personligen ser med många energidrycker är att koffeinet är lågdoserat. Det är den enda fördelen med Nocco - 180mg koffein (varför dom inte hade kunnat göra det till jämna 200mg förstår jag dock inte?).

Det som är mest förbluffande är att folk fortfarande betalar för BCAA, helt meningslöst.

Aldrig fattat grejen med Nocco. Smakar som vilken annan fattig energidryck som helst och för 3x priset.

Är det bara jag som känner den fruktansvärt äckliga bismaken på dessa produkter?

Det är så aminosyror smakar. Ruttet, unket. Andedräkten man får efteråt luktar kadaver.

Agitator
2017-12-30, 21:09
Energidryck är förknippat med svettiga tonåringar på LAN, hjärtattacker och hyperaktiva barn. Det spelar ingen roll om man tränar eller inte, folk tror att Celcius eller Nocco är bättre eftersom det förknippas med träning, hälsa och "fitness".

Nackdelen jag personligen ser med många energidrycker är att koffeinet är lågdoserat. Det är den enda fördelen med Nocco - 180mg koffein (varför dom inte hade kunnat göra det till jämna 200mg förstår jag dock inte?).

Det som är mest förbluffande är att folk fortfarande betalar för BCAA, helt meningslöst.

Det är så aminosyror smakar. Ruttet, unket. Andedräkten man får efteråt luktar kadaver.



Vill man ha koffein för träning så tar man koffeintabletter eller dyra pwos.

Köpa nocco för lite koffein är väl bra om man väger under 80 kg och dricker två 30-40 min innan träning :)

ApexProcyon
2017-12-30, 21:19
Jag dricker Nocco för att det är en energidryck med koffein. Och tycker att det är gott (inte alla smaker såklart).

Skulle du kunna rekommendera ett par smaker som är goda enligt dig?


Förstår varken hypegrejen eller dissgrejen med/mot Nocco.
Dom har gjort ett suveränt jobb med sin marknadsföring, vilket säkert sticker i ögonen på folk.
Men vafasen, låt folk dricka vad dom vill.

Mitt ogillade av Nocco grundar sig i att dom två smakerna jag har provat smakat starkt kemiskt samtidigt som BCAA i sig är tämligen värdelöst. Det är en läsk som offrar att smaka gott för att vara "nyttig" utan att egentligen vara nyttig.

Ifall jag hittat någon smak som faktiskt smakat bra så hade jag druckit den som vilken koffeinberikad läsk som helst. Om BCAA hade bytts ut mot EAA så hade jag troligtvis kunnat ta smaken och druckit det då och då efter träning, det vore helt perfekt att kunna varva ned och sippra på koffeinberikad "proteinläsk" i duschen.

vicarious
2017-12-30, 21:52
Vill man ha koffein för träning så tar man koffeintabletter eller dyra pwos.

Köpa nocco för lite koffein är väl bra om man väger under 80 kg och dricker två 30-40 min innan träning :)

180-200mg kan vara tillräckligt för personer som inte väger så mycket eller inte har hög tolerans, men annars håller jag med dig. Skulle tro att det är fler kvinnor under 60kg än män över 80kg som dricker Celcius och Nocco.

Skulle du kunna rekommendera ett par smaker som är goda enligt dig?

Ifall jag hittat någon smak som faktiskt smakat bra så hade jag druckit den som vilken koffeinberikad läsk som helst. Om BCAA hade bytts ut mot EAA så hade jag troligtvis kunnat ta smaken och druckit det då och då efter träning, det vore helt perfekt att kunna varva ned och sippra på koffeinberikad "proteinläsk" i duschen.

Nu var det inte mig du frågade men jag tycker Cassis och Päron är helt OK.

Problemet med att få en aminosyredryck funktionell är att dosen aminosyror måste ökas. Man kommer inte så långt med dom 2-3g som är i de flesta färdiga drycker.

ApexProcyon
2017-12-30, 22:02
Nu var det inte mig du frågade men jag tycker Cassis och Päron är helt OK.

Problemet med att få en aminosyredryck funktionell är att dosen aminosyror måste ökas. Man kommer inte så långt med dom 2-3g som är i de flesta färdiga drycker.

Tack för tipset, ska prova så att jag vet ifall jag kan fortsätta gnälla på Nocco med gott samvete. ;)

Ja, aminosyror är ju inte gott och ifall man vill ha funktion i en liten nätt läskburk så kommer det troligtvis den smaken att göra sig påmind.

Rahf
2017-12-30, 22:09
Supersyrligt från aminosyror, och dunderbittert från koffein. Att vissa smaker ens är goda tycker jag är ett under.

Jorgen
2017-12-30, 22:34
Skulle du kunna rekommendera ett par smaker som är goda enligt dig?
Smaken är som......
Men jag gillar päron, tropical och caribbean.


Mitt ogillade av Nocco grundar sig i att dom två smakerna jag har provat smakat starkt kemiskt samtidigt som BCAA i sig är tämligen värdelöst. Det är en läsk som offrar att smaka gott för att vara "nyttig" utan att egentligen vara nyttig.

Ifall jag hittat någon smak som faktiskt smakat bra så hade jag druckit den som vilken koffeinberikad läsk som helst. Om BCAA hade bytts ut mot EAA så hade jag troligtvis kunnat ta smaken och druckit det då och då efter träning, det vore helt perfekt att kunna varva ned och sippra på koffeinberikad "proteinläsk" i duschen.

Att den innehåller BCAA är inget som spelar någon roll för min del.
Det är koffeinet och smaken jag är ute efter. :)

Och det är inget som jag dricker i samband med träning utan under annan tid under dagen om jag känner för det.

awesomooo
2017-12-30, 23:08
Egentligen är det sjukt löjligt att störa sig på NOCCO, men det är ju inte själva varumärket i sig man stör sig på, utan alla jävlar som predikar skiten dygnet runt och tror att hela träningen kretsar kring NOCCOS, träningskläder och kvarg. Tror fan det tillhör modet lite att ha en NOCCO till hands. Egentligen är man nog mest bitter av att man själv inte var klok nog att kunna blåsa en stor del av befolkningen genom att sälja överprisade energidrycker.

Bärsärk
2017-12-30, 23:24
Egentligen är det sjukt löjligt att störa sig på NOCCO, men det är ju inte själva varumärket i sig man stör sig på, utan alla jävlar som predikar skiten dygnet runt och tror att hela träningen kretsar kring NOCCOS, träningskläder och kvarg. Tror fan det tillhör modet lite att ha en NOCCO till hands. Egentligen är man nog mest bitter av att man själv inte var klok nog att kunna blåsa en stor del av befolkningen genom att sälja överprisade energidrycker.

Det är svårare än vad det verkar, Linus hade kontakterna för det annars hade det aldrig fungerat.

Om jag hade bott i Askersund och uppfunnit den godaste träningsdrycken någonsin men den enda jag hade på min instagram var Dio ifrån kolozzeum så hade ju aldrig det tagit fart.

Hans flickvän har nästan 1 miljon följare på instagram, det hjälper... mycket.

unsuspected
2017-12-30, 23:25
Nu är det så att Nocco inte bara syns i fitnessvängen som många verkar tro utan även i alpina sammanhang och säkert på flerän dessa 2. Så kom ut ur fitnessbubblan

vicarious
2017-12-31, 00:54
Hans flickvän har nästan 1 miljon följare på instagram, det hjälper... mycket.

Dom var inte tillsammans när Nocco lanserades, men ja - det underlättar om man har kontakter.

Gearhead85
2017-12-31, 01:35
Diskuterade det med han som äger gymmet som jag tränar på igår och han är väldigt misstänksam när Nocco kommer med någon special edition sedan deras julmust som enligt han smakade som dålig rom och cola. Dricker inte själv alkohol så kan inte göra den jämförelsen men inte attan var det julmust den smakade. :p

Jorgen
2017-12-31, 08:41
Diskuterade det med han som äger gymmet som jag tränar på igår och han är väldigt misstänksam när Nocco kommer med någon special edition sedan deras julmust som enligt han smakade som dålig rom och cola. Dricker inte själv alkohol så kan inte göra den jämförelsen men inte attan var det julmust den smakade. :p

Nej, den där julmustsmaken var vidrig.

Men jubileum är helt ok.

Shqypnia
2017-12-31, 10:30
Jag testade drycken för att förstå the hype. Jag har inte testat alla NOCCO drycker men denna var den absolut äckligaste utav de alla. Första gången jag häller ut en läsk.

Min beef med NOCCO är deras överpriser, tkr oftast de ändå går att dricka, men denna gången var den så jävla vidrig.

pepplez
2017-12-31, 11:09
Jubileum smakar godiset Refresh enligt Linus instagram.

Boston
2017-12-31, 11:26
Personligen stör jag mig nog på NOCCO, eller rättare sagt deras konsumenter, för att jag fått bilden utav att själva drycken har blivit mer utav en accessoar för det rätta "gymkitet".

Att liksom hård träning inte är prio ett utan att fokus ligger på att passa genom olika produkter som är inne, tex NOCCO.

Sådant himla märkligt fenomen och mitt nyårslöfte blir från och med nu att sluta störa mig på alla dessa mainstreamfenomen. Gott nytt år!

J.V
2017-12-31, 11:30
Sjalv sa saknar jag Nocco. Framfor allt Celsius dock, de ar mycket godare. Finns inga liknande produkter har, annat an pa ett fatal tillskottsbutiker. Var sa smidigt att kunna kliva in pa vilken butik som helst och kunna nypa en burk.

Och ja koffeintabletter ar mycket billigare osv etc men vem orkar bara med sig det overallt.

Gearhead85
2017-12-31, 11:57
Nej, den där julmustsmaken var vidrig.

Men jubileum är helt ok.

Inte testat men skumtomte smakade inte heller något vidare som det hördes på honom.

Okej. Får se om man testar så småningom. Butiken hr säljer dem dock inte och åker inte sex mil enkel för en dricka. :)

Diomedea exulans
2017-12-31, 11:58
Vad kostar en Nocco?

J.V
2017-12-31, 12:08
Vad kostar en Nocco?Runt 20 pa ICA/Coop.

Bärsärk
2017-12-31, 12:09
Det är mindre än 33 cl i en burk va?

Rahf
2017-12-31, 12:14
Det är mindre än 33 cl i en burk va?

Burkarna är 33cl.

vicarious
2017-12-31, 12:37
Jubileum smakar godiset Refresh enligt Linus instagram.

Smakade den i morse och det håller jag inte med om. Den drar lite åt citrushållet men överlag tycker jag smaken är väldigt intetsägande. Avråder från köp.

Agitator
2017-12-31, 13:05
Smakade den i morse och det håller jag inte med om. Den drar lite åt citrushållet men överlag tycker jag smaken är väldigt intetsägande. Avråder från köp.

Hade den smakat flytande refresh så hade jag nästan velat köpa en och prova.
Men efter vad du skriver så skippar jag det.

F Ultra
2017-12-31, 13:17
Aldrig fattat grejen med Nocco. Smakar som vilken annan fattig energidryck som helst och för 3x priset.

Gick förbi ett yngre par vid energidryckavdelnignen på ICA och överhörde tjejen "vi tar NOCCO för den är nyttig".

Kimball
2018-01-01, 13:31
Gick förbi ett yngre par vid energidryckavdelnignen på ICA och överhörde tjejen "vi tar NOCCO för den är nyttig".

Sinnessjukt hur såväl Nocco som Celsius "lyckats" med sin marknadsföring och varumärkesstärkande PR då majoriteten som sagt fått för sig att det är bättre än alla andra koffeinhaltiga drycker. Imponerande, men samtidigt tragiskt såklart.

Nya Noccosmaken är som nämnts tidigare bara väldigt märklig och oangenäm.

MackeJuve
2018-01-02, 10:02
Gick förbi ett yngre par vid energidryckavdelnignen på ICA och överhörde tjejen "vi tar NOCCO för den är nyttig".

En bekant till mig postade en gång en bild på massa druckna NOCCO-burkar med bildtexten: "Haha syns att man tränar mycket".

Att NOCCO är min favoritdryck i kategorin energidryck är en av de saker som jag är minst stolt över :D

delta_mats
2018-01-02, 12:12
1 Nocco motsvarar 4-5dl kaffe i koffeinmängd vad jag kan räkna ut. Drack en igår före benpasset, enbart för att jag nu sett den här tråden högt upp i flödet flera dagar. Päron smakade helt okej.

Pepparspray
2018-01-02, 12:41
Jag dricker måttligt med Nocco då jag inte hittat några bra substitut, Celsius har mest lustiga smaker och redbull/powerking smakar gammal bakfylla och Monster är alldeles för förknippat med hyperaktiva högstadieelever som kastar snus på väggarna.

Nocco med smak av Persika, Caribbean, Päron och Cassis tycker jag smakar rätt bra, innehåller nästan inga kcal även om jag önskar det fanns bättre alternativ.

Har någon tips på bra energidrycker med liknande halt av koffein och kalorier som smakar okej och är billiga så tipsa gärna!

Den nya Jubileum lär smaka rätt illa precis som alla andra "högtidssmaker"

MackeJuve
2018-01-02, 13:24
Jag dricker måttligt med Nocco då jag inte hittat några bra substitut, Celsius har mest lustiga smaker och redbull/powerking smakar gammal bakfylla och Monster är alldeles för förknippat med hyperaktiva högstadieelever som kastar snus på väggarna.

Nocco med smak av Persika, Caribbean, Päron och Cassis tycker jag smakar rätt bra, innehåller nästan inga kcal även om jag önskar det fanns bättre alternativ.

Har någon tips på bra energidrycker med liknande halt av koffein och kalorier som smakar okej och är billiga så tipsa gärna!

Den nya Jubileum lär smaka rätt illa precis som alla andra "högtidssmaker"

LIDL's "Kong strong" smakar som vilken energidryck som helst och kostar fyra kr burken. Men då är det den klassiska energidryckssmaken, inte samma smak som i dina exempel från NOCCO. Värt att ge den en chans. Har sökt lite men inte lyckats hitta mängden koffein.

vicarious
2018-01-02, 13:38
LIDL's "Kong strong" smakar som vilken energidryck som helst och kostar fyra kr burken. Men då är det den klassiska energidryckssmaken, inte samma smak som i dina exempel från NOCCO. Värt att ge den en chans. Har sökt lite men inte lyckats hitta mängden koffein.

Den är prisvärd men också lågdoserad med koffein. 75mg för en burk (25cl).

Nutraminos HEAT innehåller 200mg koffein per burk och har helt OK smaker. Ibland kan man hitta dom billigt. Köpte på Black Friday för 7kr/st och på matsmart för 4kr/st.

delta_mats
2018-01-02, 13:41
Men det måste väl finnas pwo i pulverform att blanda ut i vatten. Sånt som inte är så extremt, utan i klass med vanlig energidryck. Lär bli billigare.

vicarious
2018-01-02, 13:47
Men det måste väl finnas pwo i pulverform att blanda ut i vatten. Sånt som inte är så extremt, utan i klass med vanlig energidryck. Lär bli billigare.

PWOs i pulverform brukar ligga runt 5-10kr/dos. Har dock inte provat många PWOs som smakar särskilt gott, sen måste man ha kolsyrat vatten om man vill ha samma typ av dryck.

Jag dricker energidryck delvis för koffeinet men även för att det är läskande, släcka törsten med någonting kallt. Det är gott helt enkelt.

delta_mats
2018-01-02, 14:18
PWOs i pulverform brukar ligga runt 5-10kr/dos. Har dock inte provat många PWOs som smakar särskilt gott, sen måste man ha kolsyrat vatten om man vill ha samma typ av dryck.

Jag dricker energidryck delvis för koffeinet men även för att det är läskande, släcka törsten med någonting kallt. Det är gott helt enkelt.

Har man kolsyremaskin hemma är det lätt fixat. Men jag dricker extremt sällan vare sig energidryck eller pwo.
Men att blanda sitt eget vore lite kul mest som experiment. Finns ganska goda sockerfria smaker till sodastream, sen blanda i lite koffein och eventuellt eaa. Om man gillar det.

Patriarch K
2018-01-02, 14:19
Det första jag kände var trocadero + hostmedicin!

xan
2018-01-02, 14:37
Inhandlade faktist denna:

http://dizw242ufxqut.cloudfront.net/images/product/energydrinks/energydrinksdefault/image181/nocco_hallon_500ml-34901910-8505793-org.jpg

Den enda energidrycken jag hittat utan kolsyra. #noccolifestyle

Får se hur den smakar bara.......

Pudzianovski
2018-01-02, 15:24
Den här tråden fungerar lite som omvänd reklam. Man blir ju sjukt sugen att prova bara för att folk säger att man inte ska liksom.

All reklam är bra reklam typ *popcorn*

Agitator
2018-01-02, 16:07
Ni som gnäller på dosen koffein i diverse energi drickor.

Köp 200 mg koffeintabs och köp valfri dricka ni gillar och ta i samband.