handdator

Visa fullständig version : Sne armbåge och marklyft


jesuskristensson
2017-12-29, 16:37
Hej!

Bröt min armbåge för 4 år sedan och den vart aldrig riktigt bra. Kan inte sträcka ut den helt vilket gör att den alltid är lite böjd. Börja dock fundera på om det är vra att göra marklyft när man inte kan sträcka ut ena armen. Det känns inget spec när jag lyfter, och känner inte att det gör ont efter eller så. Tänkte kolla om det finns någon här inne som har erfarenhet och kan komma med råd.

Bob90
2017-12-29, 17:53
Krävs nog en bild på hur pass böjd den är när du lyfter, men du bör nog inte köra supinerat grepp med just den armen. Eftersom en böjd arm kan innebära onödigt stor risk att dra av biceps om du kör mixat grepp.

jesuskristensson
2017-12-29, 19:49
Här kommer en bild! Brukar inte köra mixat egentligen för att stången blir sne, brukar köra med remmad.

jesuskristensson
2017-12-29, 19:50
Det är vänster armbåge :)

Acentren
2017-12-30, 08:35
Hej!

Bröt min armbåge för 4 år sedan och den vart aldrig riktigt bra. Kan inte sträcka ut den helt vilket gör att den alltid är lite böjd. Börja dock fundera på om det är vra att göra marklyft när man inte kan sträcka ut ena armen. Det känns inget spec när jag lyfter, och känner inte att det gör ont efter eller så. Tänkte kolla om det finns någon här inne som har erfarenhet och kan komma med råd.Sitter med liknande defekt i höger arm, ca 22° extensionsdefekt. Jag kör på som vanligt med mixat grepp ibland och remmar ibland. Men som Bob90 redan nämnt finns det ju en ökad risk att dra av biceps, du får helt enkelt överväga om du tycker ett mixat grepp är värt risken [emoji106]

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

jesuskristensson
2017-12-30, 19:35
Jo jag känner att det blir ett litet tryck vid biceps när jag kör mixat, kör nog remmar Isf ;) Tror jag också har runt 22 grader. Vilka vikter har du vart uppe och kört på?

CoKEmaN
2017-12-31, 13:53
Hur var efterförloppet efter frakturen, hur mycket har du fått hjälp med att försöka få bort sträck-defekten?

Acentren
2017-12-31, 14:28
Jo jag känner att det blir ett litet tryck vid biceps när jag kör mixat, kör nog remmar Isf ;) Tror jag också har runt 22 grader. Vilka vikter har du vart uppe och kört på?Just det där med tryck vid biceps är inget jag själv upplevt, försöker experimentera med Mckenzie övningar och liknande för tillfället för att öka upp rörelseomfånget. Men mixat grepp kör jag själv enbart då jag sätter PB'n, kör med remmar annars. Har lyft 245 med mixat grepp efter skadan.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

jesuskristensson
2018-01-01, 12:46
Gick hos sjukgymnast ca ett halv år efter skadan. Då fick vi ut den några grader iaf men sedan stannade det av:)