handdator

Visa fullständig version : Måste man ta kreatin 4ggr/dag i "laddningsfasen"?


MaxTheMarketer
2017-12-26, 22:20
Jag har ett paket kreatin där det står att man ska ta 5 gram 4 gånger per dag 5 dagar i "laddningsfasen" och sedan behöver man bara ta 5 gram på morgonen per dag.

Det står inget om tidsintervall mellan intagen de 5 första dagarna. Men jag antar att man ska dela in antalet på vakna timmar (16) så blir det en var fjärde timme?

Måste man verkligen ta 4ggr/dag i början? Personligen tycker jag det låter krångligt, och det är därför jag inte har kommit igång att börja ta det. Får man helt enkelt ingen effekt om man börjar med att bara ta 5 gram en gång per dag?

ZorroS
2017-12-26, 22:29
Går alldeles utmärkt att ta 5 gram om dagen från dag ett, enda skillnaden är att det då tar lite längre tid innan det ger full effekt.

MaxTheMarketer
2017-12-26, 22:30
Går alldeles utmärkt att ta 5 gram om dagen från dag ett, enda skillnaden är att det då tar lite längre tid innan det ger full effekt.

Tack för svaret! Hur extra lång tid pratar vi om då? Flera veckor, månader eller bara dagar?

ZorroS
2017-12-26, 22:37
Tack för svaret! Hur extra lång tid pratar vi om då? Flera veckor, månader eller bara dagar?

Någon vecka extra skulle jag tippa på. Har för mig att de flesta ska ha fyllt upp nivåerna i kropoen efter ca två veckor, om de tar fem g om dagen från dag ett.

Max
2017-12-27, 16:49
Om du har fler frågor om kreatin finns http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194&page=94