handdator

Visa fullständig version : Hur länge tar det för er att vänja er vid 1 måltid/dag?


FrankNewton
2017-12-21, 12:34
Hur länge tar det för er att vänja er vid 1 måltid/dag och hur gick ni tillväga?

Diomedea exulans
2017-12-21, 12:37
Jag prövade periodisk fasta ett tag. Efter att ha gått runt och varit vrålhungrig, trött och arg halva dagen och obehagligt mätt halva dagen, samt ledsnat på att förklara för folk varför jag inte äter något/äter så mycket, tröttnade jag efter två veckor.

King Grub
2017-12-21, 12:46
Menar du så att man inte kommer att vara hungrig, kanske en betydande del av dagen, så aldrig. Jag bara ignorerar det.

FrankNewton
2017-12-21, 12:48
Hungern är ju värst i början, men när är den acceptabel kan man skriva?

Beemel
2017-12-21, 13:05
Jag valde för 20ish år sedan utan att ens känna till ordet periodisk fasta att käka 1, max 2 gånger om dagen. Detta för att jag just inte var var hungrig annars.
Tyckte det var asskönt redan från början, sparade tid och mådde bättre.

Så jag tror det är mycket individuellt hur lång tid det tar att vänja sig.
Jag har periodvis försökt vänja mig vid att äta oftare, mest för att prova på det och se om det gör någon skillnad för min träning.
Har dock aldrig lyckats vänja mig åt det hållet.

PatekPhillipe
2017-12-21, 13:07
Skulle aldrig någonsin kunna hålla mig mätt om jag bara fick äta en måltid. Äter tills jag svettas och inte får i mig något mer, det går några timmar och jag är hungrig igen. Man får lära sig att, som grub säger, ignorera hungern. Det är ju trots allt bara en känsla.

MVH en gammal tjockis.

dmoller
2017-12-21, 13:28
dirr

ApexProcyon
2017-12-21, 14:33
Det enklaste är att inte känna efter så mycket, sysselsätt dig och tänk på annat än mat.

LunaSpice
2017-12-21, 14:43
Det är en vanesak som kommer efter max ett par dagar tycker jag. Kroppen skickar inte signaler nödvändigtvis när du behöver äta utan mer när du är van att äta.

Captainwide
2017-12-21, 14:48
Vad är fördelarna med att bara äta 1 mål mat om dagen? Utöver tidssparande och en gigantisk måltid då. Autofagi?

1x0
2017-12-21, 16:17
Äter vanligtvis två gånger per dag (17 och 20) men har ätit all mat 20-21:00 sedan lördags (sjätte dagen nu). Har vant mig! Hålla mig sysselsatt och sova mycket (+dålig dygnsrytm)! Hade inte pallat äta en gång om dagen länge om jag stigit upp 07:00 o velat haft måltiden på kvällen.
Föredrar att äta 8 timmar efter uppvaknande.

På sommaren äter jag ofta en gång per dag. Av värmen och ljust ute så länge (dödar min aptit).

dmoller
2017-12-21, 16:46
Vad är fördelarna med att bara äta 1 mål mat om dagen? Utöver tidssparande och en gigantisk måltid då. Autofagi?

en chinabuffe med tårta och dagen är klar.
prisvärt
ingen disk

Sheikah
2017-12-21, 19:14
Jag tycker att jag blir äckelmätt om jag missar mellanmål och måste äta tre gånger per dag. Kan inte ens föreställa mig hur tunn jag skulle bli och hur dåligt jag skulle må om jag bara åt en gång om dagen. Testade att skippa frukost ett tag. Fick en fysik som typ Jonas Colting på 4 dagar.

xan
2017-12-21, 19:18
Går inte för mig. Får inte plats tillräckligt mycket i magen för att jag ska vara mätt en hel dag. Det är nog inte bra för magen att trycka i sig absurda mängder mat på det sättet heller.

DudX
2017-12-21, 22:03
Om jag äter 3-5ggr per dag är jag hungrig hela tiden.

När jag äter en gång per dag är jag "aldrig" hungrig.
För mig är det kanske ca 2 dagars övergång. Från "vanligt" ätande till periodisk fasta.
Äta mer sällan är min melodi.