handdator

Visa fullständig version : Axons ockerpriser i blåsväder i SVT plus


Sidor : [1] 2

Bärsärk
2017-12-19, 21:59
Satt och slösurfade SVTplay och fastnade för ett test av Julmust på PLUS men döm om min förvåning när jag en bit in i programmet får höra om någon som känt sig lurad av ett företag med väldigt höga priser för kostrådgivning/personlig träning och något om "beach 2017" jag förstod direkt vem det handlade om :d

https://www.svtplay.se/video/16350953/plus/plus-sasong-24-avsnitt-12

Det hela börjar vid 14:15

Roligaste är ju att kunden har sagt att hon inte tål fisk men fortfarande är det fisk med i flera av måltiderna, är det någon som på riktigt tror att Axon sitter och gör ett individuellt skräddarsytt program efter dina allergier och önskemål? HAN SKICKAR UT SAMMA TEXT TILL ALLA

Kanske dags för en påminnelse till alla ni nya användare där ute och ni som är nya med träning att NI KAN FÅ HJÄLP HELT GRATIS och att AXON ÄR EN PLAGIERANDE PSYKOPAT.

Leeee
2017-12-19, 22:04
Bra inlägg , ska ses

Bärsärk
2017-12-19, 22:05
Aha, tydligen är det en återblick ifrån ett tidigare plus som gick i Oktober. Missat det också, kanske nån som kan leta reda på det istället? Jag kan inte minnas att vi tog upp och pratade om det här inne i Oktober.

Pepparspray
2017-12-19, 22:06
Haha! :d Trist för de som betalat och får ett copypasteat papper men bra att det tas upp.

Av ren nyfikenhet så finns det ju en del folk här som coachar. Vad kostar typ 6 mån coaching av någon kunnig egentligen och vad ingår då? För 20k skulle jag ha rätt höga förväntningar på feedback och support. :)

ApexProcyon
2017-12-19, 22:08
Axons deffguide verkar höra till ett av hans ärligare alster. :D

Bärsärk
2017-12-19, 22:10
Haha! :d Trist för de som betalat och får ett copypasteat papper men bra att det tas upp.

Av ren nyfikenhet så finns det ju en del folk här som coachar. Vad kostar typ 6 mån coaching av någon kunnig egentligen och vad ingår då? För 20k skulle jag ha rätt höga förväntningar på feedback och support. :)

Du kan ju bara posta här och fråga så brukar man ju kunna få svar, frågan är varför du ska ha ett helt schema när så mycket med träning är sånt som man lär sig på vägen och om man börjar träna och tycker det är kul så kommer ju man automatiskt intressera sig för det och det brukar resultera i att man gör egna scheman.

Tror det tog mig ca 3 månader innan jag hade gjort mitt egna schema som jag fortfarande använder mig av nu 6 år senare.

Bärsärk
2017-12-19, 22:11
Axons deffguide verkar höra till ett av hans ärligare alster. :D

Jag blir lite illamående av hur det här har gått ifrån att han plagierade saker till andra sidor för ganska små summor till att han nu är med i Plus och verkligen sysslar med riktigt fula saker. Snacka om oroväckande utvecklingskurva. Från början var det ju till och med bara photoshoppade bilder om jag minns rätt, jag var med i Flashbacktråden när det började där.

xan
2017-12-19, 22:19
Från Axon till fiskallergikern som fick fisk på schemat:

"Istället för att försöka leta fel på projektet och ge upp borde du rannsaka dig själv och ta dig i kragen."

:laugh:

För 20K hade jag förväntat mig personlig massage och fotfilning varje kväll.

Pudzianovski
2017-12-19, 22:19
Fattar inte varför folk är så lättlurade eller naiva eller vad det nu är. Det ju bara att googla så får man fram tråden på Flashback.

En annan googlar ju som en galning bara man ska köpa ny sak för 20 kr för att få fram bästa produkt osv osv osv.

ApexProcyon
2017-12-19, 22:23
En annan googlar ju som en galning bara man ska köpa ny sak för 20 kr för att få fram bästa produkt osv osv osv.

Jag har kommit på mig själv med att göra det inne i matvarubutiken ifall jag ska prova en ny glass eller chipssort. Jag vägrar betala för en produkt jag inte vet något om nu för tiden.

xan
2017-12-19, 22:24
Fattar inte varför folk är så lättlurade eller naiva eller vad det nu är. Det ju bara att googla så får man fram tråden på Flashback.

En annan googlar ju som en galning bara man ska köpa ny sak för 20 kr för att få fram bästa produkt osv osv osv.

Haha ja, det är rätt otroligt. I längden kanske det är bra att bli av med 20K för dessa personer, learn the hard way. :D

Derbel McDillet
2017-12-19, 22:26
Från Axon till fiskallergikern som fick fisk på schemat:

"Istället för att försöka leta fel på projektet och ge upp borde du rannsaka dig själv och ta dig i kragen."

:laugh:

För 20K hade jag förväntat mig personlig massage och fotfilning varje kväll.

Nja, Anna var den som inte tålde fisk. Stina fick svaret att rannsaka sig själv.

xan
2017-12-19, 22:29
Nja, Anna var den som inte tålde fisk. Stina fick svaret att rannsaka sig själv.

Gracias.

Agitator
2017-12-19, 22:29
Aha, tydligen är det en återblick ifrån ett tidigare plus som gick i Oktober. Missat det också, kanske nån som kan leta reda på det istället? Jag kan inte minnas att vi tog upp och pratade om det här inne i Oktober.

Det var en artikel osv där hela den här cirkusen drog igång.

Minns att vi pratade om den i år när han var på tapeten igen. Borde gå lätt att hitta kan man ju tycka.


*Edit

Hittade.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=232731

poppen11
2017-12-19, 22:32
Visst det var ju prekärt för företaget att rekommendera fisk till en allergiker, men att ha en mall för både träning och kost tycker jag inte är något konstigt alls. Om en person har som mål att gå ner 10 kilo i vikt och få lite muskler - ett standardupplägg med styrka och lite kondition med en kost anpassad för viktnedgång (och hälsa). Finns det egentligen någon nytta alls att börja detaljanpassa ett sådant schema?

Att företaget marknadsför sitt upplägg som "specialanpassat för individen" ser jag bara som lite vanlig marknadsföring till en okunnig kund - återfinns i otaligt antal branscher.

Bärsärk
2017-12-19, 22:36
En annan googlar ju som en galning bara man ska köpa ny sak för 20 kr för att få fram bästa produkt osv osv osv.

Jag tror jag googlar för mycket för så fort jag hittar minsta lilla kritiska sak om vad jag ska köpa så avblåser jag det direkt :d

BelowAverage
2017-12-19, 22:38
Att företaget marknadsför sitt upplägg som "specialanpassat för individen" ser jag bara som lite vanlig marknadsföring till en okunnig kund - återfinns i otaligt antal branscher.

Äh, kom igen nu! xD
Det är väl klart att det inte är ok att hävda att något är skräddarsytt när det inte är det. Speciellt när "skräddarsytt" är det som man tänker är orsaken till det höga priset.

Blev jag precis trollad? :(

vicarious
2017-12-19, 22:46
Visst det var ju prekärt för företaget att rekommendera fisk till en allergiker, men att ha en mall för både träning och kost tycker jag inte är något konstigt alls. Finns det egentligen någon nytta alls att börja detaljanpassa ett sådant schema?

Att det är kopiera och klistra som gäller hos herr Löwgren är något vi alla vet sen flera år tillbaks. Han har vid flera tillfällen ertappats med plagiering där han snott andras texter rakt upp och ned. Att han "missar" en viktig detalj som födoämnesallergi visar återigen på att tangenterna ctrl +c och ctrl +v är välanvända på hans tangentbord.


Att företaget marknadsför sitt upplägg som "specialanpassat för individen" ser jag bara som lite vanlig marknadsföring till en okunnig kund - återfinns i otaligt antal branscher.

Att andra gör likadant gör det inte rätt. Hans tjänster är omotiverat dyra jämfört med konkurrenter, och när han inte levererar vad han lovar förstår jag att folk blir förbannade.

poppen11
2017-12-19, 22:50
Nej jag är helt seriös. Om ni skulle specialanpassa ett kost och träningsschema till en helt vanlig individ (utan skadehistorik etc) som vill gå ner lite i vikt, hur skulle ni gjort?

Hur gör läkare, finansmän etc för en "standardkund"? Alla utlovar ett unikt kundbemötande.

vicarious
2017-12-19, 22:56
Nej jag är helt seriös. Om ni skulle specialanpassa ett kost och träningsschema till en helt vanlig individ (utan skadehistorik etc) som vill gå ner lite i vikt, hur skulle ni gjort?

Hur gör läkare, finansmän etc för en "standardkund"? Alla utlovar ett unikt kundbemötande.

Bett personen skriva ned en lista på livsmedel de brukar äta och maträtter de gillar och sen använt den informationen som grund. Bett kunden redogöra för ålder, kön, längd, vikt, sysselsättning, träningsmängd med mera för att kunna uppskatta energibehov.

Att skriva ett kostschema med kyckling, ris, grönser, olivolja och avokado som man sen kopierar till alla sina klienter är inte "individanpassat".

shadowfire
2017-12-19, 23:14
Samma som innan, Bärsärk är bara lite seg.

timoat
2017-12-20, 01:15
Nej jag är helt seriös. Om ni skulle specialanpassa ett kost och träningsschema till en helt vanlig individ (utan skadehistorik etc) som vill gå ner lite i vikt, hur skulle ni gjort?

Hur gör läkare, finansmän etc för en "standardkund"? Alla utlovar ett unikt kundbemötande.

Um, läkarhjälp ÄR anpassat efter individen. Eller tror du de envisas med att ge dig penicillin om du är allergisk mot det? . Är du Axon?

Bob90
2017-12-20, 02:30
Tycker det är helt underbart.

Axon: "Skräddarsytt endast för dig."

Kund: "Men jag är ju allergisk mot fisk?"

Axon: "Ingen sa att det skulle bli lätt att följa projektet."

Kund: "Men blir det inte svårt att följa från graven? Är det inte skräddarsytt för mig, dvs även för mina allergier??"

Axon: "Självklart använder vi en mall, då det inte går att göra 100 st olika kostscheman"

Kund: "Exakt vad betalar jag 19.000 kr för då?"

Axon: "Umm.. Min nya Iphone X? Eller jag menar, istället för att leta fel på det här underbara framgångsprojektet kanske du bör hitta fel på dig själv istället, bort med din sans och logik, ta dig i kragen istället fetto!"

Bärsärk
2017-12-20, 07:14
Samma som innan, Bärsärk är bara lite seg.

Ingen aning om hur jag missade tråden ifrån Oktober :confused:

Tycker fortfarande det är bra att ta upp det.

KT81
2017-12-20, 11:19
Nej jag är helt seriös. Om ni skulle specialanpassa ett kost och träningsschema till en helt vanlig individ (utan skadehistorik etc) som vill gå ner lite i vikt, hur skulle ni gjort?

Hur gör läkare, finansmän etc för en "standardkund"? Alla utlovar ett unikt kundbemötande.

Found Axon

Chorizo
2017-12-20, 11:32
Fan vilken cowboy han verkar vara. :D

trädgårdsmöbel
2017-12-20, 11:36
Jag vet en coach som gör ungefär samma. Färdigt väldigt simpelt program (med några få ändringar med lite fler set/övning för mer träningsvana) och ett väldigt generellt kostråd där det i stort sett står "ät mycket protein och drick inte läsk". En uppföljning efter en månad, allt via webben. För det tar han tusen spänn.

poppen11
2017-12-20, 11:53
Bett personen skriva ned en lista på livsmedel de brukar äta och maträtter de gillar och sen använt den informationen som grund. Bett kunden redogöra för ålder, kön, längd, vikt, sysselsättning, träningsmängd med mera för att kunna uppskatta energibehov.

Absolut, och tror du inte Axon gör det? Klart att han inte ordinerar 3586 kcal till ALLA. Varje kostschema är säkerligen anpassat till den specifika individens kaloribehov. Frågan är nu hur kan vi veta en individs kaloribehov? Troligtvis vet inte individen själv detta och den bästa uppskattningen vi kan göra är en standarduppskattning som sedan får revideras efter någon vecka efter behov.

Att skriva ett kostschema med kyckling, ris, grönser, olivolja och avokado som man sen kopierar till alla sina klienter är inte "individanpassat".

Har Axon gjort detta? Troligtvis fanns det en variation av maträtter med en god bas av fisk/fågel/kött och ris/pasta/potatis och grönsaker efter kundens tycke. Troligtvis ges kund själv möjligheten att välja bland X antal grönsaker och exempelvis 100 g ris/pasta etc.

Hade du kunnat göra ett bättre upplägg genom att detaljstudera en individs veckoschema inom matväg? Ha i åtanke att individen troligen är ute efter en förändring i kosten!

Um, läkarhjälp ÄR anpassat efter individen. Eller tror du de envisas med att ge dig penicillin om du är allergisk mot det? . Är du Axon?

Så du tror en läkare inte använder sig av standarddiagnoser?
Klart man gör, för vissa symptom är detta den absolut sannolikaste diagnosen och det vore orimligt att inte inledningsvis anta detta för att därefter revidera denna.


Att andra gör likadant gör det inte rätt. Hans tjänster är omotiverat dyra jämfört med konkurrenter, och när han inte levererar vad han lovar förstår jag att folk blir förbannade.[/QUOTE]

Ja vad Axon säljer är naturligtvis ett väldigt bra kost och träningsuplägg som går att få på många andra ställen. På samma sätt som börsmäklare säljer råd för dyra penningar. I båda fallen profiterar en part på den andres okunnighet. I båda fallen så är råden säkerligen utmärkta - men samma råd går att få mycket billiga. Men båda marknaderna kännetecknas av att kundsidan inte har den information det krävs för att värdera vad som skiljer tjänsterna åt.

Eventuellt så är Axon tjänst den bästa på marknaden - av den enkla anledningen att kundernas resultat till 90 % utmärks av disciplin. Att betala 17 000 gör nog att disciplinen höjs.

Fetknoppen
2017-12-20, 12:04
Har Axon gjort detta? Troligtvis fanns det en variation av maträtter med en god bas av fisk/fågel/kött och ris/pasta/potatis och grönsaker efter kundens tycke. Troligtvis ges kund själv möjligheten att välja bland X antal grönsaker och exempelvis 100 g ris/pasta etc.

Hade du kunnat göra ett bättre upplägg genom att detaljstudera en individs veckoschema inom matväg? Ha i åtanke att individen troligen är ute efter en förändring i kosten!



Så du tror en läkare inte använder sig av standarddiagnoser?
Klart man gör, för vissa symptom är detta den absolut sannolikaste diagnosen och det vore orimligt att inte inledningsvis anta detta för att därefter revidera denna.


Att andra gör likadant gör det inte rätt. Hans tjänster är omotiverat dyra jämfört med konkurrenter, och när han inte levererar vad han lovar förstår jag att folk blir förbannade.

Ja vad Axon säljer är naturligtvis ett väldigt bra kost och träningsuplägg som går att få på många andra ställen. På samma sätt som börsmäklare säljer råd för dyra penningar. I båda fallen profiterar en part på den andres okunnighet. I båda fallen så är råden säkerligen utmärkta - men samma råd går att få mycket billiga. Men båda marknaderna kännetecknas av att kundsidan inte har den information det krävs för att värdera vad som skiljer tjänsterna åt.

Eventuellt så är Axon tjänst den bästa på marknaden - av den enkla anledningen att kundernas resultat till 90 % utmärks av disciplin. Att betala 17 000 gör nog att disciplinen höjs.[/QUOTE]

Nu hade jag lovat mig själv att inte skriva mer på kollo då jag inte har tid, men jag kunde inte låta bli. :)

Axon verkar vara en riktig pajas; tyvärr! Att kopiera text rakt av från böcker utan att referera till originalförfattaren är synnerligen oärligt (en tjuv i mina ögon)! Att sedan sälja enkla kostråd för en hutlös summa pengar gör inte saken bättre. Det enda jag delvis kan hålla med om är att kunderna faktiskt får skylla sig själva. Det borde vara ganska enkelt att göra lite efterforskningar på nätet och se att han är väldigt dyr och samtidigt kunna se att vitsorden inte är de bästa.

J.V
2017-12-20, 14:19
Det togs upp i den andra traden och jag ar forvanad att det inte namts har; men pa deras hemsida namns inte ett ord om vem som ligger bakom skiten. Och det finns nog en anledning till det.

Googlar man axon eller martin lowgren nu for tiden finns bara en satans massa skit (med all ratt).

Och kollar man Axon's egna blogg (som fortfarande ar aktiv) finns det poster som har med detta 'projekt' att gora fram till 2015, pa den tiden verkar det bara ha kostar runt 4-5000kr.

De/han insag formodligen att de kan dra in fler ansokningar men anda hoja priset om bara hans namn forsvann fran skiten.

ccm
2017-12-20, 14:31
Har Axon gjort detta? Troligtvis fanns det en variation av maträtter med en god bas av fisk/fågel/kött och ris/pasta/potatis och grönsaker efter kundens tycke. Troligtvis ges kund själv möjligheten att välja bland X antal grönsaker och exempelvis 100 g ris/pasta etc.

Hade du kunnat göra ett bättre upplägg genom att detaljstudera en individs veckoschema inom matväg? Ha i åtanke att individen troligen är ute efter en förändring i kosten!



Så du tror en läkare inte använder sig av standarddiagnoser?
Klart man gör, för vissa symptom är detta den absolut sannolikaste diagnosen och det vore orimligt att inte inledningsvis anta detta för att därefter revidera denna.


Att andra gör likadant gör det inte rätt. Hans tjänster är omotiverat dyra jämfört med konkurrenter, och när han inte levererar vad han lovar förstår jag att folk blir förbannade.

Ja vad Axon säljer är naturligtvis ett väldigt bra kost och träningsuplägg som går att få på många andra ställen. På samma sätt som börsmäklare säljer råd för dyra penningar. I båda fallen profiterar en part på den andres okunnighet. I båda fallen så är råden säkerligen utmärkta - men samma råd går att få mycket billiga. Men båda marknaderna kännetecknas av att kundsidan inte har den information det krävs för att värdera vad som skiljer tjänsterna åt.

Eventuellt så är Axon tjänst den bästa på marknaden - av den enkla anledningen att kundernas resultat till 90 % utmärks av disciplin. Att betala 17 000 gör nog att disciplinen höjs.[/QUOTE]

Vad dillar du om? Den "tjänsten" han (du?) säljer är ju helt värdelös då man inte bryr sig om allergier trots att kunden påtalar detta flera gånger. Det här är regelrätta bedrägerier, och Axon borde spärras in!

trädgårdsmöbel
2017-12-20, 14:34
Tycka vad man vill om Axon, men man måste beundra hans oerhörda förmåga att klara sig igenom skandaler. Han har blivit sågad längs fotknölarna och avslöjad och uthängd i åratal, men han verkar bara kunna glida igenom allt. Det blir kanske lite hett om öronen en stund men jan klarar sig alltid som en slags indiana Jones eller rentav Mona Sahlin.

Bob90
2017-12-20, 14:38
Det togs upp i den andra traden och jag ar forvanad att det inte namts har; men pa deras hemsida namns inte ett ord om vem som ligger bakom skiten. Och det finns nog en anledning till det.

Googlar man axon eller martin lowgren nu for tiden finns bara en satans massa skit (med all ratt).

Och kollar man Axon's egna blogg (som fortfarande ar aktiv) finns det poster som har med detta 'projekt' att gora fram till 2015, pa den tiden verkar det bara ha kostar runt 4-5000kr.

De/han insag formodligen att de kan dra in fler ansokningar men anda hoja priset om bara hans namn forsvann fran skiten.
Det verkligen konkretiserar uttrycket "Köp inte grisen i säcken"

Tycka vad man vill om Axon, men man måste beundra hans oerhörda förmåga att klara sig igenom skandaler. Han har blivit sågad längs fotknölarna och avslöjad och uthängd i åratal, men han verkar bara kunna glida igenom allt. Det blir kanske lite hett om öronen en stund men jan klarar sig alltid som en slags indiana Jones eller rentav Mona Sahlin.
Fördelen med att inte ens visa sig eller sätta ut sitt namn någonstans.

TomasB
2017-12-20, 14:41
Tycka vad man vill om Axon, men man måste beundra hans oerhörda förmåga att klara sig igenom skandaler. Han har blivit sågad längs fotknölarna och avslöjad och uthängd i åratal, men han verkar bara kunna glida igenom allt. Det blir kanske lite hett om öronen en stund men jan klarar sig alltid som en slags indiana Jones eller rentav Mona Sahlin.

Han är ju lite som pyramidspelen. Trots allt som står i media, och alla skandaler och läckor om bluff - så vill folk tro att ett jävla vitaminpiller kommer göra deras liv bättre.

Har han försvunnit från facebook? Hittar inte karln längre.

leo1
2017-12-20, 14:55
Han är ju lite som pyramidspelen. Trots allt som står i media, och alla skandaler och läckor om bluff - så vill folk tro att ett jävla vitaminpiller kommer göra deras liv bättre.

Har han försvunnit från facebook? Hittar inte karln längre.

Hans Facebook finns kvar. Du kanske är blockad? :d

Killen måste vara mytoman. Han var väl Zlatans pt ett tag? 😊 på ratsit finns inte någon bil reggade på honom heller. Det kan han ju iofs löst på annat sätt.

J.V
2017-12-20, 15:31
Killen måste vara mytoman. Han var väl Zlatans pt ett tag? 😊 på ratsit finns inte någon bil reggade på honom heller. Det kan han ju iofs löst på annat sätt.Mm, Zlatan besokte 'hans' gym en gang och var darmed en klient... :D

PatekPhillipe
2017-12-20, 15:43
Han var ju även sponsrad av Coca Cola, enligt honom själv. Men någon mailade dom och frågade om dom sponsrar enskilda personer. Svaret var nej och det blev lite skriverier vilket slutade med att han tog bort sin Coca Cola logga på hemsidan :D

Bob90
2017-12-20, 16:00
Hittade ytterligare ett "framgångsprojekt" av Axon som jag inte sett förut.

http://www.fitnessakademin.se/
Underhållande att kolla på före/efter-bilderna. Hittade några före-bilder som var identiska (samma människa, samma kläder) med några olika efter-bilder (olika personer, dock kanske inte ansiktet är med på alla bilder givetvis), tatueringar/födelsemärken som inte stämmer osv :D

Undra om lokalerna faktiskt finns eller om det är photoshoppat.
Edit: Nope, ligger en kemtvätt där :laugh:

ceejay
2017-12-20, 16:01
Och du ser hur opersonligt det är. Inte ett ord om vem eller vilka som jobbar.

J.V
2017-12-20, 16:22
Hittade ytterligare ett "framgångsprojekt" av Axon som jag inte sett förut.

http://www.fitnessakademin.se/
Underhållande att kolla på före/efter-bilderna. Hittade några före-bilder som var identiska (samma människa, samma kläder) med några olika efter-bilder (olika personer, dock kanske inte ansiktet är med på alla bilder givetvis), tatueringar/födelsemärken som inte stämmer osv :D

Undra om lokalerna faktiskt finns eller om det är photoshoppat.
Edit: Nope, ligger en kemtvätt där :laugh:Fragan har ju hur manga bilder som ocksa finns pa beach-projektet.

Och hur manga som bara ar stulna fran random bloggar/instagram-konton.

Bob90
2017-12-20, 16:25
Fragan har ju hur manga bilder som ocksa finns pa beach-projektet.

Och hur manga som bara ar stulna fran random bloggar/instagram-konton.

Skulle säga strax över 207% av alla bilder :p

Bärsärk
2017-12-20, 17:57
Fördelen med att inte ens visa sig eller sätta ut sitt namn någonstans.

Och att hålla till i Stockholm.

Hittade ytterligare ett "framgångsprojekt" av Axon som jag inte sett förut.

http://www.fitnessakademin.se/
Underhållande att kolla på före/efter-bilderna. Hittade några före-bilder som var identiska (samma människa, samma kläder) med några olika efter-bilder (olika personer, dock kanske inte ansiktet är med på alla bilder givetvis), tatueringar/födelsemärken som inte stämmer osv :D

Undra om lokalerna faktiskt finns eller om det är photoshoppat.
Edit: Nope, ligger en kemtvätt där :laugh:

Haha är ju just fitnessakademin som tas upp i Plus, jag hade missat det projektet också helt och hållet.

Minns för ett par år sedan att jag skrev till massa folk på facebook som var med i hans "Axon beach" och frågade vad de höll på med, vissa blev jättesura.

Tycka vad man vill om Axon, men man måste beundra hans oerhörda förmåga att klara sig igenom skandaler. Han har blivit sågad längs fotknölarna och avslöjad och uthängd i åratal, men han verkar bara kunna glida igenom allt. Det blir kanske lite hett om öronen en stund men jan klarar sig alltid som en slags indiana Jones eller rentav Mona Sahlin.

Det är ingen förmåga, han är psykopat och de borde väl du ha koll på.

Bob90
2017-12-20, 18:04
Och att hålla till i Stockholm.



Haha är ju just fitnessakademin som tas upp i Plus, jag hade missat det projektet också helt och hållet.

Minns för ett par år sedan att jag skrev till massa folk på facebook som var med i hans "Axon beach" och frågade vad de höll på med, vissa blev jättesura.
Ja, i fjollträsk är man lite trög :p

Det som förbryllar mig är att han liksom inte blir fälld för något, men han lär inte bryta mot något brott per se.

Bärsärk
2017-12-20, 18:06
Ja, i fjollträsk är man lite trög :p

Det som förbryllar mig är att han liksom inte blir fälld för något, men han lär inte bryta mot något brott per se.

Han blev anmäld för att han utgav sig för att vara naprapat, som är en skyddad yrkestitel även fast han givetvis inte var det. Han gick i skolan när han skrev "Leg. Naprapat" under varje blogginlägg han gjorde på sin blogg. Har för mig att han hade de i sin signatur här på kolozzeum också. Jag minns inte vad som hände med det, men antog att det lades ner. Myndigheterna i Sverige är alldeles för dåliga på det...

Var ju en på Flashback som ringde in om det.

Men Plus är ju ute efter han och de har ju lite mer resurser än vad en privatperson har och de verkar inte lyckas speciellt bra heller...

poppen11
2017-12-20, 18:12
Ja vad Axon säljer är naturligtvis ett väldigt bra kost och träningsuplägg som går att få på många andra ställen. På samma sätt som börsmäklare säljer råd för dyra penningar. I båda fallen profiterar en part på den andres okunnighet. I båda fallen så är råden säkerligen utmärkta - men samma råd går att få mycket billiga. Men båda marknaderna kännetecknas av att kundsidan inte har den information det krävs för att värdera vad som skiljer tjänsterna åt.

Eventuellt så är Axon tjänst den bästa på marknaden - av den enkla anledningen att kundernas resultat till 90 % utmärks av disciplin. Att betala 17 000 gör nog att disciplinen höjs.

Vad dillar du om? Den "tjänsten" han (du?) säljer är ju helt värdelös då man inte bryr sig om allergier trots att kunden påtalar detta flera gånger. Det här är regelrätta bedrägerier, och Axon borde spärras in![/QUOTE]

Detta var uppenbart ett misstag från Axon. Eventuellt så hade inte kvinnan redogjort för vilka fiskar hon var allergisk mot :).

Min poäng kvarstår, upplägget som erbjuds är kanon. Skulle tippa på att 95 % av alla som ansöker är i behov av ett standard kost och träningsschema. Det spelar ytterst liten roll om det innehåller kyckling och ris eller kyckling och cos cos. Såna detaljer är det bättre att låta individen sj avgöra - det individen efterfrågar är vetskapen att de val man gör leder till efterfrågade resultat. Det erbjuder Axon.

Bob90
2017-12-20, 18:18
Han blev anmäld för att han utgav sig för att vara naprapat, som är en skyddad yrkestitel även fast han givetvis inte var det. Han gick i skolan när han skrev "Leg. Naprapat" under varje blogginlägg han gjorde på sin blogg. Har för mig att han hade de i sin signatur här på kolozzeum också. Jag minns inte vad som hände med det, men antog att det lades ner. Myndigheterna i Sverige är alldeles för dåliga på det...

Var ju en på Flashback som ringde in om det.

Men Plus är ju ute efter han och de har ju lite mer resurser än vad en privatperson har och de verkar inte lyckas speciellt bra heller...

Det känns som det inte borde vara allt för knepigt att ringa in honom för typ bedrägeri, falsk marknadsföring, urkundsförfalskning eller på samma sätt som "orimliga hyror"/"ockerhyror" uppmärksammades förut? Men vad vet jag, bevisligen är det inte helt trivialt.

Bärsärk
2017-12-20, 18:20
Det känns som det inte borde vara allt för knepigt att ringa in honom för typ bedrägeri, falsk marknadsföring, urkundsförfalskning eller på samma sätt som "orimliga hyror"/"ockerhyror" uppmärksammades förut? Men vad vet jag, bevisligen är det inte helt trivialt.

Nu är ju länkarna paj, men det roligaste var ju när vi på flashback satt och upptäckte allt och han frenetiskt i takt med våra nya upptäckter fick sitta och ta bort saker överallt.

https://www.flashback.org/sp23805354

Jag tror faktiskt inte att det går om jag ska vara helt ärlig, finns ju firmor som bar sysslar med rent bluff som inte folk får tag i eller kan anmäla för något.

Var uppe om det på Kolo med,

Då ger du fan i att försöka framstå som färdig naprapat. Skriv att du är naprapatstuderande så slipper vi en massa tjafs. Tack

baktung
2017-12-20, 18:48
"Folk är nå djävulskt dumma i huvudet."

Tror det var Dio som uttryckte sig så en gång. Träffar rätt även denna gång.

ccm
2017-12-20, 23:13
Vad dillar du om? Den "tjänsten" han (du?) säljer är ju helt värdelös då man inte bryr sig om allergier trots att kunden påtalar detta flera gånger. Det här är regelrätta bedrägerier, och Axon borde spärras in!

Detta var uppenbart ett misstag från Axon. Eventuellt så hade inte kvinnan redogjort för vilka fiskar hon var allergisk mot :).

Min poäng kvarstår, upplägget som erbjuds är kanon. Skulle tippa på att 95 % av alla som ansöker är i behov av ett standard kost och träningsschema. Det spelar ytterst liten roll om det innehåller kyckling och ris eller kyckling och cos cos. Såna detaljer är det bättre att låta individen sj avgöra - det individen efterfrågar är vetskapen att de val man gör leder till efterfrågade resultat. Det erbjuder Axon.[/QUOTE]

Är du en av de stackars kunderna som har betalat hutlösa summor för program som man kan hitta gratis på diverse sajter (och därmed försöker intala dig att programmen är bra), eller är du en av dem som jobbar med skiten?

svenbanan
2017-12-21, 00:27
"Folk är nå djävulskt dumma i huvudet."

Tror det var Dio som uttryckte sig så en gång. Träffar rätt även denna gång.

Låter som folklivsforskaren i "Mammas nya kille":

AmA0JmMWyxo

"Förr i världen var man ju dum i huvet nå jävulskt"

TomasB
2017-12-21, 10:52
Detta var uppenbart ett misstag från Axon. Eventuellt så hade inte kvinnan redogjort för vilka fiskar hon var allergisk mot :).

Min poäng kvarstår, upplägget som erbjuds är kanon. Skulle tippa på att 95 % av alla som ansöker är i behov av ett standard kost och träningsschema. Det spelar ytterst liten roll om det innehåller kyckling och ris eller kyckling och cos cos. Såna detaljer är det bättre att låta individen sj avgöra - det individen efterfrågar är vetskapen att de val man gör leder till efterfrågade resultat. Det erbjuder Axon.

Är du en av de stackars kunderna som har betalat hutlösa summor för program som man kan hitta gratis på diverse sajter (och därmed försöker intala dig att programmen är bra), eller är du en av dem som jobbar med skiten?[/QUOTE]


Nu är det lite svårt att se vad du citerar och vad du uttrycker själv. Men oberoende om kostschemat matchar behoven, tycker du det är rimligt att överprissätta det in absurdum?

Jag ser faktiskt tydliga likheter mellan hans sätt att jobba och pyramidspel. Tveksamma utspel om fantastiska resultat och ett helt galet pris för standardprodukter.

Shqypnia
2017-12-21, 11:58
Hur förmögna är hans företag egentligen?

Bob90
2017-12-21, 12:18
Hur förmögna är hans företag egentligen?

Ptja, krävs ju bara en handfull kunder som går på det för att det ska löna sig i alla fall.

Edit: https://www.allabolag.se/5568739519/ostermalms-idrottsskadecenter-ab
Förra året gick han tydligen back, men han verkar omsätta ca 4 mille per år.
Hans mamma (gissningsvis) sitter i styrelsen med honom :D

Shqypnia
2017-12-21, 12:23
Ptja, krävs ju bara en handfull kunder som går på det för att det ska löna sig i alla fall.Ja, precis. Och jag tror han har så många fler.

Tragiskt. Axon borde bli synonymt med bluff. Det finns massor av likadana typer i branschen, som ändock inte "lyckats" lika väl.

"Är du legitim eller axon?"

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

vicarious
2017-12-21, 13:34
Har Axon gjort detta? Troligtvis fanns det en variation av maträtter med en god bas av fisk/fågel/kött och ris/pasta/potatis och grönsaker efter kundens tycke. Troligtvis ges kund själv möjligheten att välja bland X antal grönsaker och exempelvis 100 g ris/pasta etc.

Hade du kunnat göra ett bättre upplägg genom att detaljstudera en individs veckoschema inom matväg? Ha i åtanke att individen troligen är ute efter en förändring i kosten!

Hittade bara på ett exempel men gissar att jag träffade ganska rätt. Det är sådär majoriteten av alla fitness-kostscheman ser ut.

En av de viktigaste aspekterna när man gör ett kostschema är hur väl individen klarar av att följa det. Är det rimligt att någon vill fortsätta leva på kyckling och ris resten av livet? Troligtvis inte. Därför är det viktigt att låta individen vara med och bestämma lite vilka livsmedel och maträtter som ingår. Om herr Löwgren inte ens tar sig tid att kolla födoämnesallergier, tror du han anpassar sina kostscheman särskilt noggrant i övrigt? Jag är tveksam.

Huruvida jag hade kunnat göra ett bättre kostschema är inte relevant. Jag säljer inte såna tjänster för dyra pengar (men jo, hur svårt kan det vara).


Eventuellt så är Axon tjänst den bästa på marknaden - av den enkla anledningen att kundernas resultat till 90 % utmärks av disciplin.


Tror du verkligen på detta när hans klienter anmäler honom till Plus? :laugh:


Att betala 17 000 gör nog att disciplinen höjs.

Det här stämmer, men det är inte bara positivt. Betalar man dyra pengar är man säkert mer benägen att följa sitt schema (positivt). Man är även mer benägen att inte vilja erkänna att det man köpt har brister eller inte var värt det, och säger kanske därför inte hela sanningen (negativt). Detta gäller allt som folk köper, även materiella saker. Få personer vill öppet erkänna att de lagt mycket pengar på ett dåligt köp.

Förresten är det väldigt svårt att hänga med i vad du skriver när du inte använder citeringsknappen på rätt sätt.

Derbel McDillet
2017-12-21, 13:42
Bland det värsta tycker jag är hur han försöker undvika reklamationer och dålig publicitet genom hot och skrämseltaktiker. Han försöker lura i sina kunder att de inte kan diskutera det de betalat överpris för med hot om rättsliga påföljder.. Han borde förutom bedrägeri åtalas för olaga hot.

xan
2017-12-21, 18:52
Tycka vad man vill om Axon, men man måste beundra hans oerhörda förmåga att klara sig igenom skandaler. Han har blivit sågad längs fotknölarna och avslöjad och uthängd i åratal, men han verkar bara kunna glida igenom allt. Det blir kanske lite hett om öronen en stund men jan klarar sig alltid som en slags indiana Jones eller rentav Mona Sahlin.

Axon just don't give a fuck.

xan
2017-12-21, 18:55
Han var ju även sponsrad av Coca Cola, enligt honom själv. Men någon mailade dom och frågade om dom sponsrar enskilda personer. Svaret var nej och det blev lite skriverier vilket slutade med att han tog bort sin Coca Cola logga på hemsidan :D

Dom hade tydligen skickat en pall dricka till honom, close enough. :laugh:

supercharge
2017-12-21, 19:59
Tycka vad man vill om Axon, men man måste beundra hans oerhörda förmåga att klara sig igenom skandaler. Han har blivit sågad längs fotknölarna och avslöjad och uthängd i åratal, men han verkar bara kunna glida igenom allt. Det blir kanske lite hett om öronen en stund men jan klarar sig alltid som en slags indiana Jones eller rentav Mona Sahlin.

Nu ska vi inte överdriva. Du kan inte jämföra Axon i skandalernas division 3 med Messi. Tro mig, den kvinnan är snart tillbaka, galnare än någonsin.

ThisIsTheOne
2017-12-21, 21:25
Bland det värsta tycker jag är hur han försöker undvika reklamationer och dålig publicitet genom hot och skrämseltaktiker. Han försöker lura i sina kunder att de inte kan diskutera det de betalat överpris för med hot om rättsliga påföljder.. Han borde förutom bedrägeri åtalas för olaga hot.

En kollega har gått på den här smörjan. Han är inte tillåten att prata öppet om tjänsten han köpt. :d

leo1
2017-12-21, 21:53
Detta med Axon påminner mig om när jag körde ett provpass på sportlife exclusive I gbg. Bara +25 år var tillåtet och det skulle vara top notch allting.

När jag kom dit trodde jag att alla skulle vara gymproffs. Det var tvärtom, aldrig sett mer vilsna själar på ett gym.

Man tror bara för man betalar dyrt så får man resultaten.

Edit :

Kom inte ihåg vad namnet på gymmet var och googlade upp detta alster :d

"OMG! För det första är personalen helt jävla super tråkiga, svin otrevliga, osäkra och total avsaknad av service. Att be om hjälp lr snarare köpa en protein dryck är jobbigt för dom. Vad är då exclusive med detta?

Personalen är dessutom feta gamla kärringar som inte tränar själva. Riktiga bitchar som förmodligen varit sjukskrivna hela sin ungdom.

I den skitsnygga påkostade duschen, kan man inte reglera styrka eller värme/kyla.... helt otroligt.

När det är 15 minuter kvar inann dom stänger kommer en ful gammal kärring ( som egentligen är 40 men ser ut som 58) och skriker inne i omklädningsrummet när man står o dinglar med snoppen, att "om ni inte är klara så låser vi in er".

Det finns endast en magrullare ( ha ha dom kostar 67kr på ICA maxi, lågbudget!!!)

Det saknas flera essentiella maskiner och smithmaskinerna är av absolut sämsta kvalité.

Öppettiderna är ändå sämst:
Mån-Tor 06.30-21.00
Fre 06.30-20.00
Lör 10.00-16-00
Sön 11.00-19.00


Lycka till att träna "när du vill" på helgen, som de utlovar när man pröjsar för den här skiten.

Passen hålls av småfeta föredetta pundare som jobbar extra.

I duschen finns ingenstans att lägga sin handduk.

Deras Hi tech lås till skåpen som består av ditt gymkort, fastnar nästan alltid och tanken med att ha "lugn musik" i omklädningsrummet för att man skall koppla av / stressa ned efter passet består av att en dum kärring satt på sin egna favorit skiva med absolut musik som spelar låtar som mauro scoccos " en sång för all dom som inte har ngn att komma hem till" - super avkopplande när man som singel kanske inte vill bli påmmind

25 års gränsen som har tanken att inga småbarn där har en sämre effekt eftersom majoriteten består av pensionärer, överviktiga sekreterare och sjukpensionärer som inte vågar titta en i ögonen.

Prisnivån som oxå där har en tanke att utesluta "låg kvalité " på medlemmar - har en superkass effekt eftersom Muhammed, Gangster jugge och co då tror sig vara fräcka nog, tecknar abonnemang och man får således in ännu värre klientel.

Som kille är det alltid trevligt med snygga tjejer , även om fokus skall ligga på träning - inte som LIFE i angered där killarna raggar mer än dom tränar.
Men på Sports life exclusive är det obehagligt tjejlöst och de apfula brudarna som är där bara minskar ens träningslust eftersom man känner sig som på semester på STena Line.

Nä, fy fan, gå inte på det, teckna INTE MEDLEMSKAP på SportLife Exclusive i Göteborg.
St.Eriksgatan 6
41105 Göteborg
tel: 031-7112425

Undvik detta skämt till gym som bara inte skall kosta de 545 till 1195kr i MÅNADEN som en idiot som jag betalat och är fast i."

xan
2017-12-21, 22:03
:laugh: :laugh:

Av bitterheten att döma har han bundit upp sig för minst 12 månader.

Agitator
2017-12-21, 22:35
Detta med Axon påminner mig om när jag körde ett provpass på sportlife exclusive I gbg. Bara +25 år var tillåtet och det skulle vara top notch allting.

När jag kom dit trodde jag att alla skulle vara gymproffs. Det var tvärtom, aldrig sett mer vilsna själar på ett gym.

Man tror bara för man betalar dyrt så får man resultaten.

Edit :

Kom inte ihåg vad namnet på gymmet var och googlade upp detta alster :d

"OMG! För det första är personalen helt jävla super tråkiga, svin otrevliga, osäkra och total avsaknad av service. Att be om hjälp lr snarare köpa en protein dryck är jobbigt för dom. Vad är då exclusive med detta?

Personalen är dessutom feta gamla kärringar som inte tränar själva. Riktiga bitchar som förmodligen varit sjukskrivna hela sin ungdom.

I den skitsnygga påkostade duschen, kan man inte reglera styrka eller värme/kyla.... helt otroligt.

När det är 15 minuter kvar inann dom stänger kommer en ful gammal kärring ( som egentligen är 40 men ser ut som 58) och skriker inne i omklädningsrummet när man står o dinglar med snoppen, att "om ni inte är klara så låser vi in er".

Det finns endast en magrullare ( ha ha dom kostar 67kr på ICA maxi, lågbudget!!!)

Det saknas flera essentiella maskiner och smithmaskinerna är av absolut sämsta kvalité.

Öppettiderna är ändå sämst:
Mån-Tor 06.30-21.00
Fre 06.30-20.00
Lör 10.00-16-00
Sön 11.00-19.00


Lycka till att träna "när du vill" på helgen, som de utlovar när man pröjsar för den här skiten.

Passen hålls av småfeta föredetta pundare som jobbar extra.

I duschen finns ingenstans att lägga sin handduk.

Deras Hi tech lås till skåpen som består av ditt gymkort, fastnar nästan alltid och tanken med att ha "lugn musik" i omklädningsrummet för att man skall koppla av / stressa ned efter passet består av att en dum kärring satt på sin egna favorit skiva med absolut musik som spelar låtar som mauro scoccos " en sång för all dom som inte har ngn att komma hem till" - super avkopplande när man som singel kanske inte vill bli påmmind

25 års gränsen som har tanken att inga småbarn där har en sämre effekt eftersom majoriteten består av pensionärer, överviktiga sekreterare och sjukpensionärer som inte vågar titta en i ögonen.

Prisnivån som oxå där har en tanke att utesluta "låg kvalité " på medlemmar - har en superkass effekt eftersom Muhammed, Gangster jugge och co då tror sig vara fräcka nog, tecknar abonnemang och man får således in ännu värre klientel.

Som kille är det alltid trevligt med snygga tjejer , även om fokus skall ligga på träning - inte som LIFE i angered där killarna raggar mer än dom tränar.
Men på Sports life exclusive är det obehagligt tjejlöst och de apfula brudarna som är där bara minskar ens träningslust eftersom man känner sig som på semester på STena Line.

Nä, fy fan, gå inte på det, teckna INTE MEDLEMSKAP på SportLife Exclusive i Göteborg.
St.Eriksgatan 6
41105 Göteborg
tel: 031-7112425

Undvik detta skämt till gym som bara inte skall kosta de 545 till 1195kr i MÅNADEN som en idiot som jag betalat och är fast i."

Men kan du träna ordentligt när du väl är där?

svenbanan
2017-12-21, 22:55
Men kan du träna ordentligt när du väl är där?

Klart han inte kan. De spelar ju för tusan Mauro Scocco i omklädningsrummet!!! Dessutom är tjejerna apfula så man får inte den rätta pumpen ju!


;)

Skämt åsido så lät det lite sunkigt. Men kritiken var ju lite "all over the place" som det heter...

Shqypnia
2017-12-21, 22:57
wall of text

Hahahahahahaha!!

Fredrik A
2018-01-08, 19:01
Nyss fått en inbjudan att gilla Facebook-sidan om projektet PT2018... Han har bara behövt byta namn på skiten för att sedan fortsätta sälja det svindyrt.

Bob90
2018-01-08, 19:18
Nyss fått en inbjudan att gilla Facebook-sidan om projektet PT2018... Han har bara behövt byta namn på skiten för att sedan fortsätta sälja det svindyrt.

Inte särskilt förvånande :P

Bärsärk
2018-01-08, 19:27
Nyss fått en inbjudan att gilla Facebook-sidan om projektet PT2018... Han har bara behövt byta namn på skiten för att sedan fortsätta sälja det svindyrt.

Otroligt fascinerande människa ändå som trots ganska seriösa påhopp bara fortsätter som om inget har hänt!

Inte bara lite löst folk på flashback som hänger ut han nu utan SVT är på han och det verkar inte bekomma honom.

Hur kan hans tjej leva med det? Är hon hjärntvättad eller?

Bob90
2018-01-08, 19:29
Otroligt fascinerande människa ändå som trots ganska seriösa påhopp bara fortsätter som om inget har hänt!

Inte bara lite löst folk på flashback som hänger ut han nu utan SVT är på han och det verkar inte bekomma honom.

Hur kan hans tjej leva med det? Är hon hjärntvättad eller?

Hon kanske också gillar pengar?

vicarious
2018-01-08, 19:55
en dum kärring satt på sin egna favorit skiva med absolut musik som spelar låtar som mauro scoccos " en sång för all dom som inte har ngn att komma hem till" - super avkopplande när man som singel kanske inte vill bli påmmind

de apfula brudarna som är där bara minskar ens träningslust eftersom man känner sig som på semester på STena Line.


:laugh: :laugh:

vicarious
2018-02-27, 12:32
Axon är tillbaks med ny satsning och nytt namn. pt2018.se kallar han nu sitt "projekt" att blåsa människor på pengar.

VoDaresVins
2018-02-27, 16:37
Axon är tillbaks med ny satsning och nytt namn. pt2018.se kallar han nu sitt "projekt" att blåsa människor på pengar.

Ansökan ifylld. Äntligen some gainz on the way.

leee
2018-02-27, 16:50
Sköter han sig inte så leder det till missnöjda kunder och mindre intäkter men han har kunder så nåt rätt gör han.

poppen11
2018-02-27, 16:53
Axon är tillbaks med ny satsning och nytt namn. pt2018.se kallar han nu sitt "projekt" att blåsa människor på pengar.

Kan det inte vara så enkelt som att Axon efter ha blivit utnämnd till årets träningsprofil 2017 tycker det är berättigat att byta namn på sitt projekt?

Petoria
2018-02-27, 16:55
Axon är tillbaks med ny satsning och nytt namn. pt2018.se kallar han nu sitt "projekt" att blåsa människor på pengar.

Ingen kontaktinformation förutom en e-mailadress och ingen information på hemsidan om vem som ligger bakom det. Oväntat.

Feelgood
2018-02-27, 16:59
Det axon gör är äckligt, men det är många som gör så för att få råd med sin livstil. Finns en grupp i norrort som kallas för typ team alpha omega, och han yousef som är ledaren där säljer "skräddarsydda kostscheman" som han då inte gjort. Utan att säljer vidare scheman han har tagit från nordic shape folk. Och så är det svindyrt o va med i deras team, folk som varit med har sagt att det kostar typ 10k för 2 första månaderna eller dylikt.

Bärsärk
2018-02-27, 17:59
Det axon gör är äckligt, men det är många som gör så för att få råd med sin livstil. Finns en grupp i norrort som kallas för typ team alpha omega, och han yousef som är ledaren där säljer "skräddarsydda kostscheman" som han då inte gjort. Utan att säljer vidare scheman han har tagit från nordic shape folk. Och så är det svindyrt o va med i deras team, folk som varit med har sagt att det kostar typ 10k för 2 första månaderna eller dylikt.

Rent spontant så undrar man ju varför.

xan
2018-02-27, 18:23
Axon är tillbaks med ny satsning och nytt namn. pt2018.se kallar han nu sitt "projekt" att blåsa människor på pengar.



Haha, finns hans namn med på sidan?

Petoria
2018-02-27, 18:57
Haha, finns hans namn med på sidan?

Nope, inget på Facebooksidan heller.

mattilainen
2018-02-27, 19:17
Haha, finns hans namn med på sidan?

Nope, inget på Facebooksidan heller.

Jag hittade!

Gå in på referenser till höger och välj Robin Lind. Då står det så här

"6. Kände du att du fick den coachningen du behövde under projektets gång?

Absolut fick jag det. Det var ofta uppdateringar och avstämningar där jag alltid fick personliga och bra svar. Jag bodde dessutom i Göteborg under projektet och fick ta några resor till Stockholm för att träffa Martin på Fitnessakademin, men han var otroligt flexibel för att det skulle fungera så bra som möjligt för mig."

Även Charlotte Carlen
"6. Kände du att du fick den coachningen du behövde under projektets gång?

WOW coachingen är nyckeln i allt detta. Min PT Martin stöttade mig dagligen med faktabaserad kunskap, men också med det mentala. Jag är en högpresterande känslomänniska och hade mycket oro kring huruvida jag skulle landa i det hela och han var ett enormt stöd då han alltid kunde få mig att fokusera på rätt saker och ha en lugn, sund och objektiv syn på det vi gjorde och de resultat vi ville ha. Jag upplevde att vi gjorde etta tillsammans, att han var minst lika mån och dedikerad – om inte MER – som jag."

Nu orkar jag inte mer ;)

"6. Kände du att du fick den coachningen du behövde under projektets gång?

Jag har hela tiden fått den coachning jag behövt och velat ha. Martin har alltid svarat på mail inom 24h oavsett semester, jul eller vardag!"


Älskar för övrigt att han använder sin egen bild på "före och efter", längst ner till höger. Undra om han Coachat sig själv genom mail för att lyckats med detta.

Snubben
2018-02-27, 19:55
Haha, finns hans namn med på sidan?

Nope, inget på Facebooksidan heller.

Jag hittade!

Gå in på referenser till höger och välj Robin Lind. Då står det så här

"6. Kände du att du fick den coachningen du behövde under projektets gång?

[...]

Man kan annars göra det enkla och kolla vem som står som ägare bakom pt2018.se

https://www.iis.se/domaner/free/whois/

Kontakt-ID QXUQAS0987-62158
Namn Martin Löwgren
Företag Östermalms Idrottsskadecenter AB
Organisationsnummer [SE]556873-9519
Innehavarens e-postadress martin@idrottsskadecenter.com
Adressrad 1 Lill-Jans Plan 5

:D

Klagarn
2018-02-27, 19:57
Men lägg av med att outa en person på det där sättet.

Det är ju rent näthat ni håller på med. Så länge han inte gjort något olagligt bör ingen bry sig.

rooz
2018-02-27, 20:00
Men lägg av med att outa en person på det där sättet.

Det är ju rent näthat ni håller på med. Så länge han inte gjort något olagligt bör ingen bry sig.

:laugh:, du borde kanske inte vara den första att kommentera det*popcorn*

leee
2018-02-27, 20:03
Avundsjuka kan visa sig på olika sätt.

J.V
2018-02-27, 20:04
Lols.

Den har bilden som de har har (http://pt2018.se/varfor-pt2018) gick bra att anvanda i hog upplosning. Det var ju trots allt en gratis nedladdning (https://depositphotos.com/140774628/stock-photo-couple-fitness-training.html).
http://pt2018.se/img/varfor-pt2018.jpg

Den har, daremot, kostar (https://www.gettyimages.com.au/detail/photo/couple-of-fitness-models-doing-the-pushups-royalty-free-image/869062004). Sa dar tog han/dom bara exempelbilden och cropade ut vattenstampeln. Skitsamma om det ar lite grynigt, man kan ju inte betala for sig.
http://pt2018.se/img/om-projektet.jpg

Den har bilden kostar ocksa (https://www.gettyimages.es/detail/foto/leg-press-exercise-imagen-libre-de-derechos/612415110), men den var latt att bara stjala fran andra sajter (https://www.google.com.au/search?tbs=sbi:AMhZZisJNT5HY-IFVbnHEwQ_1o4BpuMG9s88n8dvj-KSKHAOVkr3GKwN2RIt-8MNTM4V750n8MvUZ9gno4ngNFJGMURKsCuHmHTnY7vOIpBroC7 T7osCzAgf4Blub9Khdd6SuRnpPVh7nwlBbcFySOAa5d677XXHd 7YHgRB45SsLGe1pPuFpHRDgLanUkWkH5YH1NZnXLu8qsW97hWn 78qHEV9AWD7ioNuHxSEVz6wsT2emv2uArvRny2BooPPsNEzj6x jTJOQLzd_1xsgnldZAvLud_1Bpmb9ZAbZ9xmY6-TkC_10OYXtVKLHVj0KyQAEu8Inq1N6E_107QKYZ1kWGYq4taP-ZQx-4Crrw&ei=cKmVWuf2FYup8QWajaXQDg&start=10&sa=N&biw=1920&bih=974) for att slippa vattenstampel, sa det loste sig anda.
http://pt2018.se/img/ansok.jpg

Sheikah
2018-02-27, 20:07
Axon är tillbaks med ny satsning och nytt namn. pt2018.se kallar han nu sitt "projekt" att blåsa människor på pengar.

Bara jag som tycker att layouten på sidan liknar Berkhans leangains.se väldigt mycket?

https://leangains.com

http://www.pt2018.se

leee
2018-02-27, 20:16
Det var inte mycket likt där inte.

King Grub
2018-02-27, 20:18
Det är nog bara du.

Dreas
2018-02-27, 20:25
Kanske lite lika färger som återkommer annars vette tusan om det var så likt.

Petoria
2018-02-27, 20:27
Man kan annars göra det enkla och kolla vem som står som ägare bakom pt2018.se

https://www.iis.se/domaner/free/whois/

Kontakt-ID QXUQAS0987-62158
Namn Martin Löwgren
Företag Östermalms Idrottsskadecenter AB
Organisationsnummer [SE]556873-9519
Innehavarens e-postadress martin@idrottsskadecenter.com
Adressrad 1 Lill-Jans Plan 5

:D

Jodå det har jag redan gjort. Men tänkte att han inte skyltar särskilt mycket med sitt namn nu efter SVT-inslaget :D

Dåren
2018-02-27, 20:28
Bara jag som tycker att layouten på sidan liknar Berkhans leangains.se väldigt mycket?

https://leangains.com

http://www.pt2018.se


Inte särskilt likt i mitt tycke, men jag förstår vad du menar. Boxar med mörkgrå bakgrund, vit text och orangea detaljer som bryter av. :)

Snubben
2018-02-27, 20:35
Jodå det har jag redan gjort. Men tänkte att han inte skyltar särskilt mycket med sitt namn nu efter SVT-inslaget :D

Smart då att köpa en domän och inte betala den extra kronan för att dölja namnet i en whois..

mattilainen
2018-02-27, 21:12
Men lägg av med att outa en person på det där sättet.

Det är ju rent näthat ni håller på med. Så länge han inte gjort något olagligt bör ingen bry sig.

Han har gjort olagliga saker, typ snott andras texter och publicerat det som sitt eget. Just sayin

r1kkie
2018-02-28, 08:57
Någon mer än jag som tycker detta citat är applicerbart här. :)

"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him?"

Min poäng, är man dum nog och inte göra research får man skylla sig själv.

G.W
2018-02-28, 09:26
Någon mer än jag som tycker detta citat är applicerbart här. :)

"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him?"

Min poäng, är man dum nog och inte göra research får man skylla sig själv.

Jag tycker det är tur att din poäng inte gäller i samhället och att vi har konsumentlagar med mera. Din arma dåre.

Krampus
2018-02-28, 09:44
Någon mer än jag som tycker detta citat är applicerbart här. :)

"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him?"

Min poäng, är man dum nog och inte göra research får man skylla sig själv.

Obi-Wan Kenobi 👍

r1kkie
2018-02-28, 10:19
Jag tycker det är tur att din poäng inte gäller i samhället och att vi har konsumentlagar med mera. Din arma dåre.

Jag ser inte problemet med att han nu tar stora summer i betalning, finns inget olagligt i det. Är ju inte så att han är ensam och har monopol. Finns gott om andra alternativ.
Hade jag sålt en vara/tjänst hade jag också tagit betalt så mycket som marknaden är villig att betala.

ceejay
2018-02-28, 11:01
Problemet är att han bland annat har...

Stulit texter
Stulit bilder
Hotat folk med stämning på vaga grunder
Inte har levererat den produkt som lovats

Han är sketchy som fan.

r1kkie
2018-02-28, 11:33
Edit, fel post

Pudzianovski
2018-02-28, 11:36
Problemet är att han bland annat har...

Stulit texter
Stulit bilder
Hotat folk med stämning på vaga grunder
Inte har levererat den produkt som lovats

Han är sketchy som fan.

Skulle ändå vara lite kul om du kunde anmäla dig och berätta efteråt hur det var. :)

svenbanan
2018-02-28, 14:07
Problemet är att han bland annat har...

Stulit texter
Stulit bilder
Hotat folk med stämning på vaga grunder
Inte har levererat den produkt som lovats

Han är sketchy som fan.

De punkter som inte är fetade bryter mot diverse lagar eller kontrakt.
Men det fetade är väl inget problem?
Det finns inget olagligt i det.

Ett olaga hot är ju att man hotar med att göra nåt olagligt (typ slå någon).
Att lämna in en stämningsansökan kan väl inte vara olagligt...

J.V
2018-02-28, 14:58
De punkter som inte är fetade bryter mot diverse lagar eller kontrakt.
Men det fetade är väl inget problem?
Det finns inget olagligt i det.

Ett olaga hot är ju att man hotar med att göra nåt olagligt (typ slå någon).
Att lämna in en stämningsansökan kan väl inte vara olagligt...Han sa val inte heller att det var olagligt, men ett problem och att Axon ar sketchy.

Don H
2018-02-28, 15:28
Kan vi inte göra en insamling och försöka att finna en villig kandidat som kan stölla upp och "wallraffa" lite ?

Fredrik A
2018-02-28, 16:07
Axon är tillbaks med ny satsning och nytt namn. pt2018.se kallar han nu sitt "projekt" att blåsa människor på pengar.

Jag sa ju det 2 inlägg ovanför ditt :D:D

On topic: skrev faktiskt till PT2018 på Facebook för 1.5 månad sedan och frågade vilka dessa 5 personliga tränare är som är Sveriges främsta.

Fick svaret att Facebooksidan sköts av ett marknadsföringsföretag och inte kan svara på några frågor (wtf) och hänvisades istället till mailadressen. Orkade dock inte skicka något mail tyvärr hehe...

Matsa
2018-02-28, 16:43
De punkter som inte är fetade bryter mot diverse lagar eller kontrakt.
Men det fetade är väl inget problem?
Det finns inget olagligt i det.

Ett olaga hot är ju att man hotar med att göra nåt olagligt (typ slå någon).
Att lämna in en stämningsansökan kan väl inte vara olagligt...

Det är inte olagligt men det vittnar om rätt sunkig företagsetik att försöka hota missnöjda klienter till tystnad istället för att bemöta deras klagomål. Det gäller förövrigt mycket av det Martin sysslar med, det kanske inte är olagligt men det är avgjort sunkigt på ett eller annat vis.

Agitator
2018-02-28, 17:33
Lols.

Den har bilden som de har har (http://pt2018.se/varfor-pt2018) gick bra att anvanda i hog upplosning. Det var ju trots allt en gratis nedladdning (https://depositphotos.com/140774628/stock-photo-couple-fitness-training.html).
http://pt2018.se/img/varfor-pt2018.jpg

Den har, daremot, kostar (https://www.gettyimages.com.au/detail/photo/couple-of-fitness-models-doing-the-pushups-royalty-free-image/869062004). Sa dar tog han/dom bara exempelbilden och cropade ut vattenstampeln. Skitsamma om det ar lite grynigt, man kan ju inte betala for sig.
http://pt2018.se/img/om-projektet.jpg

Den har bilden kostar ocksa (https://www.gettyimages.es/detail/foto/leg-press-exercise-imagen-libre-de-derechos/612415110), men den var latt att bara stjala fran andra sajter (https://www.google.com.au/search?tbs=sbi:AMhZZisJNT5HY-IFVbnHEwQ_1o4BpuMG9s88n8dvj-KSKHAOVkr3GKwN2RIt-8MNTM4V750n8MvUZ9gno4ngNFJGMURKsCuHmHTnY7vOIpBroC7 T7osCzAgf4Blub9Khdd6SuRnpPVh7nwlBbcFySOAa5d677XXHd 7YHgRB45SsLGe1pPuFpHRDgLanUkWkH5YH1NZnXLu8qsW97hWn 78qHEV9AWD7ioNuHxSEVz6wsT2emv2uArvRny2BooPPsNEzj6x jTJOQLzd_1xsgnldZAvLud_1Bpmb9ZAbZ9xmY6-TkC_10OYXtVKLHVj0KyQAEu8Inq1N6E_107QKYZ1kWGYq4taP-ZQx-4Crrw&ei=cKmVWuf2FYup8QWajaXQDg&start=10&sa=N&biw=1920&bih=974) for att slippa vattenstampel, sa det loste sig anda.
http://pt2018.se/img/ansok.jpg

Mailat gettyimages och frågat om de ska gå vidare?

Dessutom bör man logga hur länge han använt bilderna och skicka det till gettyimages så de har bra underlag när de skickar fakturan.

Callek
2018-02-28, 20:52
Han verkar ha fullt upp att dricka bubbel den gode Axon. https://www.instagram.com/p/Bfqp8jXgwmC/?taken-by=theaxon

vicarious
2018-02-28, 20:59
Jag sa ju det 2 inlägg ovanför ditt :D:D


Sorry, missar inlägg hela tiden. Läser slarvigt :(

Han verkar ha fullt upp att dricka bubbel den gode Axon. https://www.instagram.com/p/Bfqp8jXgwmC/?taken-by=theaxon

Does he even lift? Ser smalfet ut.

Callek
2018-02-28, 21:09
Sorry, missar inlägg hela tiden. Läser slarvigt :(



Does he even lift? Ser smalfet ut.

Verkar vara fokus på familjeliv, resor och bubbel nu. Man kanske borde tipsa honom om pt2018 på instagram så han kommer i form inför sommaren?

leee
2018-02-28, 22:55
Det verkar går bra för han.

shadowfire
2018-02-28, 23:25
Verkar vara fokus på familjeliv, resor och bubbel nu. Man kanske borde tipsa honom om pt2018 på instagram så han kommer i form inför sommaren?

herregud..

Bärsärk
2018-02-28, 23:30
Det krävs ju sin man för att kunna åka utomlands och koppla av på pengar man lurat sig till.

Bärsärk
2018-02-28, 23:35
Allt är ju öppet på hans instagram med, alla resorna, bilarna, maten...

Det är ju lite som att min tandläkare skulle höja priset med ett par hundra per undersökning utan att säga varför och sen stöter man på han på ICA efter ett par månader senare, solbränd nyss hemkommen från utlandssemester och med en sprillans ny ferrari. Visst, jag gillar min tandläkare, han gör ett bra jobb och förtjänar pengarna men...

Är det för att herr Axon bor i Stockholm som ingen reagerar?

shadowfire
2018-02-28, 23:38
Det verkar går bra för han.

klart det gör när det finns personer som betalar 20 papp för att träningsschema... krävs inte många för att få till en ok årinkomst.. skulle han skriva att han pysslar med vegan, no gluten, lhfc osv så hade han varit ekonomiskt oberoende.

shadowfire
2018-02-28, 23:41
Allt är ju öppet på hans instagram med, alla resorna, bilarna, maten...

Det är ju lite som att min tandläkare skulle höja priset med ett par hundra per undersökning utan att säga varför och sen stöter man på han på ICA efter ett par månader senare, solbränd nyss hemkommen från utlandssemester och med en sprillans ny ferrari. Visst, jag gillar min tandläkare, han gör ett bra jobb och förtjänar pengarna men...

Är det för att herr Axon bor i Stockholm som ingen reagerar?

förstår inte vad du menar, är man framgångsrik så varför inte visa det på sociala medier? Att han är framgångrik på scam är ju en annan femma.

Bärsärk
2018-02-28, 23:42
förstår inte vad du menar, är man framgångsrik så varför inte visa det på sociala medier? Att han är framgångrik på scam är ju en annan femma.

Jag menar att, om jag ska köpa en tjänst av någon och han tar 25 tusen för det och en konkurrent till honom bara tar 10 så får det ju mig att undra: Vad får jag för dessa 15 tusen extra.

Kommer man inte fram till att man får något extra för dessa 15 tusen så börjar man ju snabbt undra över vad pengarna går till, skulle man då kolla personens instagram och se lyx och flärd skulle åtminstone mina varningsklockor börja ringa.

Jag har inget problem med folk som tjänar eller spenderar mycket pengar, tycker bara det här är ytterligare en konstig sak som alla som går på hans grejer borde reagera över men väljer att ignorera.

Diomedea exulans
2018-02-28, 23:46
Han kan göra roliga miner iaf, det räcker för att han ska vara okej i min bok! https://www.instagram.com/p/Bfl1xPLA9Jz/?taken-by=theaxon

shadowfire
2018-02-28, 23:50
Jag menar att, om jag ska köpa en tjänst av någon och han tar 25 tusen för det och en konkurrent till honom bara tar 10 så får det ju mig att undra: Vad får jag för dessa 15 tusen extra.

Kommer man inte fram till att man får något extra för dessa 15 tusen så börjar man ju snabbt undra över vad pengarna går till, skulle man då kolla personens instagram och se lyx och flärd skulle åtminstone mina varningsklockor börja ringa.

Jag har inget problem med folk som tjänar eller spenderar mycket pengar, tycker bara det här är ytterligare en konstig sak som alla som går på hans grejer borde reagera över men väljer att ignorera.

tror inte de som köper axons tjänster ens kollar omkring, utan tycker det verkar proffsigt/ballt/coolt/kollar insta och sedan handlar. Folk är överlag rätt kassa på källkritik eller konkurrensbevakning,.

Fredrik A
2018-03-01, 16:01
Jag menar att, om jag ska köpa en tjänst av någon och han tar 25 tusen för det och en konkurrent till honom bara tar 10 så får det ju mig att undra: Vad får jag för dessa 15 tusen extra.

Du får:
- "Sveriges bästa projekt"
- En av "landets fem främsta personliga tränare"
- "Mycket mer än traditionell personlig träning"
- "Resultat som ingen annan kan mäta sig med".

:naughty:

Finns naturligtvis bara 4 platser kvar också, gissar att denna fyra ej kommer ändras :d

leee
2018-03-01, 17:16
Bara att följa deras kost och träningsschema så är man i toppform sen,är väl bra.

xan
2018-03-01, 17:55
Nope, inget på Facebooksidan heller.

Rätt otroligt att folk är villiga att betala så mycket pengar för någon som inte ens går ut med fullständigt namn och bild på sin hemsida. Men jag bryr mig inte om det egentligen, så länge han gör ärliga affärer vilket fortfarande inte verkar vara fallet.

svenbanan
2018-03-02, 01:31
I ärlighetens namn så om man bortser från alla plagiatgrejer som han sysslar med så är väl hans produkt inte särskilt mycket sämre (för kunderna) än vad vrålmånga andra prånglar ut.

Träningsprodukter på TV-shop som uppmålas som att man kan träna upp sig från soffpotatis till hunk med tio minuter om dagen under nån månad.

Dieter av olika de slag som automagiskt smälter bort allt fett från kroppen utan att man behöver tänka till särskilt mycket.

Gymkedjor och tränare som prånglar ut "skräddarsydda" träningsprogram som ska hjälpa folk ta flera steg i sin utveckling men egentligen är det bara generiska excelark.

Det är inte bara Axon som sysslar med detta.

Inte för att jag tycker han borde få mindre skit, men det finns ju säkert massor av andra som förtjänar mer skit. Men av nån anledning orkar folk bara klaga på Axon.

leee
2018-03-02, 01:42
Var tvungen att googla pt online bara för det och det finns en hel del svenska att välja mellan.

Fredrik A
2018-03-07, 09:50
Nu hände en kul grej. Mailade för några dagar sedan om prisuppgifter och vilka dessa 5 bästa personliga tränare egentligen var.

Fick detta svar:
Vi vill att projektet ska vara i fokus och våra fantastiska deltagare som gör jobbet och inte våra PTs, därför går vi inte ut med den infon. Vi har provat det med men tyvärr sökte folk av helt fel anledningar och vi märkte snabbt att det inte blev som vi hoppats.
Idag är det den 3e mars och hittills har 4300 personer skickat in en ansökan till projektet och vi har tillsatt 47 av de totalt 50 platserna.

Därefter följde fyra bifogade PDF-dokument med prisuppgifter.

Svarade ej på detta mail men igår kväll fick jag ett nytt:

Hej igen

Vi i projektledningen har tillsammans med våra personliga tränare beslutat oss för att gå vidare i ansökningsprocessen med några intressanta ansökningar.

En av de ansökningar som fångat vår uppmärksamhet är din[...]

Snart är jag nog antagen och betalningsskyldig :D :D

delta_mats
2018-03-07, 10:19
Oh lord! Man måste vara bra stekt i skallen för att inte inse att sånt där är bluff. Hela den där ansökningen med en räknare som visar hur många lediga platser, att man ska bli uttagen och utvald osv i olika processer. Är ju skämskudde på alltså.

ceejay
2018-03-07, 11:03
Lol.

tigerofsweden
2018-03-07, 11:42
Har jobbat som telefonförsäljare några mörka månader av min studenttid och det var fan det värsta jag har gjort för pengar. Att lura hederligt folk som inte vet bättre, hade ångest både till och från jobbet. Måste vara "skönt" att vara lika samvetslös som Axon.

Må du vara katabol resten av ditt usla liv Martin Löwgren.

mela
2018-03-07, 11:43
Må du vara katabol resten av ditt usla liv Martin Löwgren.

:laugh:

Bjorneman
2018-03-07, 12:35
Det han gör är förkastligt, men hur kan man vara så stoppdum att man pröjsar 20 papp utan att ens bemöda sig med en sökning på Google?

I och för sig, hade man betalat 20000 så hade man nog fan fullföljt dieten :D

vicarious
2018-03-07, 12:56
Alltid "begränsant antal platser" eller "bara 4 platser kvar" och "tusentals sökande". :D

Fredrik A
2018-03-07, 13:22
Alltid "begränsant antal platser" eller "bara 4 platser kvar" och "tusentals sökande". :D

Tur att jag skrev en så utförlig och bra ansökan att den fångade deras intresse bland dessa 4300 st! :D

dodie
2018-03-07, 15:16
Tur att jag skrev en så utförlig och bra ansökan att den fångade deras intresse bland dessa 4300 st! :D

Gjorde du en ansökan? Eller blev du "antagen" genom att ställa frågan om priser och vilka 5 PT det var?

(:laugh::laugh::laugh: på svaret du fick om de 5 PTsarna btw :laugh:)

ChuckTesta
2018-03-07, 15:21
I ärlighetens namn så om man bortser från alla plagiatgrejer som han sysslar med så är väl hans produkt inte särskilt mycket sämre (för kunderna) än vad vrålmånga andra prånglar ut.

Träningsprodukter på TV-shop som uppmålas som att man kan träna upp sig från soffpotatis till hunk med tio minuter om dagen under nån månad.

Dieter av olika de slag som automagiskt smälter bort allt fett från kroppen utan att man behöver tänka till särskilt mycket.

Gymkedjor och tränare som prånglar ut "skräddarsydda" träningsprogram som ska hjälpa folk ta flera steg i sin utveckling men egentligen är det bara generiska excelark.

Det är inte bara Axon som sysslar med detta.

Inte för att jag tycker han borde få mindre skit, men det finns ju säkert massor av andra som förtjänar mer skit. Men av nån anledning orkar folk bara klaga på Axon.

Anledningen till att Axon får extra mycket skit är ju pga hans tidigare beteende. Han kommer att få fortsätta betala för det, även om han är "legit" nu.

ceejay
2018-03-07, 15:25
han har aldrig varit legit. En skojare och en vidrig människa.

svenbanan
2018-03-07, 15:36
Anledningen till att Axon får extra mycket skit är ju pga hans tidigare beteende. Han kommer att få fortsätta betala för det, även om han är "legit" nu.

Inte mig emot, fast jag vet inte om jag tycker han är särskilt legit.

ChuckTesta
2018-03-07, 15:41
Inte mig emot, fast jag vet inte om jag tycker han är särskilt legit.

Tycker inte heller han är legit, menar bara i förhållande till dom andra.

Diomedea exulans
2018-03-07, 15:46
Skönt att klagomålen mot Axon nästan helt verkar vara sakliga nu för tiden. Det blev lite löjligt när häxjakten var som värst och folk påstod att han hade "små muskler" och "uttryckte sig dåligt i skrift".

Fredrik A
2018-03-07, 16:14
Gjorde du en ansökan? Eller blev du "antagen" genom att ställa frågan om priser och vilka 5 PT det var?

(:laugh::laugh::laugh: på svaret du fick om de 5 PTsarna btw :laugh:)

Har naturligtvis inte gjort någon ansökan (vill ju inte riskera att bli juridiskt bunden att slänga ut 25 000 kr) ;) Dock "fastnade de för min ansökan" som bestod i att fråga vilka de 5 tränarna är!

Bjorneman
2018-03-07, 16:15
Skönt att klagomålen mot Axon nästan helt verkar vara sakliga nu för tiden. Det blev lite löjligt när häxjakten var som värst och folk påstod att han hade "små muskler" och "uttryckte sig dåligt i skrift".

Ja, verkligen. Han var ju så oerhört liten och klen, men det är klart, när hela Sveriges tangentbordsbyggarelit sitter på Flashback blir det så.

dodie
2018-03-07, 17:22
Har naturligtvis inte gjort någon ansökan (vill ju inte riskera att bli juridiskt bunden att slänga ut 25 000 kr) ;) Dock "fastnade de för min ansökan" som bestod i att fråga vilka de 5 tränarna är!

:d

StarkaUlf
2018-03-07, 17:27
Har naturligtvis inte gjort någon ansökan (vill ju inte riskera att bli juridiskt bunden att slänga ut 25 000 kr) ;) Dock "fastnade de för min ansökan" som bestod i att fråga vilka de 5 tränarna är!

Kan du inte fråga dom exakt vad det var i din "ansökan" som gjorde att dom valde ut dig? :D

Bob90
2018-03-07, 18:00
Kan du inte fråga dom exakt vad det var i din "ansökan" som gjorde att dom valde ut dig? :D

:angel:

Scratch89
2018-03-07, 22:19
Fortfarande tre platser kvar! Är det ingen som nappar på detta exklusiva erbjudande?

Agitator
2018-03-07, 22:53
Ja, verkligen. Han var ju så oerhört liten och klen, men det är klart, när hela Sveriges tangentbordsbyggarelit sitter på Flashback blir det så.

Han var väl rätt liten då och klen i kolos bemärkelser får man ju nog ärligt kalla han.

Nåja, hans sätt att bedriva verksamhet verkar ju inte vara några problem tyvär och vill kunder köpa dyra tjänster utan att förstå att det är klippa och klistra så får de väl nästan skylla sig själva ifall de i efterhand upptäcker vad som skrivs om han och hans företelser inom branschen.

Har de betalat och fullföljt programmet och dieten så har de ju fått vad de signat för.

Det de borde gnälla om i efterhand är väl att det inte alls är individanpassat för fem öre.

Bob90
2018-03-07, 23:01
Fortfarande tre platser kvar! Är det ingen som nappar på detta exklusiva erbjudande?

Är inne på min 18e skrivna sida i motiveringen till varför just jag ska bli utvald i detta exklusiva projekt. Vill verkligen komma med så jag ser till att vara ordentlig så jag verkligen kommer in!:naughty:

Simonser
2018-03-08, 08:28
Tyvärr finns det alltid folk som kopplar högt pris som garanterat hög kvalité, "Ju dyrare desto bättre..." utan att undersöka saken närmare.
Och om de samtidigt får känna sig särskilt utvalda så är ju saken biff.
Jag känner till några få i min bekantskapskrets som betalat tusenlappar för "personliga kost och träningsscheman" och gemensamt för dem är att de tror sig ha köpt en quick fix för att åtgärda flera års misskötsel av sina kroppar.

vicarious
2018-03-08, 08:33
han har aldrig varit legit. En skojare och en vidrig människa.

+1. People dont change. Hans samvete är borta sen många år tillbaka. Han ser ut att leva ett gott liv på andras bekostnad.

Bjorneman
2018-03-08, 11:36
Han var väl rätt liten då och klen i kolos bemärkelser får man ju nog ärligt kalla han.

Jo, det tycker jag också nu men för 10 år sen såg man nästan upp till honom. Grejen var att klagomålen främst bestod i att han var liten och klen.

Diomedea exulans
2018-03-08, 11:45
Jag kan ju förstå lite att folk hånade honom för klenhet om man utgår från de där bilderna från den där första bodybuildingtävlingen där han kom sist och var typ hälften så stor som de som stod bredvid, men folk satt ju och skrev "OMG, HAN ÄR EN SÅN RÄKA, HAN HAR VERKLIGEN FÅTT NOLL RESULTAT" även när han såg ut såhär:

http://axonblogg.se/wp-content/uploads/2012/09/img_0189_121615387.jpg

Man and Machine
2018-03-08, 11:57
Han var väl rätt liten då och klen i kolos bemärkelser får man ju nog ärligt kalla han.

Klen kan jag hålla med om men var han så liten? (Ja, jag har sett hans misslyckade latsspread där han ser ut som en liten kyckling.) Enligt egen utsago vägde han då 87 kg när han tävlade, och för en ren byggare är det ju inte jättedåligt? Vikten är säkert snällt avrundad uppåt men ändå.

Fredrik A
2018-03-08, 12:43
Kan du inte fråga dom exakt vad det var i din "ansökan" som gjorde att dom valde ut dig? :D

Svarade att jag inte gjort någon ansökan och fick svar i stil med:

"Ser nu att du hamnat i fel mapp, ber om ursäkt för det"

Trojainte!

Fultjack
2018-03-08, 12:58
Klen kan jag hålla med om men var han så liten? (Ja, jag har sett hans misslyckade latsspread där han ser ut som en liten kyckling.) Enligt egen utsago vägde han då 87 kg när han tävlade, och för en ren byggare är det ju inte jättedåligt? Vikten är säkert snällt avrundad uppåt men ändå.


Har svårt att tro att han vägde 87 kg på sin första tävling, jag vägde 87 kg på samma tävling och är 186 cm lång, några cm längre än vad han är tror jag. Nu var inte jag jättegrov heller iofs men jag tog mig ändå till final.

ceejay
2018-03-08, 12:59
herr löwgren har alltid kryddat siffrorna

Bob90
2018-03-08, 13:11
Svarade att jag inte gjort någon ansökan och fick svar i stil med:

"Ser nu att du hamnat i fel mapp, ber om ursäkt för det"

Trojainte!

Han har bara två mappar: "Folk som nappar" och "Papperskorgen" :d

Bjorneman
2018-03-08, 13:30
Jag tror att han alltid överdrev siffrorna med 10 kg.

Man and Machine
2018-03-08, 17:02
Har svårt att tro att han vägde 87 kg på sin första tävling, jag vägde 87 kg på samma tävling och är 186 cm lång, några cm längre än vad han är tror jag. Nu var inte jag jättegrov heller iofs men jag tog mig ändå till final.

Siffrorna kommer från ett dokument jag sparade i dec 2010 (efter DC möjligen?). 184 cm 87 kg 4,5% bf. Tror inte det var hans första tävling. Jag tvivlar inte en sekund på att han kryddat siffrorna å det grövsta men bilden Dio postade visar väl ändå en helt ok fysik? Att säga att den ser ut som skit är bara löjligt.

Ett Orm
2018-03-08, 17:42
Siffrorna kommer från ett dokument jag sparade i dec 2010 (efter DC möjligen?). 184 cm 87 kg 4,5% bf. Tror inte det var hans första tävling. Jag tvivlar inte en sekund på att han kryddat siffrorna å det grövsta men bilden Dio postade visar väl ändå en helt ok fysik? Att säga att den ser ut som skit är bara löjligt.

Ja, det där är en drömfysik för många. Tycker själv att det ser riktigt bra ut.
Men den som är där vill ju oftast vara ännu bättre.

Men 87 kg/ 4.5% bf är ju rena fantasier naturligtvis.

smerk
2018-03-08, 18:19
Det är ingen dålig fysik men allt känns kraftigt överdrivet. Vikten ser ut att vara under 80 och kroppsfettet kan inte vara lägre än 9-10%?

xan
2018-03-08, 18:37
4.5% :d

Agitator
2018-03-08, 19:41
Klen kan jag hålla med om men var han så liten? (Ja, jag har sett hans misslyckade latsspread där han ser ut som en liten kyckling.) Enligt egen utsago vägde han då 87 kg när han tävlade, och för en ren byggare är det ju inte jättedåligt? Vikten är säkert snällt avrundad uppåt men ändå.

Vem fan ställer upp i bodybuilding och är ren? Vem fan står på scenen med den vikten, fettprocenten och längden om den nu är sann och är ren.

Jag tror att han alltid överdrev siffrorna med 10 kg.

Har de inga officiella invägningar på tävlingar? Hade han ljugit måste det väl komma fram från protokoll, eller?

Ja, det där är en drömfysik för många. Tycker själv att det ser riktigt bra ut.
Men den som är där vill ju oftast vara ännu bättre.

Men 87 kg/ 4.5% bf är ju rena fantasier naturligtvis.

Ser helt ärligt talat ut som Brad Pitt i fightclub typ.
Han är deffad och ser knappt ut att ha någon volym att tala om.

Tränade han ens bröst något år innan den tävlingen? :d


Näe, det ser väl ok ut ifall man gillar den där tunna looken aka #prawnbeast.

Tycker inte man behöver klaga på hans fysik direkt eller kräva att han ska ha bättre bara för att han säljer program.

Men tyvär slängs allt möjligt in i bilden bara för att man folk vill skriva skit om honom. Han har sig själv att skyllda på den fronten tyvär.

Diomedea exulans
2018-03-08, 20:06
Ser helt ärligt talat ut som Brad Pitt i fightclub typ.

Nej...

http://axonblogg.se/wp-content/uploads/2012/09/img_0189_121615387.jpg http://farm9.staticflickr.com/8383/8465657752_a4af3d2b52.jpg

leee
2018-03-08, 20:08
Bra gener.

Fultjack
2018-03-09, 08:29
http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08ff/cbb_p178/_smal_IMG_4047.JPG

http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08ff/cbb_p178/_smal_IMG_4077.JPG

http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08ff/cbb_p178/_smal_IMG_4084.JPG

Det där var hans första tävling på Luciapokalen CBB +178cm år 2008.

Vinter
2018-03-09, 08:42
Ser ut som nån har lite dålig självinsikt och lätt till hybris.

Scratch89
2018-03-09, 08:43
http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08ff/cbb_p178/_smal_IMG_4047.JPG

http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08ff/cbb_p178/_smal_IMG_4077.JPG

http://www.muscle.se/gallery/gal_data/08ff/cbb_p178/_smal_IMG_4084.JPG

Det där var hans första tävling på Luciapokalen CBB +178cm år 2008.

Du var ju betydligt grövre. :)

Stoltz
2018-03-09, 08:47
Jag vill inte uppmuntra till våld men shit vad hans ansikte ser slagvänligt ut..!

Agitator
2018-03-09, 09:41
Nej...

http://axonblogg.se/wp-content/uploads/2012/09/img_0189_121615387.jpg http://farm9.staticflickr.com/8383/8465657752_a4af3d2b52.jpg

Ja använde mig faktiskt av ordet: typ. Som ~ungefär.

vicarious
2018-03-09, 10:55
87kg och 4.5%, good one :laugh: Snarare 77kg och kanske 7-8%.

Diomedea exulans
2018-03-09, 11:24
Ser ut som nån har lite dålig självinsikt och lätt till hybris.

Jag vill inte framstå som en fanboy till den där falske typen, men jag tycker det är helt rätt att ställa upp och tävla fastän man är klenare än allt motstånd. Just den biten borde applåderas. Inte säger styrkelyftare "lol, gå hem" till en nybörjare som första gången tar mod till sig och ställer sig på flaket och tar 200 i totalen.

Ja använde mig faktiskt av ordet: typ. Som ~ungefär.

Okej, jag förlåter dig.

Ett Orm
2018-03-09, 18:17
Kommer ihåg jag retade honom lite för den bilden på Flash nått år efter, ursäkter var det gott om iaf...
Tror ingen hade brytt sig så mycket om han inte varit så förbannat dryg trots att han var klart sämst.

Dåren
2018-03-09, 18:38
Jag vill inte framstå som en fanboy till den där falske typen, men jag tycker det är helt rätt att ställa upp och tävla fastän man är klenare än allt motstånd. Just den biten borde applåderas. Inte säger styrkelyftare "lol, gå hem" till en nybörjare som första gången tar mod till sig och ställer sig på flaket och tar 200 i totalen.

Det beror förstås på den tävlandes inställning till uppgiften. Hävdar man att man är störst, bäst och vackrast och sedan tar en jumboplacering kommer man bli föremål för gliringar och hån. Med all rätt.

Diomedea exulans
2018-03-09, 18:40
Kommer ihåg jag retade honom lite för den bilden på Flash nått år efter, ursäkter var det gott om iaf...
Tror ingen hade brytt sig så mycket om han inte varit så förbannat dryg trots att han var klart sämst.

Nu blev jag nyfiken, vilka ursäkter hade han?

Bjorneman
2018-03-09, 20:55
En gång skrev han att han vägde 110 kg med 10% fetthalt. :)

Ett Orm
2018-03-09, 21:33
Nu blev jag nyfiken, vilka ursäkter hade han?

Ja va fan var det? Har för mig han skyllde på posen och kameravinkeln bla. Ska nog gå in o kolla om jag kan hitta, det var ju ett tag sen.

leo1
2018-10-24, 16:52
Fick upp en fet reklambanner på skärmen! Är det Axon som är igång igen? Hittar ingen information vem som ligger bakom sidan. Riktigt mycket halleluja på deras facebook.

http://pt2018.se

leo1
2018-10-24, 17:10
Axon verkar inte ligga på latsidan. Från hans facebook.

"Ny vecka och nya klienter att plåga ������️*♂️

Mycket stolt över min klient Micke Söderström som redan är ned 15 kg och 20 cm i midjan ��

Det häftigaste är att jag gjort ett kostschema åt honom baserat på "the warrior diet" där han äter hela sitt näringsintag (cirka 2300 kcal) under en enda måltid varje dag kl 18.00 �� avd: #manmåsteätavartredjetimmeMYASS!"

King Grub
2018-10-24, 17:12
Fick upp en fet reklambanner på skärmen! Är det Axon som är igång igen? Hittar ingen information vem som ligger bakom sidan. Riktigt mycket halleluja på deras facebook.

http://pt2018.se

Ja. Priserna verkar rimliga.

"TRÄNINGSSCHEMAN 13 000 kr (6 500 kr/st)2 st PERSONLIGA ONLINE-
KOSTSCHEMAN:13 000 kr (6 500 kr/st)1 st PERSONLIGT ONLINE-
KOSTILLSKOTTSSCHEMA:990 kr6 månader PERSONLIG
ONLINECOACHNING: 8 940 kr (1 490 kr/månad)6 månader PERSONLIG
ONLINESUPPORT:8 940 kr (1 490 kr/månad)6 månader
WEBBPORTAL:8 940 kr (1 490 kr/månad)

Det totala värdet för alla tjänster är: 53 810 kr"

För det billigaste paketet.

leo1
2018-10-24, 17:23
Ja. Priserna verkar rimliga.

"TRÄNINGSSCHEMAN 13 000 kr (6 500 kr/st)2 st PERSONLIGA ONLINE-
KOSTSCHEMAN:13 000 kr (6 500 kr/st)1 st PERSONLIGT ONLINE-
KOSTILLSKOTTSSCHEMA:990 kr6 månader PERSONLIG
ONLINECOACHNING: 8 940 kr (1 490 kr/månad)6 månader PERSONLIG
ONLINESUPPORT:8 940 kr (1 490 kr/månad)6 månader
WEBBPORTAL:8 940 kr (1 490 kr/månad)

Det totala värdet för alla tjänster är: 53 810 kr"

För det billigaste paketet.

Axon-priser.

Från herr löwgrens Facebook 8 oktober.

http://forumbilder.se/H8E4I/screenshot-20181024-181906.png (http://forumbilder.se/H8E4I/screenshot-20181024-181906)

leo1
2018-10-24, 17:28
*popcorn* cofffee


http://forumbilder.se/H8E4I/screenshot-20181024-182625.png (http://forumbilder.se/H8E4I/screenshot-20181024-182625)

svenbanan
2018-10-24, 17:40
Jävla teflonvessla!

ChuckTesta
2018-10-24, 17:47
Jag skulle lätt betala 50k för att få axons kopierade kost- och träningsscheman.

leo1
2018-10-24, 17:51
Jag skulle lätt betala 50k för att få axons kopierade kost- och träningsscheman.

Tänk att ha 100 papp I månadslön på att sälja 2 träningsscheman.

svenbanan
2018-10-24, 18:01
Tänk att ha 100 papp I månadslön på att sälja 2 träningsscheman.

Särskilt om man inte ens behöver konstruera schemat själv, utan bara kan kopiera det som nån annan bjudit på gratis på nån annan websida.

Lafayette
2018-10-24, 18:06
Synd för de som blir lurade. Själv har jag aldrig betalt för personlig tränare, King Grubs inläggs-historik på Kolo och en bodybuilding-bok från 80-talet har alltid varit min kunskapskälla. Gratis och bra.

delta_mats
2018-10-24, 18:07
Är man beredd att betala de där priserna så förtjänar man Axon.

leo1
2018-10-24, 18:11
Är man beredd att betala de där priserna så förtjänar man Axon.

Nej

Diomedea exulans
2018-10-24, 18:11
Vad är "normala" priser? På mitt gym sitter det en lapp om personlig träning för 500 kr/tim.

delta_mats
2018-10-24, 18:14
Nej

Ja det gör man. För antingen blir man nöjd över resultatet och anser sina pengar väl investerade eller så inser man att man bör göra bättre efterforskningar nästa gång och lär sig en läxa.

Ett Orm
2018-10-24, 19:49
Ja. Priserna verkar rimliga.

"TRÄNINGSSCHEMAN 13 000 kr (6 500 kr/st)2 st PERSONLIGA ONLINE-
KOSTSCHEMAN:13 000 kr (6 500 kr/st)1 st PERSONLIGT ONLINE-
KOSTILLSKOTTSSCHEMA:990 kr6 månader PERSONLIG
ONLINECOACHNING: 8 940 kr (1 490 kr/månad)6 månader PERSONLIG
ONLINESUPPORT:8 940 kr (1 490 kr/månad)6 månader
WEBBPORTAL:8 940 kr (1 490 kr/månad)

Det totala värdet för alla tjänster är: 53 810 kr"

För det billigaste paketet.
Vad i...
Det ska jag visa polarn som ville ha lite komigång hjälp. Fick bara mat o öl, känner mig lurad och utnyttjad.
Tycker nog att 18 000 Kr är bra kompispris. Iom att jag inte har en webportal.

Ett Orm
2018-10-24, 19:52
Tar man extra för support nör man har coaching?

ceejay
2018-10-24, 19:53
Lol. Viktigt att påvisa att det är PERSONLIG coachning det handlar om.

Bärsärk
2018-10-24, 19:57
Undra hur mycket han skulle kunna ta innan folk börjar tycka att de verkar lite konstigt, 100k? 200k? Han verkar ju onekligen ha hittat precis rätt kundkrets.

leo1
2018-10-24, 20:14
Axon har hållit på länge nu. Tror det här var vändan när han kopierat från Gudiol. Från 2010.

Saxat från fb:

"Så hette tråden som under dagen/inatt togs bort av moderatorer på kolozzeum som är en av sveriges största träningssidor.
För er oinsatta som undrar vem Axon är så kan man säga att han är träningsvärldens motsvarighet blondinbella. Alltså hyffsat känd bland folk som gymmar. Eftersom kolozzeum har lite speciella moderatorer så visste jag att tråden skulle försvinna före jag hunnit läsa ett eventuellt svar från Axon."

https://www.flashback.org/t1220030



https://www.svt.se/nyheter/konsument/ville-klaga-pa-hemligt-kostschema-hotades-av-foretaget

leo1
2018-10-24, 20:27
Undrar om det är det här bolaget Axon kör sina scheman i. 2 anställda på en omsättning på 6.3 miljoner måste vara en hel del.

https://www.allabolag.se/5568739519/ostermalms-idrottsskadecenter-ab

Crillos
2018-10-24, 22:04
Skiter i vad han gjort eller inte...men det här är bara svensk jante.

Fokusera på era egna liv istället.

Lafayette
2018-10-24, 22:11
Nja om en snubbe kopierar texter och lurar stackare på överpriser är det värt att diskuteras.

Diomedea exulans
2018-10-24, 22:29
Nja om en snubbe kopierar texter och lurar stackare på överpriser är det värt att diskuteras.

+1, det är bra att sprida info om något fuffens pågår.

trädgårdsmöbel
2018-10-25, 09:25
En bekant betalade 1200 (tror jag det var) per månad för onlinecoaching. Då skulle hon filma vissa lyft och föra träningslogg och skicka till coachen. För det fick hon program (med uppdateringar/ändringar tillbakaskickade en gång i veckan) , kostschema, och löpande mailkontakt med eventuella frågor.

En viss prisskillnad :D

Baldr
2018-10-25, 11:01
En bekant betalade 1200 (tror jag det var) per månad för onlinecoaching. Då skulle hon filma vissa lyft och föra träningslogg och skicka till coachen. För det fick hon program (med uppdateringar/ändringar tillbakaskickade en gång i veckan) , kostschema, och löpande mailkontakt med eventuella frågor.

En viss prisskillnad :D

Tvivlar på att särskilt många svenskar skulle acceptera den lönen. Dra bort moms, omkostnader (revisor, dator, hemsida, marknadsföring), sociala avgifter, pension, inkomstskatt, etc. och slå ut det på antalet timmar så blir det inte många kronor över i lön.

Petoria
2018-10-25, 11:18
Tvivlar på att särskilt många svenskar skulle acceptera den lönen. Dra bort moms, omkostnader (revisor, dator, hemsida, marknadsföring), sociala avgifter, pension, inkomstskatt, etc. och slå ut det på antalet timmar så blir det inte många kronor över i lön.

Tränings- och kostschema lär vara ungefär samma för alla hans kunder, och det borde inte ta många timmar att kommentera på några lyft och svara på e-mail. Gissar på 2-3 timmars arbete per kund per månad.

svenbanan
2018-10-25, 12:03
Tvivlar på att särskilt många svenskar skulle acceptera den lönen. Dra bort moms, omkostnader (revisor, dator, hemsida, marknadsföring), sociala avgifter, pension, inkomstskatt, etc. och slå ut det på antalet timmar så blir det inte många kronor över i lön.

Tränings- och kostschema lär vara ungefär samma för alla hans kunder, och det borde inte ta många timmar att kommentera på några lyft och svara på e-mail. Gissar på 2-3 timmars arbete per kund per månad.

2-3 timmar per månad låter som att man inte kommer få särskilt mycket vettig feedback, även om man inte betalar så jättemycket per månad. Om coachen lägger ned tre timmar per månad så kommer ju en del av detta vara rent administrativt jobb också, dvs sådant som klienten egentligen inte märker av eller ser nån nytta med. Så då är ju frågan om det är värt 1200 i månaden för att få femton minuter till en halvtimme per vecka med coachen?

Jag kan tycka att ett par timmar per vecka låter som nåt slags minimigräns för att det ska vara värt det (för klienten).

Det skulle innebära att tränaren har möjlighet till runt tjugo klienter, och skulle kunna dra in 24000 på en månad om det kostar 1200 per månad att anlita den tränaren.

Det låter ju som att det borde gå att få den verksamheten att gå runt isåfall även om man kanske inte blir Axon-miljonär. Speciellt eftersom man ju kan sköta i princip allt hemifrån och det inte finns några jättestora materielkostnader.

Men det kanske är svårt att få tag i så många klienter hela tiden. Så kanske vore det vettigare att ta lite mer per klient så man kanske kan gå runt på femton klienter istället.

ChuckTesta
2018-10-25, 13:55
Skiter i vad han gjort eller inte...men det här är bara svensk jante.

Fokusera på era egna liv istället.

Så om jag startar en firma som byter däck på bilar, 10 000 kr för varje däck, så får ingen ta upp det? För då är det ju jante...

Eller taxibolag som har/hade sjuka priser och lurade turister med 5000 kr för sthlm > arlanda, då får man inte diskutera det eftersom det är jante...

Eller om en person säljer kopierade kost och träningsschema för 50 000 kr, då får man inte ta upp det, för det är jante...

Börjar du förstå grejen?

leo1
2018-10-25, 14:38
Undrar vad som hände efter svt-plus? När dom kör sånt I programmet så borde ju det mynna ut i nånting. Oskäliga priser?

Googlade runt lite:

"En grundläggande förutsättning för att kunna reklamera köp av olika slag är att man måste påvisa fel i varan eller tjänsten. I ditt fall skulle en sådan möjlighet kanske finnas i att säljaren vilseledda dig i tron om att kostnaden för sjukgymnasten faktiskt kunde täckas av dina inköpa PT-timmar. Det finns såklart en mängd olika sätt att argumentera kring fel i vara/tjänst men utan starka bevis kommer det bli svårt att nå framgång.

Oavsett vilken argumentation du väljer kommer det bli svårt. Min rekommendation är att vända dig till ARN eller annan jurist om du känner att du vill ta nästa steg."

https://lawline.se/answers/reklamation-av-personlig-tranare-inkopta-timmar

Det är nog svårt :d jag har för mej att nån gick vidare till jurist men minnet sviker.

Marshall
2018-10-25, 14:53
Lol. Varför googlar man inte hans namn innan man betalar dessa sjuka summor?

Tycker fortfarande det är väldigt tråkigt att Gudiols artikel om bedragaren försvann när hans andra hemsida försvann. Den var väldigt bra,

leo1
2018-10-25, 15:17
Hittade en trevlig tråd med Axon. Han var ju aktiv mycket förr! Sen blev det som det blev.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140754

Fi fan, det där är över 10 år sen! Och Axon är tydligen bara 34 idag.

leo1
2018-10-25, 15:33
https://m.imgur.com/xc4HUD4


"TRÄNINGSSCHEMAN 13 000 kr (6 500 kr/st) *popcorn*

https://www.flashback.org/sp54357145

delta_mats
2018-10-25, 15:59
Hodor Rövberg 😂😂😂

The Swede
2018-10-25, 16:06
https://m.imgur.com/xc4HUD4


"TRÄNINGSSCHEMAN 13 000 kr (6 500 kr/st) *popcorn*

https://www.flashback.org/sp54357145Wtf!!
Stackars människor som köper detta!

Skickat från min PRA-LX1 via Tapatalk

Bärsärk
2018-10-25, 16:09
Frågan är ju bara hur han kan vara gift, har hon ingen aning eller är hon lika illa hon? Eller förstår hon helt enkelt bara inte bättre?

Petoria
2018-10-25, 16:38
Frågan är ju bara hur han kan vara gift, har hon ingen aning eller är hon lika illa hon? Eller förstår hon helt enkelt bara inte bättre?

https://media.giphy.com/media/ilMRzDNuT1sty/giphy.gif

Tobbey
2018-10-25, 17:26
Bara att läsa King Grubs inläggshistorik och några av de journaler som finns här på forat med kunnigt folk så kan man lära sig själv. Istället för att jobba för pengarna att betala Axxon med, jobba med att researcha och lära dig själv, du får djupare förståelse och det blir mer hållbart i längden.

wintersnowdrift
2018-10-26, 13:26
Särskilt om man inte ens behöver konstruera schemat själv, utan bara kan kopiera det som nån annan bjudit på gratis på nån annan websida.

Nu när du säger det så har du lagt ut väldigt många bra scheman och intervaller i löpartråden. Jag känner att jag kan ha en karriär som onlinecoach i löpning på G :bpump:

2-3 timmar per månad låter som att man inte kommer få särskilt mycket vettig feedback, även om man inte betalar så jättemycket per månad. Om coachen lägger ned tre timmar per månad så kommer ju en del av detta vara rent administrativt jobb också, dvs sådant som klienten egentligen inte märker av eller ser nån nytta med. Så då är ju frågan om det är värt 1200 i månaden för att få femton minuter till en halvtimme per vecka med coachen?

Jag kan tycka att ett par timmar per vecka låter som nåt slags minimigräns för att det ska vara värt det (för klienten).

Det skulle innebära att tränaren har möjlighet till runt tjugo klienter, och skulle kunna dra in 24000 på en månad om det kostar 1200 per månad att anlita den tränaren.

Det låter ju som att det borde gå att få den verksamheten att gå runt isåfall även om man kanske inte blir Axon-miljonär. Speciellt eftersom man ju kan sköta i princip allt hemifrån och det inte finns några jättestora materielkostnader.

Men det kanske är svårt att få tag i så många klienter hela tiden. Så kanske vore det vettigare att ta lite mer per klient så man kanske kan gå runt på femton klienter istället.

Jag tror faktiskt att rätt många är beredda att betala 1200 SEK/månad för att få kontinuerlig, personlig feedback om så bara 30 min/veckan. Det primära är antagligen att ha någon som "håller koll" på en samt engagerar sig i ens träning. Det blir liksom svårare att fuska och att hoppa över pass då = resultaten kommer = man blir mer motiverad, mår bättre, känner sig snyggare osv. Jag menar, det är ju inte alls svårt att googla fram ett gratis tränings- och kostupplägg samt kolla filmer för tekniktips på Youtube. Men folk i gemen pallar liksom inte det utan behöver en spark i röven och en press utifrån för att faktiskt genomföra den träning och de förändringar som man vet att man borde, och då blir det plötsligt värt att öppna plånboken för att någon ska ge en den sparken.

Lafayette
2018-10-26, 13:35
Tur att man sparkar sig själv så man slipper betala stora summor. Kan inte folk ha lite disciplin för bövelen.

Rikard Jansson
2018-10-26, 15:07
Sen är ju hans deltagargrej bullshit också. Finns inte 9 platser kvar, antagligen närmare 99 :) påtal om sån här skit så har jag funderat på att börja coacha online. Tror ni jag skulle kunna få några klienter för 1000 kr i månaden?

Diomedea exulans
2018-10-26, 15:08
Tror ni jag skulle kunna få några klienter för 1000 kr i månaden?
Ja.

Hur var det nu, hade du vunnit VM i bänkpress? Ha med det i all reklam om dig själv så lär du dra ögonen åt dig.

Rikard Jansson
2018-10-26, 15:15
Ja.

Hur var det nu, hade du vunnit VM i bänkpress? Ha med det i all reklam om dig själv så lär du dra ögonen åt dig.

Nä tyvärr haha, bara SM :)

Diomedea exulans
2018-10-26, 15:18
Nä tyvärr haha, bara SM :)

Smäller rätt hårt det med!

svenbanan
2018-10-26, 15:21
Nu när du säger det så har du lagt ut väldigt många bra scheman och intervaller i löpartråden. Jag känner att jag kan ha en karriär som onlinecoach i löpning på G :bpump:



Jag tror faktiskt att rätt många är beredda att betala 1200 SEK/månad för att få kontinuerlig, personlig feedback om så bara 30 min/veckan. Det primära är antagligen att ha någon som "håller koll" på en samt engagerar sig i ens träning. Det blir liksom svårare att fuska och att hoppa över pass då = resultaten kommer = man blir mer motiverad, mår bättre, känner sig snyggare osv. Jag menar, det är ju inte alls svårt att googla fram ett gratis tränings- och kostupplägg samt kolla filmer för tekniktips på Youtube. Men folk i gemen pallar liksom inte det utan behöver en spark i röven och en press utifrån för att faktiskt genomföra den träning och de förändringar som man vet att man borde, och då blir det plötsligt värt att öppna plånboken för att någon ska ge en den sparken.

Nästan säkert så har jag snott alla de där uppläggen från Jack Daniels eller nån annan ändå. Dessutom är jag inte så säker på att du behöver åka snålskjuts på mina eventuella tränarkunskaper. Tror du vet minst lika mycket som mig om löpträning. :D

Ja, du har säkert rätt angående hur folk resonerar om vad som är prisvärt eller inte. Jag minns hur många sparkar i ändan man var tvungen att dela ut till all de jag varit volleybolltränare åt under åren.

svenbanan
2018-10-26, 15:22
Nä tyvärr haha, bara SM :)

Tror ingen köper dina scheman. Cannonballs däremot! :thumbup:

xan
2018-10-26, 18:51
Sen är ju hans deltagargrej bullshit också. Finns inte 9 platser kvar, antagligen närmare 99 :) påtal om sån här skit så har jag funderat på att börja coacha online. Tror ni jag skulle kunna få några klienter för 1000 kr i månaden?


Nej, du måste profilera dig som en fitnessmänniska först. Det viktigaste är att du har ett Instagramkonto där du regelbundet lägger upp bilder på morgonrockar, hundvalpar och dyra klockor.

Matsa
2018-10-26, 19:18
Nä tyvärr haha, bara SM :)

Skriv att det var VM ändå sen skyller du på dyslexi eller något om någon bråkar om det. Tänk W.W.A.D (What Would Axon Do)?

Diomedea exulans
2018-10-26, 19:22
Skriv att det var VM ändå sen skyller du på dyslexi eller något om någon bråkar om det. Tänk W.W.A.D (What Would Axon Do)?

Fast vill man offra sin själ på det viset? Tänk på hur rutten Axon måste känna sig innerst inne... Inte vill vi få stackars Rikard att må likadant...

Scratch89
2018-10-27, 09:21
Fast vill man offra sin själ på det viset? Tänk på hur rutten Axon måste känna sig innerst inne... Inte vill vi få stackars Rikard att må likadant...

Jag tror inte att herr Axon har några som helst moraliska betänkligheter kring det han gör. Det ingår inte i hans personlighetstyp.

Rahf
2018-10-27, 09:29
Fast vill man offra sin själ på det viset? Tänk på hur rutten Axon måste känna sig innerst inne... Inte vill vi få stackars Rikard att må likadant...

Jag tror inte att herr Axon har några som helst moraliska betänkligheter kring det han gör. Det ingår inte i hans personlighetstyp.

Nej, då hade han nog tänkt om för längesen. Karln är narcissist och ett girigt svin utan några skrupler.

trädgårdsmöbel
2018-10-27, 13:18
Jag är faktiskt rätt imponerad över herrn ifrågas förmåga att "studsa tillbaks" efter att ha blivit uthängd rejält vid flera tillfällen.

Jag tror väldigt få andra hade kunnat bara skaka av sig sådant (gång på gång) och sedan bara köra på.

leo1
2018-10-27, 13:28
Jag tror Axon har tänkt att det är lika bra att hugga till ordentligt när man ska lura folk.

Jag menar, det hade varit ett överpris med 25 tusen. Nu är det dubbla priset

stridis
2018-10-27, 13:33
Fast vill man offra sin själ på det viset? Tänk på hur rutten Axon måste känna sig innerst inne... Inte vill vi få stackars Rikard att må likadant...

Hade det varit jag så skulle mitt tarmpaket få kallbrand av skammen.

leo1
2018-10-27, 13:36
Hade det varit jag så skulle mitt tarmpaket få kallbrand av skammen.

:d ja, det är fan det märkligaste. Att han pallar lura folk på så mycket pengar under så lång tid.

Marshall
2018-10-27, 14:18
:d ja, det är fan det märkligaste. Att han pallar lura folk på så mycket pengar under så lång tid.

Ska man investera 50k så är det minsta mänskligheten kräver från dig en snabb googlesökning.

kaspen
2018-10-27, 14:25
Jag tror Axon har tänkt att det är lika bra att hugga till ordentligt när man ska lura folk.

Jag menar, det hade varit ett överpris med 25 tusen. Nu är det dubbla priset

På ett sätt är det jävligt smart. Precis som Red Bull gjorde. Istället för att göra en större och billigare burk för att locka köpare gör man tvärt om, gör den mindre och dyrare så folk tänker att ”oj, för ett sånt pris måste den vara jävla bra !”

Matsa
2018-10-27, 14:45
Fast vill man offra sin själ på det viset? Tänk på hur rutten Axon måste känna sig innerst inne... Inte vill vi få stackars Rikard att må likadant...

Jag tror inte att herr Axon har några som helst moraliska betänkligheter kring det han gör. Det ingår inte i hans personlighetstyp.

Precis, och på samma sätt så tror jag inte att det är någon större risk att Rikard tar mitt briljanta råd på allvar eftersom den sortens beteende inte tycks ingå i hans personlighetstyp. :)

leo1
2018-10-27, 14:53
Ska man investera 50k så är det minsta mänskligheten kräver från dig en snabb googlesökning.

Ja, undrar hur mycket ett motsvarande upplägg kostar hos en BRA och seriös pt.


På ett sätt är det jävligt smart. Precis som Red Bull gjorde. Istället för att göra en större och billigare burk för att locka köpare gör man tvärt om, gör den mindre och dyrare så folk tänker att ”oj, för ett sånt pris måste den vara jävla bra !”

Ja, finns säkert ett namn på business-iska. Dessutom behöver han bara sälja hälften så många program.

leo1
2018-10-27, 15:34
Jag kan inte sluta gräva i den här skiten. :d Verkar som han blev fälld för nånting för pt2017.

Edit : det var tydligen afterbeach2015 :p

En man med en sån läggning måste vara mytoman

Inte helt omöjligt att Axon friserat pt2018 tillsammans med en jurist. :laugh: :laugh: :laugh:

https://reklamombudsmannen.org/eng/uttalande/fitnessguru-sweden



Reklamombudsmannens bedömning

"Enligt artikel 5 i Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation (ICC:s regler) ska reklam vara vederhäftig och får inte vilseleda. Marknadskommunikation får inte innehålla framställning i ord som direkt eller indirekt genom överdrift är ägnad att vilseleda konsumenten. Särskilt gäller detta ifråga om bland annat produktens värde och det totala pris som faktiskt ska betalas."



Reklamen är därför vilseledande och strider därmed mot artikel 5 i ICC:s regler.

Bärsärk
2018-10-27, 16:02
Det händer ju ingenting i det här landet när man håller på så som han gör och det vet han ju om också.

Han utgav sig ju för att ha en skyddad titel och folk på flashback ringde (Jag var med i tråden när det hela utspelade sig) och anmälde han men han fick ingenting för det.

Samma sak som att bli fälld av reklamombudsmannens, blir väl inga böter eller nått för det heller.

xan
2018-10-27, 16:14
Jag är faktiskt rätt imponerad över herrn ifrågas förmåga att "studsa tillbaks" efter att ha blivit uthängd rejält vid flera tillfällen.

Jag tror väldigt få andra hade kunnat bara skaka av sig sådant (gång på gång) och sedan bara köra på.

Han är väl starkt övertygad om att han har rätt och att alla andra är idioter, då blir det enkelt att köra på. En vanlig person hade fått starka känslor av skam och inte orkat mer.

Bärsärk
2018-10-27, 16:25
Jag är faktiskt rätt imponerad över herrn ifrågas förmåga att "studsa tillbaks" efter att ha blivit uthängd rejält vid flera tillfällen.

Jag tror väldigt få andra hade kunnat bara skaka av sig sådant (gång på gång) och sedan bara köra på.

Jobbade inte du på ett ställe där de fanns gott om folk av den kalibern?

trädgårdsmöbel
2018-10-27, 17:09
Jobbade inte du på ett ställe där de fanns gott om folk av den kalibern?

Njae, om diagnosen som antyds stämmer, så har jag nog träffat en handfull...max. Andra störningar i samma "grupp" av personlighetsstörningar har jag sett mycket av däremot.

delta_mats
2018-10-27, 17:53
Njae, om diagnosen som antyds stämmer, så har jag nog träffat en handfull...max. Andra störningar i samma "grupp" av personlighetsstörningar har jag sett mycket av däremot.

Vad är det för diagnos som antyds? Tror du han besitter psykopatiska drag?

Aryt
2018-10-27, 18:01
Vad är det för diagnos som antyds? Tror du han besitter psykopatiska drag?

Med tanke på herrns framgångar blir det lite svårare att tala om personlighetsstörning. Gissar att trädgårsmöbel syftar på kluster B-störnignarna, och kanske att herrn ifråga uppfattas lite som en framgångsrik narcissist (som ofta har lite nedsatt empatisk förmåga och gärna tar för sig av andras).

G.W
2018-10-27, 18:39
Axon blev offer för sin egen framgång.

Agitator
2018-10-27, 18:48
Okay att det är illa att klippa och klistra lite. Men att någon tar hutlöst betalt för väldigt enkla saker och väldigt lite tid till varje kund är något kunderna själv får stå för.

Vem kan i sin vildaste fantasi tycka att 10 - 50k är ok att lägga på PT under en kort period utan att ifrågesätta pris eller vad man får för det?
Visst alla kanske inte bryr sig direkt om pengar osv och bara kör på när man träffar någon som lovar guld och gröna skogar. Men vem kollar inte upp andras priser eller ens får för sig att googla lite för att se vad som finns där ute och erbjuds?

De som betalar Axons hutlösa priser får nästan skylla sig själv. Lika mycket som någon som köper en risig audi från 91 för 50k som sedan visar sig vara skrot 2 månader senare när man väl lär känna bilen.
Men ja, det är ju illa att man inte kan sätta åt tumskruvarna lite mer via myndigheter osv på hans klippa och klistra samt falska marknadsföring.

leo1
2018-10-27, 19:17
Det hade varit intressant och veta hur många program Axon sålt. Med tanke på att pt2018 har 6000 likes på facebook tror jag detta är mer utbrett än vi befarat :d

Sen kan man säkert fiska likes på flera sätt.

Lafayette
2018-10-27, 19:18
Man kan till och med betala för dem.

Bärsärk
2018-10-27, 20:32
Okay att det är illa att klippa och klistra lite. Men att någon tar hutlöst betalt för väldigt enkla saker och väldigt lite tid till varje kund är något kunderna själv får stå för.

Vem kan i sin vildaste fantasi tycka att 10 - 50k är ok att lägga på PT under en kort period utan att ifrågesätta pris eller vad man får för det?
Visst alla kanske inte bryr sig direkt om pengar osv och bara kör på när man träffar någon som lovar guld och gröna skogar. Men vem kollar inte upp andras priser eller ens får för sig att googla lite för att se vad som finns där ute och erbjuds?

De som betalar Axons hutlösa priser får nästan skylla sig själv. Lika mycket som någon som köper en risig audi från 91 för 50k som sedan visar sig vara skrot 2 månader senare när man väl lär känna bilen.
Men ja, det är ju illa att man inte kan sätta åt tumskruvarna lite mer via myndigheter osv på hans klippa och klistra samt falska marknadsföring.

Jag skrev som sagt till en av hans kunder och den personen sa att "Det angår väl inte dig" i princip, så jag tror tyvärr att det finns folk till allt och även folk som betalar 50k för ett kostprogram.

Bärsärk
2018-10-27, 20:33
Vad är det för diagnos som antyds? Tror du han besitter psykopatiska drag?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsstörning

Benny Carlsson
2018-10-27, 22:55
https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsstörning

Nej, inte en chans. Lika lite som du har någon källa har jag. men jag kan lova dig att han inte skulle diagnosticeras med narcissistisk personlighetsstörning även om han var helt ärlig under utredningen.


Jag tror att han är frisk, men han verkar lätt schizofren, och diagnosticering av schizofreni är långt ifrån solklar och pricksäker, så jag tror att det är den störning som ligger närmast till hands gällande allas vår Axon.

BelowAverage
2018-10-28, 07:13
För egen del har jag mest svårt att greppa att folk kan ha så pass mycket pengar att slänga iväg på ett träningsprogram. Men har man så pass mycket pengar så spelar det ju väldigt liten roll, jag blir nog mer förstående när jag ärver 14,4 miljarder från en okänd släkting som dött av hetsätning.

StarkaUlf
2018-10-28, 08:46
Man kan till och med betala för dem.

Han tar säkert betalt för att folk ska få gilla hans sida. 3000 kr per like, då ingår flashiga bilder ibland.

leo1
2018-10-28, 09:29
Jag sökte på pt2018 på Facebook och klickade på 6200 likes så man ser vilka som lajkar. Jag hade ingen kompis som lajkar men det var väl typ 10 kompisar till kompisar :d

Sen var det många som hade lajkat över 1000 grupper. Undrar hur deras feed ser ut.

Lucipha
2018-10-28, 10:10
Jag tror att hela hans affärsidé bygger på samma modell som pyramidspel. Han använder marknadsföring och retorik som medvetet sållar bort de som tänker kritiskt och kan innebära problem. De som är kvar fattar i slutändan oftast att de har blivit blåsta, men är tysta pga skam. Vissa fortsätter aktivt att rekrytera nya kunder för att slippa konfrontera att allt är en bluff. Frågan är hur (och om) man skall hjälpa folk som inte vill ha hjälp.