handdator

Visa fullständig version : Vad gör moderatväljare för sina pengar?


FrankNewton
2017-12-18, 06:24
Vad gör moderatväljare för sina pengar? Ulf Kristersson pratar mycket om klassresor, pengar, framgång och sånt... Visst det låter väl fint tänker jag då... Men vad fan gör folk för sina pengar förutom en stor bostad, kanske en stor båt, resor och god mat?

Bob90
2017-12-18, 06:39
Jag skulle mycket väl kunna komma att rösta på moderaterna i nästa val.

Har en typ 22-ish kvm lgh, reser så gott som aldrig och lever mestadels på matlådor gjorda av ris och bönor. Mestadels av pengarna går till hyra/lån, diverse räkningar (mobil, bredband, försäkring, gymkort, el etc, vanligt krafs), mat och kurslitteratur.

#Highlife

Även fattiga studenter kan rösta på moderaterna.

Ignatius72
2017-12-18, 06:42
Vad gör moderatväljare för sina pengar? Ulf Kristersson pratar mycket om klassresor, pengar, framgång och sånt... Visst det låter väl fint tänker jag då... Men vad fan gör folk för sina pengar förutom en stor bostad, kanske en stor båt, resor och god mat?

Pengar är frihet, egenmakt, självbestämmande.

trädgårdsmöbel
2017-12-18, 06:56
Är moderaterna verkligen så bra för er med mycket pengar? Visst skattesänkningar, minskade arbetsgivaravgifter osv. men sossarna drar ju alltid igång en massa skit med skattefinansierade låtsasjobb och sånt som kan utnyttjas till att man kan slippa betala för anställda eller ens slippa anställa någon på riktigt. Om man är lite kreativ och totalt hänsynslöst kapitalistgirig så tror jag moderaterna är fel väg att gå, jag tror S i det avseendet "vinner", trots högre skatt.

The_RobRoy
2017-12-18, 07:40
Moderaterna i Sverige är förklädda soussar. Jag valde att lämna Sverige och bo i HK där man max betalar 15% i skatt, sen får man sköta och klara sig själv.

I Sverige är det ju paradiset om man redan är rik, inget förmögenhetsskatt, ingen fastighetsskatt, ingen arvsskatt, låg skatt på investeringar via KF/ISK. Tyvärr är jag inte rik redan och då hjälper det inte o bo i Sverige, gneta på på bankjobbet och hoppas att Moderaterna vinner. Tyvärr har ju kvalité på skola osv sjunkigt så lågt nu, så nu måste de väl rika börja betala för privat skolgång, samma med sjukvård. Det är ju OK om man är rik, men för en vanlig anställd med bra lön blir det bra dyrt, när skattetrycket totalt dödar en. Ni har väl sett klippet som förklarar att skattetrycket för en sjuksköterska med 30 000kr/mån är 53%? Har man högre lön kryper totala skatten man betalar upp mot 70%.

"Förmögenhetsskatt" tas ut i HK på ett effektivt sätt då man betalar hög stämpelskatt vid bostadsköp, samt bostadsbolagen betalar dyrt till staten för ny mark. Så grundskydd i form av sjukvård och så finns på ungefär samma nivå som Sverige. Polis/brandkår osv mycket effektivare än i Sverige (visserligen lättare då ytan är liten). Ringer man polisen för att grannen är väsnas kommer de inom 30 min. HK helt säkert att röra sig på gatorna, ingen är rädd. Finansiering av infrastruktur tas också delvis ut av bostadsbolagen som får bygga bostäder dit den nya tunnelbanan går osv.

Helt enkelt ett system som passar mig mycket bättre. Vad jag gör med pengarna? Äter gott, reser ibland, lägger dom annars på hög så jag kan vara fri att göra vad jag vill när jag blir äldre.

Gearhead85
2017-12-18, 07:45
Vad gör moderatväljare för sina pengar? Ulf Kristersson pratar mycket om klassresor, pengar, framgång och sånt... Visst det låter väl fint tänker jag då... Men vad fan gör folk för sina pengar förutom en stor bostad, kanske en stor båt, resor och god mat?

Även sparar en slant så att barnen ska slippa dyra studielån och ven inför ålderns höst. Sedan jag själv är moderat (aktiv på kommunnivå) och ser fördelarna med att man får mer över per löning och då går jag på halvtids sjukersättning genom min reumatism.

Dreas
2017-12-18, 07:57
Någon verkar tro att man röstar på moderaterna efter 40k i inkomst...

Yes
2017-12-18, 08:10
Köper godis för allt och bjuder ingen.

Baskagge
2017-12-18, 10:22
Välfärden fungerar sanslöst dåligt för oss som har funktionsnedsättningar så Sveriges skattesats är bara löjeväckande. Varför ska man betala världens högsta skatter men ändå få noll? Jag har aldrig röstat vänster av den anledningen. Må hända att man inte får bättre välfärd med högern, men man får i alla fall mer pengar att på egen hand köpa det man behöver.

Grazzafukkinrazzi
2017-12-18, 10:27
Klockor och sprit mestadels.

trädgårdsmöbel
2017-12-18, 10:35
Hade jag vart riktigt bourgar-rik hade jag köpt (kontant) en yaxht i 20miljoners-klassen, haft ett tiotal heltidsanställda lyxprostituerade på båten och bjudit in den Koloit som hade skrattat mest åt mina dåliga skämt på en 4veckors kryssning med sprit, burgare, lyxprostituerade och hinkvis med kokain.

kaer
2017-12-18, 10:45
Hur mycket pengar tror du gemene moderatväljaren har?

ARMSTARK
2017-12-18, 11:04
Hur mycket pengar tror du gemene moderatväljaren har?

Hahaha ja verkligen, jag tjänar under medianlönen, uppvuxen i utanförskapsområden, inte fan är jag nån rik person!
M är inte bara för de rika. Det vänstern lyckats lura i folk är att jobbskatteavdraget bara gynnar de rika, det är felaktigt, det gynnar alla som jobbar, även låginkomsttagare. DU får också mer i plånboken än om S sitter vid makten, även om S inte vågar ta bort jsa nu innan valet men det kommer, var så säker!

ApexProcyon
2017-12-18, 11:11
En moderat jag umgås med hade två olika lagrade ostar i sitt kylskåp vid något tillfälle.

Ladugårdsdörr
2017-12-18, 11:14
Jag handlar mycket tweed och anordnar fester där vi sitter i Chesterfieldgruppen och skrattar åt fattiga.

svenbanan
2017-12-18, 11:33
Jag handlar mycket tweed och anordnar fester där vi sitter i Chesterfieldgruppen och skrattar åt fattiga.

Tamigfan att jag visste det! Dricker ni gammal vällagrad konjak också era förbannade kapitalistsvin?!? *grr27*

Mental
2017-12-18, 11:36
Tamigfan att jag visste det! Dricker ni gammal vällagrad konjak också era förbannade kapitalistsvin?!? *grr27*

Och glufsar Kaviaaar!

svenbanan
2017-12-18, 11:40
Och glufsar Kaviaaar!

Jag ska ringa tipstelefonen hos PETA. Rädda störarna!!!

Ladugårdsdörr
2017-12-18, 12:17
Tamigfan att jag visste det! Dricker ni gammal vällagrad konjak också era förbannade kapitalistsvin?!? *grr27*

Självfallet! Mången muntra skratt blir det när någon kikar i glaset och monokeln faller däri.

ApexProcyon
2017-12-18, 12:36
Självfallet! Mången muntra skratt blir det när någon kikar i glaset och monokeln faller däri.

Det är klart att det är nära till skratt när man vet att en till monokel finns gömd i cylinderhatten.

Yes
2017-12-18, 12:43
Hvadfalls, inte röstar ni väl på Nya Arbetarpartiet? Upprörande!
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/12/09/article-2245616-166D4BC0000005DC-855_306x423.jpg

Alexton
2017-12-18, 13:09
Ja de betalar väl ett saftigt studielån eftersom knegar-drömmen inte är lika befäst i partiet.

Efter det lever de nog som vem som helst.

Macroman
2017-12-18, 13:53
Pengar är frihet, egenmakt, självbestämmande.

Detta är exakt vad det handlar om!

Ditt liv ligger i dina egna händer inte i någon arbetsgivares och framförallt inte i några urusla politikers händer. Så låg skatt som möjligt innebär att dessa urusla politiker får mindre makt och mindre pengar att slösa bort på ren och skär idioti.

Macroman
2017-12-18, 13:58
Är moderaterna verkligen så bra för er med mycket pengar? Visst skattesänkningar, minskade arbetsgivaravgifter osv. men sossarna drar ju alltid igång en massa skit med skattefinansierade låtsasjobb och sånt som kan utnyttjas till att man kan slippa betala för anställda eller ens slippa anställa någon på riktigt. Om man är lite kreativ och totalt hänsynslöst kapitalistgirig så tror jag moderaterna är fel väg att gå, jag tror S i det avseendet "vinner", trots högre skatt.

Om man vill ha ett framgångsrikt företag vill man också ha de bästa medarbetarna då duger det tyvärr inte med personer utan utbildning eller ännu värre att de är analfabeter eftersom dessa då troligen tar resurser från en produktiv person i organisationen. Dvs de personer som får dessa låtsasjobb har negativt humankapital vilket ger oftast en nettoeffekt som är negativ trots de låga kostnaderna.

Yes
2017-12-18, 14:37
Detta är exakt vad det handlar om!

Ditt liv ligger i dina egna händer inte i någon arbetsgivares och framförallt inte i några urusla politikers händer. Så låg skatt som möjligt innebär att dessa urusla politiker får mindre makt och mindre pengar att slösa bort på ren och skär idioti.
Ja, apropå löneslaveri som vänstern gillar att prata så är ju det bästa medlet mot det att mycket pengar undanstoppade.

Jag skulle då inte klaga om jag hade ”fuck off”-pengar.

Stuffer
2017-12-18, 14:54
Köper robotgräsklippare, robotdammsugare och två bilar. Resten köper jag dyrt gymkort för så att jag får röra på mig lite

Decepticon
2017-12-18, 15:49
De flesta moderater jag känner är vanligt folk som tröttnat på sossarna, inte höginkomsttagare. Med tanke på hur mycket denna rödgröna sörja har och ska höja alla skatter och öka bidragen så finns det inte så många alternativ för varken medelinkomsttagare eller höginkomsttagare, då blir det nog moderaterna som ligger närmast, nu när de fattat vad Reinfeldts öppna hjärtan ställde till med. Min svärfar som är gråsosse sedan urminnes tider kommer rösta på Kristersson, då han anser att det är Jonas Sjöstedt och miljötalibanerna som styr Sverige genom sossarna och det ställer han inte upp på längre, vilket är helt förståeligt. "Vad gör moderatväljare för sina pengar?" Mycket märkligt fråga, borde frågan inte varit -vad gör de rika för sina pengar? Jag känner ingen rik moderat, men de finns förstås liksom svintäta sossar.

martikainen
2017-12-18, 16:06
De flesta moderater jag känner är vanligt folk som tröttnat på sossarna, inte höginkomsttagare. Med tanke på hur mycket denna rödgröna sörja har och ska höja alla skatter och öka bidragen så finns det inte så många alternativ för varken medelinkomsttagare eller höginkomsttagare, då blir det nog moderaterna som ligger närmast, nu när de fattat vad Reinfeldts öppna hjärtan ställde till med. Min svärfar som är gråsosse sedan urminnes tider kommer rösta på Kristersson, då han anser att det är Jonas Sjöstedt och miljötalibanerna som styr Sverige genom sossarna och det ställer han inte upp på längre, vilket är helt förståeligt. "Vad gör moderatväljare för sina pengar?" Mycket märkligt fråga, borde frågan inte varit -vad gör de rika för sina pengar? Jag känner ingen rik moderat, men de finns förstås liksom svintäta sossar.

+1! Moderaterna just nu är nog det bästa av flera dåliga alternativ, men den förändringen man ser i partiet nu efter att Ulf kom in är verkligen positiv och jag hoppas de kan leva upp till förväntningarna

Macroman
2017-12-18, 16:37
Ja, apropå löneslaveri som vänstern gillar att prata så är ju det bästa medlet mot det att mycket pengar undanstoppade.

Jag skulle då inte klaga om jag hade ”fuck off”-pengar.

Ja, då skulle det definitivt bli mer "fuck off" än lönearbete...

+1! Moderaterna just nu är nog det bästa av flera dåliga alternativ, men den förändringen man ser i partiet nu efter att Ulf kom in är verkligen positiv och jag hoppas de kan leva upp till förväntningarna

Ja, en positiv mycket positiv förändring för M. Det parti som jag annars tycker ligger närmast mig är Medborgerlig Samling som verkar gediget borgerligt och med en till 100 % pragmatisk hållning till asylinvandring dvs ett totalt asylstopp ett antal år framåt.

De har börjat synas i mätningarna också 0,9 % i en och 0,6 % i en annan. Kanske en bortkastad röst i nästa val men förhoppningsvis ett alternativ senare.

Agitator
2017-12-18, 17:42
En röst på moderaterna aka sjuklöverns stora svek.

Hoppas ni skämtar. Säljer ni er så billigt för etablisamanget? Pinsamt.

anvihl
2017-12-18, 17:48
Hade jag vart riktigt bourgar-rik hade jag köpt (kontant) en yaxht i 20miljoners-klassen, haft ett tiotal heltidsanställda lyxprostituerade på båten och bjudit in den Koloit som hade skrattat mest åt mina dåliga skämt på en 4veckors kryssning med sprit, burgare, lyxprostituerade och hinkvis med kokain.

Fy fan vad jag började gilla dig nu.

baktung
2017-12-18, 22:29
Hade jag vart riktigt bourgar-rik hade jag köpt (kontant) en yaxht i 20miljoners-klassen, haft ett tiotal heltidsanställda lyxprostituerade på båten och bjudit in den Koloit som hade skrattat mest åt mina dåliga skämt på en 4veckors kryssning med sprit, burgare, lyxprostituerade och hinkvis med kokain.
Hahahahhahahahahahahahahaa! Skrattar så jag kiknar. Kan vara det absolut fyndigaste jag någonsin sett i pränt på mitt modersmål. (Avdelning: Man vet aldrig vem som har stående jokersystem på Lotto.)

J.V
2017-12-18, 22:32
sprit, burgare, lyxprostituerade och hinkvis med kokain.Dromlivet.

TranceII
2017-12-18, 22:48
Jobbiga blir efter första racet att man helt plötsligt sitter fast på en båt med främlingar samtidigt som man mår illa för man är bakfull och avtändningen från kokain gör att livet suger.

Det där med stor mängd droger över en längre period gör sig bättre på film för de flesta. Man skall verkligen vilja fly livet för att det skall vara värt det annars.

shadowfire
2017-12-18, 22:53
Handlar på ica.
Klipper sig
Köper en tv.
Byter bil.

Moderatväljare konsumerar precis som alla andra väljare? Inte ens V-väljare avstår att konsumera tv, bilar, resor eller lxy. Däremot finns en politisk skillnad i om någon annan betalar för det man konsumerar eller om man själv har inkomst till det.

ccm
2017-12-18, 23:21
Jag anser att Moderaterna har lyft sig ordentligt sedan David Batras hona fick kicken. För att kunna rösta på dem med gott samvete har jag tagit ett tiotal sms-lån och köpt en bättre begagnad Bentley och fulchampagne från någon asiatisk hemsida. Rött är dött!

anvihl
2017-12-18, 23:27
Jobbiga blir efter första racet att man helt plötsligt sitter fast på en båt med främlingar samtidigt som man mår illa för man är bakfull och avtändningen från kokain gör att livet suger.

Det där med stor mängd droger över en längre period gör sig bättre på film för de flesta. Man skall verkligen vilja fly livet för att det skall vara värt det annars.

Amatör, tricket är att aldrig avtända.

ceejay
2017-12-18, 23:55
Fnittrar åt fattiga bidragsmänniskor såklart.

TranceII
2017-12-19, 00:08
Amatör, tricket är att aldrig avtända.

Det var det där sista meningen syftade till. Man kan gå den vägen men om du har ett hyfsat ordnat liv och inte mår dåligt av någon anledning så väljer man nog inte det. Mår man dåligt eller att man vill fly livet av andra anledningar så kan det nog kännas trevligt att köra på hårt.

svenbanan
2017-12-19, 01:15
Jobbiga blir efter första racet att man helt plötsligt sitter fast på en båt med främlingar samtidigt som man mår illa för man är bakfull och avtändningen från kokain gör att livet suger.

Det där med stor mängd droger över en längre period gör sig bättre på film för de flesta. Man skall verkligen vilja fly livet för att det skall vara värt det annars.

När jag gick på högstadiet var jag och några polare på nån konsert i Stockholm och bodde då hemma hos farbrodern till en av polarna. Han berättade då om att han några månader (typ) tidigare hade festat om rejält och dagen efter vaknat upp i Polen på nån färja. Med tanke på att han i princip verkade vara halvalkis så kan det säkert stämma. Han verkade inte tycka det var så farligt... ;)

olle lindblad
2017-12-19, 09:01
Grundantagandet till dina frågor är helt fel. Det är inte jag som ska behöva motivera vad jag gör med de pengar jag tjänat. Staten däremot ska motivera varför den har rätt att ta 50-65% av min inkomst.

Ignatius72
2017-12-19, 09:26
Grundantagandet till dina frågor är helt fel. Det är inte jag som ska behöva motivera vad jag gör med de pengar jag tjänat. Staten däremot ska motivera varför den har rätt att ta 50-65% av min inkomst.

Plus 25% på i stort sett allt man konsumerar. För att inte prata om lagfartsavgifter, fastighetsskatter osv.

Klein
2017-12-19, 09:49
Grundantagandet till dina frågor är helt fel. Det är inte jag som ska behöva motivera vad jag gör med de pengar jag tjänat. Staten däremot ska motivera varför den har rätt att ta 50-65% av min inkomst.

Staten behöver inte motivera sig eftersom det inte är frågan om förhandling utan väpnat rån.

Decepticon
2017-12-19, 19:16
Staten behöver inte motivera sig eftersom det inte är frågan om förhandling utan väpnat rån.
:thumbup: