handdator

Visa fullständig version : Brännande känsla i axel vid träning


whuddafuks
2017-12-16, 13:41
Har ett axelproblem som jag blir tokig på. Det är så att när jag ska göra vissa övningar (framförallt pressövningar) så dör vänster axel av trötthet. Känslan är som en brinnande mjölksyra som blir värre och värre under setet. Men sen när setet är över så försvinner känslan. Har annars aldrig ont o axeln. Är inte mer stel i den, har bra rörlighet osv. Inga rörelser i sig framkallar detta utan det är enbart vid träning.

Har haft detta i vad jag vill minnas som 4 år. Blir varken bättre eller sämre. Övningar det sker i:

Bänkpress, hantelpress, flies(tänk alla typer av horisentala pressar).
Sidlyft (inte alla gånger dock, ibland funkar det, ibland inte)
Sen konstigt nog latsdrag men inte pullups *screwy*
Och den värsta övningen (som jag ska göra som rehab) är utåtrotationer av rotatorkuffen. Blir inte alls bättre, utan höger klarar den vikten jättebra, medan efter 10 reps så börjar det bränna mer och mer successivt i den vänstra.


Däremot går t.ex. militärpressar bra (vertikala). Likaså armhävningar (ibland).

Har varit hos sjukgymnaster men inte riktigt fått något svar. Den senaste ville att jag skulle träna upp en av rotatorkuffarna i vänster axel som sagt då han trodde den var riktigt svag. Det kanske kan stämma. Men att det aldrig blir bättre. Blir inte alls starkare i den och jag kommer ingen vart alls med bröstträning p.g.a detta.

Scratch89
2017-12-17, 14:22
Det är ju svårt att säga såhär utan att se hur du rör dig och vad du skulle få för svar på tester, men det kan säkert vara någon svaghet eller problem med muskelrekrytering som gör att du har problem med stabiliteten.