handdator

Visa fullständig version : Bechir Rabani avliden


Sidor : [1] 2

ApexProcyon
2017-12-15, 14:06
En av Sveriges modigaste journalister, Bechir Rabani, hittades avliden under fredag morgon. Han blev endast 33 år gammal.

Vila i frid Bechir.

http://www.2000tv.se/nya_bilder/articles/people/bechir_rabani.jpg

Diomedea exulans
2017-12-15, 14:16
Vad dog han av?

ceejay
2017-12-15, 14:41
Finns mer info? Fulspel?

Baskagge
2017-12-15, 15:16
Fy fan vad tråkigt. Och vilket sammanträffande att han trillar av pinnen i samband med uthängning och hot från Arsleberg & Co.

ApexProcyon
2017-12-15, 15:27
För alla som inte vet vem Bechir Rabani är så är det mannen som släppte en film inifrån vänsterns upplopp i Göteborg genom att låtsas vara en av dom.
BAJy9MKUzDE&t

svenbanan
2017-12-15, 16:10
Tråkigt. Jag gillade Aschbergvideon han lade upp härom veckan.

Bob90
2017-12-15, 16:23
För alla som inte vet vem Bechir Rabani är så är det mannen som släppte en film inifrån vänsterns upplopp i Göteborg genom att låtsas vara en av dom.
[YT]BAJy9MKUzDE&t
[/.YT]

Helt orelaterat, (eller nästan iafl) men vad fasen är det för ramsa vänstern brukar ropa? Alerta alerta antifascista? Vad ska det liksom betyda eller innebära? Har det något historisk betydelse som nu i nutid anammats som "heja-remsa"?

Flygplan
2017-12-15, 16:27
Väldigt tråkigt att höra.

WHITEFOLKS
2017-12-15, 16:27
Helt orelaterat, (eller nästan iafl) men vad fasen är det för ramsa vänstern brukar ropa? Alerta alerta antifascista? Vad ska det liksom betyda eller innebära? Har det något historisk betydelse som nu i nutid anammats som "heja-remsa"?

Det är för att "varna" nassarna/fascisterna att här kommer det minsann antifascister.

Vinter
2017-12-15, 16:34
Helt orelaterat, (eller nästan iafl) men vad fasen är det för ramsa vänstern brukar ropa? Alerta alerta antifascista? Vad ska det liksom betyda eller innebära? Har det något historisk betydelse som nu i nutid anammats som "heja-remsa"?

Det är nått antifa brukade ropa när de hade regelbundna gatuslagsmål mot nazister i Tyskland på 30-talet, tänk dig två huliganläger som gjort upp. Var du liberal, socialdemokrat, eller konservativ så gick du därifrån.

Bob90
2017-12-15, 16:49
Det är för att "varna" nassarna/fascisterna att här kommer det minsann antifascister.
Det är nått antifa brukade ropa när de hade regelbundna gatuslagsmål mot nazister i Tyskland på 30-talet, tänk dig två huliganläger som gjort upp. Var du liberal, socialdemokrat, eller konservativ så gick du därifrån.

Se där, tack för förklaringarna :)

Bärsärk
2017-12-15, 17:39
Känns lite väl mycket Hollywood att Aschberg skulle hyrt in en torped som knäppte han i hans egna lägenhet men det kanske händer? Tragiskt att en frisk 33 åring ska ramla ihop oavsett.

tp_88
2017-12-15, 18:26
Känns lite väl mycket Hollywood att Aschberg skulle hyrt in en torped som knäppte han i hans egna lägenhet men det kanske händer? Tragiskt att en frisk 33 åring ska ramla ihop oavsett.
Helt klart, obehagligt dock att Aschbergs fru precis för några dagar sedan hotade honom med något i stil med "Det här kommer du få stå för..." och att han, läste jag någonstans, idag skulle släppa nytt material om Aschberg. Som sagt, slumpen är märklig. Men givetvis tror jag inte att han blev mördad på inrådan av Aschberg.

Vila i frid.

Leeee
2017-12-15, 18:38
Helt klart, obehagligt dock att Aschbergs fru precis för några dagar sedan hotade honom med något i stil med "Det här kommer du få stå för..." och att han, läste jag någonstans, idag skulle släppa nytt material om Aschberg. Som sagt, slumpen är märklig. Men givetvis tror jag inte att han blev mördad på inrådan av Aschberg.

Vila i frid.

Stämmer bra, Aschberg hade även fått sett video på förhand nån dag sen och blivit väldigt förbannad, bechirs död kom väldigt lägligt

ApexProcyon
2017-12-15, 18:41
Bechirs konton på Facebook togs bort illa kvickt för övrigt. Där hade han postat om en avslöjande video som skulle laddas upp idag, några timmar senare dog han.

Väldigt obehaglig slump.

G.W
2017-12-15, 19:01
Avliden, avlivad snarare.

svenbanan
2017-12-15, 19:02
Känns lite väl mycket Hollywood att Aschberg skulle hyrt in en torped som knäppte han i hans egna lägenhet men det kanske händer? Tragiskt att en frisk 33 åring ska ramla ihop oavsett.

Hur vet du att han inte haft hälsoproblem sen tidigare?

ApexProcyon
2017-12-15, 19:03
Hur vet du att han inte haft hälsoproblem sen tidigare?

Det är vad hans nära anhöriga har uppgett.

svenbanan
2017-12-15, 19:09
Helt klart, obehagligt dock att Aschbergs fru precis för några dagar sedan hotade honom med något i stil med "Det här kommer du få stå för..." och att han, läste jag någonstans, idag skulle släppa nytt material om Aschberg. Som sagt, slumpen är märklig. Men givetvis tror jag inte att han blev mördad på inrådan av Aschberg.

Vila i frid.

Jag tycker ni ska försöka dra er till minnes ifall ni även för några dagar sedan tyckte Ashbergs frugas "hot" faktiskt kändes som ett hot om att skicka lönnmördare på Bechir. Själv tyckte jag det lät som ett hot om att antingen skicka polisen eller Expo på honom.

Om man inte kom på förrän nu när Bechir är död att det där minnsan var ett hot och att han säkert blivit mördad så kanske man har trillat ner i nåt kaninhål...

svenbanan
2017-12-15, 19:10
Det är vad hans nära anhöriga har uppgett.

Var har de uppgett det?

ApexProcyon
2017-12-15, 19:12
Var har de uppgett det?

Dom har pratat med media som i sin tur har uppgivit det.

Rättelse: Det stod tydligen att uppgiften kom från "mycket trovärdiga källor" och att "dödsfallet kom som en total chock".

shadowfire
2017-12-15, 19:18
Dom har pratat med media som i sin tur har uppgivit det.

Hey, du befinner dig på kolo, "källa på det tack" ;)

Malle1
2017-12-15, 19:19
Sjukt.....

ApexProcyon
2017-12-15, 19:20
Källan är Nordfront, jag är skeptisk till att länka sidan då det kan gå emot en forumregel. Det verkar som om det är några där som haft kontakt med honom och närstående, därav verkar uppgiften trovärdig.

Det hela låter väldigt skumt tycker jag, det känns så urbota korkat att ta någon av daga när motivet finns ute på nätet redo att explodera i ansiktet. Jag tror mycket ont om Aschberg, men jag tror inte att han är korkad någonstans.

shadowfire
2017-12-15, 19:26
Källan är Nordfront, jag är skeptisk till att länka sidan då det kan gå emot en forumregel. Det verkar som om det är några där som haft kontakt med honom och närstående, därav verkar uppgiften trovärdig.

På samma sätt som de som skrev på flashback att han var på sjukhus så sent som förra veckan? Just saying. Källor till källor osv, ingen av oss vet.

Jag har ingen aning. Som det verkade på flashback så bad anhöriga folk att lugna sig så de får sörja ifred, men det är redan kört. Flera yt-klipp, Aschberg polisanmäld etc.

Jag blir som vanligt skeptisk åt båda håll här. Vilka profiterar på det tragiska och hur görs det samt varifrån kom det tragiska.

ApexProcyon
2017-12-15, 19:28
Jag blir som vanligt skeptisk åt båda håll här. Vilka profiterar på det tragiska och hur görs det samt varifrån kom det tragiska.

Det betyder egentligen väldigt lite att ingen kände till något om någon sjukdom, han kan ha haft problem med hjärtat utan att ha vetat om det själv.

shadowfire
2017-12-15, 19:37
Det betyder egentligen väldigt lite att ingen kände till något om någon sjukdom, han kan ha haft problem med hjärtat utan att ha vetat om det själv.

Vilket inte är så ovanligt nej, få med hjärtproblem går och söker vård innan något tråkigt händer och säger "du, jag har funderat på en sak".... däremot så påstod någon att det fanns problem i släkten, och då kanske det är så att man borde kolla status regelbundet.

Trist med dödsfall iaf, jag tyckte det var en kul arab som provocerade lite som Hanif också gör och som tar ut svängarna lite och bråkar med kontroversiella saker.

svenbanan
2017-12-15, 20:06
Källan är Nordfront, jag är skeptisk till att länka sidan då det kan gå emot en forumregel. Det verkar som om det är några där som haft kontakt med honom och närstående, därav verkar uppgiften trovärdig.

Det hela låter väldigt skumt tycker jag, det känns så urbota korkat att ta någon av daga när motivet finns ute på nätet redo att explodera i ansiktet. Jag tror mycket ont om Aschberg, men jag tror inte att han är korkad någonstans.

Jag håller med. Då skulle ju motivet i princip vara att Aschberg blev så arg att han slog ihjäl honom i raseri. Fast istället för at slå ihjäl honom så gav han honom ett hjärtinfarktspiller. Jag tycker inte det låter rimligt nånstans.

Alternativt skulle det då vara att Bechir hade en massa ytterligare material han hotade att släppa. Då kan man ju tänka sig att att han blev mördad för att få tyst på honom. Men vem som helst kunde ju räkna ut att det skulle blåsa upp en konspirationsteoristorm även om han dog av till synes naturliga orsaker. Så då får ju det nya materialel vara högexplosivt och helt okända grejer sedan tidigare. Känns inte särskilt troligt tycker jag.

Det troligaste är nog ändå att det var helt naturliga orsaker.

shadowfire
2017-12-15, 20:58
Jag håller med. Då skulle ju motivet i princip vara att Aschberg blev så arg att han slog ihjäl honom i raseri. Fast istället för at slå ihjäl honom så gav han honom ett hjärtinfarktspiller. Jag tycker inte det låter rimligt nånstans.

Alternativt skulle det då vara att Bechir hade en massa ytterligare material han hotade att släppa. Då kan man ju tänka sig att att han blev mördad för att få tyst på honom. Men vem som helst kunde ju räkna ut att det skulle blåsa upp en konspirationsteoristorm även om han dog av till synes naturliga orsaker. Så då får ju det nya materialel vara högexplosivt och helt okända grejer sedan tidigare. Känns inte särskilt troligt tycker jag.

Det troligaste är nog ändå att det var helt naturliga orsaker.

För det första så står nuvarande PK-eliten om jag nu får använda det uttrycket så pass stadigt att man behöver inte mörda någon för att få sin vilja igenom. I värsta fall kör en metoo.

Det stora materialet om aschberg släpptes ju och är ute på megafonerna, vilket iofs inte var något som tumlade om världsbilden, men ändå bra grävt får jag säga.

Det jag funderar över om man lyfter hatten lite ovanför just detta scenatio, är ändå att så många går igång på att det är en konspirationsteori. Det signalerar att man har låg tilltro till makten och låg tilltro till medier. Även om vi skulle vända på steken, låt leka med att SD skulle få majoritet, så skulle exakt samma scenario råda dvs folket skulle höja röster om att medierna var köpta, reportarna hjärntvättade.

På riktigt, hur faen tar vi oss ur detta? Det är ett moment 22 just nu att få en nyhetsrapportering som alla tycker är neutral t.ex.

svenbanan
2017-12-15, 21:22
För det första så står nuvarande PK-eliten om jag nu får använda det uttrycket så pass stadigt att man behöver inte mörda någon för att få sin vilja igenom. I värsta fall kör en metoo.

Det stora materialet om aschberg släpptes ju och är ute på megafonerna, vilket iofs inte var något som tumlade om världsbilden, men ändå bra grävt får jag säga.

Det jag funderar över om man lyfter hatten lite ovanför just detta scenatio, är ändå att så många går igång på att det är en konspirationsteori. Det signalerar att man har låg tilltro till makten och låg tilltro till medier. Även om vi skulle vända på steken, låt leka med att SD skulle få majoritet, så skulle exakt samma scenario råda dvs folket skulle höja röster om att medierna var köpta, reportarna hjärntvättade.

På riktigt, hur faen tar vi oss ur detta? Det är ett moment 22 just nu att få en nyhetsrapportering som alla tycker är neutral t.ex.


Det krävs helt enkelt ärligare media tror jag.

Ifall journalister ljuger eller utelämnar eller vinklar nåt i tidningarna nu för tiden så kan folk hitta alla de saknade pusselbitarna på nätet. Hur mycket svårare var det inte på åttiotalet att hitta de utelämnade detaljerna? Vem som helst som har tillräckligt driv kan sedan lägga upp denna information på youtube eller nåt. Det går helt enkelt inte att komma undan med samma grejer längre.

Tveksamt om de traditionella tidningarna är kapabla att svara upp mot detta dock.

WHITEFOLKS
2017-12-15, 21:23
Det krävs helt enkelt ärligare media tror jag.

Ifall journalister ljuger eller utelämnar eller vinklar nåt i tidningarna nu för tiden så kan folk hitta alla de saknade pusselbitarna på nätet. Hur mycket svårare var det inte på åttiotalet att hitta de utelämnade detaljerna? Vem som helst som har tillräckligt driv kan sedan lägga upp denna information på youtube eller nåt. Det går helt enkelt inte att komma undan med samma grejer längre.

Tveksamt om de traditionella tidningarna är kapabla att svara upp mot detta dock.

Folk letar dock inte upp fakta eller saknade pusselbitar, man letar upp tidningar och journalism som berättar den historia man vill höra. Man väljer en sida och sen läser man deras vinkling av verkligheten.

shadowfire
2017-12-15, 21:24
Det krävs helt enkelt ärligare media tror jag.

Ifall journalister ljuger eller utelämnar eller vinklar nåt i tidningarna nu för tiden så kan folk hitta alla de saknade pusselbitarna på nätet. Hur mycket svårare var det inte på åttiotalet att hitta de utelämnade detaljerna? Vem som helst som har tillräckligt driv kan sedan lägga upp denna information på youtube eller nåt. Det går helt enkelt inte att komma undan med samma grejer längre.

Tveksamt om de traditionella tidningarna är kapabla att svara upp mot detta dock.

alla sidor kommer anklaga den ärliga median för att vara tvättad... alla med sin agenda kommer vara övertygade om att media ljuger. Går det ens att få en media som alla litar på numera?

shadowfire
2017-12-15, 21:24
folk letar dock inte upp fakta eller saknade pusselbitar, man letar upp tidningar och journalism som berättar den historia man vill höra. Man väljer en sida och sen läser man deras vinkling av verkligheten.

+1

Bärsärk
2017-12-15, 21:28
Helt klart, obehagligt dock att Aschbergs fru precis för några dagar sedan hotade honom med något i stil med "Det här kommer du få stå för..." och att han, läste jag någonstans, idag skulle släppa nytt material om Aschberg. Som sagt, slumpen är märklig. Men givetvis tror jag inte att han blev mördad på inrådan av Aschberg.

Vila i frid.

Ja skulle det vara något fuffens med hans död så är ju hon huvudmisstänkt, så lite korkat om det vore hon som beställt hans död efter att hon gjort det uttalandet.

Tror bara det var dålig timing.

svenbanan
2017-12-15, 21:32
Folk letar dock inte upp fakta eller saknade pusselbitar, man letar upp tidningar och journalism som berättar den historia man vill höra. Man väljer en sida och sen läser man deras vinkling av verkligheten.

Jag menade inte att nyhetskonsumenterna är de som letar upp dessa pusselbitar. Jag menade att andra "hobbyjournalister" nuförtiden kan hitta dessa pusselbitar väldigt lätt och därmed "bevisa" att allt vanliga media skriver är vinklat/fejknews etc.

WHITEFOLKS
2017-12-15, 21:36
Jag menade inte att nyhetskonsumenterna är de som letar upp dessa pusselbitar. Jag menade att andra "hobbyjournalister" nuförtiden kan hitta dessa pusselbitar väldigt lätt och därmed "bevisa" att allt vanliga media skriver är vinklat/fejknews etc.

Fast även hobbyjournalisterna driver ju bara sin egen vinkling eller åsikt oavsett om det är för kommersiella eller ideologiska ändamål.

Jag tror i mångt och mycket att polariseringen vi har i media inte är en effekt av någon sorts styrning pga ideologisk agenda så mycket som att man vill välja en sorts världsbild att förmedla som går att sälja. Är man aftonbladet och vill sälja till "godhetsknarkare" så finns det en marknad för det. Är man Rabani och vill sälja till "alt-right" i Sverige så finns det en marknad för det. Att vara balanserad och objektiv i nyhetsrapporteringen? Vem fan vill ha lagom när man kan få känslor.

ApexProcyon
2017-12-15, 22:19
Fler underliga saker här.
https://samnytt.se/medborgarjournalisten-bechir-rabani-ar-dod/

WHITEFOLKS
2017-12-15, 22:29
Fler underliga saker här.
https://samnytt.se/medborgarjournalisten-bechir-rabani-ar-dod/

Vad är underligt?

Leeee
2017-12-15, 22:35
Vad är underligt?

Att bechirs svar i chatten är raderade, det sker inte verken om man blir blockad/avstängd/sätter sitt konto själv i viloläge (går ej att avsluta Fb)


Även i min chatt med honom så är hans svar raderade

WHITEFOLKS
2017-12-15, 23:05
Att bechirs svar i chatten är raderade, det sker inte verken om man blir blockad/avstängd/sätter sitt konto själv i viloläge (går ej att avsluta Fb)


Även i min chatt med honom så är hans svar raderade

Kan du visa screenshot från hur det ser ut på din?

Baskagge
2017-12-15, 23:11
Han verkade förkyld i sin senaste film, kan ju ha varit något allvarligt i grunden.

King Grub
2017-12-15, 23:11
https://i.imgur.com/cop2Ri6.jpg

Leeee
2017-12-15, 23:14
Kan du visa screenshot från hur det ser ut på din?

Då mina meddelanden står kvar så blir svaret nej tyvärr

Leeee
2017-12-15, 23:16
https://i.imgur.com/cop2Ri6.jpg

Förklarar en del

King Grub
2017-12-15, 23:19
Hans sida är inte borttagen på VK.

https://vk.com/id450288105

Jocke67
2017-12-15, 23:20
Förklarar en del
Vadå? Han blir mördad för att han har en lista med Favebook-anställda? Jag fattar inte ..

ApexProcyon
2017-12-15, 23:21
Facebooks minutiösa rensning av alla spår framstår inte alls som suspekt i den här kontexten.

Leeee
2017-12-15, 23:22
Vadå? Han blir mördad för att han har en lista med Favebook-anställda? Jag fattar inte ..

Att hans inlägg är raderade i chatthistorik, vilket inte hände vid avstängning osv

King Grub
2017-12-15, 23:23
https://vk.com/wall370320813_2891

ApexProcyon
2017-12-15, 23:23
Hans sida är inte borttagen på VK.

https://vk.com/id450288105

Är den? Jag ser honom där åtminstone.

Hans kollega har kommenterat situationen.
https://vk.com/acevon

Edit: Det Grub citerade ovan.

Leeee
2017-12-15, 23:23
Hans sida är inte borttagen på VK.

https://vk.com/id450288105

Vk sköts väl av ryssar?

King Grub
2017-12-15, 23:25
Är den? Jag ser honom där åtminstone.

inte

Leeee
2017-12-15, 23:25
Är den? Jag ser honom där åtminstone.

Hans kollega har kommenterat situationen.
https://vk.com/acevon

Edit: Det Grub citerade ovan.

Han skrev ”inte” :)

ApexProcyon
2017-12-15, 23:30
Jag tar på mig glasögonen och ställer mig i skamvrån.

En svensk journalist dör under mystiska omständigheter i samband med att stora avslöjanden är på väg. Borde inte svensk media bokstavligt talat explodera? Istället så får vi läsa om Postnords haveri på första sidan.

Jag försöker föreställa mig vad som hade hänt ifall en journalist på Aftonbladet dött ung kort efter att ett stort avslöjande om RT eller VK varit bakom knuten. Även om man ska vara försiktig med spekulationer så känner jag på mig att omständigheterna och dödsfallet hade uppmärksammats.

Rahf
2017-12-15, 23:33
Kollade en väldigt kort snutt på Flashback, läste "judeeliten" och valde prompt att lämna den tråden.

Bärsärk
2017-12-15, 23:35
https://vk.com/wall370320813_2891

Hon är lite väl paranoid, Aschberg och hans polare må kontrollera Facebook.

Men svenska polisen? Har han blivit mördad så kommer man ju kunna få reda på det.

Leeee
2017-12-15, 23:36
Jag tar på mig glasögonen och ställer mig i skamvrån.

En svensk journalist dör under mystiska omständigheter i samband med att stora avslöjanden är på väg. Borde inte svensk media bokstavligt talat explodera? Istället så får vi läsa om Postnords haveri på första sidan.

Jag försöker föreställa mig vad som hade hänt ifall en journalist på Aftonbladet dött ung kort efter att ett stort avslöjande om RT eller VK varit bakom knuten. Även om man ska vara försiktig med spekulationer så känner jag på mig att omständigheterna och dödsfallet hade uppmärksammats.

Aftonbladet lär lägga locket på, var ju aschbergs inslag hos dom som Bechir tog upp i sin granskning av Aschberg

Leeee
2017-12-15, 23:38
Hon är lite väl paranoid, Aschberg och hans polare må kontrollera Facebook.

Men svenska polisen? Har han blivit mördad så kommer man ju kunna få reda på det.

För att svenska polisen aldrig döljer något ?

Bärsärk
2017-12-15, 23:40
För att svenska polisen aldrig döljer något ?

Jag är lite osäker på om den svenska polisen kan köpas, eller om man kan muta någon som utför obduktionen att ljuga i sina papper.

Jag säger inte att det är omöjligt, men det måste vara bra jävla svårt.

WHITEFOLKS
2017-12-15, 23:40
Jag tar på mig glasögonen och ställer mig i skamvrån.

En svensk journalist dör under mystiska omständigheter i samband med att stora avslöjanden är på väg. Borde inte svensk media bokstavligt talat explodera? Istället så får vi läsa om Postnords haveri på första sidan.

Jag försöker föreställa mig vad som hade hänt ifall en journalist på Aftonbladet dött ung kort efter att ett stort avslöjande om RT eller VK varit bakom knuten. Även om man ska vara försiktig med spekulationer så känner jag på mig att omständigheterna och dödsfallet hade uppmärksammats.

Hur har du tänkt dig att någon annan ska veta vad det är för stort avslöjande på gång? Det är väl bara kolla hans dator, anteckningar etc så lär man kunna släppa det ändå.

ApexProcyon
2017-12-15, 23:48
Hur har du tänkt dig att någon annan ska veta vad det är för stort avslöjande på gång? Det är väl bara kolla hans dator, anteckningar etc så lär man kunna släppa det ändå.

Ifall han satt på informationen han påstår att han satt på så kommer det troligtvis att hemligstämplas och skjutas ned i minneshålet illa kvickt. Förhoppningsvis har han lagrat det via någon molntjänst så att någon kollega också har tillgång.

BelowAverage
2017-12-15, 23:51
Är den? Jag ser honom där åtminstone.

Hans kollega har kommenterat situationen.
https://vk.com/acevon

Edit: Det Grub citerade ovan.

Så hon hade en massa information som var viktig och utlämnande för facebook men hon sparade enbart denna information på facebook?
Det låter ju nästan för bra för att vara sant. När jag ställs inför sånt här så frågar jag mig vad en vis man kallad filmjölk hade sagt ? - "Smaskigt"? :d

Jag tror jag lämnar foliehatten på hyllan i det här fallet.

ApexProcyon
2017-12-15, 23:57
Så hon hade en massa information som var viktig och utlämnande för facebook men hon sparade enbart denna information på facebook?
Det låter ju nästan för bra för att vara sant. När jag ställs inför sånt här så frågar jag mig vad en vis man kallad filmjölk hade sagt ? - "Smaskigt"? :d

Jag tror jag lämnar foliehatten på hyllan i det här fallet.

Med tanke på omständigheterna, finns det inget som på något sätt får dig att ana att det potentiellt skulle kunna ligga en hund begraven?

Ifall det här hade hänt i Ryssland så hade folk inte bara tagit på sig en foliehatt, då hade cylinderfoliehatten åkt på.

Vi får se vad som kommer fram till ytan framöver helt enkelt.

BelowAverage
2017-12-16, 00:03
Med tanke på omständigheterna, finns det inget som på något sätt får dig att ana att det potentiellt skulle kunna ligga en hund begraven?

Ifall det här hade hänt i Ryssland så hade folk inte bara tagit på sig en foliehatt, då hade cylinderfoliehatten åkt på.

Vi får se vad som kommer fram till ytan framöver helt enkelt.

Jag tycker absolut det osar gravad hund.

Men vad som ser ut som extrem inkompetens från hennes sida får mig att undra lite över hennes "älskade kollega".
Kan även vara ett försök att profitera politiskt på ett olyckligt dödsfall.

Jag avskriver inget men som sagt det där gänget verkar inte så trovärdiga, tycker jag. Presenterar de fakta läser jag det gärna, hittills är det bara snack från deras sida om vad de har.

shadowfire
2017-12-16, 00:05
Med tanke på omständigheterna, finns det inget som på något sätt får dig att ana att det potentiellt skulle kunna ligga en hund begraven?

Ifall det här hade hänt i Ryssland så hade folk inte bara tagit på sig en foliehatt, då hade cylinderfoliehatten åkt på.

Vi får se vad som kommer fram till ytan framöver helt enkelt.

Vad menar du hade hänt i Ryssland om någon hade fått hjärtproblem?

WHITEFOLKS
2017-12-16, 00:08
Ifall han satt på informationen han påstår att han satt på så kommer det troligtvis att hemligstämplas och skjutas ned i minneshålet illa kvickt. Förhoppningsvis har han lagrat det via någon molntjänst så att någon kollega också har tillgång.

Hemligstämplas av vem? hans familj och kollegor?

ApexProcyon
2017-12-16, 00:11
Vad menar du hade hänt i Ryssland om någon hade fått hjärtproblem?

Ifall en rysk journalist hade dött i samma veva som han pratat om att ett större avslöjande som rör mäktiga krafter i Ryssland låg bakom knuten så hade folk anat ugglor i mossen.

Jag säger inte att det måste vara något, men folk är oerhört godtrogna när det Sverige. Inte kan det sköna superduperdemokratiska, härligt progressiva och sekulära Sverige göra något fel inte - sånt händer bara i Ryssland.

Baskagge
2017-12-16, 00:11
Förkylning + träning + hjärtfel = finito?

Leeee
2017-12-16, 00:21
Ifall en rysk journalist hade dött i samma veva som han pratat om att ett större avslöjande som rör mäktiga krafter i Ryssland låg bakom knuten så hade folk anat ugglor i mossen.

Jag säger inte att det måste vara något, men folk är oerhört godtrogna när det Sverige. Inte kan det sköna superduperdemokratiska, härligt progressiva och sekulära Sverige göra något fel inte - sånt händer bara i Ryssland.

Men du måste väl ändå se skillnad på oss här i civilicerade Sverige och dom där korrupta maffia Putin anhängare

ApexProcyon
2017-12-16, 00:22
Men du måste väl ändå se skillnad på oss här i civilicerade Sverige och dom där korrupta maffia Putin anhängare

Ingen kommentar.

Leeee
2017-12-16, 00:22
Förkylning + träning + hjärtfel = finito?

Bechir hade inga hjärtfel eller hälsotillstånd.

Leeee
2017-12-16, 00:24
Ingen kommentar.

:d
(Håller med dig i tidigare inlägg)

ApexProcyon
2017-12-16, 00:24
Bechir hade inga hjärtfel eller hälsotillstånd.

Vad vi vet, det är bara att vänta och se.

:d
(Håller med dig i tidigare inlägg)

Jag anade det av tonen att döma. ;)

shadowfire
2017-12-16, 00:25
Ifall en rysk journalist hade dött i samma veva som han pratat om att ett större avslöjande som rör mäktiga krafter i Ryssland låg bakom knuten så hade folk anat ugglor i mossen.

Jag säger inte att det måste vara något, men folk är oerhört godtrogna när det Sverige. Inte kan det sköna superduperdemokratiska, härligt progressiva och sekulära Sverige göra något fel inte - sånt händer bara i Ryssland.

Jag tycker man kunde vänta på att obduktionen blir klar och om det görs någon polisutredning eller ej, men är man på förhand inställd att alla är mutade och kommer hålla tyst, så kvittar det ju vad resultatet därifrån blir. Trist oavsett för familjen och anhöriga med alla spekulationer, var väl någon som hade gått ut på flashback och bett folk lugna sig utan resultat.

Baskagge
2017-12-16, 00:25
Bechir hade inga hjärtfel eller hälsotillstånd.

Inga kända nej, men det händer ju att folk dör av okända hjärtfel inom fotbollen osv.

Leeee
2017-12-16, 00:25
Vad vi vet, det är bara att vänta och se.

Ja, vi får väl se, men det är inget som verken Bechir nämnt nån gång eller nu i meddelandet från hans lillebror

Leeee
2017-12-16, 00:27
Inga kända nej, men det händer ju att folk dör av okända hjärtfel inom fotbollen osv.

I fotbollen är dom rätt hårt hållna, helt andra påfrestningar
Bechir tränade för att hålla sig i form på hobbynivå

ApexProcyon
2017-12-16, 00:28
Jag tycker man kunde vänta på att obduktionen blir klar och om det görs någon polisutredning eller ej, men är man på förhand inställd att alla är mutade och kommer hålla tyst, så kvittar det ju vad resultatet därifrån blir. Trist oavsett för familjen och anhöriga med alla spekulationer, var väl någon som hade gått ut på flashback och bett folk lugna sig utan resultat.

Ja, det fetstilta är särskilt viktigt. Även om man anar en hel kennel begraven så är det bästa att sitta stilla i båten och inte dra några förhastade slutsatser. Som jag var inne på tidigare så tror jag t.ex. att Aschberg, hur omoralisk han än är, har dragits oförtjänt mycket i dyngan av folk som varit snabba. Det blir svårt att tvätta bort det ryktet.

Leeee
2017-12-16, 00:29
Jag tycker man kunde vänta på att obduktionen blir klar och om det görs någon polisutredning eller ej, men är man på förhand inställd att alla är mutade och kommer hålla tyst, så kvittar det ju vad resultatet därifrån blir. Trist oavsett för familjen och anhöriga med alla spekulationer, var väl någon som hade gått ut på flashback och bett folk lugna sig utan resultat.

I det här fallet skulle jag om jag vore familj vilja ha obduktion i Danmark och inte av en svensk obducent

shadowfire
2017-12-16, 00:31
I det här fallet skulle jag om jag vore familj vilja ha obduktion i Danmark och inte av en svensk obducent

i Danmark är de ju ännu mer anti-PK menar du?

Leeee
2017-12-16, 00:34
i Danmark är de ju ännu mer anti-PK menar du?

Jag menar att så som samhället ser ut nu och hur staten sköter sin uppgift gentemot folket så har jag noll förtroende för systemet

svenbanan
2017-12-16, 00:58
Fast även hobbyjournalisterna driver ju bara sin egen vinkling eller åsikt oavsett om det är för kommersiella eller ideologiska ändamål.

Jag tror i mångt och mycket att polariseringen vi har i media inte är en effekt av någon sorts styrning pga ideologisk agenda så mycket som att man vill välja en sorts världsbild att förmedla som går att sälja. Är man aftonbladet och vill sälja till "godhetsknarkare" så finns det en marknad för det. Är man Rabani och vill sälja till "alt-right" i Sverige så finns det en marknad för det. Att vara balanserad och objektiv i nyhetsrapporteringen? Vem fan vill ha lagom när man kan få känslor.

Ja, det är möjligt. Men det är ju då lika lätt för andra hobbyjournalister att hitta luckorna i deras resonemang och publicera nästa version av sanningen™. Jag har inte påstått att detta på något sätt är en lösning på nånting. Eller att de som har detta driv inte också har nån slags agenda de vill pusha.

Men jag tror att det är en stor del i anledningen till varför vi ser dessa problem i så stor utsträckning just nu och inte för tjugo år sedan. Då fanns inte möjligheten för alternativen att nå ut till folk lika lätt. Inte heller var det lika lätt att hitta all möjlig information.

Malle1
2017-12-16, 08:20
Jag menar att så som samhället ser ut nu och hur staten sköter sin uppgift gentemot folket så har jag noll förtroende för systemet

Här är en till.

ARMSTARK
2017-12-16, 09:15
Bara i Sverige får hundratals personer så kallat plötsligt hjärtstopp varje dag. Hjärtat stannar bara helt utan anledning, dock ofta vid ansträngning. Man blir medvetslös på några sekunder och dör om någon inte får igång hjärtat. Han kan ha dött av just detta, utan foliehatt.

Aryt
2017-12-16, 09:55
Bara i Sverige får hundratals personer så kallat plötsligt hjärtstopp varje dag. Hjärtat stannar bara helt utan anledning, dock ofta vid ansträngning. Man blir medvetslös på några sekunder och dör om någon inte får igång hjärtat. Han kan ha dött av just detta, utan foliehatt.

Så nära hälften av alla dödsfall är av plötsligt hjärtstopp?

Löjeväckande och fantasifullt.


100 tals = låt oss säga 200 för att vara snäll
200*365/100 000 *0,8 = 40% ish.

Magnus N
2017-12-16, 10:01
Så nära hälften av alla dödsfall är av plötsligt hjärtstopp?

Löjeväckande och fantasifullt.


100 tals = låt oss säga 200 för att vara snäll
200*365/100 000 *0,8 = 40% ish.


http://www.hlr.nu/wp-content/uploads/svenska-hlr-registret-arsrapport-2017.pdf

Är faktiskt en hel del som drabbas

Bärsärk
2017-12-16, 10:01
Så nära hälften av alla dödsfall är av plötsligt hjärtstopp?

Löjeväckande och fantasifullt.


100 tals = låt oss säga 200 för att vara snäll
200*365/100 000 *0,8 = 40% ish.

Han sa ju "Om ingen får igång hjärtat" , oftast får man ju det. Men om det händer och du är helt själv i din egna lägenhet så är de ju kört.

Inte ovanligt att man får igång hjärtat igen i ambulansen, men då måste de gå undan.

Shqypnia
2017-12-16, 10:15
Det var det sjukaste! Har träffat honom några ggr genom bekanta - och även om jag alltid tyckt han varit en galen foliehatt så är det jävligt tragiskt.

Finns det verkligen ingenting än så länge som visar hur han dog?

Bärsärk
2017-12-16, 10:18
Det var det sjukaste! Har träffat honom några ggr genom bekanta - och även om jag alltid tyckt han varit en galen foliehatt så är det jävligt tragiskt.

Finns det verkligen ingenting än så länge som visar hur han dog?

Kan ta flera veckor för en obduktion.

Men polisen upprättar en förundersökning om mord om man ser på kroppen att något inte har gått rätt till (typ att han har skotthål i bålen) så det borde vi ha hört om?

xodd
2017-12-16, 10:19
Att en 33 åring får ett hjärtstopp är ovanligt. Att det skulle vara ischemiskt betingat är än mer ovanligt.

Bärsärk
2017-12-16, 10:35
Att en 33 åring får ett hjärtstopp är ovanligt. Att det skulle vara ischemiskt betingat är än mer ovanligt.

Att en betald mördare skulle bryta sig in i hans lägenhet och skjuta honom är också ganska ovanligt.

Aryt
2017-12-16, 12:15
Han sa ju "Om ingen får igång hjärtat" , oftast får man ju det. Men om det händer och du är helt själv i din egna lägenhet så är de ju kört.

Inte ovanligt att man får igång hjärtat igen i ambulansen, men då måste de gå undan.

Nej, oftast får man inte igång hjärtat. Utan att läsa på använde jag dödsrisken 80%

enligt länken
Andelen patienter som överlevt den tidiga fasen och som
läggs in levande på sjukhus har ökat från 15*% år 1992
till 25*% år 2016 (fgur 14).


Kan ta flera veckor för en obduktion.

Men polisen upprättar en förundersökning om mord om man ser på kroppen att något inte har gått rätt till (typ att han har skotthål i bålen) så det borde vi ha hört om?

Vi får hoppas att de har lägre gränser än så.
Från vårdens sida är det ganska mycket som ska polisanmälas
En anmälan till Polismyndigheten ska göras i följande fall.
1. Om ett dödsfall har eller kan kan ha orsakats av yttre påverkan, dvs. skada eller förgiftning
tillfogad
- av någon annan person än den som har avlidit,
- genom olycksfall, eller
- genom självmord
och inte enbart av sjukdom.
2. Om det är svårt att avgöra om ett dödsfall har orsakats av yttre påverkan
- när någon anträffas död och tidigare sjukdom eller sjukdomsbild inte kan förklara dödsfallet,
dvs. vid helt oväntade dödsfall hos både barn och vuxna,
- när en missbrukare anträffas död, eller
- vid framskriden förruttnelse.
3. Om ett dödsfall kan misstänkas ha samband med fel eller försummelse i hälso- och sjukvården.
4. Om en avliden inte har kunnat identifieras.
När ett dödsbevis lämnas till Polismyndigheten bör en kopia av dödsbeviset samtidigt skickas
till Skatteverket.
(HSLF-FS 2015:15)

Baskagge
2017-12-16, 13:03
En polisanmälan om mord är gjord så jag antar att polisen kommer utreda det. Obduktion sker väl alltid när det gäller unga människor som dör i hemmet så det kommer också göras.

trädgårdsmöbel
2017-12-16, 15:11
Oavsett om det var mord eller ej, kommer hyfsat många tro att det var ett mord, och ett antal ja.. icke-pk, "alternativmedia" journalister/luskare kommer (tyvärr) reagera väldigt mänskligt och dra sig för att granska vissa pk-personer och företeelser. Som tex. Aschberg.

Att en 32åring som varken är fet, sjuk, pundare eller alkis råkar dö i hjärtinfarkt ungefär samtidigt som han har blivit hotad av både extremvänster och etablissemanget förefaller jäkligt osannolikt.

Kombinera detta med ett förbud mot rasistisk reklam (läs SD-reklam) och all annan skit så behöver man inte vara paranoid för att se vart det barkar. Jag hoppas åtminstone att vi inte bara låter det ske, utan åtminstone bjuder på lite våldsamt motstånd. Men den som lever får se.

Bärsärk
2017-12-16, 15:30
En polisanmälan om mord är gjord så jag antar att polisen kommer utreda det. Obduktion sker väl alltid när det gäller unga människor som dör i hemmet så det kommer också göras.

Hur lätt är det att muta svenska polisen tror ni? Måste väl vara ganska tufft.

WHITEFOLKS
2017-12-16, 15:54
Hur lätt är det att muta svenska polisen tror ni? Måste väl vara ganska tufft.

Bara för att någon anmäler en händelse så betyder det inte direkt att man kommer hitta en gärningsman om det begåtts ett brott.

trädgårdsmöbel
2017-12-16, 15:57
Hur lätt är det att muta svenska polisen tror ni? Måste väl vara ganska tufft.

Är väl kanske inte fråga om muta, utan hota.

Bärsärk
2017-12-16, 16:00
Är väl kanske inte fråga om muta, utan hota.

Vadå hota? Hur tänkte du nu?

TranceII
2017-12-16, 16:09
Jag måste ha missat varför nu alla dessa mäktiga personer skulle vilja döda honom. Han har väl inte direkt avslöjat något utan det mesta har handlat om att en rätt extrem foliehatt bedriver "journalistik" som inte fått spridning utanför de egna leden.

Helt plötsligt pratas det om att det kommer hemligstämplas, polisen mutas och att man borde göra obduktion utanför Sverige. Galet.

Jag tror man nog kan lugna sig lite och om det är mord så är det nog på lägre nivå än någon internationell NWO-grej. Fast om det inte skrivits att han utsatts för våld så är det kanske troligare med en naturlig död eller överdos (ja, folk skrev att han inte använde droger men det är väldigt många som använder utan folk omkring dem vet).

Bärsärk
2017-12-16, 16:30
Jag måste ha missat varför nu alla dessa mäktiga personer skulle vilja döda honom. Han har väl inte direkt avslöjat något utan det mesta har handlat om att en rätt extrem foliehatt bedriver "journalistik" som inte fått spridning utanför de egna leden.

Helt plötsligt pratas det om att det kommer hemligstämplas, polisen mutas och att man borde göra obduktion utanför Sverige. Galet.

Jag tror man nog kan lugna sig lite och om det är mord så är det nog på lägre nivå än någon internationell NWO-grej. Fast om det inte skrivits att han utsatts för våld så är det kanske troligare med en naturlig död eller överdos (ja, folk skrev att han inte använde droger men det är väldigt många som använder utan folk omkring dem vet).

Haha precis, en snubbe har hittats död i sin lägenhet och folk verkar tro att vi är i Colombia.

trädgårdsmöbel
2017-12-16, 17:03
Vadå hota? Hur tänkte du nu?

"Håll käft, annars får du sparken" är ju inte direkt ovanligt. Att då vid behov avancera till "håll käft, annars dör du", är inget jättekliv.

Bärsärk
2017-12-16, 17:06
"Håll käft, annars får du sparken" är ju inte direkt ovanligt. Att då vid behov avancera till "håll käft, annars dör du", är inget jättekliv.

Menar du att någon utifrån ska ringa till en polis och säg "Ljug om hur han dog annars dör du" ? har svårt att se hur det skulle fungera :d

WHITEFOLKS
2017-12-16, 17:25
Menar du att någon utifrån ska ringa till en polis och säg "Ljug om hur han dog annars dör du" ? har svårt att se hur det skulle fungera :d

Det är inte polisen som avgör hur han dog :P

Bärsärk
2017-12-16, 17:35
Det är inte polisen som avgör hur han dog :P

Jag sa aldrig att polisen är de som avgör hur han dog? Lär ju dock vara polisen som talar om det för anhöriga/media.

Rättsmedicinalverket lämnar över sina uppgifter till polisen som polisen frågat efter och sen är det Polisen som går ut och säger vad han dör av om det skulle komma till ett eventuellt uttalande om det i media. Det är aldrig Rättsmedicinalverket själva som uttalar sig om det

WHITEFOLKS
2017-12-16, 17:39
Jag sa aldrig att polisen är de som avgör hur han dog? Lär ju dock vara polisen som talar om det för anhöriga/media.

Rättsmedicinalverket lämnar över sina uppgifter till polisen som polisen frågat efter och sen är det Polisen som går ut och säger vad han dör av om det skulle komma till ett eventuellt uttalande om det i media. Det är aldrig Rättsmedicinalverket själva som uttalar sig om det

Verkar ju smartare att få det gjort på första nivån istället för att du ska hota eller muta en polis för att sedan påstå något som finns på papper att det inte är så.

Dissector
2017-12-16, 19:19
Är det bara jag som reagerar över hur utbredd denna konspirationsteori blivit?
Förr kändes det som att denna nivå av verklighetsförankring krävde sina tokstollar, och de har ju alltid gått att hitta på nätet, alltså Sune Hjort-typen. Men de har alltid varit ganska få, och jag minns det som att man förr blev utskrattad om man inte hade rationella argument för sin sak.
Nu för tiden känns det som att acceptansen och gränsen för vad som är galenskap höjs hela tiden, och att saker och ting ballat ur fullständigt. Jag kanske har en skev bild av nätklimatets historia, jag vet inte.

Bärsärk
2017-12-16, 19:23
Är det bara jag som reagerar över hur utbredd denna konspirationsteori blivit?
Förr kändes det som att denna nivå av verklighetsförankring krävde sina tokstollar, och de har ju alltid gått att hitta på nätet, alltså Sune Hjort-typen. Men de har alltid varit ganska få, och jag minns det som att man förr blev utskrattad om man inte hade rationella argument för sin sak.
Nu för tiden känns det som att acceptansen och gränsen för vad som är galenskap höjs hela tiden, och att saker och ting ballat ur fullständigt. Jag kanske har en skev bild av nätklimatets historia, jag vet inte.

Så blir det när alla trampar varandra på tårna i hopp om att det ska sätta igång något men inget händer. När väl något händer, då är det största möjliga pådraget och alla stora konspirationsteorier drar igång.

Malle1
2017-12-16, 19:25
Är det bara jag som reagerar över hur utbredd denna konspirationsteori blivit?
Förr kändes det som att denna nivå av verklighetsförankring krävde sina tokstollar, och de har ju alltid gått att hitta på nätet, alltså Sune Hjort-typen. Men de har alltid varit ganska få, och jag minns det som att man förr blev utskrattad om man inte hade rationella argument för sin sak.
Nu för tiden känns det som att acceptansen och gränsen för vad som är galenskap höjs hela tiden, och att saker och ting ballat ur fullständigt. Jag kanske har en skev bild av nätklimatets historia, jag vet inte.

De har ju dragit det så långt att man behöver vara konspirationsteoretiker från början för att förstå hur en ung frisk man går och självdör under de omständigheterna....

svenbanan
2017-12-16, 19:27
Är det bara jag som reagerar över hur utbredd denna konspirationsteori blivit?
Förr kändes det som att denna nivå av verklighetsförankring krävde sina tokstollar, och de har ju alltid gått att hitta på nätet, alltså Sune Hjort-typen. Men de har alltid varit ganska få, och jag minns det som att man förr blev utskrattad om man inte hade rationella argument för sin sak.
Nu för tiden känns det som att acceptansen och gränsen för vad som är galenskap höjs hela tiden, och att saker och ting ballat ur fullständigt. Jag kanske har en skev bild av nätklimatets historia, jag vet inte.

Det kittlar väl lite att det var sån tajming med att han precis publicerat en såpass negativ video om Aschberg bara nån vecka innan han dog. Sen är ju nätet fullt av folk som gillar att driva på sånt här för att hetsa igång folk. Jag är dock inte så säker på att jättemånga faktiskt tror att det är nåt fuffens bakom detta.

Tänker man efter lite så inser man ju att det inte verkar som att det skulle finnas nåt motiv egentligen.

Aryt
2017-12-16, 20:17
Är det bara jag som reagerar över hur utbredd denna konspirationsteori blivit?
Förr kändes det som att denna nivå av verklighetsförankring krävde sina tokstollar, och de har ju alltid gått att hitta på nätet, alltså Sune Hjort-typen. Men de har alltid varit ganska få, och jag minns det som att man förr blev utskrattad om man inte hade rationella argument för sin sak.
Nu för tiden känns det som att acceptansen och gränsen för vad som är galenskap höjs hela tiden, och att saker och ting ballat ur fullständigt. Jag kanske har en skev bild av nätklimatets historia, jag vet inte.

https://i.imgur.com/EAhAutP.png

En kändis som anklagar en agent för att ha sexofredat honom skriver i klartext till miljoner person att om han dör under oklara omständigheter ska fulspel misstänkas... att en journalist som gräver i och avslöjar oegentligheter inom extremistmiljöer (där den högsta strävan är våld) ska gå ett liknande öde till mötes - låter inte så osannolikt.

ApexProcyon
2017-12-16, 20:55
Minnesstund för Bechir Rabani i Stockholm imorgon klockan 16.00.
https://www.facebook.com/events/188219355066101/

svenbanan
2017-12-16, 21:28
https://i.imgur.com/EAhAutP.png

En kändis som anklagar en agent för att ha sexofredat honom skriver i klartext till miljoner person att om han dör under oklara omständigheter ska fulspel misstänkas... att en journalist som gräver i och avslöjar oegentligheter inom extremistmiljöer (där den högsta strävan är våld) ska gå ett liknande öde till mötes - låter inte så osannolikt.

Jag minns att jag läste nåt häromdagen om att nån stor Hollywoodproducent hade tagit Terry på kyken under nån gala häromåret.

Ska han alltså ha blivit antastad av nån annan tjomme också? Eller är agenten och producenten samma person?

Langster
2017-12-17, 19:31
Tänker man efter lite så inser man ju att det inte verkar som att det skulle finnas nåt motiv egentligen.

Kollade på videon och den innehöll knappast något som är värt att mörda för. Det fanns inget nytt i videon, inget saftigt scoop.

ApexProcyon
2017-12-17, 19:39
Vi vet däremot inte vad som fanns i videon som skulle ha släppts samma dag som han avled. Några timmar efter den där uppdateringen ska han ha dött.

https://i0.wp.com/culture-wars.com/wp-content/uploads/2017/12/sista.jpg?resize=500%2C198

(nu tycker jag att teorin om Aschberg låter oerhört osannolik, men ändå)

WHITEFOLKS
2017-12-17, 20:59
Vi vet däremot inte vad som fanns i videon som skulle ha släppts samma dag som han avled. Några timmar efter den där uppdateringen ska han ha dött.

https://i0.wp.com/culture-wars.com/wp-content/uploads/2017/12/sista.jpg?resize=500%2C198

(nu tycker jag att teorin om Aschberg låter oerhört osannolik, men ändå)

Bra men då är det ju bara ladda upp vad han hade tänkt ladda upp så får vi se vad det är han blivit mördad för.

Leeee
2017-12-17, 21:16
Bra men då är det ju bara ladda upp vad han hade tänkt ladda upp så får vi se vad det är han blivit mördad för.

Vad jag har förstått väntar dom tills dödsorsaken är fastställd

ApexProcyon
2017-12-17, 21:17
Bra men då är det ju bara ladda upp vad han hade tänkt ladda upp så får vi se vad det är han blivit mördad för.

Är det någon som säger att han har blivit mördad? Det är väl åldern och besynnerliga omständigheter som gör att misstanken finns där?

Vad jag menar är att det inte går att avfärda den osläppta filmen som harmlös innan vi har sett den.

WHITEFOLKS
2017-12-17, 21:29
Är det någon som säger att han har blivit mördad? Det är väl åldern och besynnerliga omständigheter som gör att misstanken finns där?

Vad jag menar är att det inte går att avfärda den osläppta filmen som harmlös innan vi har sett den.

Och så länge den inte är släppt så kan man #mördare #illuminati.

Så låt oss säga att den är på ungefär samma #bombnivå som det han släppte redan om aschberg, då gör man bäst i att inte lägga upp den så får folk konspirera om att det var något riktigt hemligt som han blev dödad för.

Leeee
2017-12-17, 22:32
Och så länge den inte är släppt så kan man #mördare #illuminati.

Så låt oss säga att den är på ungefär samma #bombnivå som det han släppte redan om aschberg, då gör man bäst i att inte lägga upp den så får folk konspirera om att det var något riktigt hemligt som han blev dödad för.

Oavsett är det många sekvenser i tragedin som är extremt sammanfallande.
En julmiddag förra veckan som bechir också var på, pratades det om dom kommande avslöjanden, bechir stod upp inför alla då och skämtade att han ville ha en stor begravning efter videons visning. Han har fått så mycket hot efter första videon att man undrar hur det är möjligt i vårt trygga sverige. Finns mer att säga men inget för ej insatta öron

Bärsärk
2017-12-17, 22:37
Ganska stor skillnad på hot, och att sen någon knackar på ens lägenhetsdörr i sitt hyreshus och knäpper en kallt i sitt vardagsrum.

Det är nästan så man tror att han tagit livet av sig för att folk ska just spekulera och tro att han har blivit mördad?

Leeee
2017-12-17, 22:44
Ganska stor skillnad på hot, och att sen någon knackar på ens lägenhetsdörr i sitt hyreshus och knäpper en kallt i sitt vardagsrum.

Det är nästan så man tror att han tagit livet av sig för att folk ska just spekulera och tro att han har blivit mördad?

Bärsärk, otroligt osmakligt att skriva så om en man som just mist livet , har du ingen skam i kroppen

Bärsärk
2017-12-17, 22:50
Bärsärk, otroligt osmakligt att skriva så om en man som just mist livet , har du ingen skam i kroppen

Kan man utesluta självmord?

Leeee
2017-12-17, 22:50
Kan man utesluta självmord?

Ja, det kan man

ApexProcyon
2017-12-17, 22:53
Tycker du att det låter rimligt att en man med fru och barn tar sitt liv för att skapa spekulationer mot folk han ogillar?

Det mest respektfulla mot hans efterlevande vore att sluta spekulera och låta tiden utvisa. Även om skumma omständigheter finns där så tjänar det inget till att hitta på egna teorier.

ApexProcyon
2017-12-18, 13:53
Bechirs dödsfall kommer inte att utredas.
https://samnytt.se/polisen-vi-utreder-inte-bechir-rabanis-dod/

WHITEFOLKS
2017-12-18, 14:16
Bechirs dödsfall kommer inte att utredas.
https://samnytt.se/polisen-vi-utreder-inte-bechir-rabanis-dod/

"Trots flera frågetecken", vilka frågetecken då undrar jag.

svenbanan
2017-12-18, 14:18
Bechirs dödsfall kommer inte att utredas.
https://samnytt.se/polisen-vi-utreder-inte-bechir-rabanis-dod/

Vad är det för hotbild han pratar om? Att Aschbergs fru sade att han skulle få stå till svars för att han filmade henne i trapphuset?

Bärsärk
2017-12-18, 16:35
Bechirs dödsfall kommer inte att utredas.
https://samnytt.se/polisen-vi-utreder-inte-bechir-rabanis-dod/

Men är du medveten om förekomsten av nervgifter som orsakar olika tillstånd som till exempel en hjärtattack?

– Det vet jag ingenting om… Men obduktionen ska visa om han har tagit något.
¨
Vet polisen verkligen ingenting om olika typer av gifter? Jösses vad enkelt det måste vara att mörda någon med gift i Sverige.

ApexProcyon
2017-12-18, 17:09
I fallet med Bechir Rabani verkar det dock som att Facebooks personal manuellt gått igenom alla hans chattar och tagit bort meddelanden under en viss period, medan andra förblivit intakta. Inte minst gäller det meddelanden som kan vara relevanta för hans dödsfall i fredags – som när han berättade för undertecknad för två veckor sedan att han hade varnats av Säk om en pågående kartläggning mot honom och behovet av att vara försiktig.
https://samnytt.se/skarmdumpar-avslojar-facebook-redigerade-rabanis-meddelanden-i-efterhand/

WHITEFOLKS
2017-12-18, 17:21
https://samnytt.se/skarmdumpar-avslojar-facebook-redigerade-rabanis-meddelanden-i-efterhand/

Det är sånt här jag ogillar med alternativa sidor. Man bör hålla sig till vad man vet och har källor på. Att spekulera i vad något beror på leder bara till att mata problemen. Man vet inte vad det beror på att det skiljer sig mellan konversationerna och bör hålla sig till det man vet. Att spekulera att det blivit manuellt redigerat är bara töntigt om man inte har några belägg för det.

Malle1
2017-12-18, 20:51
Shilla lite va.....

Leeee
2017-12-18, 20:56
Vad är det för hotbild han pratar om? Att Aschbergs fru sade att han skulle få stå till svars för att han filmade henne i trapphuset?

Han hade fått en hel del mordhot efter filmen om Aschberg

Leeee
2017-12-18, 20:57
Det är sånt här jag ogillar med alternativa sidor. Man bör hålla sig till vad man vet och har källor på. Att spekulera i vad något beror på leder bara till att mata problemen. Man vet inte vad det beror på att det skiljer sig mellan konversationerna och bör hålla sig till det man vet. Att spekulera att det blivit manuellt redigerat är bara töntigt om man inte har några belägg för det.

Det stämmer dock

Leeee
2017-12-18, 21:14
Får se om det blir så:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1526038587491528&id=1255648884530501

Snubben
2017-12-18, 21:20
https://samnytt.se/skarmdumpar-avslojar-facebook-redigerade-rabanis-meddelanden-i-efterhand/

Det är sånt här jag ogillar med alternativa sidor. Man bör hålla sig till vad man vet och har källor på. Att spekulera i vad något beror på leder bara till att mata problemen. Man vet inte vad det beror på att det skiljer sig mellan konversationerna och bör hålla sig till det man vet. Att spekulera att det blivit manuellt redigerat är bara töntigt om man inte har några belägg för det.

Vad menar du? Egor Putilov är juh sanningen själv, hur kan du inte tro på det hans skriver på en blogg? *rolleyes*

WHITEFOLKS
2017-12-18, 21:42
Vad menar du? Egor Putilov är juh sanningen själv, hur kan du inte tro på det hans skriver på en blogg? *rolleyes*

Det handlar inte om sanning det handlar om wink wink slutsatserna man drar. Samma sak märkte jag i rebanis film om aschberg som han lagt upp, sitter och rabblar upp massa bolag och siffror för att försöa hinta om sammanträffanden osv. Har du något du kan bevisa så fram med det men bara försöka bygga åsikter runt indicier blir bara en annan nivå av ockult sifferräknande.

WHITEFOLKS
2017-12-18, 21:46
Det stämmer dock

Vad "stämmer"? Att de har blivit manuellt redigerade? Det vet du inte.

Snubben
2017-12-18, 21:50
Det handlar inte om sanning det handlar om wink wink slutsatserna man drar. Samma sak märkte jag i rebanis film om aschberg som han lagt upp, sitter och rabblar upp massa bolag och siffror för att försöa hinta om sammanträffanden osv. Har du något du kan bevisa så fram med det men bara försöka bygga åsikter runt indicier blir bara en annan nivå av ockult sifferräknande.

Absolut, och det är detta som är problemet. Man "wink wink" om saker hela tiden som man inte har en aning om. Man tror sig se någon och "hintar" så att andra ska se det och få samma uppfattning som sig själv, för att "fålla" in folket i en åsiktskorridor. Glad att det fortfarande finns människor som ser genom det men skrämmande att så många faller för så enkla retoriska knep.

Leeee
2017-12-18, 21:53
Vad "stämmer"? Att de har blivit manuellt redigerade? Det vet du inte.

Vet hur hans och min chat ser ut, vet hur en tredje väns chat om julmiddag ser ut! Den är kvar ! Nog sagt

WHITEFOLKS
2017-12-18, 21:54
Vet hur hans och min chat ser ut, vet hur en tredje väns chat om julmiddag ser ut! Den är kvar ! Nog sagt

Ja men det är inte det jag kommenterade på. Det jag kommenterar om är påståendet att det skulle vara manuellt ändrat.

svenbanan
2017-12-18, 21:55
Absolut, och det är detta som är problemet. Man "wink wink" om saker hela tiden som man inte har en aning om. Man tror sig se någon och "hintar" så att andra ska se det och få samma uppfattning som sig själv, för att "fålla" in folket i en åsiktskorridor. Glad att det fortfarande finns människor som ser genom det men skrämmande att så många faller för så enkla retoriska knep.

Vad var det för grejer han hintade om mot Ashberg? Jag minns det som att den videon var rätt saklig?

Men jag kanske bara var för trög för att fatta vad han hintade om. Klarspråk är det enda språk jag förstår... :D

Leeee
2017-12-18, 22:01
Ja men det är inte det jag kommenterade på. Det jag kommenterar om är påståendet att det skulle vara manuellt ändrat.

Som det ser ut om man ser några fler han hade kontakt med så är det ett tydligt mönster att chat rörande hans projekt är borta, medan julplaner och träningspass finns kvar . Jag kan givetvis inte Fb rutiner men jag har aldrig sett liknande. Genuin fråga; tror du det är en slump eller finns det något som gör dig osäker på slumpen

Leeee
2017-12-18, 22:01
Vad var det för grejer han hintade om mot Ashberg? Jag minns det som att den videon var rätt saklig?

Men jag kanske bara var för trög för att fatta vad han hintade om. Klarspråk är det enda språk jag förstår... :D

Svarta affärer bla

WHITEFOLKS
2017-12-18, 22:15
Som det ser ut om man ser några fler han hade kontakt med så är det ett tydligt mönster att chat rörande hans projekt är borta, medan julplaner och träningspass finns kvar . Jag kan givetvis inte Fb rutiner men jag har aldrig sett liknande. Genuin fråga; tror du det är en slump eller finns det något som gör dig osäker på slumpen

Jag gissar på att olika konton har blivit borttagda av olika anledningar och därmed fått olika "resultat".

shadowfire
2017-12-18, 22:19
Hatten av, är på samma sida av WF's frågeställningar rakt av i denna tråd. Kritiskt tänkande är bara kritisk på riktigt när den är dubbelriktad.

shadowfire
2017-12-18, 22:22
Som det ser ut om man ser några fler han hade kontakt med så är det ett tydligt mönster att chat rörande hans projekt är borta, medan julplaner och träningspass finns kvar . Jag kan givetvis inte Fb rutiner men jag har aldrig sett liknande. Genuin fråga; tror du det är en slump eller finns det något som gör dig osäker på slumpen

För all del, folk har mördat varandra för en godispåse innan, men det har inte slagit dig att ytterst få svenskar vet ens vem den avlidne är (bara vissa forum). Det finns ingen koppling till regering, riksdag, främmande makter, främmande planeter etc. Din retorik påminner mer om ett JFK-fall, med ett faktiskt attentat, och något som hade en massiv politisk inverkan.

Leeee
2017-12-18, 22:25
För all del, folk har mördat varandra för en godispåse innan, men det har inte slagit dig att ytterst få svenskar vet ens vem den avlidne är (bara vissa forum). Det finns ingen koppling till regering, riksdag, främmande makter, främmande planeter etc. Din retorik påminner mer om ett JFK-fall, med ett faktiskt attentat, och något som hade en massiv politisk inverkan.

Inte alls, han var en obekväm figur som snokade i sådant som annars får verka i det tysta.

WHITEFOLKS
2017-12-18, 22:33
Inte alls, han var en obekväm figur som snokade i sådant som annars får verka i det tysta.

Fast vad har han lagt fram som faktiskt är obekvämt eller chockerande? Allt är ganska allmänt kända saker. Den enda som verkligen verkar tycka att det är sprängstoff är han och hans följare. Bara för att man snackar om att man är obekväm och gräver och folk ogillar en för vad man gör så betyder det inte att man är mer än irriterande.

I någon video så påpekar han hur nån tv-chef de besökte skickade ut en person med kamera för att förfölja, om jag hade varit rebani i det fallet så hade jag lagt upp ett klipp med detta när man filmar personen som filmar. Nu har man bara hans påstående angående detta. Likadant när han står och berättar om detta så kommer det en bil och vänder på gatan och då kommenterar man att "personerna i bilen stirrar och kollar på de" (jättekonstigt, här står en nisse med kamera och mic på gatan, jag skulle också kolla) och undertexten/översättningen säger att det är en "gov car". Blir så ZzzZzZ på det, man bygger nån spionhistoria med media, hemliga organisationer men utan att uppvisa mer för att stödja det än sin egen paranoia.

shadowfire
2017-12-18, 22:40
Inte alls, han var en obekväm figur som snokade i sådant som annars får verka i det tysta.

Vilket inte alla andra "alternativmedia" gör menar du?
Vad är skillnaden mot Lamotte? Som precis gjorde en livesändning i Malmö?

Aschberg är väl också en obekväm figur som snokar i sådant som hade fått verka i det tysta annars, det han gräver i är ju minst lika viktigt att få fram?

Leeee
2017-12-18, 22:46
Vilket inte alla andra "alternativmedia" gör menar du?
Vad är skillnaden mot Lamotte? Som precis gjorde en livesändning i Malmö?

Aschberg är väl också en obekväm figur som snokar i sådant som hade fått verka i det tysta annars, det han gräver i är ju minst lika viktigt att få fram?
Tror det var andra delen som var känslig, Robban hade fått se den innan det givna premiärdatumet och hade blivit väldigt arg. Försökt få tag på andra delen men verkar vara på is nu. Skulle gissa på att det fortsatte spinna på robbans svarta affärer.

Lamotte är lite mer försiktig och ”finkänslig”
Bechir var (trots att jag gillade honom) lite väl fräck mot Robban

Leeee
2017-12-18, 22:48
Fast vad har han lagt fram som faktiskt är obekvämt eller chockerande? Allt är ganska allmänt kända saker. Den enda som verkligen verkar tycka att det är sprängstoff är han och hans följare. Bara för att man snackar om att man är obekväm och gräver och folk ogillar en för vad man gör så betyder det inte att man är mer än irriterande.

I någon video så påpekar han hur nån tv-chef de besökte skickade ut en person med kamera för att förfölja, om jag hade varit rebani i det fallet så hade jag lagt upp ett klipp med detta när man filmar personen som filmar. Nu har man bara hans påstående angående detta. Likadant när han står och berättar om detta så kommer det en bil och vänder på gatan och då kommenterar man att "personerna i bilen stirrar och kollar på de" (jättekonstigt, här står en nisse med kamera och mic på gatan, jag skulle också kolla) och undertexten/översättningen säger att det är en "gov car". Blir så ZzzZzZ på det, man bygger nån spionhistoria med media, hemliga organisationer men utan att uppvisa mer för att stödja det än sin egen paranoia.

Visade väl att Robban (eliten) inte tål sin egen medicin?

WHITEFOLKS
2017-12-18, 22:52
Visade väl att Robban (eliten) inte tål sin egen medicin?

Var det vad han lyckades åstadkomma? Att visa att journalister inte vill bli besökta i privat miljö på samma sätt som dessa uppsöker andra. Vilket scoop. Det var nog mord ändå.

Leeee
2017-12-18, 22:59
Var det vad han lyckades åstadkomma? Att visa att journalister inte vill bli besökta i privat miljö på samma sätt som dessa uppsöker andra. Vilket scoop. Det var nog mord ändå.

Mord är väl ändå att ta i?
Däremot tror jag det resulterat till nedsläckning av Fb konton

WHITEFOLKS
2017-12-18, 23:02
Mord är väl ändå att ta i?
Däremot tror jag det resulterat till nedsläckning av Fb konton

Att hans fb-konton blir avstängda har nog mer att göra med att folk anmält alternativt att man kategoriserat det som någon sorts false news/alt-right hatpropaganda vilket är töntigt i sig men inte riktigt på samma nivå som att det är någon hemlig konspiration.

Leeee
2017-12-18, 23:16
Att hans fb-konton blir avstängda har nog mer att göra med att folk anmält alternativt att man kategoriserat det som någon sorts false news/alt-right hatpropaganda vilket är töntigt i sig men inte riktigt på samma nivå som att det är någon hemlig konspiration.

Känner folk som blivit avstängda, har deras repliker kvar i chat

WHITEFOLKS
2017-12-18, 23:20
Känner folk som blivit avstängda, har deras repliker kvar i chat

Och jag vet folk som har blivit det där allt försvunnit utan att någon har dött.

Leeee
2017-12-18, 23:22
Och jag vet folk som har blivit det där allt försvunnit utan att någon har dött.

Men varför försvann inte allt då? Varför har min polare chat kvar om julmiddag ?
Men i min chat är bechirs svar borta

WHITEFOLKS
2017-12-18, 23:23
Men varför försvann inte allt då? Varför har min polare chat kvar om julmiddag ?
Men i min chat är bechirs svar borta

Hur ska jag veta det?

Leeee
2017-12-18, 23:31
Hur ska jag veta det?

Du verkade framställa dig som att vara mer vetande än oss som ställer oss frågande

WHITEFOLKS
2017-12-18, 23:32
Du verkade framställa dig som att vara mer vetande än oss som ställer oss frågande

Nej men jag drar inte likamedtecken mellan det och att "något är fuffens".

Leeee
2017-12-18, 23:33
Nej men jag drar inte likamedtecken mellan det och att "något är fuffens".

Jag ställer mig frågande när något är oklart! Anser du att det är att tycka något är fuffens så får det stå för dig

WHITEFOLKS
2017-12-18, 23:35
Jag ställer mig frågande när något är oklart! Anser du att det är att tycka något är fuffens så får det stå för dig

Har du kontaktat facebook och frågat varför?

Leeee
2017-12-18, 23:37
Har du kontaktat facebook och frågat varför?

Nej! Väcker helst inte nån uppmärksamhet åt mitt håll

ApexProcyon
2017-12-18, 23:40
Samnytt har hört av sig till Facebook och säger att dom kommer att uppdatera när dom har fått svar.

Leeee
2017-12-18, 23:42
Samnytt har hört av sig till Facebook och säger att dom kommer att uppdatera när dom har fått svar.

Finns det ingen emoji som klappar händerna ? Tummen upp hursomhelst

Langster
2017-12-19, 02:49
https://i0.wp.com/culture-wars.com/wp-content/uploads/2017/12/sista.jpg?resize=500%2C198

Ingen mer än jag som läser detta som att hans ”update”, inte är en långfilm om hur Aschberg äter småbarn, utan snarare ett mindre inlägg om Aschbergs reaktion på den video som vi alla har sett?
Tycker nästan det är omöjligt att tolka texten i bilden på något annat sätt, men jag vet å andra sidan inte hur dålig killen var på att utrycka sig i text.

svenbanan
2017-12-19, 02:58
https://i0.wp.com/culture-wars.com/wp-content/uploads/2017/12/sista.jpg?resize=500%2C198

Ingen mer än jag som läser detta som att hans ”update”, inte är en långfilm om hur Aschberg äter småbarn, utan snarare ett mindre inlägg om Aschbergs reaktion på den video som vi alla har sett?
Tycker nästan det är omöjligt att tolka texten i bilden på något annat sätt, men jag vet å andra sidan inte hur dålig killen var på att utrycka sig i text.

Så läste inte jag det första gången. Men jag inser att jag läste superslarvigt. Håller helt med om att din tolkning är den mest rimliga.

WHITEFOLKS
2017-12-20, 00:41
Får se om det blir så:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1526038587491528&id=1255648884530501

Blev det så?

Jocke67
2017-12-20, 08:42
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/236560

ccm
2017-12-20, 15:02
12 sidor..? Om att en nisse försöker gräva upp snask om Aschberg och sedan råkar dö..?

Jocke67
2017-12-20, 16:44
12 sidor..? Om att en nisse försöker gräva upp snask om Aschberg och sedan råkar dö..?

Efter att ha skummar igenom den här tråden tänkte jag att det i alla fall fanns nånting som kanske kunde motivera de misstankar som ges uttryck för här. Men efter att ha googlat lite och kollar några minuter (orkade inte mer) på den där videon han gjorde om Ascberg så inser ju att det är ju helt löjligt alltihop (säger inge mer, killen har ju dött vilket är sorgligt så har ingen lust att kritisera honom).

Ajasoro
2017-12-20, 18:36
Att Bechir Rabani skulle ha blivit mördat är befängt. Kan folk skärpa sig. Klippet med polisanmälan är fan humor på hög nivå.

svenbanan
2017-12-21, 01:31
Att Bechir Rabani skulle ha blivit mördat är befängt. Kan folk skärpa sig. Klippet med polisanmälan är fan humor på hög nivå.

Vem är polisanmäld? Aschberg?

Om inte annat så tror jag säkert Aschberg innerst inne välkomnar hela den här soppan, eftersom han säkerligen kommer dra fler tittare till vad han nu håller på med...

Shqypnia
2017-12-21, 12:01
Har aldrig tidigare skådad nazister och rasister beklaga en död arabs död. De försöker förstås göra honom till martyr för eget syfte.

ApexProcyon
2017-12-21, 12:16
Har aldrig tidigare skådad nazister och rasister beklaga en död arabs död. De försöker förstås göra honom till martyr för eget syfte.

Det kan också vara så att din egen bild av människorna du smetar epitet på inte stämmer överens med verkligheten.

Shqypnia
2017-12-21, 12:23
Det kan också vara så att din egen bild av människorna du smetar epitet på inte stämmer överens med verkligheten.Folk från Nordfront?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

ApexProcyon
2017-12-21, 12:38
Folk från Nordfront?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Tobias Lindberg som driver informationskriget.se och skrivit en hel del artiklar för Nordfront har jobbat ihop med Bechir väldigt mycket. Även en del andra där ska ha haft kontakt med honom nämndes det i podcasten där hans dödsfall diskuterades. Han deltog även själv i samma podcast för ett år sedan, utan att för den sakens skull ha varit nationalist själv.

Det är inte alls konstigt att hans död beklagas då dom var kritiska till samma system och att Bechir utöver det verkar ha varit en hygglig människa. Det är fullt möjligt erkänna egenskaper hos människor på gruppnivå, bra som dåliga, samtidigt som människor inom andra grupper uppskattas som just individer.

Själv så beklagar jag hans död då människor som verkligen vågar säga vad dom tänker och sedan agera därefter är oerhört sällsynta.

Beemel
2017-12-21, 12:52
Det kan också vara så att din egen bild av människorna du smetar epitet på inte stämmer överens med verkligheten.

Inte just på detta forum kanske...

Men i många av de trådar som florerar runt detta ämne, så är andelen inlägg från individer som nästan tvångsmässigt verkar känna ett behov av att ha med ordet jude (och ofta andra mer eller mindre "osmickrande" omskrivningar) i vart och varannat inlägg nästan pinsamt frekventa.

Så det är ju inte jättesvårt att få de associationerna...

Om dessa individer är så jäkla noga med att inte bli "smetade epitet" på, så kanske de ska sluta uttrycka sig som de gör.
Att OCD mässigt hitta på nedsättande ord för alla som inte är grisrosa och/eller tillhör "fel" religion gynnar inte direkt bilden av motsatsen.

De flesta normalt funtade människor med en IQ som överstiger deras skonummer gör annars kanska lätt kopplingen till främlingsfientlighet, rasism och nazism.

Så kort sagt, vill man inte bli stämplad som rasist och uppriktigt inte är det så kanske man ska fundera två sekunder extra innan man gastar ut sina åsikter om "kroknäsor", "sandapor" och så vidare.

Beemel
2017-12-21, 12:54
Själv så beklagar jag hans död då människor som verkligen vågar säga vad dom tänker och sedan agera därefter är oerhört sällsynta.

Skulle du uppriktigt beklaga på samma sätt om personen som "vågar säga vad de tänker" är exempelvis kommunist?

nukz
2017-12-21, 13:02
Tycker det har luktat paranoid högerpropaganda sen början: https://www.dn.se/kultur-noje/vag-av-judehat-sprids-efter-ung-mans-dod/

Beemel
2017-12-21, 13:09
Tycker det har luktat paranoid högerpropaganda sen början: https://www.dn.se/kultur-noje/vag-av-judehat-sprids-efter-ung-mans-dod/

Känns spontant att ju längre ut åt vänster och höger individer kommer ju mer paranoida, konspriatoriska blir de.
Allting går att förklara med att "alla andra" är hjärntvättade av MSM och "den andra sidan".

Så frågan är:
Är de som rör sig i de politiska marginalerna där för att de är mer paranoida
eller
Är de mer paranoida för att de befinner sig i ytterkanterna
(med allt vad det innebär i åsiktsbubblor och så vidare)

ApexProcyon
2017-12-21, 14:10
Inte just på detta forum kanske...

Jag har faktiskt inte läst på andra forum än här. Jag är nog ganska förskonad från den sunkigare delen från dom som står nära mig ideologiskt.

Skulle du uppriktigt beklaga på samma sätt om personen som "vågar säga vad de tänker" är exempelvis kommunist?

Helt klart, alla som är genuina och vågar säga sin opopulära åsikt trots att den går stick och stäv med den egna vinningen hyser jag respekt för. Även om jag inte håller med personen så visar det på en idag ovanlig karaktär.

Kommunister, då särskilt gammelkommunister från Kommunistiska Partiet, tenderar att besitta både ryggrad och intellektuell hederlighet.

Beemel
2017-12-21, 14:33
Jag har faktiskt inte läst på andra forum än här. Jag är nog ganska förskonad från den sunkigare delen från dom som står nära mig ideologiskt.



Helt klart, alla som är genuina och vågar säga sin opopulära åsikt trots att den går stick och stäv med den egna vinningen hyser jag respekt för. Även om jag inte håller med personen så visar det på en idag ovanlig karaktär.

Kommunister, då särskilt gammelkommunister från Kommunistiska Partiet, tenderar att besitta både ryggrad och intellektuell hederlighet.

Bra. Jag har motsvarande respekt för sådanna som är konsekventa vilket du då i detta fallet är.

Leeee
2017-12-21, 15:58
Tobias Lindberg som driver informationskriget.se och skrivit en hel del artiklar för Nordfront har jobbat ihop med Bechir väldigt mycket. Även en del andra där ska ha haft kontakt med honom nämndes det i podcasten där hans dödsfall diskuterades. Han deltog även själv i samma podcast för ett år sedan, utan att för den sakens skull ha varit nationalist själv.

Det är inte alls konstigt att hans död beklagas då dom var kritiska till samma system och att Bechir utöver det verkar ha varit en hygglig människa. Det är fullt möjligt erkänna egenskaper hos människor på gruppnivå, bra som dåliga, samtidigt som människor inom andra grupper uppskattas som just individer.

Själv så beklagar jag hans död då människor som verkligen vågar säga vad dom tänker och sedan agera därefter är oerhört sällsynta.

Vilken podcast var det? Vill gärna lyssna

Leeee
2017-12-21, 16:01
Inte just på detta forum kanske...

Men i många av de trådar som florerar runt detta ämne, så är andelen inlägg från individer som nästan tvångsmässigt verkar känna ett behov av att ha med ordet jude (och ofta andra mer eller mindre "osmickrande" omskrivningar) i vart och varannat inlägg nästan pinsamt frekventa.

Så det är ju inte jättesvårt att få de associationerna...

Om dessa individer är så jäkla noga med att inte bli "smetade epitet" på, så kanske de ska sluta uttrycka sig som de gör.
Att OCD mässigt hitta på nedsättande ord för alla som inte är grisrosa och/eller tillhör "fel" religion gynnar inte direkt bilden av motsatsen.

De flesta normalt funtade människor med en IQ som överstiger deras skonummer gör annars kanska lätt kopplingen till främlingsfientlighet, rasism och nazism.

Så kort sagt, vill man inte bli stämplad som rasist och uppriktigt inte är det så kanske man ska fundera två sekunder extra innan man gastar ut sina åsikter om "kroknäsor", "sandapor" och så vidare.

Enda anledning till varför ordet jude varit så frekvent är pga av hans farförälder
Som tvättade 500 ton stulet guld. Dennes förmögenhet har R.A haft nytta av

svenbanan
2017-12-21, 16:27
Enda anledning till varför ordet jude varit så frekvent är pga av hans farförälder
Som tvättade 500 ton stulet guld. Dennes förmögenhet har R.A haft nytta av

Knappat enda anledningen...

Beemel
2017-12-21, 17:04
Enda anledning till varför ordet jude varit så frekvent är pga av hans farförälder
Som tvättade 500 ton stulet guld. Dennes förmögenhet har R.A haft nytta av

Tror du verkligen på fullaste allvar att det är enda skälet??
Och i så fall varför är det så ofta omskrivet i nedvärderande termer/ordval?

Och även om så var fallet, individer som kopplar ihop en farförälders härkomst och/eller religion och tror att det finns en direkt koppling mellan detta och deras handlingar. Vad säger det om dessa personer?

Eller är det du vill säga kanske att judar är sådana som tvättar stulet guld per default?

Jag har förfäder som var laglösa och ibland riktiga elakingar. Betyder det att jag säkert är på ett visst sätt som svensk? Eller kanske att det är viktigt i en hypotetisk debatt runt mig?

TranceII
2017-12-21, 17:53
Enda anledning till varför ordet jude varit så frekvent är pga av hans farförälder
Som tvättade 500 ton stulet guld. Dennes förmögenhet har R.A haft nytta av

Nej, det är för att du är naiv och går på konspirationsteorier.

Vinter
2017-12-21, 21:22
Nej, det är för att du är naiv och går på konspirationsteorier.

Snarare handlar det om att hemsidan råkar vara nazistisk, I det här fallet.
Blir knappast förvånande med lite judehat då.

Leeee
2017-12-21, 21:26
Tror du verkligen på fullaste allvar att det är enda skälet??
Och i så fall varför är det så ofta omskrivet i nedvärderande termer/ordval?

Och även om så var fallet, individer som kopplar ihop en farförälders härkomst och/eller religion och tror att det finns en direkt koppling mellan detta och deras handlingar. Vad säger det om dessa personer?

Eller är det du vill säga kanske att judar är sådana som tvättar stulet guld per default?

Jag har förfäder som var laglösa och ibland riktiga elakingar. Betyder det att jag säkert är på ett visst sätt som svensk? Eller kanske att det är viktigt i en hypotetisk debatt runt mig?

Det var mycket konstigheter du utläste från det inlägget

Leeee
2017-12-21, 21:28
Nej, det är för att du är naiv och går på konspirationsteorier.

Det med hans farförälder är ingen konspiration, finns dokumenterat

Leeee
2017-12-21, 21:31
Snarare handlar det om att hemsidan råkar vara nazistisk, I det här fallet.
Blir knappast förvånande med lite judehat då.

Vilken hemsida? Vaddå judehat ! Finns tusentals judar som inte ens utåt ses som judar. En av mina närmaste vänner är råblond och blåa ögon, är jude
Så judehat är lite överskattat, bara dom som håller på med nån slags aktivism får nog känna på det, ingen jag känner har nånsin mött det

Vinter
2017-12-21, 21:34
Vilken hemsida? Vaddå judehat ! Finns tusentals judar som inte ens utåt ses som judar. En av mina närmaste vänner är råblond och blåa ögon, är jude
Så judehat är lite överskattat, bara dom som håller på med nån slags aktivism får nog känna på det, ingen jag känner har nånsin mött det

Nordfront, vilken ideologi skulle du tillskriva dem?

Leeee
2017-12-21, 21:37
Nordfront, vilken ideologi skulle du tillskriva dem?

Minns inte att ”nordfront” nämndes i inlägget jag citerade.

Vinter
2017-12-21, 21:40
Minns inte att ”nordfront” nämndes i inlägget jag citerade.

Det är bara att scrolla upp en liten bit om minnet är kort, handlar visst om en viss podcast.

Leeee
2017-12-21, 21:41
Det är bara att scrolla upp en liten bit om minnet är kort, handlar visst om en viss podcast.

Inlägget:


Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Inte just på detta forum kanske...

Men i många av de trådar som florerar runt detta ämne, så är andelen inlägg från individer som nästan tvångsmässigt verkar känna ett behov av att ha med ordet jude (och ofta andra mer eller mindre "osmickrande" omskrivningar) i vart och varannat inlägg nästan pinsamt frekventa.

Så det är ju inte jättesvårt att få de associationerna...

Om dessa individer är så jäkla noga med att inte bli "smetade epitet" på, så kanske de ska sluta uttrycka sig som de gör.
Att OCD mässigt hitta på nedsättande ord för alla som inte är grisrosa och/eller tillhör "fel" religion gynnar inte direkt bilden av motsatsen.

De flesta normalt funtade människor med en IQ som överstiger deras skonummer gör annars kanska lätt kopplingen till främlingsfientlighet, rasism och nazism.

Så kort sagt, vill man inte bli stämplad som rasist och uppriktigt inte är det så kanske man ska fundera två sekunder extra innan man gastar ut sina åsikter om "kroknäsor", "sandapor" och så vidare.

Leeee
2017-12-21, 21:43
Det är bara att scrolla upp en liten bit om minnet är kort, handlar visst om en viss podcast.

Ovanför är inlägget jag citerade!

Vinter
2017-12-21, 21:49
Ovanför är inlägget jag citerade!

Och ett steg ovanför det inlägget?

Annars kan jag rekommendera Pravda, det är bra och balanserade nyheter. Inte alls politiskt färgade på något sätt.

Leeee
2017-12-21, 21:53
Och ett steg ovanför det inlägget?

Annars kan jag rekommendera Pravda, det är bra och balanserade nyheter. Inte alls politiskt färgade på något sätt.

Men jösses! Jag kommenterade ett specifikt inlägg! Citera då inte MIG om du menar något annat. Och vad har Pravda med detta att göra ? Något du gillar läsa och rekommenderar eller vad?

ApexProcyon
2017-12-21, 21:54
Och ett steg ovanför det inlägget?

Annars kan jag rekommendera Pravda, det är bra och balanserade nyheter. Inte alls politiskt färgade på något sätt.

Balanserade nyhetstidningar finns inte, det finns bara människor som vill intala sig att "deras tidning" är mest balanserad.

Vill man ha hela bilden så gör man bäst i att läsa från alla tänkbara aktörer, alla tidningar utesluter vissa nyheter och lyfter fram andra nyheter. Ifall man kan plocka bort det ideologiska filtret och läser flertalet tidningar så får man en hyfsat heltäckande samhällsbild.

Den mest balanserade tidningen i mina ögon är Russia Today, men jag förstår om det finns många som inte håller med mig.

Vinter
2017-12-21, 21:57
Men jösses! Jag kommenterade ett specifikt inlägg! Citera då inte MIG om du menar något annat. Och vad har Pravda med detta att göra ? Något du gillar läsa och rekommenderar eller vad?

Nej då, när jag läser nyheter om judar väljer jag uteslutande information från en grupp som kallar sig nationalsocialisterna.

Jag menar det är ju inget fel på att vara nationalist eller socialist, kan ju bara bli bättre om man slår ihop termerna.

Leeee
2017-12-21, 22:08
Nej då, när jag läser nyheter om judar väljer jag uteslutande information från en grupp som kallar sig nationalsocialisterna.

Jag menar det är ju inget fel på att vara nationalist eller socialist, kan ju bara bli bättre om man slår ihop termerna.

Du måste ju läsa vad som citeras?! Personen skrev att det skrivs om judar i ANDRA trådar på nätet. Trådar kopplade till bechirs video.
Så vad i videon sas om just judar i grupp? Inget det sas att Roberts farfar hjälpte leverera finanser till revolationen och även sålde stultat guld. Att han var jude hade ”relevans” just i videon pga han samarbetade med dessa ”affärer” med ryska judar. Den isolerade händelsen är vad jag har sett nämnas.
Vad sedan nordfront och co känner och tycker berör inte mig när jag svarar på specifikt inlägg

TranceII
2017-12-21, 22:15
Det med hans farförälder är ingen konspiration, finns dokumenterat

Har du läst dokumentationen?

Leeee
2017-12-21, 22:19
Har du läst dokumentationen?

Ja, har även läst böcker om handeln mellan sovjet och Sverige under ww2 där gubben omnämns . Har du också fördjupat dig i historian ? Vore intressant stt diskutera med någon påläst

ApexProcyon
2017-12-21, 22:25
Har du läst dokumentationen?

Inte dokumentation, men det är inte direkt hemligt. Till och med Expressen har skrivit om det.
https://www.expressen.se/debatt/sverige-tvattade-lenins-blodspengar/

Vad som utmärker Sverige är att våra goda relationer med Ryssland fortsatte även under den nya regimen. Sverige var det första landet som aktivt började idka handel med bolsjevikerna, och svenska banker bistod Moskva i att tvätta den tsarryska centralbankens betydande guldreserver. Ledande var bankiren Olof Aschberg, som genom sina kontakter tog emot cirka 500 ton konfiskerat guld under åren 1917-1921. Guldet smältes om i Stockholm, och fick svenska insignier där tidigare de tsarryska hade suttit. På så vis gick det inte att spåra. Aschberg deltog senare i försäljningen av tsarryska juveler på europeiska auktionshus, och hans egen samling av ryska ikoner hörde till en av världens mest exklusiva (i dag på Nordiska museet). En del av ikonerna, säkerligen, kom från några av de tusentals kyrkor som kommunisterna plundrat.

Vinter
2017-12-21, 22:33
Ja, har även läst böcker om handeln mellan sovjet och Sverige under ww2 där gubben omnämns . Har du också fördjupat dig i historian ? Vore intressant stt diskutera med någon påläst

Ja svenska statens smutsiga affärer med bolsjevikerna. Helt klart en enmansföreställning.

TranceII
2017-12-21, 22:43
Ja, har även läst böcker om handeln mellan sovjet och Sverige under ww2 där gubben omnämns . Har du också fördjupat dig i historian ? Vore intressant stt diskutera med någon påläst

Var läste du att han gjorde affärer med judar från Soviet?

Inte dokumentation, men det är inte direkt hemligt. Till och med Expressen har skrivit om det.
https://www.expressen.se/debatt/sverige-tvattade-lenins-blodspengar/

Hans affärer och politiska sympatier är inte hemliga men det var inte riktigt det jag frågade efter.

Leeee
2017-12-21, 23:00
Var läste du att han gjorde affärer med judar från Soviet?



Hans affärer och politiska sympatier är inte hemliga men det var inte riktigt det jag frågade efter.

Bla ”Lenin och den nordiska arbetarrörelsen” finns på biblioteket och sedan en drös dokument hos stadsarkivet (öppet för allmänheten )

Leeee
2017-12-21, 23:01
Ja svenska statens smutsiga affärer med bolsjevikerna. Helt klart en enmansföreställning.

Rätt imponerande att Sverige som vanligt spelade bägge sidorna

ApexProcyon
2017-12-21, 23:08
Den här boken är läsvärd för den som vill veta mer om Aschberg och Wall Streets kopplingar till den bolsjevikiska revolutionen.
https://www.voltairenet.org/IMG/pdf/Sutton_Wall_Street_and_the_bolshevik_revolution-5.pdf

Författaren Antony C. Sutton var ekonom och historiker och ger inte intrycket av att vara politisk färgad.

Aschberg verkar ha varit väldigt drivande, jag skulle inte kalla det för en svensk skumraskaffär.

Leeee
2017-12-21, 23:10
Den här boken är läsvärd för den som vill veta mer om Aschberg och Wall Streets kopplingar till den bolsjevikiska revolutionen.
https://www.voltairenet.org/IMG/pdf/Sutton_Wall_Street_and_the_bolshevik_revolution-5.pdf

Författaren Antony C. Sutton var ekonom och historiker och ger inte intrycket av att vara politisk färgad.

Grymt!

(Lyssnade på podden! Väldigt intressant! Tack :) )

TranceII
2017-12-21, 23:27
Bla ”Lenin och den nordiska arbetarrörelsen” finns på biblioteket och sedan en drös dokument hos stadsarkivet (öppet för allmänheten )

Så med judar så menar du Lenin? Eller vilka menar du?

Leeee
2017-12-21, 23:29
Så med judar så menar du Lenin? Eller vilka menar du?

Blir väldigt tröttsamt att diskutera med dig, vad sägs om att du läser lite för egen maskin så kan vi diskutera sen

TranceII
2017-12-21, 23:34
Den här boken är läsvärd för den som vill veta mer om Aschberg och Wall Streets kopplingar till den bolsjevikiska revolutionen.
https://www.voltairenet.org/IMG/pdf/Sutton_Wall_Street_and_the_bolshevik_revolution-5.pdf

Författaren Antony C. Sutton var ekonom och historiker och ger inte intrycket av att vara politisk färgad.

Aschberg verkar ha varit väldigt drivande, jag skulle inte kalla det för en svensk skumraskaffär.

Blir väldigt tröttsamt att diskutera med dig, vad sägs om att du läser lite för egen maskin så kan vi diskutera sen

Jag skall svara med att klistra in delar av Appendix 2 från den boken som Apex citerade:


However, none of the above statements can be supported with hard empirical evidence. The
most significant information is contained in the paragraph to the effect that the British
authorities possessed "letters intercepted from various groups of international Jews setting out a
scheme for world dominion." If indeed such letters exist, then they would provide support (or
nonsupport) for a presently unsubstantiated hypothesis: to wit, that the Bolshevik Revolution
and other revolutions are the work of a worldwide Jewish conspiracy.

Moveover, when statements and assertions are not supported by hard evidence and where
attempts to unearth hard evidence lead in a circle back to the starting point — particularly when
everyone is quoting everyone else — then we must reject the story as spurious. There is no
concrete evidence that Jews were involved in the Bolshevik Revolution because they were
Jewish. There may indeed have been a higher proportion of Jews involved, but given tsarist
treatment of Jews, what else would we expect? There were probably many Englishmen or
persons of English origin in the American Revolution fighting the redcoats. So what? Does that
make the American Revolution an English conspiracy? Winston Churchill's statement that Jews
had a "very great role" in the Bolshevik Revolution is supported only by distorted evidence.

The list of Jews involved in the Bolshevik Revolution must be weighed against lists of nonJews
involved in the revolution. When this scientific procedure is adopted, the proportion of
foreign Jewish Bolsheviks involved falls to less than twenty percent of the total number of
revolutionaries — and these Jews were mostly deported, murdered, or sent to Siberia in the
following years. Modern Russia has in fact maintained tsarist anti-Semitism.

It is significant that documents in the State Department files confirm that the investment banker
Jacob Schiff, often cited as a source of funds for the Bolshevik Revolution, was in fact against
support of the Bolshevik regime.5 This position, as we shall see, was in direct contrast to the
Morgan-Rockefeller promotion of the Bolsheviks.

The persistence with which the Jewish-conspiracy myth has been pushed suggests that it may
well be a deliberate device to divert attention from the real issues and the real causes. The
evidence provided in this book suggests that the New York bankers who were also Jewish had
relatively minor roles in supporting the Bolsheviks, while the New York bankers who were
also Gentiles (Morgan, Rockefeller, Thompson) had major roles.
What better way to divert attention from the real operators than by the medieval bogeyman of
anti-Semitism?


Jag skulle ändå sätta pengar att ni ändå skulle hänvisa till denna boken som stöd för era konspirationsteorier och jag är också rätt säker på att det du tror stödjer din sak andra fall inte gör det heller.

Leeee
2017-12-21, 23:41
Jag skall svara med att klistra in delar av Appendix 2 från den boken som Apex citerade:



Jag skulle ändå sätta pengar att ni ändå skulle hänvisa till denna boken som stöd för era konspirationsteorier och jag är också rätt säker på att det du tror stödjer din sak andra fall inte gör det heller.

Du är både lat och fördomsfull, vad vill du egentligen diskutera ? Att du gör det enkelt för dig genom att tillskriva sådant du känner passar mig är absurt och mesigt! Kom med egna sakliga ståndpunkt eller sluta citera mig. Har du nånsin läst någon erkänd dokumentation ? Referera till den isf

Leeee
2017-12-21, 23:43
Jag skall svara med att klistra in delar av Appendix 2 från den boken som Apex citerade:



Jag skulle ändå sätta pengar att ni ändå skulle hänvisa till denna boken som stöd för era konspirationsteorier och jag är också rätt säker på att det du tror stödjer din sak andra fall inte gör det heller.

Du kan även läsa lite om författaren innan du drar slutsatser
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antony_C._Sutton

ApexProcyon
2017-12-21, 23:53
Jag tycker att boken är bra och balanserad med många punkter som väcker fler frågor som går att nysta vidare i. Man måste inte hålla med om alla slutsatser för att tycka att något är läsvärt. Det står dessutom väldigt mycket om Olof Aschbergs pengatvätt vilket var vad som diskuterades.

Konpirationsteori och foliehatt har tydligen blivit det nya "rasist" nu när det senare ordet har tappat sin slagkraft. Likt ordet rasist så kommer det att tappa sin kraft när normaliseringsprocessen av synpunkterna är färdig. Det verkar gå ganska snabbt faktiskt.

Beemel
2017-12-22, 05:11
Det var mycket konstigheter du utläste från det inlägget

Nej det tycker jag inte.

Snubben
2017-12-22, 10:43
Jag tycker att boken är bra och balanserad med många punkter som väcker fler frågor som går att nysta vidare i. Man måste inte hålla med om alla slutsatser för att tycka att något är läsvärt. Det står dessutom väldigt mycket om Olof Aschbergs pengatvätt vilket var vad som diskuterades.


Fast om boken själv säger att det som den säger inte har något stöd i "hard evidence", så är det inget mer än någonsin egna tankar. Varför är dessa mer värda och ska få figurera i div. argument medan t.ex. Genusteorier är skräp men är även samma sak - åsikter?

Konpirationsteori och foliehatt har tydligen blivit det nya "rasist" nu när det senare ordet har tappat sin slagkraft. Likt ordet rasist så kommer det att tappa sin kraft när normaliseringsprocessen av synpunkterna är färdig. Det verkar gå ganska snabbt faktiskt.

Så kan det va, men om man nu om och om igen lyfter att judar är bankirer som äger bankerna som driver på krig som älskar Soros som självmant försöker krossa EU till att vita rasen ska dö ut. Då får man nog vara beredd på att man något adjektiv kastat på sig.

ApexProcyon
2017-12-22, 12:49
Har aldrig tidigare skådad nazister och rasister beklaga en död arabs död. De försöker förstås göra honom till martyr för eget syfte.

Det kan också vara så att din egen bild av människorna du smetar epitet på inte stämmer överens med verkligheten.

Inte just på detta forum kanske...

Det där gäckade mig så jag har kollat runt bland fler forum och kommentarsfält. Fy f#n vad illa den nationella sidan har agerat, Bechirs död har reducerats till lågt hängande konspiratorisk agendafrukt för att starta drev mot Aschberg.

Alternativmedia spekulerar redan i rubrikerna, pöbeln blir uppeldade och upprepar spekulationerna för varandra tills ingen annan tanke får plats.

Oförsvarligt och korkat, pöbelbeteende när det är som fulast.

ApexProcyon
2017-12-22, 12:56
Fast om boken själv säger att det som den säger inte har något stöd i "hard evidence", så är det inget mer än någonsin egna tankar. Varför är dessa mer värda och ska få figurera i div. argument medan t.ex. Genusteorier är skräp men är även samma sak - åsikter?

Den är en blandad påse skulle jag hävda som ger en grov bild av hur finansieringen av bolsjevikrevolutionen gick till.

Så kan det va, men om man nu om och om igen lyfter att judar är bankirer som äger bankerna som driver på krig som älskar Soros som självmant försöker krossa EU till att vita rasen ska dö ut. Då får man nog vara beredd på att man något adjektiv kastat på sig.

Dom senare sakerna ligger mer på mina åsiktsfränder än mig, jag lyfter det för att jag vill att svensk media och svensk ekonomi ska kontrolleras av svenskar då dessa organ är för viktiga för att ligga i händerna på globalister som inte sätter Sverige i första rummet. Resultatet av ickenationalistisk media och bank ser vi idag. Ryssland är ett föredöme i hur dessa frågor bör skötas.

Nog OT, ville bara slå undan det där påståendet.

TranceII
2017-12-22, 12:59
Du är både lat och fördomsfull, vad vill du egentligen diskutera ? Att du gör det enkelt för dig genom att tillskriva sådant du känner passar mig är absurt och mesigt! Kom med egna sakliga ståndpunkt eller sluta citera mig. Har du nånsin läst någon erkänd dokumentation ? Referera till den isf

Det är inte så det fungerar. Ni kommer om påståenden om judekonspirationer och sedan pekar på källor som inte stödjer det ni säger så det är inte min uppgift att leta upp källor.


Jag tycker att boken är bra och balanserad med många punkter som väcker fler frågor som går att nysta vidare i. Man måste inte hålla med om alla slutsatser för att tycka att något är läsvärt. Det står dessutom väldigt mycket om Olof Aschbergs pengatvätt vilket var vad som diskuterades.

Konpirationsteori och foliehatt har tydligen blivit det nya "rasist" nu när det senare ordet har tappat sin slagkraft. Likt ordet rasist så kommer det att tappa sin kraft när normaliseringsprocessen av synpunkterna är färdig. Det verkar gå ganska snabbt faktiskt.

Det kanska tappar slagkraft hos dig eftersom du är rasist och går på massa konspirationsteorier?

TranceII
2017-12-22, 13:04
Dom senare sakerna ligger mer på mina åsiktsfränder än mig, jag lyfter det för att jag vill att svensk media och svensk ekonomi ska kontrolleras av svenskar då dessa organ är för viktiga för att ligga i händerna på globalister som inte sätter Sverige i första rummet. Resultatet av ickenationalistisk media och bank ser vi idag. Ryssland är ett föredöme i hur dessa frågor bör skötas.

Nog OT, ville bara slå undan det där påståendet.

Största medierna (SVT, SR) är väl helt styrda av svenskar och de största bankerna är väl styrda av nordiska länder och största ägarna är väl det också?

King Grub
2017-12-22, 14:26
https://i.imgur.com/T3VnxGo.jpg

Skrev hon för en vecka sedan.

I går fick hon också en "hjärtinfarkt" och ligger på sjukhus.

G.W
2017-12-22, 14:35
https://ih0.redbubble.net/image.196528686.9958/poster%2C210x230%2Cf8f8f8-pad%2C210x230%2Cf8f8f8.lite-1.jpg

Petoria
2017-12-22, 14:39
Nån random twittrare med 300 följare? Inta undra på att regeringen och Soros behövde eliminera henne.

TranceII
2017-12-22, 14:48
Ja, jäklar vilket genomslag de har!

Newworldorderjudiskabankirglobalisterna tar inte och använder sina elitlönnmördare till att lönnmörda Jimmie Åkesson eller någon sådan utan riktar in sig på twitter-aktivister med ett par hundra följare som ingen utanför de de egna leden vet om.

Dessutom kanske man inte skall tro på allt de skriver heller.

Beemel
2017-12-22, 18:47
Inte bra för hjärtat med paranoia!

BelowAverage
2017-12-22, 18:54
Inte bra för hjärtat med paranoia!

"Paranoia is a very comforting state of mind. If you think they're out to get you, it means you think you matter"

C h r i s
2017-12-23, 13:22
Herregud vilka tomtar det finns på kolo, nya som gamla... tur att det är säsong för dem!

Bärsärk
2017-12-23, 14:52
Inte bra för hjärtat med paranoia!

sq9Am-lcG0U

Jodå, öronen också. Riktigt bra album

bigtraps
2017-12-23, 15:07
Rätt ovanligt att en palestinier blir hjälte på Flashback och Kollo eller....?

Leeee
2017-12-23, 20:13
https://i0.wp.com/culture-wars.com/wp-content/uploads/2017/12/sista.jpg?resize=500%2C198

Ingen mer än jag som läser detta som att hans ”update”, inte är en långfilm om hur Aschberg äter småbarn, utan snarare ett mindre inlägg om Aschbergs reaktion på den video som vi alla har sett?
Tycker nästan det är omöjligt att tolka texten i bilden på något annat sätt, men jag vet å andra sidan inte hur dålig killen var på att utrycka sig i text.

Nej det finns alltså en till video, del 2 av "filmen"

svenbanan
2017-12-24, 00:02
Nej det finns alltså en till video, del 2 av "filmen"

Fast det han skriver i den tweeten är att Ashberg sett videon (vilken video han sett framgår inte) och mejlat nåt svar, samt att det kommer komma en update (kanske i videoformat, men det är inte glasklart utifrån tweeten).

Det står alltså inte att Aschberg sett video nummer två.

Leeee
2017-12-24, 00:53
Fast det han skriver i den tweeten är att Ashberg sett videon (vilken video han sett framgår inte) och mejlat nåt svar, samt att det kommer komma en update (kanske i videoformat, men det är inte glasklart utifrån tweeten).

Det står alltså inte att Aschberg sett video nummer två.

Grabbarna på megafornenera meddelade att den andra videon kommer komma ut men dom har inget satt datum. Det finns en andra del

Langster
2017-12-24, 09:41
Grabbarna på megafornenera meddelade att den andra videon kommer komma ut men dom har inget satt datum. Det finns en andra del

Om det nu finns en andra del och den innehåller något saftigt, så behöver de inte vänta - ut med den bara!
Nej, antingen finns den inte eller så innehåller den inget intressant, och de låter uppståndelsen och spekulationerna fortgå istället för att ta död på det genom att bara släppa ut den.

Leeee
2017-12-24, 11:55
Om det nu finns en andra del och den innehåller något saftigt, så behöver de inte vänta - ut med den bara!
Nej, antingen finns den inte eller så innehåller den inget intressant, och de låter uppståndelsen och spekulationerna fortgå istället för att ta död på det genom att bara släppa ut den.

Det är av respekt för familjen! Herregud grabben är inte ens lagd i jord än

Beemel
2017-12-27, 12:09
Det är av respekt för familjen! Herregud grabben är inte ens lagd i jord än

Om det nu finns info som är av ”allmänt” (hmm nåja....) intresse.
På vilket sätt skulle det vara respektlöst mot familjen att den infon kommer ut?
Det är ju inte information runt den döde som person.
I call bullshit.

Leeee
2017-12-27, 13:22
Om det nu finns info som är av ”allmänt” (hmm nåja....) intresse.
På vilket sätt skulle det vara respektlöst mot familjen att den infon kommer ut?
Det är ju inte information runt den döde som person.
I call bullshit.

Dom väntar på obduktion och begravning. Skrämmande att vissa här inte anser att döda förtjänar respekt,
Du kan call it bs all day long, fortfarande bara DIN åsikt som är totalt obetydlig för hans nära och kära.

G.W
2017-12-27, 13:39
Mest troligt är andra delen bara skit. Begravning, kremering, gravsättning och beställning av gravsten hos stenhuggare är bara svepskäl.

ApexProcyon
2017-12-27, 13:55
Att släppa videon vore troligtvis ett bättre sätt att visa respekt för Bechir än att hålla på den då hans död och eftermäle har blivit en enda stor konspirationsteori.

Leeee
2017-12-27, 14:07
Mest troligt är andra delen bara skit. Begravning, kremering, gravsättning och beställning av gravsten hos stenhuggare är bara svepskäl.

Fortfarande tar dom i första hand hänsyn till familjen och inte er, sedan är det jul grabbarna är lediga som alla andra

G.W
2017-12-27, 15:19
Fortfarande tar dom i första hand hänsyn till familjen och inte er, sedan är det jul grabbarna är lediga som alla andra

Det är ursäkten ja. Trådsanningen är nu att andra delen inte har så mycket att komma med.

Langster
2017-12-30, 16:31
Fortfarande tar dom i första hand hänsyn till familjen och inte er, sedan är det jul grabbarna är lediga som alla andra

Om min kompis hade blivit mördad och jag satt på material som kunde hjälpa till att sätta dit mördaren så skulle jag också ta julledigt! Det är ju ändå rätt viktigt med julskinka i jämförelse.

Den ursäkten: roflmao lolcopter.

Shqypnia
2017-12-31, 10:57
Om min kompis hade blivit mördad och jag satt på material som kunde hjälpa till att sätta dit mördaren så skulle jag också ta julledigt! Det är ju ändå rätt viktigt med julskinka i jämförelse.

Den ursäkten: roflmao lolcopter.

*kissass*

WHITEFOLKS
2018-01-03, 20:47
Har det släppts nåt?

Langster
2018-01-03, 20:51
Har det släppts nåt?

Vi får nog vänta till efter trettonhelgen. Julfirandet är ju fortfarande i full rulle som vi alla vet. Sen ska ju allt städas bort på 20:e dagen också... mycket att stå i nu alltså, precis som för alla andra. Man får ju egentligen inte då mycket gjort förrän efter PÅSKA.

shadowfire
2018-01-03, 20:54
Nej Aschberg har lejt 12 lönnmördare från Rysslands vänsterfalang via en speciell radarenhet som spetznaz har använt för att orsaka hjärtattacker, men de tog också julledigt, så inga fler hjärtattacker förrän efter trettondagen.

Langster
2018-01-03, 20:58
Nej Aschberg har lejt 12 lönnmördare från Rysslands vänsterfalang via en speciell radarenhet som spetznaz har använt för att orsaka hjärtattacker, men de tog också julledigt, så inga fler hjärtattacker förrän efter trettondagen.

12 lönnmördare. Trettondagen? Jag ser en tydlig konspiration här!

shadowfire
2018-01-03, 21:03
12 lönnmördare. Trettondagen? Jag ser en tydlig konspiration här!

Med all rätt. Kommer sanningen ut att Aschberg har myglat om sommarhuset på Waxholm i två år så faller hela svenska samhället. Regeringen går i stabsläge och alla svenska företag stannar då alla är beroende av att sommarhuset inte märks i deklarationen.