handdator

Visa fullständig version : Terrorattack i New York 11/12-2017


ARMSTARK
2017-12-11, 14:23
Knapphändiga uppgifter än så länge:

Polisen i New York har tagit emot larm om en explosion.


Enligt larmen ska det ha inträffat vid busstationen Port Authority Bus Terminal nära Times Square, uppger BBC.

Princeps
2017-12-11, 14:24
Det blir intressant att tal del av mr President's agerande i samband med detta.

Mental
2017-12-11, 14:26
Sky News har pratat med en polis på plats som säger att två personer skadades i den misstänkta explosionen, inklusive en misstänkt gärningsman som nu har gripits.

Cooks
2017-12-11, 19:20
Undra vilket land de ska skylla på och destabilisera

leee
2017-12-11, 20:46
Undrar varför man väljer en rörbomb när det finns automatvapen i överflöd.

Magnus N
2017-12-11, 20:48
Undrar varför man väljer en rörbomb när det finns automatvapen i överflöd.

För att det kanske är lättare att göra en bomb än att skaffa automatvapen.

Nog för att de har lösare lagar än här, men automatvapen är långt ifrån något man kan skaffa lätt i USA. Har väl varit förbjudna i snart 20 år för försäljning med.

BelowAverage
2017-12-11, 20:59
Undra vilket land de ska skylla på och destabilisera

xD haha! :d

leee
2017-12-11, 23:09
Undra vilket land de ska skylla på och destabilisera

Har väl med Jerusalem att göra antagligen och Trump hoppas väl få anledning att bomba skiten ur araberna.

Cooks
2017-12-12, 01:10
Har väl med Jerusalem att göra antagligen och Trump hoppas väl få anledning att bomba skiten ur araberna.

...Jag som alltid trott att araberna och USA var :kinky: eller det kanske bara var under Bush adminstationenerna

leee
2017-12-12, 02:35
...Jag som alltid trott att araberna och USA var :kinky: eller det kanske bara var under Bush adminstationenerna

Med tanke på vad Jerusalem betyder för Palestinierna så verkar han inte bry sig.

Grahn
2017-12-12, 07:25
Undrar varför man väljer en rörbomb när det finns automatvapen i överflöd.

NY har väl liknande vapenlagar som vi har?

ARMSTARK
2017-12-12, 08:56
NY har väl liknande vapenlagar som vi har?

Fast en person i New York behöver nog inte gå till en affär för att köpa ett vapen, det finns nog lättare sett att få tag på dem.Tex som stackarna i våra utanförskapsområden, de kan få fram ett automatvapen på några timmar.

Grahn
2017-12-12, 09:01
Fast en person i New York behöver nog inte gå till en affär för att köpa ett vapen, det finns nog lättare sett att få tag på dem.Tex som stackarna i våra utanförskapsområden, de kan få fram ett automatvapen på några timmar.

Jo frågan är väl om det ens är lättare i NY än i Svedala numera.

Annars är det väl en mentalitetsfråga, inte riktigt samma sak att sikta och trycka av som att placera en bomb som anonymt dödar folk du aldrig behöver se.

Bob90
2017-12-12, 09:10
Jo frågan är väl om det ens är lättare i NY än i Svedala numera.


Dock så är det väl inget större konststycke att köpa från en stad/delstat som har lättare vapenlagar och sen bara åka till NY? Eller liksom jag kan inte tänka mig att det är tull mellan man måste genom? Men jag har aldrig varit i USA så vet inte.

Grahn
2017-12-12, 09:14
Dock så är det väl inget större konststycke att köpa från en stad/delstat som har lättare vapenlagar och sen bara åka till NY? Eller liksom jag kan inte tänka mig att det är tull mellan man måste genom? Men jag har aldrig varit i USA så vet inte.

Är ju tekniskt sett vapensmuggling av modifierade olagliga vapen, vet inte om det skulle vara lättare/svårare än att smuggla ngt in i Sverige i dagsläget via EU.

Diomedea exulans
2017-12-12, 09:33
...Jag som alltid trott att araberna och USA var :kinky: eller det kanske bara var under Bush adminstationenerna

Jag trodde det var israelerna och USA som var bästa kompisar?

ARMSTARK
2017-12-12, 09:49
Är ju tekniskt sett vapensmuggling av modifierade olagliga vapen, vet inte om det skulle vara lättare/svårare än att smuggla ngt in i Sverige i dagsläget via EU.

Fast om man är terrorist bryr man sig nog inte om det är olagligt.

Grahn
2017-12-12, 10:12
Fast om man är terrorist bryr man sig nog inte om det är olagligt.

Troligen inte men orginalfrågan var väl varför man använde bomb istället för de helatuomatiska vapen som det antyddes NY dräller av.

timoat
2017-12-12, 12:27
Märkligt att det inte verkar stå ett knyst om det i AB eller Expressen.

Grahn
2017-12-12, 12:30
Märkligt att det inte verkar stå ett knyst om det i AB eller Expressen.

På expressen har det iaf bara knuffats nedåt....

Magnus N
2017-12-12, 12:30
Märkligt att det inte verkar stå ett knyst om det i AB eller Expressen.

Var på bådas hemsidor igår iaf, nu blev det ju minimala skador och de fick tag i gärningsmannen. Så inte så stort behov kanske att fortsätta med förstasidan om det idag, inte något nytt som kommit fram.