handdator

Visa fullständig version : Kan jag böja med bredare fotställning?


timmey111
2017-12-09, 01:01
Hej,

Har haft lite problem med tekniken i böjen främst för att jag inte vet hur brett jag ska stå. Jag tror att jag har ganska dålig rörlighet, men jag kan böja ganska djupt med relativ smal fotställning, ca 20(!) cm. När jag försöker bredda med några cm så kan jag inte komma lika djup och det känns lite oskönt. Är det för att jag har dålig rörlighet?

Har läst att man ska försöka öppna upp höfterna och köra mycket rörlighetsträning. Fick tips att sitta på huk och pressa knäna utåt med armbågarna. Kommer jag då kunna böja med bredare fotställning då eller är jag helt enkelt byggd för smal fotställning?

Jag vill inte ha en jättebred fotställning när jag böjer. Utan vill ha "normal" fotställning för att kunna få mer kraft(?) och stabilitet(?). Kan handla om några cm bara då jag känner att 20cm är för smalt.

timmey111
2017-12-09, 01:04
När jag kör med bredare fotställning och kommer ner vill nog yttersidan av foten lyfta lite, om ni förstår vad jag menar. Har det att göra med att jag måste pressa ut knäna mer?

ceejay
2017-12-09, 01:11
Filma gärna. Alla är olika byggda och alla står olika brett samt att alla kan inte böja djupt.