handdator

Visa fullständig version : Fairing eller Strenght???


Supercharger
2002-05-21, 21:39
Såg att både Fairing och Strenght hade ganska vänliga priser på protein pulver.

Nån som har använt dessa kanske vill dela med sig av sina erfarenheter?

Bamse
2002-05-21, 22:16
Sitter just och sveper en Fairing Complete-drink. Jordgubb. Gillar vaniljen bättre.

Jocketiger
2002-05-22, 08:39
Kolla www.muskelpiraten.com. (http://www.muskelpiraten.com.) Deras Ultra Pro 3 är ett prisvärt proteinpulver (5 kg, 166 serveringer på 33 gr, 26 gr protein, 1.3 gr kolhydrater o 0.6 gr fett per servering)
Smakar bra för att vara ett "rent" proteinpulver.

Lycke till me träningen/ Jocke

Joachim B
2002-05-22, 16:57
Ursprungligen skickat av Jocke M:
<STRONG>Deras Ultra Pro 3 är ett prisvärt proteinpulver (5 kg, 166 serveringer på 33 gr, 26 gr protein, 1.3 gr kolhydrater o 0.6 gr fett per servering)
Smakar bra för att vara ett "rent" proteinpulver.
</STRONG>

Hur f-n får du det till ett rent pulver?
Per 100g blir det cirka:

78 g protein
4 g kolhydrater
1,8 g fett

Inte direkt rent! Dessutom ser det mycket skumt ut. knappt 84 g pulver per 100g. Är det så mycket smakämnen och vätska som 16 g?

Fairing
2002-05-22, 17:26
eh.. inte en siffra rätt...
dela 5000g med 33g så blir det 151,51 serveringar.
Köp det protein som ger mest rent protein för pengarna.Läs näringsanalysen per/100g.
Självklart skall det vara instantiserat .

:)

Kjellstroem
2002-05-22, 18:16
Var lite mer ödmjuka grabbar :)

Nu kommer stackaren väl inte att våga skriva fler gånger.

Jocketiger
2002-05-22, 22:29
Okej grabbar!
Blev lite sifferfel.
Varje servering av Ultra pro 3 är på 30 gram (26 protein, 1.3kolhydrater, 0.6 fett)
5000/30=166.7 serveringar
26/30=87% protein
Hyffsat enligt mig för dom pengarna

MVH Jocke

Jarod
2002-05-22, 22:41
Vilka pengar?? Du har ju inte skrivit nåt pris nånstans... Å in på Muskelpiratens sida går jag inte en gång till...fick skrattkramper i magen sist jag va där... :D :D

Lave
2002-05-23, 04:28
Är väl lite skeptisk till Muskelpiraten.. Men har Du testat pulvret Jocke ? Och hur länge ? Har det gett bra resultat osv.? ;)

The Dwag
2002-05-23, 07:53
Ursprungligen skickat av Jarod:
<STRONG>Vilka pengar?? Du har ju inte skrivit nåt pris nånstans... Å in på Muskelpiratens sida går jag inte en gång till...fick skrattkramper i magen sist jag va där... :D :D</STRONG>

Det fick jag av ditt leg shoot Jarod ;) :D

Jocketiger
2002-05-23, 08:53
Kan hålla med om att en hel del av det som står på den sidan är billiga säljknep, men så är det med mycket inom kostillskotts branchen. När det gäller ultra pro 3 så har jag använt det i ungifär 4 månader och jag tycker det ät ok. Märker ingen störr skillnad mot de andra jag testat. Jag använder det till mellanmålsdrinkar och tar ett annat proteintillskott på morgonen och direkt efter träning. Då kör jag med Pro max evolution från Eurosup, det är ett Italienskt företag, o jag har bekanta där nere.
Förstår att man kan få skrattattacker av att gå in på piratens hemsida. Vartenda kostillskott där beskrivs som "världsledande" och "super extremt". Personligen så tror jag dock inte det är företagets egna ord utan kostillskotts tillverkarnas "sälj slogans" som de har direktöversatta till svenska.
Jag har själv testa mig fram genom kostillskottsdjungeln, och handlat från flera olika företag och testat en hel del märken. Jag brukar göra som så att funderar jag på köpa ett kosttillskott så ringer jag till ett företag som inte säljer tillskottet och hör vad dom har att säga om det. Förhoppningsvis får man ett någorlunda ärligt svar då.

MVH Jocke

j_p
2002-05-24, 19:31
Jag testade nyligen Strength vassle och blev besviken. Först och främst innehöll det för mycket kolhydrater och fett, 7% respektive 8%. Det är alldeles för mycket! Ett billigt vasslekoncentrat mao. Sen skummar det förbaskat mycket om man använder shaker. Testade deras gainer också. Den var väl ok, men eftersom den innehåller samma billiga vassleprotein skummade den en del.
Så har man pengar ska man nog tänka på att man oftast får vad man betalar för.