handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss med åldersnojja och existentiell kris


Angel
2017-12-05, 21:19
Jag lider av åldernojja och har gjort det sen dagen jag fyllde 20 ungefär, kanske tidigare.
Nu är jag 33år och jag kan verkligen inte förlikas med min ålder. Häromdagen i lunchrummet så pratades det om Charlotte Kallas senaste bedrifter och någon sa "ja, hon börjar ju bli lite till åren nu..hon lägger nog snart av". Jag googlade snabbt Charlotte Kalla under bordet och såg var 30år, dvs tre år YNGRE än mig. (Och femtusen guldmedaljer rikare).

Jag är också besatt av att studera mitt ansikte för att se om jag fått rynkor. Jag står minst en halvtimme-timma varje kväll och studerar varje millimeter och är extremt noga med hudprepping. En botoxspruta är bara månader bort nu. Dessutom tycker jag att mina mungipor börjar bli lite hängande, så jag ser sur/skeptiskt ut hela tiden. Det måste vara åldern. Jag tror dock det går att fixa.

Häromdagen kollade jag serien Jordskott på SVT och tyckte en av skådisarna var nice *drool* Googlade och han var född 1995. Kände mig pervers.

Kollar Tinder och ställer in ålderspannet 32-36 och får upp GUBBAR. Tänker att någonting är fel, men nej, vi ser ut så här nu. Jag är gammal. Män i min ålder har gråa hår och rynkor och hängiga rumpor!

Får panik och vill göra allt från att backapacka, värnplikt, till att sommarjobba på lager i Norge med Mela. Och då har jag ett helt normalt heltidsjobb. Jag behöver inte sommarjobba på lager i Norge och bo i en möglig husvagn. Men det känns som jag inte kan dö förrän jag gjort ALLT.

Vad händer? Varför har jag sådan åldersnojja. Eller är jag bara sen i utvecklingen och får min "vad ska jag göra med livet?" fas som alla gick igenom i 20års åldern nu? Och kommer jag sluta som en ensam crazy cat lady? Svaret på det är ja.

Om jag fick en önskning i livet så vore det att dra tillbaka tiden och "leva om"

På en allvarligare sida, borde jag testa terapi? Är jag ensam?

BelowAverage
2017-12-05, 21:23
Öppna inte dörrn om det knackar, det är nog döden som står på lur.

WHITEFOLKS
2017-12-05, 21:25
Hur går det på tinder då?

Bubblan84
2017-12-05, 21:25
Haha, tagga ner! Jag är lika gammal och känner mig inte alls gammal. Kroppen känns bättre än när jag var yngre. Visst, en del grå hårstrån i skägget men det är bara ballt. Tycker inte jag ser ut som en gubbe än på ett bra tag :D
Det finns tid ännu, du hinner göra roliga saker. En nära vän är 42 och han lever livet ännu och känner sig nog betydligt yngre än sin ålder.
Personligen var åldernojjan värre innan jag fyllde 30, sen gick det över.
Men det är väl bara att börja bocka av bucket listen så fort du kan! :)

smerk
2017-12-05, 21:26
30 års-åldern är väl då man är i sina bästa år, har alltid diggat kvinnor i den åldern ;) Kommer från en 21-åring

Bob90
2017-12-05, 21:29
Skulle inte säga att jag har åldersnoja, men jag har lite love/hate mot dem yngsta i min klass (som tex är 18-20 år jämfört med mig som är 27 år).

De kommer bli klara med utbildningen när de fyller typ 23-25 år och jag kommer bli klar när jag blir 32 år. Jag funderar dessutom nu (det är minst 4 år kvar tills jag faktiskt behöver ta det på allvar) att doktorera istället för att jobba efter, vilket innebär att jag kommer bli "klar" när jag är 36-37 år istället för 28-30ish. Å andra sidan har jag ju mycket mer erfarenhet (framförallt kring att tänka långsiktigt och arbetslivserfarenhet, praktisk "händighet") och perspektiv än vad de har.

Ganska många lärarassistenter kan vara kring 20-27 år.

Men det är ju så livet ser ut också, jag var inte redo för att plugga när jag var i deras ålder och det finns ju folk som är äldre än mig i klassen också. En släkting utbildade sig till något helt annat vid 60 års ålder.

Vill som sagt inte kalla det noja, men jag har inte tänkt på min ålder på så länge, att jag inte liksom insett förrän nyligen att jag är närmare 30 år snarare än 20 år :p

Tror inte riktigt man kan tänka att man vill gå tillbaka i livet och göra om vissa grejer, det kommer ju sluta med att man går tillbaka till typ 5 års ålder, börjar plugga på allvar eller sikta på intressen som man gillar nu i vuxen ålder :p

Det är alltid lätt med facit i hand.

Angel
2017-12-05, 21:29
Hur går det på tinder då?

Skit

Visst, en del grå hårstrån i skägget men det är bara ballt.
Neeej, det finns inget ballt med åldrande hår.

30 års-åldern är väl då man är i sina bästa år, har alltid diggat kvinnor i den åldern ;) Kommer från en 21-åring

*popcorn* Dagens bästa kommentar!

Klein
2017-12-05, 21:31
Skaffa en massa barn så försvinner åldersnojjan för du kommer inte att ha tid för sånt.

trädgårdsmöbel
2017-12-05, 21:32
Jag tror faktiskt att 30årskris är värre än 40årskris. Jag är 39, blir 40 nästa vår, men jag har på något sätt förlikats med att jag är gubbe nu. Visst, jag försöker gymma mer och är jävligt barnslig, men jag är ändå medveten om att jag är en gubbe som är barnslig.

På Angel låter det som en försenad 30årskris, lite värre. Men det går över, och nästa kris blir enklare. Dessutom är du snygg fortfarande. Kanske lite restylane i läpparna, lite mer frikostig med smink, kanske någon rosa eller blå slinga i håret och du skulle se väldigt ungdomlig och het ut.

Angel
2017-12-05, 21:35
Jag tror faktiskt att 30årskris är värre än 40årskris. Jag är 39, blir 40 nästa vår, men jag har på något sätt förlikats med att jag är gubbe nu. Visst, jag försöker gymma mer och är jävligt barnslig, men jag är ändå medveten om att jag är en gubbe som är barnslig.

På Angel låter det som en försenad 30årskris, lite värre. Men det går över, och nästa kris blir enklare. Dessutom är du snygg fortfarande. Kanske lite restylane i läpparna, lite mer frikostig med smink, kanske någon rosa eller blå slinga i håret och du skulle se väldigt ungdomlig och het ut.

När går det över? Tycker det hållt på i 15år nu och det blir bara värre och värre.

Som sagt, injektioner ligger inte långt borta. För mycket smink vill jag inte ha, tycker man ser äldre ut då, plus jag inbillar mig att det inte är så bra för hyn hehe.

hemlis
2017-12-05, 21:36
30 års-åldern är väl då man är i sina bästa år, har alltid diggat kvinnor i den åldern ;) Kommer från en 21-åring

IQ-nivån når sin topp i tidiga 20-årsåldern. Kroppen börjar dö efter 30, bli fet, rynkig, skador läker knappt längre.
Vid 30 har man kommit bara en liten bit i hamsterhjulet, man har flera decennier att se fram mot rövslickande, hungrig konkurrens från yngre fräscha förmågor, alla partners ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Biologiska klockor har snart klickat klart och det är stress att avla barn för de som inte gjort det. Då har man att se fram mot halvtaskigt partnerval som sen leder till delad vårdnad, halvroligt julfirande o.s.v.

Allt detta med vetskapen att man aldrig kommer att vara ung igen, det är för sent för att åka till norge och vara wild and crazy, kroppen pallar inte att vara uppe dygnet runt och hålla på. Dödsångesten har börjat krypa sig på och gör sig påmind som mest innan man ska sova. Man kan inte äta som man vill heller längre, om man inte vill bli en flodhäst och rulla omkring.

shadowfire
2017-12-05, 21:39
hehe, säger hon som är snygg, har en fin attraktiv kropp, inga barn och är typ 284% på attraktivitetsskalan :P

Du har inte ens skaffat katt ännu ;)

Du kan vara lugn, med risk att låta som andra koloiter, så är du kvinna, då löser det sig alltid.

Diomedea exulans
2017-12-05, 21:41
Lyckligast är man innan puberteten. Sen blir det fort sämre. Tiden mellan 13-25 är ett helvete. Sen blir det långsamt bättre.

Den optimala åldern kommer vara när man är pensionerad, men ännu inte senil. Då kan man göra vad man vill och slippa noja för framtiden.

När man börjar bli dement, då blir det fort sämre igen.

Så livet följer en kurva som ett liggande S.

shadowfire
2017-12-05, 21:42
Jag har varit singel i 40 år och alla bara "WHAT, hur kan DU vara lycklig?!?". Well, fuck off, jag ska bestiga Everest nu i vår och jag äter gott, knullar gott och lever gott, hell yeah.

Bärsärk
2017-12-05, 21:44
-X3uVm4uszs

markusswe
2017-12-05, 21:47
Alternativen till att bli äldre är inga höjdare så det är bara att tugga på.

stridis
2017-12-05, 21:50
Du har inte ens skaffat katt ännu ;)

Du kan vara lugn, med risk att låta som andra koloiter, så är du kvinna, då löser det sig alltid.

I några år till sedan så är kvinno(trumf)kortet utspelat. Tick tack...

Skaffa katt kan man alltid göra. Vi har två stycken men pratat om en till.
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Frs905.pbsrc.com%2Falbums%2Fac256%2 Fmavs417%2FMISC%2Fmsn-emoticon-cat-067.gif~c200&f=1

Diomedea exulans
2017-12-05, 21:51
Åh, en sak till ogillar jag med att vara äldre: Alla under 28 har så jävla ointressanta diskussioner nu för tiden. Klarar knappt av att umgås med någon på högskolan.

Angel
2017-12-05, 21:51
IQ-nivån når sin topp i tidiga 20-årsåldern. Kroppen börjar dö efter 30, bli fet, rynkig, skador läker knappt längre.
Vid 30 har man kommit bara en liten bit i hamsterhjulet, man har flera decennier att se fram mot rövslickande, hungrig konkurrens från yngre fräscha förmågor, alla partners ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Biologiska klockor har snart klickat klart och det är stress att avla barn för de som inte gjort det. Då har man att se fram mot halvtaskigt partnerval som sen leder till delad vårdnad, halvroligt julfirande o.s.v.

Allt detta med vetskapen att man aldrig kommer att vara ung igen, det är för sent för att åka till norge och vara wild and crazy, kroppen pallar inte att vara uppe dygnet runt och hålla på. Dödsångesten har börjat krypa sig på och gör sig påmind som mest innan man ska sova. Man kan inte äta som man vill heller längre, om man inte vill bli en flodhäst och rulla omkring.


Exakt så! Exakt!!

Dricker jag två glas vin än kväll nu så är jag dödstrött hela dagen efter. Behöver ofta ta mig en liten "powernap" efter jobbet på en timma. Har börjat göra konstiga stön om jag behöver böja mig ner och knyta skorna.

När jag var tjugo så kunde jag jobba kvällsskiftet på sjukhuset, hem fort och byta om och sen vara ute och festa till 03, efterfest till 05, sova 2 timmar och upp och jobba ett dagpass och ändå va helt okej. Hade jag gjort det idag hade jag fått hjärtarytmier.

Wain
2017-12-05, 21:52
Kollar Tinder och ställer in ålderspannet 32-36 och får upp GUBBAR. Tänker att någonting är fel, men nej, vi ser ut så här nu. Jag är gammal. Män i min ålder har gråa hår och rynkor och hängiga rumpor!


Nej, vid 36 är man som man i sin peak om man har tagit hand om sig själv och har någorlunda OK gener.

shadowfire
2017-12-05, 21:52
I några år till sedan så är kvinno(trumf)kortet utspelat. Tick tack...

Skaffa katt kan man alltid göra. Vi har två stycken men pratat om en till.
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Frs905.pbsrc.com%2Falbums%2Fac256%2 Fmavs417%2FMISC%2Fmsn-emoticon-cat-067.gif~c200&f=1

Kattkortet slår dock aldrig fel ;)

Bärsärk
2017-12-05, 21:53
IQ-nivån når sin topp i tidiga 20-årsåldern. Kroppen börjar dö efter 30, bli fet, rynkig, skador läker knappt längre.
Vid 30 har man kommit bara en liten bit i hamsterhjulet, man har flera decennier att se fram mot rövslickande, hungrig konkurrens från yngre fräscha förmågor, alla partners ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Biologiska klockor har snart klickat klart och det är stress att avla barn för de som inte gjort det. Då har man att se fram mot halvtaskigt partnerval som sen leder till delad vårdnad, halvroligt julfirande o.s.v.

Allt detta med vetskapen att man aldrig kommer att vara ung igen, det är för sent för att åka till norge och vara wild and crazy, kroppen pallar inte att vara uppe dygnet runt och hålla på. Dödsångesten har börjat krypa sig på och gör sig påmind som mest innan man ska sova. Man kan inte äta som man vill heller längre, om man inte vill bli en flodhäst och rulla omkring.

Allt det här stämmer ju om man låter det hända, du kan ju faktiskt träna och se fräsch ut upp tills du är 60, säkert en bra bit till också.

Jag tror folk blir slöare när de blir äldre för att de får mer att göra på jobbet, när man var yngre förväntades man ju inte göra så mycket men nu när man har varit på samma ställe i ett par år så förväntas man ta en helt annan roll.

stridis
2017-12-05, 21:54
Alternativen till att bli äldre är inga höjdare så det är bara att tugga på.

Eller är det? Slipper man allt.
Fast det vore jobbigt att misslyckas.
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fdata.photofunky.net%2Foutput%2Fima ge%2Fc%2Fe%2Fc%2F0%2Fcec0b0%2Fphotofunky.gif&f=1

Diomedea exulans
2017-12-05, 22:04
Eller är det? Slipper man allt.
Fast det vore jobbigt att misslyckas.

Att dö hade varit rätt gött, men så många skulle bli ledsna om man tog livet av sig.

baktung
2017-12-05, 22:19
Skit
Hur kan Tinder gå skit för en tjej? Till och med Babben Larsson skulle ju vara Tinderella.

Alexton
2017-12-05, 22:32
Bah du får väl göra som alla andra och skaffa något ungt kk som du kan leva genom medan du letar efter din prins/prinsessa ;)

Alternativet är att säga fuck it och göra det du nu ska göra innan du faktiskt blir äldre. Senaste året har jag gjort mer än vad jag troligtvis skulle få under en livstid om jag stannat i min bekväma zon, inte allt positivt däremot.

WHITEFOLKS
2017-12-05, 22:33
Att dö hade varit rätt gött, men så många skulle bli ledsna om man tog livet av sig.

Därför man ser till att det ser ut som en olycka.

Bärsärk
2017-12-05, 22:35
Att dö hade varit rätt gött, men så många skulle bli ledsna om man tog livet av sig.

Jag har tänkt samma sak fast samtidigt vill man ju leva för att se vad som händer i framtiden.

Vore ju trisst om man tog livet av sig nu och vi fick rymdskepp om 25 år... Snacka om att man skulle ångra sig då!

Angel
2017-12-05, 22:36
Hur kan Tinder gå skit för en tjej? Till och med Babben Larsson skulle ju vara Tinderella.

Skrev ju det, alla killar i min "box" ser ut som gubbar.

Diomedea exulans
2017-12-05, 22:38
Jag har tänkt samma sak fast samtidigt vill man ju leva för att se vad som händer i framtiden.

Vore ju trisst om man tog livet av sig nu och vi fick rymdskepp om 25 år... Snacka om att man skulle ångra sig då!

Förr kunde man ju vilja se hur Game of Thrones slutade, men inte efter senaste säsongen...

Bubblan84
2017-12-05, 22:39
Skrev ju det, alla killar i min "box" ser ut som gubbar.

Verkar bara vara skiten som blev över som dyker upp för dig då :D
Är som sagt jämngammal och ingen av mina vänner ser direkt gubbigare ut än för 10 årsen.

WHITEFOLKS
2017-12-05, 22:40
Skrev ju det, alla killar i min "box" ser ut som gubbar.

Sänk åldersspannet då.

Angel
2017-12-05, 22:40
Verkar bara vara skiten som blev över som dyker upp för dig då :D
Är som sagt jämngammal och ingen av mina vänner ser direkt gubbigare ut än för 10 årsen.

Det trodde inte jag heller, sen en dag så var det som någon bara drog upp rullgardinen.

timoat
2017-12-05, 22:40
hehe, säger hon som är snygg, har en fin attraktiv kropp, inga barn och är typ 284% på attraktivitetsskalan :P

Du har inte ens skaffat katt ännu ;)

Du kan vara lugn, med risk att låta som andra koloiter, så är du kvinna, då löser det sig alltid.

Där tycker jag att män har det mycket bättre än kvinnor, man kan vara hunk tills man är 60, bara man tar hand om sig. Efter 35 går det snabbt utför för de flesta av damerna. Jag är 38, och har tinder på 22-32. Jag får relativt ofta matchingar med tjejer som är 22-23.

Angel
2017-12-05, 22:40
Sänk åldersspannet då.

Tror inte någon i de yngre boxarna vill ha en 33-åring. *gah!*

WHITEFOLKS
2017-12-05, 22:42
Tror inte någon i de yngre boxarna vill ha en 33-åring. *gah!*

HAhahahaha ha ha ha ha.

Gör det bara och enjoy. Döp första barnet till grinbjörn i tredjenamn som tack.

Diomedea exulans
2017-12-05, 22:43
hahahahaha ha ha ha ha.

Gör det bara och enjoy. Döp första barnet till grinbjörn i tredjenamn som tack.

+34246234124.

Bubblan84
2017-12-05, 22:43
Tror inte någon i de yngre boxarna vill ha en 33-åring. *gah!*

Vet en fet och ful tjej i vår ålder som hittade en vältränad 8-9 år yngre kille. Loppet är inte kört!

Angel
2017-12-05, 22:46
HAhahahaha ha ha ha ha.

Gör det bara och enjoy. Döp första barnet till grinbjörn i tredjenamn som tack.



Jag ska testa och återkommer i morgon med status!

Angel
2017-12-05, 22:47
Där tycker jag att män har det mycket bättre än kvinnor, man kan vara hunk tills man är 60, bara man tar hand om sig. Efter 35 går det snabbt utför för de flesta av damerna. Jag är 38, och har tinder på 22-32. Jag får relativt ofta matchingar med tjejer som är 22-23.

Det där är bara en myt som män intalar sig. Det finns inga "hunkiga" 60-åringar.

Angel
2017-12-05, 22:48
hehe, säger hon som är snygg, har en fin attraktiv kropp, inga barn och är typ 284% på attraktivitetsskalan :P


Tänker skriva ut detta och sätta ovanför min jobbdator! cofffee

Diomedea exulans
2017-12-05, 22:48
Det där är bara en myt som män intalar sig. Det finns inga "hunkiga" 60-åringar.

De kan ha snygga kroppar (väl?), men har svårt att se hur ansiktet ska ha bevarats.

Angel
2017-12-05, 22:49
De kan ha snygga kroppar (väl?), men har svårt att se hur ansiktet ska ha bevarats.

Har jag svårt att tänka mig.

WHITEFOLKS
2017-12-05, 22:51
Sänk åldern och svep som om varje högersvep var en ny trisslott så ska du få se att det blir åka av.

shadowfire
2017-12-05, 22:52
jag får märkliga PM nu om att jag ska ha gasmask osv, det var mig tusan vad BDSM förföljer mig

ceejay
2017-12-05, 22:53
Jag känner mig gammal vid snart 27. Vad gör jag ens.

Tolkia
2017-12-05, 22:55
Alltså, en sextioåring kan vara snygg (välbevarad, vital etc.) för att vara sextio. Någon "hunk" för andra än damer i ens egen ålder är man dock inte (undantaget möjligen kvinnor som har en gubbfetisch). Även en slank, spänstig och vältränad gubbkropp är en gubbkropp. Den som tror något annat önsketänker, skulle jag säga.

När det gäller förfallet efter 35 (om man nu vill kalla det så) så är det väl möjligt att det teoretiskt sätt är möjligt för män att se bra ut på ett annat sätt än vad det är för kvinnor, men i praktiken tycker åtminstone jag inte alls att jag ser mycket fler män som ser ungdomliga och fräscha ut. Tvärtom tycker jag att jag ser rätt många män i 35-40-årsåldern som ser ut att ha överraskats av att kroppen inte längre sköter sig själv på det där "jag kan äta allt och är ändå smal som ett streck"-sättet som den gjorde i uppväxten. Sedan tror jag att fixeringen vid att en ev partner skall vara vältränad minskar med åren, så det jämnar nog ut sig.

timoat
2017-12-05, 22:57
Det där är bara en myt som män intalar sig. Det finns inga "hunkiga" 60-åringar.

Ok, vi skruvar ner det till 55. Jag tänker Pitt, jag tänker Depp, jag tänker Clooney,

Sen har vi ju iofs damerna med, Belluci, Carola tex. Kanske borde skruva upp min tinder till 55 ändå!

Överlag är det nog fler tjejer som föredrar äldre män än tvärtom.

En 45-50 årig kille kan lätt ha en 28 årig flickvän.

timoat
2017-12-05, 22:58
Alltså, en sextioåring kan vara snygg (välbevarad, vital etc.) för att vara sextio. Någon "hunk" för andra än damer i ens egen ålder är man dock inte (undantaget möjligen kvinnor som har en gubbfetisch). Även en slank, spänstig och vältränad gubbkropp är en gubbkropp. Den som tror något annat önsketänker, skulle jag säga.

När det gäller förfallet efter 35 (om man nu vill kalla det så) så är det väl möjligt att det teoretiskt sätt är möjligt för män att se bra ut på ett annat sätt än vad det är för kvinnor, men i praktiken tycker åtminstone jag inte alls att jag ser mycket fler män som ser ungdomliga och fräscha ut. Tvärtom tycker jag att jag ser rätt många män i 35-40-årsåldern som ser ut att ha överraskats av att kroppen inte längre sköter sig själv på det där "jag kan äta allt och är ändå smal som ett streck"-sättet som den gjorde i uppväxten. Sedan tror jag att fixeringen vid att en ev partner skall vara vältränad minskar med åren, så det jämnar nog ut sig.

Nä, ,man måste ju ta hand om sig, det är ju givet. Eller trodde du jag menade att man kan låta kroppen förfalla och ändå vara hunk?

muddler
2017-12-05, 23:00
Lyckligast är man innan puberteten. Sen blir det fort sämre. Tiden mellan 13-25 är ett helvete. Sen blir det långsamt bättre.

Den optimala åldern kommer vara när man är pensionerad, men ännu inte senil. Då kan man göra vad man vill och slippa noja för framtiden.

När man börjar bli dement, då blir det fort sämre igen.

Så livet följer en kurva som ett liggande S.

För mig var 16-25 wunderbar och det kan jag se tillbaka på idag med glädje! Nu är det mesta uppförsbacke för min del (är 34 bast), jag får väl vara glad för det jag haft helt enkelt :d

trädgårdsmöbel
2017-12-05, 23:01
Att dö hade varit rätt gött, men så många skulle bli ledsna om man tog livet av sig.

Jag har inte velat tillåta mig att ha självmordstankar, så jag fantiserar om att jag dör på något annat sätt. Helst skall jag försöka göra något modigt med, kanske försöka rädda en katt ur ett träd, trilla ner och bryta nacken, eller bli påkörd av ett tåg när jag försöker rädda någon annan från att bli påkörd av ett tåg, eller om jag känner mig extra arg att jag ligger på ett tak med älgstudsare och skjuter människor tills jag blir skjuten av polis.

muddler
2017-12-05, 23:03
Jag har varit singel i 40 år och alla bara "WHAT, hur kan DU vara lycklig?!?". Well, fuck off, jag ska bestiga Everest nu i vår och jag äter gott, knullar gott och lever gott, hell yeah.

Jag har varit singel i 34 år, har dock fått ****** på tok för lite i år. Har du några tips? När jag bokar in träffar med tjejer bangar de bara, trots att det är dom som tagit första steget :d

Tolkia
2017-12-05, 23:08
Nä, ,man måste ju ta hand om sig, det är ju givet. Eller trodde du jag menade att man kan låta kroppen förfalla och ändå vara hunk?
Jag tycker nog att det även gäller för kvinnor (jag syftar på det du skrev tidigare om att män kan se bra ut länge medan kvinnor förfaller). Men också att även den som tar hand om sig så bra som det bara går fortfarande är gammal när hen är gammal. Det händer saker med huden, håret, muskulaturen, allt. Saker blir slappare, börjar hänga mer. Även den mest vältränade sextioåring är sextio år. Hen (han) kan se enormt mycket bättre än en sliten sextioåring, men hen (han) är fortfarande sextio år och det syns. Tydligt. Så någon äkta succe bland tjugofemåringarna gör man nog inte.

timoat
2017-12-05, 23:20
Jag tycker nog att det även gäller för kvinnor (jag syftar på det du skrev tidigare om att män kan se bra ut länge medan kvinnor förfaller). Men också att även den som tar hand om sig så bra som det bara går fortfarande är gammal när hen är gammal. Det händer saker med huden, håret, muskulaturen, allt. Saker blir slappare, börjar hänga mer. Även den mest vältränade sextioåring är sextio år. Hen (han) kan se enormt mycket bättre än en sliten sextioåring, men hen (han) är fortfarande sextio år och det syns. Tydligt. Så någon äkta succe bland tjugofemåringarna gör man nog inte.

Min poäng var att äldre män är attraktivare för yngre kvinnor, än äldre kvinnor är för yngre män, generellt sett.

Angel
2017-12-05, 23:23
Ok, vi skruvar ner det till 55. Jag tänker Pitt, jag tänker Depp, jag tänker Clooney,

Jag säger nej, nej och nej.

Pitt var snygg för 10 år sen men inte nu.

Bubblan84
2017-12-05, 23:27
Finns några heta 50+ kvinnor på gymmet där jag tränar med riktigt bra kroppar. Ser betydligt bättre ut än de flesta yngre kvinnor jag sett. Naturligtvis finns det minst lika heta unga kvinnor som tränar. Men en del har hållt sig i otroligt bra skick. Visst syns det att de är äldre, men jag hade inte bangat! Måste finnas manliga motsvarigheter.

shadowfire
2017-12-05, 23:28
Jag tycker vikten påverkar intrycket rejält. En person som är 30 kan se ut som 45 och sedan efter en deff se ut som 27,5.

timoat
2017-12-05, 23:50
Jag säger nej, nej och nej.

Pitt var snygg för 10 år sen men inte nu.

Naturligtvis är skönhet och hunkhet helt subjektivt.

baktung
2017-12-06, 00:13
Skrev ju det, alla killar i min "box" ser ut som gubbar.

Tror inte någon i de yngre boxarna vill ha en 33-åring. *gah!*

Ge dig. Som tjej måste du få hur många matchningar som helst oavsett vilket åldersspann du väljer. Och män i 30-årsåldern ser väl inte alltid gubbiga ut? Jag hade gärna velat se lite äldre ut. Det var en som gissade att jag var 17 och en annan trodde 19. På Tinder fick jag inga matchningar alls förrän jag testade att ange att jag var 17. Då började dom trilla in. *facepalm*

leo1
2017-12-06, 00:25
Haha!

Jag är 40 år och har dejtat ett par stycken som har varit mellan 49-55 och dom säger precis som dej.

Dom vill inte ens titta på gubbar i deras egna ålder.

49 åring träffade jag förra helgen och hon visade sin badoo för mej och jag kan bara hålla med henne.

Själv är jag grymt överraskad av dom damerna jag träffat. Grymt välbehållna men absolut inga träningsdårar.

Som 40 årig kille har man det bra både uppåt och neråt hos det motsatta könet.

Diomedea exulans
2017-12-06, 07:51
Jag tycker vikten påverkar intrycket rejält. En person som är 30 kan se ut som 45 och sedan efter en deff se ut som 27,5.

Jag tycker tvärtom. Feta människor har ju inga rynkor. Det få super-fita 50-åringar man ser på gymmet ser kanske ut som 25-åringar bakifrån, men de har ansikten som 80-åringar.

Bubblan84
2017-12-06, 08:17
Jag tycker tvärtom. Feta människor har ju inga rynkor. Det få super-fita 50-åringar man ser på gymmet ser kanske ut som 25-åringar bakifrån, men de har ansikten som 80-åringar.

Chilla nu! Det måste isf vara såna som plågat kroppen med otaliga stenhårda dieter. Vältränade människor ser i regel alltid 5-15 år yngre ut än deras verkliga ålder när de börjar bli till åren :)

Vinter
2017-12-06, 08:29
Chilla nu! Det måste isf vara såna som plågat kroppen med otaliga stenhårda dieter. Vältränade människor ser i regel alltid 5-15 år yngre ut än deras verkliga ålder när de börjar bli till åren :)

Fast dom jobbar stenhårt på att förstöra det med att sola och supa stenhårt i unga år. För att inte tala om röka.

Diomedea exulans
2017-12-06, 08:29
Chilla nu! Det måste isf vara såna som plågat kroppen med otaliga stenhårda dieter. Vältränade människor ser i regel alltid 5-15 år yngre ut än deras verkliga ålder när de börjar bli till åren :)

Eller så ÄR människorna jag tänker på verkligen 80. Jag bara antog att de var 50 eftersom de ser ut som 25 bakifrån.

De skulle iofs kunna vara 25-åringar också. Hmm, nu blev det komplicerat.

Grahn
2017-12-06, 08:41
Ålder man "ser ut som" innefattar ju både kroppsform, hållning och rynkighet. Samt fler saker som hårfärg, tjocklek etc.

Bara genom att sträcka på sig och fixa hållningen kan man ju se yngre ut.....

thenut
2017-12-06, 08:41
Ålder är ålder, det är både positivt och negativt. Ja, kroppen går ner med tiden, så är det bara, men mycket annat blir bättre. Generellt sett är folk 30+ mycket intressantare än 20-25 åringar, just för att de är äldre och har mer erfarenhet. Sen om rumpan inte är lika fast längre ja, det får man leva med, är det rätt person så spelar det mindre roll.

/40+are med hunkfaktor -3 (tur att man är gift).

Bubblan84
2017-12-06, 08:42
Fast dom jobbar stenhårt på att förstöra det med att sola och supa stenhårt i unga år. För att inte tala om röka.

Det är väl långt ifrån alla vältränade äldre som söp och rökte stenhårt som unga? De jag tänker på är varken solnarkomaner eller verkar ha rökt och supit särskilt mycket alls.

Eller så ÄR människorna jag tänker på verkligen 80. Jag bara antog att de var 50 eftersom de ser ut som 25 bakifrån.

De skulle iofs kunna vara 25-åringar också. Hmm, nu blev det komplicerat.

Hahaha, man vet aldrig :D

Wain
2017-12-06, 09:21
Som 40 årig kille har man det bra både uppåt och neråt hos det motsatta könet.

Kan inte hålla med. Är 36 och har satt taket vid 34, över det så är det på tok för dålig ratio. Lettar iof efter någon att bilda familj med, så brukar hålla mig runt sena 20-års åldern.

trädgårdsmöbel
2017-12-06, 09:54
Det där med att noja över att se gammal ut har jag försökt släppa. Jag är gammal och inte särskilt attraktiv så det spelar ingen roll ändå. Men jag kan tänka mig att det är jävligt för attraktiva människor, som kanske har en stor del av sin identitet att vara just attraktiv. Jag kan tänka mig att det nästan blir lite pubertetskänsla fast istället för "är jag barn eller ungdom?" så är det "är jag snygg eller är jag relativt snygg för min ålder?".

Diomedea exulans
2017-12-06, 10:01
På sätt och vis är det jävligt skönt att ha varit en otränad ungdom. När jag var 12 var jag fet, långsammast på gympan, svagast på gympan, mest okoordinerad på gympan och minst uthållig på gympan. Jag fick ont i ryggen av att promenera längre sträckor. Min ena höft värkte så konstigt så mamma skickade mig att röntga den. Så det här med att "kroppen klarar inte vad som helst längre" kan jag inte relatera till. Jag har visserligen fått extremt dåliga träningsresultat med Kolo-mått mätt, men vid 34 är jag i oerhört mycket bättre form än vid 12, och vid något bättre form än vid 20.

Angel
2017-12-06, 10:18
Jag ska testa och återkommer i morgon med status!

Utvärdering.

Fick tre match, ingen skrev nått. Alla har solglasögon i konstiga färger på profilbilden. Jag skulle inte kalla det succé.

stridis
2017-12-06, 10:20
På sätt och vis är det jävligt skönt att ha varit en otränad ungdom. När jag var 12 var jag fet, långsammast på gympan, svagast på gympan, mest okoordinerad på gympan och minst uthållig på gympan. Jag fick ont i ryggen av att promenera längre sträckor. Min ena höft värkte så konstigt så mamma skickade mig att röntga den. Så det här med att "kroppen klarar inte vad som helst längre" kan jag inte relatera till. Jag har visserligen fått extremt dåliga träningsresultat med Kolo-mått mätt, men vid 34 är jag i oerhört mycket bättre form än vid 12, och vid något bättre form än vid 20.

Har du inte ens nostalgiska minnen då kraften och härligheten var din och världen skulle betvingas.

WHITEFOLKS
2017-12-06, 10:20
Utvärdering.

Fick tre match, ingen skrev nått. Alla har solglasögon i konstiga färger på profilbilden. Jag skulle inte kalla det succé.

Tre matches av hur många högersvep?

trädgårdsmöbel
2017-12-06, 10:25
Utvärdering.

Fick tre match, ingen skrev nått. Alla har solglasögon i konstiga färger på profilbilden. Jag skulle inte kalla det succé.

Tinder verkar vara kasst. Jag tror att du hade kunnat få åtminstone två väldigt villiga napp här istället (nej, inte av mig).

Nattljus
2017-12-06, 10:25
Har du inte ens nostalgiska minnen då kraften och härligheten var din och världen skulle betvingas.
Du är verkligen fast övertygad om att alla hade en lycklig barndom *gah!*

Klein
2017-12-06, 10:29
Jag har sett ut som skit sen jag fyllde 33. Gubbmage och hängbröst. Anledningen är rimligen för lite motion och för mycket mat. Ser ingen större skillnad i ansiktet eller på armar och ben.

Diomedea exulans
2017-12-06, 10:29
Har du inte ens nostalgiska minnen då kraften och härligheten var din och världen skulle betvingas.

Absolut inte. Klassens tönt redan vid 11. En bild som solidifierades betingfast via andras reaktioner på mig genom högstadiet, som följdes av uppgivenheten i att misslyckas med skolan i högstadiet och universitetet och arbetslivet efteråt.

Tinder verkar vara kasst. Jag tror att du hade kunnat få åtminstone två väldigt villiga napp här istället (nej, inte av mig).

Tinder är otroligt kasst. Happy Pancake brukade jag tycka var bäst, men jag har i dagarna ändrat mig till Badoo.

WHITEFOLKS
2017-12-06, 10:34
Tinder verkar vara kasst. Jag tror att du hade kunnat få åtminstone två väldigt villiga napp här istället (nej, inte av mig).

Man kanske inte ska förvänta sig att alla har hunnit svepa på en över natten heller. Om hon hade ändrat åldersspannet och väntat fram till lunch för att svepa så hade det nog blivit lite annat.

Grahn
2017-12-06, 10:35
Åldersnoja behöver väl inte alltid handla om utseende, för män är det väl oftare svikande förmåga eller att man är missnöjd med vad man åstadkommit med sitt liv som är problemet.

Som om livet var något man behövde andras godkännande för när det var klart...........

Angel
2017-12-06, 10:44
Man kanske inte ska förvänta sig att alla har hunnit svepa på en över natten heller. Om hon hade ändrat åldersspannet och väntat fram till lunch för att svepa så hade det nog blivit lite annat.

Svepte lite nu med. Ingen match

stridis
2017-12-06, 10:45
Absolut inte. Klassens tönt redan vid 11. En bild som solidifierades betingfast via andras reaktioner på mig genom högstadiet, som följdes av uppgivenheten i att misslyckas med skolan i högstadiet och universitetet och arbetslivet efteråt.


Var också klasstönt men sportigare sådan. Hade en viss terrorbalans mellan mig och de svagare eleverna. De retade mig för akne och målbrottet men jag hade våldskapital och kunde få dem aslöjliga vid presentationer då jag visste mer om vad de ämnen de presenterade än vad de gjorde(Pure gold!). Sedan så var det en föreläsare på universitetet som redan kände mig och min bror- de intelligenta tvillingarna. Han hade tydligen varit i gymnasienämnden. Det var vid studierna där jag kraschade. Sen fick jag fett med spö på SM som lök på laxen.*mini

Vinter
2017-12-06, 10:45
Jag såg ut som skit tills jag var 23-24. Överviktig och brydde mig inte om kläder och stil.
Om några år blir jag 40, har inte åldrats nått sedan 25. Av någon konstig anledning kommer det mesta intresset från tjejer runt 20, vilket jag inte är intresserad av.
Däremot är intresset mindre från de typ av framgångsrika kvinnor i min ålder jag är intresserad av.

Livet är inte lätt.

stridis
2017-12-06, 10:46
Åldersnoja behöver väl inte alltid handla om utseende, för män är det väl oftare svikande förmåga eller att man är missnöjd med vad man åstadkommit med sitt liv som är problemet.
.

När man börjar inse att man borde ha stretchat mer, inte kan man väl ha blivit stel på äldre dagar. *grr27*

WHITEFOLKS
2017-12-06, 10:46
Svepte lite nu med. Ingen match

Hur många högersvep blir det? Du har uppenbarligen svepningar kvar vilket betyder att du inte svepte dina 100 eller vad det nu är igår. Får jag 3 per 100 är jag mer än nöjd och du har 3 på mindre än 100 uppenbarligen.

Angel
2017-12-06, 10:47
Hur många högersvep blir det? Du har uppenbarligen svepningar kvar vilket betyder att du inte svepte dina 100 eller vad det nu är igår. Får jag 3 per 100 är jag mer än nöjd och du har 3 på mindre än 100 uppenbarligen.

Oj ingen aning, kan man se det någonstans?

ApexProcyon
2017-12-06, 10:48
När man börjar inse att man borde ha stretchat mer, inte kan man väl ha blivit stel på äldre dagar. *grr27*

Jag har varit stel som ett kylskåp sedan tidiga 20, inte ens då kunde jag nå mina egna tår. Ålderdomen ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning.

WHITEFOLKS
2017-12-06, 10:49
Oj ingen aning, kan man se det någonstans?

Nej men du har väl en uppfattning? :D Har du någonsin kommit till att nu har du svept färdigt och får vänta 12 timmar?

Grahn
2017-12-06, 10:49
När man börjar inse att man borde ha stretchat mer, inte kan man väl ha blivit stel på äldre dagar. *grr27*

Hehe mjo, undrar iofs om mer stretching när man var yngre hjälper en speciellt mycket senare. Rädd att det bara är att bita i det sura äpplet idag och börja med lite rörelseträning utan att kunna gömma sig bakom ursäkter. :d

stridis
2017-12-06, 10:52
Hehe mjo, undrar iofs om mer stretching när man var yngre hjälper en speciellt mycket senare. Rädd att det bara är att bita i det sura äpplet idag och börja med lite rörelseträning utan att kunna gömma sig bakom ursäkter. :d

Blir nog dock utan bilduppdatering. Mitt yoga-album får leva i nostalgiskt ljus.
Får se om min bror fortfarande gör stå på huvudet med benen i lotus, lite du också skadeglad om han inte klarar det.:d:devil:

Angel
2017-12-06, 10:52
Nej men du har väl en uppfattning? :D Har du någonsin kommit till att nu har du svept färdigt och får vänta 12 timmar?

Kanske nån gång. Men är det 100 högersvep eller 100 totalt?

Vinter
2017-12-06, 10:52
Hehe mjo, undrar iofs om mer stretching när man var yngre hjälper en speciellt mycket senare. Rädd att det bara är att bita i det sura äpplet idag och börja med lite rörelseträning utan att kunna gömma sig bakom ursäkter. :d

Det går utmärkt att komma igång nu med. :d Man har inget att förlora på att träna lite.

stridis
2017-12-06, 10:54
Det går utmärkt att komma igång nu med. :d Man har inget att förlora på att träna lite.

Ens värdighet och sinnesfrid. *cry*

Grahn
2017-12-06, 10:56
Ens värdighet och sinnesfrid. *cry*

Man ska inte underskatta värdet av att inte utmana ens självbild av förmåga. :d

Vissa stenar bör man lämna där de ligger!

Stoltz
2017-12-06, 10:59
På sätt och vis är det jävligt skönt att ha varit en otränad ungdom. När jag var 12 var jag fet, långsammast på gympan, svagast på gympan, mest okoordinerad på gympan och minst uthållig på gympan. Jag fick ont i ryggen av att promenera längre sträckor. Min ena höft värkte så konstigt så mamma skickade mig att röntga den. Så det här med att "kroppen klarar inte vad som helst längre" kan jag inte relatera till. Jag har visserligen fått extremt dåliga träningsresultat med Kolo-mått mätt, men vid 34 är jag i oerhört mycket bättre form än vid 12, och vid något bättre form än vid 20.

Jag kan verkligen relatera till detta - Som ung (under 20) var jag tanig, lite pommesmage, och allmänt svag.

Under 20-29 har jag jobbat så mycket att jag brände ut kroppen så pendlade mellan halvform och anorektiskt smal.

Det senaste dryga året (sedan jag fyllde 30) har dock varit enormt positivt för mig. Formen är bättre än jag vågade tro att jag skulle klara, från att ha lyckats marklyfta mer än vad alla läkare sade att någon med mina fel någonsin skulle göra, till att för några veckor sedan även knäböja en vikt som också skulle vara omöjligt att göra med ens stången enligt alla sjukgymnaster och läkare.

Detta känns väldigt surrealistiskt när man träffar vänner från tidiga tjugoårsåldern som var väldigt duktiga tränande och som ofta pikade om hur svag jag var i förhållande till dem, och man ser att de skaffat både mage, chipstuttar, och hängröv - Men oftast för helt rätt anledning. De har helt andra prioriteringar nu och hinner/orkar/vill inte lägga 5-7 dagar i veckan, och väljer bort formen för att kunna göra annat.

Så jag tror jag upplever någon form av omvänd åldersnojja :D

Det som dock märks väldigt tydligt med åldern - Fy fan vad skadorna sitter i. Skadade foten i Januari, och den är fortfarande inte helt återställd. För tio år sedan hade det varit en liter mjölk, en skål havregryn, och sedan 15h på jobbet, sedan hade allt varit lugnt. Nu är det fan sjukskrivning och Skyrim som gäller :D

Diomedea exulans
2017-12-06, 11:00
Kanske nån gång. Men är det 100 högersvep eller 100 totalt?

100 högersvep. Man får tycka att hur många som helst är fula!

Bubblan84
2017-12-06, 11:03
Tinder är otroligt kasst. Happy Pancake brukade jag tycka var bäst, men jag har i dagarna ändrat mig till Badoo.

Här uppe i norr är det tvärtom happy pancake är ett uselt skämt med några enstaka skogstroll. Bara söderbrudar som är aktiva och det är 0% lockande.
På badoo är det samma gamla psykfall där om man går in var tredje månad. Väldigt lite action överlag. På tinder däremot är det fullt med ok till fina damer, massor av matchningar och bra action på respons på meddelanden.

Diomedea exulans
2017-12-06, 11:04
Det som dock märks väldigt tydligt med åldern - Fy fan vad skadorna sitter i. Skadade foten i Januari, och den är fortfarande inte helt återställd. För tio år sedan hade det varit en liter mjölk, en skål havregryn, och sedan 15h på jobbet, sedan hade allt varit lugnt. Nu är det fan sjukskrivning och Skyrim som gäller :D

Detta kan dock inte jag relatera till, märker inte om skadorna sitter i längre eller kortare. Jag får dock väldigt sällan skador som gör ont utanför själva träningen. Min axel gör t ex ont när jag lyfter bänkpress, men aldrig annars. :)

Dk1ng
2017-12-06, 14:31
Svårigheten för en 35-åring att bedöma ålder på flickor/kvinnor i gymmiljö (när de inte är uppenbart <16 eller >45) och känslan av att det inte längre är OK att spana lite försiktigt på något annat än verifierat "jämnåriga" eller äldre damer. När man väldigt oskyldigt "råkar" kasta en blick mot någon yngre förmåga och direkt blir påkommen av något jämnårigt fruntimmer som med anklagande min får en att känna sig som en snuskgubbe… Hur man sedan duschar, tar på sig jobbuniformen (kostym) och därefter noterar sig själv i varje fönsterreflektion i dödsångest över att man sakta och ovetandes är på väg att förvandlas till en svensk version av den italienska sinnebilden för en snuskgubbe (Berlusconi, Briatore, m.fl.). Känslan av att oavsett hur vältränad man är eller blir så kommer man aldrig kunna fly sin alder, oaktat att den subjektiva känslan vill intala en att man fortfarande är ung, viril och åtrådd. Sedan kommer självkritiken som ett brev på posten med slutsatsen att man borde tagit bättre tillvara på åren mellan 20 och 30…*gah!*

Macroman
2017-12-06, 15:40
Det där är bara en myt som män intalar sig. Det finns inga "hunkiga" 60-åringar.

De "hunkiga" 60-åringarna lär ju dock se ut som de är 40-45 skulle jag tro.

WHITEFOLKS
2017-12-06, 15:47
Svepte lite nu med. Ingen match

Inget mer än 3?

Macroman
2017-12-06, 15:48
Haha!

Jag är 40 år och har dejtat ett par stycken som har varit mellan 49-55 och dom säger precis som dej.

Dom vill inte ens titta på gubbar i deras egna ålder.

49 åring träffade jag förra helgen och hon visade sin badoo för mej och jag kan bara hålla med henne.

Själv är jag grymt överraskad av dom damerna jag träffat. Grymt välbehållna men absolut inga träningsdårar.

Som 40 årig kille har man det bra både uppåt och neråt hos det motsatta könet.

Hehe, helt tvärtom för mig. Jag ser inte ens kvinnor som är över 40 pga att de är så makalöst oattraktiva.

Angel
2017-12-06, 15:51
Inget mer än 3?


Nej ingen har skrivit heller. Hatar Tinder.

WHITEFOLKS
2017-12-06, 15:53
Nej ingen har skrivit heller. Hatar Tinder.

Har du skrivit då? 3 är väl ganska bra? Har du svept klart dina 100?

Leeee
2017-12-06, 18:53
Du vet att botox är ett gift som förlamar muskeln, dvs har du redan rynkor kommer dom finnas kvar

Bärsärk
2017-12-06, 19:16
Förr kunde man ju vilja se hur Game of Thrones slutade, men inte efter senaste säsongen...

Tänk sexrobotar nu istället!

Diomedea exulans
2017-12-06, 19:18
Tänk sexrobotar nu istället!

Inte intresserad...

Däremot är jag iofs lite nyfiken på Yoda-stand-alone-filmen... *jorgen*

timoat
2017-12-06, 20:27
Nej men du har väl en uppfattning? :D Har du någonsin kommit till att nu har du svept färdigt och får vänta 12 timmar?

Jag sveper höger på alla, jag tittar inte ens på bilderna. Tror att jag är nere på 25 sekunder nu för att använda upp alla mina höger. Om det blir en match gör jag en utvärdering och unmatchar. Dumt att sätta krokben för sig själv.

WHITEFOLKS
2017-12-06, 20:28
Jag sveper höger på alla, jag tittar inte ens på bilderna. Tror att jag är nere på 25 sekunder nu för att använda upp alla mina höger. Om det blir en match gör jag en utvärdering och unmatchar. Dumt att sätta krokben för sig själv.

Hur många får du ut på 100 eller vad det är då?

timoat
2017-12-06, 20:30
Hur många får du ut på 100 eller vad det är då?

Sist jag räknade var det 140 högerswipes, men det verkar variera. Jag tror jag behåller antalet matchningar för Mig själv hehe. Men jag kan säga att jag unmatchar runt 70% av dem.

WHITEFOLKS
2017-12-06, 20:32
Sist jag räknade var det 140 högerswipes, men det verkar variera. Jag tror jag behåller antalet matchningar för Mig själv hehe. Men jag kan säga att jag unmatchar runt 70% av dem.

Så få, aja är väl inte helt ovanligt ;)

timoat
2017-12-06, 20:33
Inte intresserad...

Däremot är jag iofs lite nyfiken på Yoda-stand-alone-filmen... *jorgen*

Usch nej. Jag hoppas på en obi wan film. Tänk dig själv, ben kenobi skyddar luke från allsköns faror medans vader letar land och rike efter sina förlorade barn. Det MÅSTE fan bli en film på det. Skulle fylla ut det tomrummet perfekt och mcregor är perfekt ålder. Sen hoppas jag på en film om leia med millie brown från stranger things.

timoat
2017-12-06, 20:37
Så få, aja är väl inte helt ovanligt ;)

38 årig konstnär verkar inte stå så högt i tak. Jag är lite sugen på att göra en ljugprofil, där jag använder mina egna bilder, men blåljuger om vad jag gör. Bara för att se om det blir nån skillnad. Läkare, advokat, fet bil, lägenhet osv. Inte ett ord om att jag ska flytta in i min Renault master och bo i den på heltid, har ett massivt studielån på axlarna och inte haft flickvän sen jag var 20.

Och jag har alltid haft åldersnoja, sen jag var 20. Tycker att jag slösat bort i princip 20-35. Konstant dåliga samvete.

TranceII
2017-12-06, 20:48
Jag sveper höger på alla, jag tittar inte ens på bilderna. Tror att jag är nere på 25 sekunder nu för att använda upp alla mina höger. Om det blir en match gör jag en utvärdering och unmatchar. Dumt att sätta krokben för sig själv.

Tinder använder elo rating och blint swipande kommer förmodligen sänka det värdet.

https://www.fastcompany.com/3054871/whats-your-tinder-score-inside-the-apps-internal-ranking-system

blåvitt
2017-12-06, 20:52
Nu har jag inte läst något annat än trådstarten, men kastar mig in ändå.

Får panik och vill göra allt från att backapacka, värnplikt, till att sommarjobba på lager i Norge med Mela. Och då har jag ett helt normalt heltidsjobb. Jag behöver inte sommarjobba på lager i Norge och bo i en möglig husvagn. Men det känns som jag inte kan dö förrän jag gjort ALLT.

Vad händer? Varför har jag sådan åldersnojja. Eller är jag bara sen i utvecklingen och får min "vad ska jag göra med livet?" fas som alla gick igenom i 20års åldern nu? Och kommer jag sluta som en ensam crazy cat lady? Svaret på det är ja.

Om jag fick en önskning i livet så vore det att dra tillbaka tiden och "leva om"

På en allvarligare sida, borde jag testa terapi? Är jag ensam?

Vad är det som stoppar dig? Du har ett helt normalt heltidsjobb säger du, hur mycket är det att förlora egentligen? Säg upp dig, sälj av spegeln du spenderar så (ohälsosamt?) mycket tid framför och alla andra onödiga prylar, hyr ut lägenheten och kasta dig ut i livet. Det finns inget mindre värde i att göra det nu än för, sig, 13 år sen. Svaret på crazy cat frågan är absolut inte skrivet i sten, det är något du själv har kontroll över. Livet är vad man gör det till osv osv. Det enda som står i vägen för att du ska kunna göra ALLT är att du tror att det är för sent för det.

Om du vill dra tillbaka tiden nu och leva om så kommer du ångra hur du har levt ännu mer för varje år som går. Du är inte ensam, din ångest är helt berättigad och det är dags att du gör något åt det.

*hug**kissass*:)

WHITEFOLKS
2017-12-06, 20:52
Tinder använder elo rating och blint swipande kommer förmodligen sänka det värdet.

https://www.fastcompany.com/3054871/whats-your-tinder-score-inside-the-apps-internal-ranking-system

Frågan blir dock hur det sedan används. Så det finns en rating men vad används den för? Enda gången det blir problematiskt är om det betyder att du visas mindre annars borde det inte göra någon negativ skillnad för antalet matches man får.

timoat
2017-12-06, 21:32
Tinder använder elo rating och blint swipande kommer förmodligen sänka det värdet.

https://www.fastcompany.com/3054871/whats-your-tinder-score-inside-the-apps-internal-ranking-system

Då ser jag på det som en tjänst till alla de damerna som får en högerswipe!

Och håller med blåvitt. Jag gör exakt det nu och jag är ju 38. Inga barn inga förpliktelser mot någon annan än mig själv, det är bara att köra på. Man vill inte dö med ofullbordade drömmar, man vill dö med minnen.

Vad är du rädd för Angel? Vad andra ska tycka?

Angel
2017-12-06, 21:50
Vad är det som stoppar dig? Du har ett helt normalt heltidsjobb säger du, hur mycket är det att förlora egentligen? Säg upp dig, sälj av spegeln du spenderar så (ohälsosamt?) mycket tid framför och alla andra onödiga prylar, hyr ut lägenheten och kasta dig ut i livet. Det finns inget mindre värde i att göra det nu än för, sig, 13 år sen. Svaret på crazy cat frågan är absolut inte skrivet i sten, det är något du själv har kontroll över. Livet är vad man gör det till osv osv. Det enda som står i vägen för att du ska kunna göra ALLT är att du tror att det är för sent för det.


Jag tycker faktiskt riktigt bra om mitt jobb. Och jag kanske har knappt en halv miljon, hur länge håller det mig flytande? Sen har jag inte så stor lust att kasta mig själv ut, och alla jag känner har familj/barn och vill bara gå på IKEA. Sen är väl problemet lite också att jag inte vet exakt vad jag vill göra, bara att jag har en väldigt orolig själ.

Angel
2017-12-06, 21:51
Vad är du rädd för Angel? Vad andra ska tycka?

Att bli 40, ensam, barnlös, arbetslös i en inrökt 2:a i en förort. När mina föräldrar går bort så är jag helt ensam i livet, jag har inga syskon och ingen övrig släkt.

smerk
2017-12-06, 22:16
När man läser den här tråden i 20års-åldern ångrar man pågående 5-årig utbildning samt pågående försök till att få till en relation

timoat
2017-12-06, 22:32
Att bli 40, ensam, barnlös, arbetslös i en inrökt 2:a i en förort. När mina föräldrar går bort så är jag helt ensam i livet, jag har inga syskon och ingen övrig släkt.

Så vad har du att förlora? Du kan ju göra precis vad du vill. Sätt upp ett mål och bojobba mot det. Jag har 1 måanden, 6 månader 1 år 2, 3år. 5.år.och 10 års planer. Flyktiga och formbar, men de finns där, och så länge jag tar steg,mot dem, så vet jag att jag är på. Rätt. Väg.

Bubblan84
2017-12-06, 22:48
När man läser den här tråden i 20års-åldern ångrar man pågående 5-årig utbildning samt pågående försök till att få till en relation

En god utbildning och bra relation kan nog rädda en från den värsta åldersnojjan.

Patriarch K
2017-12-06, 23:06
Vem bryr sig. Tycker livet blir bättre varje dag som går och man lär sig bara mer och mer och blir smartare och smartare. Jag märker inte heller någon skillnad på kroppen. Mer än att jag slutat träna regelbundet p.g.a att ekorrhjulet är utmattande.
Att gå och oroa sig över saker borde ju vara hyfsat kontraproduktivt eftersom stress och oro ofta leder till gråa hårstrån och åldrande - har jag hört - och märkt själv genom empiriska analyser på andra.

Diomedea exulans
2017-12-06, 23:08
När man läser den här tråden i 20års-åldern ångrar man pågående 5-årig utbildning samt pågående försök till att få till en relation

Varför då?

Frågenarkomanen
2017-12-06, 23:08
Att bli 40, ensam, barnlös, arbetslös i en inrökt 2:a i en förort. När mina föräldrar går bort så är jag helt ensam i livet, jag har inga syskon och ingen övrig släkt.

Skaffa barn. Resten kan du göra sen, eller när som helst (när du är gravid). Om du vill ha barn så måste du prioritera det.

Vill du vara helt ensam som pensionär, eller vill du ha barn och barnbarn o s v runt dig?

Lafayette
2022-06-03, 20:25
Det är framförallt bisarrt hur fort tiden går. Nyår kändes som igår, och swooosh så har det gått fem månader. Sen vaknar man upp och man är 40 och bor hemma på rummet fortfarande.

skyffelmördarn
2022-06-03, 20:38
Det är framförallt bisarrt hur fort tiden går. Nyår kändes som igår, och swooosh så har det gått fem månader. Sen vaknar man upp och man är 40 och bor hemma på rummet fortfarande.

-X3uVm4uszs

Lafayette
2022-06-03, 20:45
Plågade igenom mig låten och lösningen var att ligga och titta på stjärnorna.

agazza
2022-06-04, 07:42
Jag tycker det är konstigt att psyket förändras så markant mellan 25 och 35.

De allra flesta jag känner i den åldern har någon slags ångest och har tappat det här med att bara existera. obryddheten försvinner i den åldern, vad beror det på? Det måste ha med kemibalansen i hjärnan att göra.

Spelar ingen roll ifall det är vagabonder, losers, winners, alla har tappat den här här och nu i stunden mentaliteten tonåringar har.


Grub? Vilka nivåer av vad förändras kontra en tonåring? Det måste vara mer än könshormonerna som spökar när man blir äldre

Armed Dingo
2022-06-04, 21:36
Jag tycker det är konstigt att psyket förändras så markant mellan 25 och 35.

De allra flesta jag känner i den åldern har någon slags ångest och har tappat det här med att bara existera. obryddheten försvinner i den åldern, vad beror det på? Det måste ha med kemibalansen i hjärnan att göra.

Spelar ingen roll ifall det är vagabonder, losers, winners, alla har tappat den här här och nu i stunden mentaliteten tonåringar har.

Grub? Vilka nivåer av vad förändras kontra en tonåring? Det måste vara mer än könshormonerna som spökar när man blir äldre
Vi får konsekvenstänk. *cry*
Det är också en del föreställningar om att livet ska gå så jävla bra per automatik som krossas mellan dom åren. I synnerhet om man inte får ett över medel betalt jobb och har råd med landets bostadspriser. Jag växte upp i lägenhet i ett okej område men allt jag har råd med är det här råtthålet? Hur kunde det här bli mitt liv?

Jag är förvånad att jag inte ser ut som en påse skit av mina 2 år med sömnproblem men man har definitivt åldrats sedan man var 26. Snart 32.

Jag har ingen åldersnoja men det finns något sorgligt över att vägen framför en inte längre är ett enda mysterium, och så många möjligheter.

Jag tror en del av de positiva känslorna av att få och vara med sitt barn är att veta att en dag är det den lillens tur att forma sin egen väg. Min egen väg var inte perfekt och jag gjorde många val som jag kunde valt annorlunda och bättre, men jag är för glad över hur det hela blivit för att grämas över det.

Om man känner att livet är påväg att rinna en ur fingrarna när man är 35, men känner att det redan är för sent för den där road trippen eller backpackingturen och låter bli, ja då ska man veta att de där känslorna försvinner inte och rätt vad det är ligger man i sängen och är 70, och allt man kan tänka på är hur man kan tillverka en tidsmaskin, resa tillbaks och choka sitt 35åriga jag tills den skiter i åldern och gör den där turen.

Men det går inte, och bitterheten är ett faktum.
Som vanligt finns visdomen hos Tolkien och Gandalf.

The world isn't in your books and maps, it's out there.

Kaalle
2022-06-05, 08:30
Känner mer att man landar i sig själv ju äldre man blir, och jag närmar mig 40. Emotionell turbulens och existentiella tankar, vemod osv känner jag hör till dom yngre åren, i mitt fall. Det känns inte så noga med något längre, och man får mer fokusera på vardagen i trivial mening.

Applicerar gärna ett kosmiskt perspektiv, det spelar ingen roll vilken utbildning jobb, familj eller vad jag har eller inte har om hundra år eller en miljon år. Bättre att fokusera på idag, träna hårt, äta gott, doppa lite, se en bra film, behöver inte göra en höna av en fjäder.

Lafayette
2023-07-06, 15:42
Det är framförallt bisarrt hur fort tiden går. Nyår kändes som igår, och swooosh så har det gått fem månader. Sen vaknar man upp och man är 40 och bor hemma på rummet fortfarande.

Ett år senare och du bor fortfarande på rummet Laffe.

Nattljus
2023-07-06, 15:49
Ett år senare och du bor fortfarande på rummet Laffe.
*hug*

stridis
2023-07-06, 16:12
Ett år senare och du bor fortfarande på rummet Laffe.

https://ownquotes.com/i/q/23/6/84.png

Dags för dig att påbörja din heroiska resa.

Lafayette
2023-07-06, 17:27
https://ownquotes.com/i/q/23/6/84.png

Dags för dig att påbörja din heroiska resa.

JwYX52BP2Sk

stridis
2023-07-06, 19:33
JwYX52BP2Sk

J435xmY4oQI

trädgårdsmöbel
2023-07-07, 07:36
J435xmY4oQI

https://youtu.be/K6xJPxop6ps