handdator

Visa fullständig version : Kombinera olika tillskott...


Fangface
2004-05-03, 14:43
Har beställt en burk KCG från Fairings.
På deras hemsida står det att man ska kombinera med kreatin för maximal styrkeökning.
Sitter och går igenom massa gamla inlägg här på forumet och ser att många som använder ALA för att öka kreatinets effekt......
Så nu sitter jag här och lurar lite på att köra KCG+kreatin+ALA...;)

KCG som "huvud-tillskott", kreatin för att öka effekten av KCG, och ALA för i sin tur öka effekten/upptaget av kreatin...

Kan det vara en bra combo kanske, eller är jag helt ute och cyklar....?

:eating: och :bpump: som bara den, ( ja, jag vilar oxå ) men vill få ut maximalt av träningen.

Tack på förhand !

Pdaddy
2004-05-03, 21:27
Tjena !!

JAg har kört precis på det..

ALA
KCG
KREATIN

Funkar helt OK :thumbup: , man kan ju alltid dosera olika..
Mer ALA mm mm.

Ja har kört på 3-5 kapslar ALA om dagen, sen har ja väll tagi lite underhålls kreatin doser.
Och på träningsdag 3 tsk KCG innan träning (20 min innan) å sen tagit 5 tsk kreatin i protte drinken direkt efter träningen.

PM'a mig om du vill veta mer om detta :cheers:

JA har iallafal fått possetiva ökningar å resultat av det, KCG får man en skön känsla av. JA orkar mer och sen tycker ja att ja blir mer koncentrerad på nåt sätt.


Marcus

aliquis
2004-05-04, 13:28
pdaddy: Jobbar du på fairing? Blir sponsrad? Känner dem? Eller tycker du helt enkelt bara att produkterna är bra?
Din signature får en ju att tro att du inte har en neutral relation till företaget i fråga och när det gäller sådana här trådar är det ju lite intressant om det är tillverkaren eller en användare som svarar.

Vore så mycket enklare om alla tillverkare och dylikt hade logotype eller namn som eiselt.

Själv tycker jag kcg + kreatin + ala och speciellt i större mängder låter dyrt, har man råd med det så visst, men jag är tveksam till om det är den som betalar mest som blir störst.

Pdaddy
2004-05-04, 14:34
Hehe :D

Nej jag jobbar ej på Fairing.. Eller Lasse vill du anställa mig !!!

De är så här.
När ja träna för länge sedan så träffade jag på Lasse på mitt dåvarande gym (som ja träna på asså).
Det var ungifär i samma veva som Fairing grundades (kanske 1-2 år efter). Jag köpte då Kreatin och Whey-hydro av Lasse, och tyckte de va hel reko produkter för de priset man betala.
Sen så pratar man en del me Lasse när man träffar han, så man får ju lite mer insikt i Fairings produkter än vad man kanske får själv genom att bara läsa om dem.

Sen nu när ja börjat träna igen så har ja kikat in på fairing för att inhandla lite produkter, å på den banan är det.
Jag tycker helt enkelt att Fairing's saker är :thumbup: , helt klar jäkligt bra och fina produkter + att jag vet att jag får 100% produkt å inge skitvaror.

Har inget imot andra märken, kört på Twinlab's produkter förut, men tycker att de är så fruktansvärt dyra. Sen har jag ju självklart handlat Exell protte från Kollo *hehe* men nu kör ja på Comp III å div andra produkter från fairing.
Men om jag skulle uppleva en produkt som dålig mm, så skulle jag ju självklart skriva det också..

Visst kan man tycka att det blir dyrt me alla dessa grejer, men e man normal svenson och känar hyfsat me stålar (jag är ingen rik jävel) så kan man unna sig lite kosttillskott.
Jag är nästan aldrig på krogen å spenderar massa pengar, men sen har jag ju andra intressen som är MYCKET dyrare än kosttillskott + träningskort tillsammans :D

Svarar detta på din fråga aliquis ???
Jag skriver gärna mer.

Marcus

PS.. kanske ska ändra min avatar då *lol* så inte folk blir dom ???.. eller va säger ni.

aliquis
2004-05-04, 14:49
Ja, då är jag nöjd :)
Tror också fairing och eiselt har mycket bättre kvalite på exempelvis proteinpulver än vad exell och star har, säkert samma sak med ala och en del annat där det kan "fuskas" lite även om jag inte har någon vidare koll på den typen av tillskott då jag inte använder de själv.
Och nej, "dyrt" är ju ett relativt begrepp, jag ser det som så här, om jag skall slita 1-2 timmar på ett gym vill jag få ut så mycket som möjligt av det, om det då kostar 10kr extra per gång och kan göra dessa timmar lite mer verkningsfulla så är det värt det.
Men å andra sidan har jag inget jobb och väldigt dåliga marginaler att leva på, (har tom fått under existensminimum i över ett år för att de har dragit bort för bostadsbidrag som jag inte har haft längre :() så jag är nöjd om jag har råd med mitt protein för dagen :)

KCG, kreatin och ala vet jag inte så mycket om, men jag antar att kombinationen inte kan öka mina träningsresultat med säg 50%, och då blir det med min ekonomi inte särskilt aktuellt, men vem vet, någon gång i framtiden kanske.

Pdaddy
2004-05-04, 15:07
fint :thumbup:
då kan ja åka hem nu då, eftersom de mesta är besvarat :D ..

bye bye

Marcus

OBS.. Ska lägga till ("detta får jag ej betalt för att säga" i min avatar) :angel:

Marcus

Fairing
2004-05-05, 08:04
aliquis !

Jag skriver under mitt företagsnamn precis som Eiselt .
:D

/Lasse

aliquis
2004-05-06, 00:57
Jupp, du e så duktig så *klappar på huvudet*.
Klart man blir fundersam när det fjäskas lite väl mycket, men ni förtjänar det säkert :thumbup:

btw, fixa ett schysst billigt smaksatt sojaprotein i 10kg förpackning så köper jag, och annat :mallan: