handdator

Visa fullständig version : Var hittar man jeans som passar?


Magnus A
2017-12-01, 10:49
Alltså jag har nog en ganska ordinär fysik fortfarande men efter att ha tränat seriöst i ett och ett halvt år har benen blivit större. Och nu är det skitsvårt att hitta jeans som passar. De gamla är för trånga och ett par sprack efter ett benpass.
Alltså längden har inte ändrats och midjan är snarare smalare. Så när jag går och kollar byxor brukar jag skippa alla slim fit och liknande men oftast går knappt byxorna över lår och rumpa ändå. Och får jag på mig dem så sitter de inte bra.
Så var hittar jag bra storlekar eller typ bra utbud av stretchjeans? Jag menar, jag är inte särskilt stor så det måste vara fler än jag som har det här problemet.

Shqypnia
2017-12-01, 10:52
Brothers har jeansvarianter av märkte Riley där det sitter riktigt bra för de med större lår pga deras stretch (som inte efterliknar alls andra märken jag testat, dessa e mkt bättre), men de är rätt dyra med (1600kr+).

Annars tkr jag man kmr undan med mindre strl (jämfört med andra) på Jack & Jones.

svag74
2017-12-01, 10:52
Zalando har alla märken och storlekar som finns typ, till helt ok priser.
Kolla efter modeller som är "relaxed", och så kanske stretch på det dessutom :thumbup:

Själv kommer jag aldrig kunna identifiera mig med ditt problem - mitt är istället att jag har för långa och smala ben, men det löste sig också via Zalando :cool: