handdator

Visa fullständig version : Någon som läst den här boken?


Sheikah
2017-11-26, 07:40
Är sugen på att köpa den här i julklapp till mig själv. Någon har läst den eller hört bra/dåligt om den?

Andra tips på böcker och/eller kring träningsplanering för konditions-och styrketräning uppskattas jättemycket!

https://www.sisuidrottsbocker.se/Träningsplanering.aspx

unsuspected
2017-11-26, 09:40
Kanske Forma kroppen och maximera din prestation 2?

Shqypnia
2017-11-26, 09:47
Jag har inte läst den men råder dig att googla kring författaren. Om han verkar vettig så lär nog boken också vara det. Som ovanstående nämner så tror jag Gudiols böcker är ett safe card. Jag har själv läst en av hans böcker (Skitmat) och gillar den.

Sheikah
2017-11-26, 19:11
Kanske Forma kroppen och maximera din prestation 2?

Är lite sugen på Forma kroppen. Har fått för mig att den är på en "enkel" nivå? Det man kan läsa till sig efter lite häng på kolozzeum verkar vara bokens egentliga innehåll. Den innehåller mycket som är irrelevant för mitt ändamål också. Nutrition och vikt är jag inte speciellt intresserad av (just nu) utan vill lära mig mer om träningsplanering och samtida styrke-och konditionsträning.

Jag har inte läst den men råder dig att googla kring författaren. Om han verkar vettig så lär nog boken också vara det. Som ovanstående nämner så tror jag Gudiols böcker är ett safe card. Jag har själv läst en av hans böcker (Skitmat) och gillar den.

Har läst en del om Mikael Mattson och han verkar väldigt kompetent. Gästat Tyngre träningssnack två gånger.

smeander
2017-11-28, 23:00
Den är väldigt grundläggande och det finns billigare sätt att lära sig periodisering på grundskolenivå. Den kan absolut vara en bok som är lagom att börja med men pengar i sjön om du har hyffsad grundkunskap. Vill du ha en bok som täcker mer och passar både den glade amatören som högskolestudenten så är Periodization (Bompa) en bra start :).