handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter av kortisonsprutor?


Frantic
2017-11-22, 09:27
Någon som har erfarenhet av kortisonsprutor som de kan dela med sig av? Jag har dragits med en inflammation i ett muskelfäste i underarmen i snart 8 månader och inte kunnat träna något dragrelaterat eller ens träna löpning under den tiden. Jag känner att det börjar bli dags för en spruta men är nyfiken på vad folk har för erfarenhet av det.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Sheogorath
2017-11-22, 13:14
Vad har du för diagnos?

Frantic
2017-11-22, 14:06
Inflammation i brachioradialis. Gått till flera sjukgymnaster under 8 månader samt kör daglig excentrisk träning . Även testat stötvåg och akupunktur.

Bob90
2017-11-22, 16:04
Någon som har erfarenhet av kortisonsprutor som de kan dela med sig av? Jag har dragits med en inflammation i ett muskelfäste i underarmen i snart 8 månader och inte kunnat träna något dragrelaterat eller ens träna löpning under den tiden. Jag känner att det börjar bli dags för en spruta men är nyfiken på vad folk har för erfarenhet av det.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Har två kompisar som har/haft smärta kring armbågen (även jag har det till och från) som fått kortisoninjektion mot det. Den ena benämner det som en mirakelkur (han blev väldigt snabbt bra av det med motsvarande behandling i sitt knä också) den andra upplevde tydliga förbättringar i typ en månad eller två men sen kom det tillbaka. Vet inte exakt vad det är/var för fel på deras underarmar/armbågar så det är möjligt att det rör sig om två helt olika komplikationer.

Jag har dock ingen egen erfarenhet av kortisonspruta.

Termy
2017-11-22, 16:47
Akupunktur som i klassisk sådan, eller dry needling mot triggerpunkter?

Frantic
2017-11-22, 18:11
Har två kompisar som har/haft smärta kring armbågen (även jag har det till och från) som fått kortisoninjektion mot det. Den ena benämner det som en mirakelkur (han blev väldigt snabbt bra av det med motsvarande behandling i sitt knä också) den andra upplevde tydliga förbättringar i typ en månad eller två men sen kom det tillbaka. Vet inte exakt vad det är/var för fel på deras underarmar/armbågar så det är möjligt att det rör sig om två helt olika komplikationer.

Jag har dock ingen egen erfarenhet av kortisonspruta.Tack för svar! 1 av 2 är ändå hyfsade odds.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Frantic
2017-11-22, 18:12
Akupunktur som i klassisk sådan, eller dry needling mot triggerpunkter?Klassisk.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Bandid0
2017-12-09, 11:07
Fick kortisonspruta rakt in i främre deltan när jag hade smärtor i axel/arm som alla misstänkte (ingen visste säkert) hade med någon av bicepssenorna att göra. Minns det som att smärtan försvann men att axeln samtidigt förvandlades till att kännas ovanligt instabil. Idag har jag inte ont längre, men jag tror det har med övningar som jag gjorde senare att göra. Minns tyvärr inte exakt hur det hela förlöpte, för det är många år sedan nu.

Frantic
2017-12-10, 18:23
Tack för svar! Fick min spruta i fredags så vi får se hur det går de närmsta veckorna. Totalförbud mot all sorts dragträning i 6 veckor nu..

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk