handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag äta vid morgonträning?


orionman
2017-11-20, 12:55
Hej,
Ny på forumet och kan inte riktigt hitta om detta ämne redan behandlats... Lite confused över kostråd vid morgonträning. Just nu tränar jag mest för viktminskning, kör cardio 45 min och 20 min blandad styrka för att behålla styrka men inte bygga. Vissa säger att morgonträningen ska göras på tom mage för bästa förbränning, andra att man ska äta något innan för att få igång förbränning... Vad gäller? Jag är 40+
Tacksam!

King Grub
2017-11-20, 12:57
Trivs du med att träna helt fastande så är det inga som helst problem.

Man får inte igång någon förbränning genom att äta. Man stänger av fettförbränningen varje gång man äter.

Kaukasuskokosnöt
2017-11-20, 12:59
I det långa loppet handlar det med om (energi in) - (energi ut) under hela dygnet. Prova dig fram, klarar du av att träna på tom mage så gör det. Mår du bättre av en frukost innan så ät det. Handlar mycket om vad du är van vid också.

Beemel
2017-11-20, 13:31
Vissa säger .... att man ska äta något innan för att få igång förbränning...

Dessa vissa har fel.

xan
2017-11-20, 18:48
Hej,
Ny på forumet och kan inte riktigt hitta om detta ämne redan behandlats... Lite confused över kostråd vid morgonträning. Just nu tränar jag mest för viktminskning, kör cardio 45 min och 20 min blandad styrka för att behålla styrka men inte bygga. Vissa säger att morgonträningen ska göras på tom mage för bästa förbränning, andra att man ska äta något innan för att få igång förbränning... Vad gäller? Jag är 40+
Tacksam!

Du behöver inte tänka på "fettförbränning" öht, fokusera på det totala intaget av kalorier. Det är främst det som avgör vikten.

nybörjare81
2017-11-20, 20:36
Trivs du med att träna helt fastande så är det inga som helst problem.

Man får inte igång någon förbränning genom att äta. Man stänger av fettförbränningen varje gång man äter.

Men det var väl dåligt för styrka/hypertrofi att träna fastande?

Starke75an
2017-11-20, 21:18
Jag tränar som bäst när jag har närmaste måltid långt bort. Ju längre ifrån träningen jag ätit, ju bättre ork har jag.

MrMuggelSnuggel
2017-11-20, 22:04
Kalorier in - kalorier ut. Det är allt du behöver fokusera på. Skit i näringstajming. Skit i vad du gör eller hur du äter innan eller efter träning.

Fokusera bara på att i veckans slut ligga på ett kaloriunderskott.

Där, nu vet du allt du behöver veta för att uppnå ditt mål :-)